עוף או שניצל ומה שביניהם

לאה ל

משתמש פעיל
בס"ד

פעמים אין ספור בימי חלדנו עומדים אנו בפני דילמה לא פשוטה, אפשר להגדיר זאת כגורל חיינו והכרעת עתידנו. השאלה הגורלית המוטחת בפנינו פעם אחר פעם, ומזעזעת את אמות ספינו, הינה השאלה הנצחית "עוף או שניצל" הנשאלת כבדרך אגב על ידי מלצר מעונב עם כיפונת מרחפת כטפח וטפחיים מעל קוצי ראשו כשעל כל קוץ וקוץ תילי תילים של ג'ל.

לא היינו נדרשים לענינים שבמבט שטחי נראים כמה בכך, לולי שהשאלה המטרידה אינה נותנת לנו מנוח ומדירה שינה מעינינו לילות שלמים לפני מועד הכלולות שהוזמנו אחר כבוד ליטול בה חלק.

בענין זה, מסביר הרב שעפסל שווארצער - פסיכולוג קליני במקצועו, חשוב באמת לשים לב לרחשי ליבנו ובוודאי שלא ניתן להתעלם ממצוקותיו, שכן ההעלמה פירושה טיוח וטאטוא מתחת לשטיח, כך שברבות הימים הענין יחזור אלינו כבומרנג. עדיף להשקיע מעט אנרגיה ומוטיבציה, מסביר הרב שווארצער, מאשר להגרר לקלות דעת בשאלה מהותית זו, כי קלות הדעת ואי כובד ראש סופן מי ישורנה, ורבים וטובים הפילו ברשתם.

התייחסות רצינית לתחושותינו, חשובה היא מאד, מוסיף מר זעליג פליישיג אשר לו וותק ונסיון רב בייעוץ גסטרונומי, וזה נכון תמיד אך בעיקר כשעומדים אנו בפני הדילמה במה לשים קץ לריקנות צלחתנו, אם במנת עוף שאמנם מרשים בהופעתו אך קרביו מלאים הם בעצמות המריקות אותו מכל תוכן, או אולי להעדיף את השניצל שבמבט שטחי נראה דפוק במקצת ולא סימפטי, אך הידיעה שלא ניתן לצפות להפתעות לא צפיות העלולות לצוץ מבעד לציפוי הפריך - ולהפריע למהלך התקין של הפעולה הגסטרונומית בצורה כזאת או אחרת - יכולה להשפיע בהחלט בנידון סבוך וקונפליקטי זה.

לא מומלץ להכריע באבחת מזלג לכאן או לכאן, מתריע ד"ר פליגלעכבוים, אלא יש לערוך סדר בענין זה, ולהביא בחשבון את מכלול השמחות בהם השתתפנו עלי חלד, כי לא הרי רבע מעוף שחגג זה מכבר את יום הולדתו השש עשרה כהרי רבע עוף בן יומו שעל אף רצונו הטוב מטבע הדברים אין ביכלתו להשקיט את רעבוננו, ומאידך לא הרי שניצל מחתונות הגבירים המסתיר תחתיו את הצלחת פלוס שליש שולחן, כהרי שניצל מצומק שעל אף קוטנו, מכיל הוא מחציו והילך קטעים נכבדים של גומי טבעי.

במקביל אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שדילמה זו הולכת ונמוגה ממחוזנו, וזאת בשל העובדה שאת מקומו של השניצל הרדוד והחדגוני תופס הסטייק היפני ברוטב חמצמץ אפגניסטני, וחלף העוף הנושן והפרימיטיבי יציעו המלצרים פרגיות מוקפצות ממולאות בגרעינים איראניים, כשמבט קל לצד התקרובת תכריע לטובת הבר הצדדי שבו ניתן עדיין למצוא את הקוגל והצ'ולנט הנוסטלגיים....
 

הגשש

משתמש מקצוען
אהבתי. כתיבה חמודה וזורמת אם כי את הפאנץ' ליין הייתי מחדד במקצת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה