עזרה עדכונים לנושי "בסדנו"

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מדה מרקר

קבוצת ההשקעות החרדית בסדנו הגישה לבית המשפט בקשה לעיכוב הליכים​

הקבוצה, בבעלות המייסד אליעזר גרוס, נקלעה בשנה האחרונה לקשיים תזרימיים והתקשתה להחזיר השקעות והלוואות בעשרות מיליוני שקלים

סימי ספולטר

17:31 • 03 ביולי 2024
קבוצת ההשקעות החרדית בסדנו הגישה אמש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעיכוב הליכים. הקבוצה, בבעלות המייסד אליעזר גרוס, נקלעה בשנה האחרונה לקשיים תזרימיים והתקשתה להחזיר השקעות והלוואות בעשרות מיליוני שקלים. במקביל, שכרה הקבוצה את שירותיו של רו"ח שלמה נס.

במכתב למשקיעי החברה מסביר גרוס: "מכיוון שברצוננו להיות עסוקים רק בהצלת החברה ובהנזלת נכסים על מנת שנוכל להשיב את כל הכספים הנדרשים, ואם ניאלץ במקביל להתגונן משפטית מפני תביעות רבות, הדבר יגרום פגיעה אנושה בכספי המשקיעים והמלווים, פנינו מיוזמתנו לבית המשפט על מנת שיאשר הקפאה זמנית של הליכים ומינוי מפקח על ביצוע התוכנית להנזלת הנכסים על מנת לדאוג שבע"ה כל המלווים יקבלו את המגיע להם."


בסדנו, שאותה הקים גרוס ב–2011, היא אחת מקבוצות ההשקעות הפרטית הגדולות והפעילות ביותר בחברה החרדית — אם לא הגדולה בהן. היא מורכבת מסדרה של חברות בנות, שלהן כמה אתרי אינטרנט, שמהם מצטיירת פעילות רב-גונית. לפי אחד מאתרי החברה, "קבוצת בסדנו הוקמה לשם חיבור בין אנשים שרוצים להפוך משקיעים ויזמים, ולאפשר להם הזדמנות אמיתית להשקיע במיזמים טכנולוגיים בשלבים הראשונים". לפי אתר נוסף של החברה, יש "150 מיליון דולר שווי נכסים בניהול", ולא פחות מ–10,000 "עוקבים ומשקיעים".

הקשיים של קבוצת בסדנו נחשפו לפני מספר חודשים לראשונה ב-TheMarker וזמן קצר לאחר מכן הודיעה הרשות לניירות ערך על ממצאי חקירה בת שנתיים כנגד החברה. הממצאים העלו חשדות חמורים נגד בסדנו. בהודעת הרשות צוין: "מדובר בחקירה מורכבת ומאומצת שעניינה בחשד לביצוע עבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף לפי חוק ניירות ערך; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לפי חוק העונשין; וכן עבירות הלבנת הון לפי חוק איסור הלבנת הון, במהלך 2022-2019". על פי הודעת הרשות, בתקופה זו גייסה הקבוצה כספים בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל, בעיקר מהמגזר החרדי, לשם השקעות בארץ ובחו"ל. תוך כדי כך ביצעה החברה עבירות של הצעה ומכירה לציבור ללא תשקיף.

בחודש האחרון הודיע גרוס בשיחה עם משקיעים כי הוא עסוק בהצלת החברה והפציר במשקיעים שלא להגיש תביעות כנגד החברה, ולהתאזר בסבלנות. מרבית המשקיעים והמלווים לבסדנו הם חרדים שאליהם פונה החברה עם הצעות שונות, מנדל"ן ועד השקעות בסטארט-אפים ובקרנות השקעה שונות. לצורך זה הפעילה החברה עשרות חברות בנות שרובן נמצאות תחת חברת פרנסה ניהול.
 

רב פעלים

משתמש מקצוען
מי יכול לתת עצה פרקטית מה לעשות כרגע ?
האם כדאי לפנות לבית הדין של הרב אשר וייס ?
לא מכירה את הבית דין, אבל מכיון שהוא חתום בחוזה אז אכן בהחלט אם יש בעיה [להבנתי צריך סיבה של הפרת חוזה אותחנת יציאה שלא מומשה - אחרת אין קייס] אז פונים לבית דין והמזכיר יכול לתת לכם המלצה אם כדאי/צריך/ לתבוע.
 

כסא נח

משתמש מקצוען
מדה מרקר

קבוצת ההשקעות החרדית בסדנו הגישה לבית המשפט בקשה לעיכוב הליכים​

הקבוצה, בבעלות המייסד אליעזר גרוס, נקלעה בשנה האחרונה לקשיים תזרימיים והתקשתה להחזיר השקעות והלוואות בעשרות מיליוני שקלים
מי יודע מהי המשמעות של זה?
האם זה מגן / מפריע למלווים / משקיעים של החברה?

בבקשה תשובות מידיעה, לא מהשערה
ולא פריקת תסכולים..
 

יוסי קירשקר

משתמש חדש
מי ששואל מה לעשות צריך לדעת שכל מי שהשקיע בבסדנו הוא חתום שאם יש בעיות הולכים לביד" של ר' אשר וייס אז יש שתי אופציות או לפנות לבי"ד (שבדר"כ ואני מדגיש בדר"כ לא עונים) ואפשר רק במייל
או לפנות לרב אחרי התפילה שחרית הוא מקבל בשכונת רמות בירושלים ואני לא זוכר איפה ואיזה שעה ופשוט להגיע לרב ולבקש שיתן אישור בכתב (כדי לא לעבור על החוזה) לפנות לערכאות או לבי"ד אחר
בנוסף אני לא יודע בבודאות אבל כל מה שבסדנו מנשים זה לשדר עסקים כרגיל וזה טוב למי שתובע כי אחרי שיהיה כתב אישום או פשיטת רגל כנראה יהיה יותר קשה לתבוע
למוטב לציין הכותב לא כותב בידיעה אלא מה שמתברר וכל אחד יעשה כמו שנראה לו
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען

חובות של 45 מיליון שקל: קבוצת ההשקעות בסדנו הגישה בקשה לעיכוב הליכים​

קבוצת ההשקעות הפועלת בציבור הדתי והחרדי נמצאת תחת חקירה של רשות ני"ע בחשד שגייסה עשרות מיליוני שקלים שלא כדין. בבקשה שהגישה לביהמ"ש טוענת הקבוצה כי שתי חברות בה נקלעו לקשיים תזרימיים בעקבות החקירה, עליית הריבית והמלחמה. לטענתה, שווי נכסיה עולה על היקף ההתחייבויות שלה​

ליטל דוברוביצקי
21:02, 03.07.24
תגיות:
בסדנו
קבוצת בסדנו
השקעות
עיכוב הליכים

קבוצת ההשקעות בסדנו הגישה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעיכוב הליכים במעמד צד אחד. זאת, לאחר ששתי חברות בקבוצה צברו חובות של כ-45 מיליון שקל. השופט אילן דפדי סירב להיעתר לבקשה במעמד צד אחד בטענה כי "לא מצאתי כי קיים חשש סביר שהשהיית ההחלטה עד לאחר שמיעת הצדדים תסכל את הסעד או תגרום נזק חמור למבקשות".
בסדנו (ראשי תיבות "בסיעתא דשמיא נעשה ונצליח") היא קבוצת השקעות ישראלית-אמריקאית שהוקמה ב-2011 בבני ברק ומונה עשרות חברות ושותפויות שונות. היא מגייסת זה שנים עשרות מיליוני שקלים מהציבור החרדי והדתי להשקעות בחברות סטארט-אפ ובמיזמי טכנולוגיה ונדל"ן.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם
ב-2022 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה נגד הקבוצה והיו"ר והמנכ"ל שלה ברוך אליעזר גרוס בחשד לביצוע עבירות של הצעה ומכירה של ניירות ערך ללא תשקיף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון. החשד הוא שבין השנים 2022-2019 פעל גרוס באמצעות קבוצת בסדנו כדי להציע ולמכור לציבור המשקיעים ניירות ערך תוך שגייס ממאות משקיעים עשרות מיליוני שקלים, וכל זאת שלא על פי תשקיף כמתחייב מהוראות חוק ניירות ערך. לפי רשות ני"ע, "גיוס הכספים האמור נעשה, על פי החשד, תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא באשר לשימוש בכספים ותוך העברת כספי המשקיעים שלא לטובת ההשקעה המובטחת".
בבקשה לעיכוב הליכים שהגישו ע"וד ורו"ח שלמה נס ועו"ד ענבל רחמים ממשרד פירון, טענה הקבוצה כי יש לה מעל ל-1,500 משקיעים שהשקיעו מאות מיליוני שקלים בלמעלה מ-40 חברות. הבקשה שהגישה החברה נוגעת לחברות "פרנסה ניהול בסד" ו"בסדנו יזמות והשקעות". לטענת הקבוצה, לחברות יש נכסים ש"מימוש חלקם באופן מושכל ובעיתוי הנכון יביאו למצב שבו צפוי להיוותר עודף מהותי של נכסים על התחייבויות".
הקבוצה מפרטת בבקשה את צירוף הנסיבות שהביאו להרעה תזרימית במצבה ולקשיי נזילות, ביניהן חקירת הרשות לני"ע. בבקשה ציינה הקבוצה כי היא מאמינה שהחקירה תסתיים ללא הגשת כתב אישום. "הקבוצה חולקת מכל וכל על החשדות שהועלו, והיא מאמינה כי בשלב הבא של בחינת התיק בפרקליטות, יתבררו חשדות אלו כעורבא פרח. אלא שכך או אחרת, הנזק שנגרם לקבוצה עקב פרסום דבר החקירה שבוצעה, וליכולתה לפעול להרחבת פעילותה ולגיוס השקעות המשך עבור חברות הפורטפוליו והשקעות נוספות, ברור ומובן מאליו".

עוד נטען כי עליית הריבית במשק הביאה לכך שההשקעות שמוזרמות לאפיקי השקעה אלטרנטיביים כדוגמת סטארט-אפים קטנו באופן משמעותי. כמו כן נטען כי לנוכח פריצתה של המלחמה חלה ירידה נוספת בהיקף המשקיעים שעלה בידי הקבוצה לגייס.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט נטען כאמור כי שווי נכסי החברה עולה על היקף ההתחייבויות שלה, אך אם יוגשו תביעות רבות כנגד החברה עקב אי עמידה בהחזרי ריבית והלוואות, עלולה החברה לעמוד בפני חדלות פירעון, והבקשה הוגשה כדי למנוע זאת.
יו"ר בסדנו, אליעזר גרוס, מסר בתגובה: "בסדנו מסוגלת להתגבר על הקושי התזרימי שלה. יצרנו תוכנית הנזלה מעשית של חלק מנכסי החברה בליווי אנשי מקצוע, והבקשה שלנו מביהמ"ש נועדה לאפשר לממש אותה על הצד הטוב ביותר. כפי שאמרנו בעבר, בסדנו לוקחת אחריות ועושה את כל המהלכים העסקיים הנדרשים על מנת לעמוד בכל התחייבויותיה. הקושי התזרימי פוקד גם קבלנים, חברות וקרנות נוספות, ונובע משילוב של עליית הריבית, המלחמה המתמשכת בישראל, הקיטון בהיקף ההשקעות בישראל וההאטה בהייטק. אני מקווה שזו תהיה תקופה קצרה שנצלח אותה, ואף נוכל בקרוב לבשר בשורות טובות לכל שותפיה של בסדנו בישראל ובחו"ל".
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עדכון:

בסדנו שלחו הודעה למשקיעיהם וללוים הרבים ובה "עיצה טובה" שלא כדאי להם לקחת עורך דין שייצג אותם כעת למולם בבקשת הפירוק, "כי ממילא בית המשפט מחלק לכולם בשווה".

זוהי כמובן עיצה גרועה מאד;

1) כי בקשת הפירוק נוגעת רק לחלק מהחברות של בסדנו. למשל החברות ד"ר גנסן וסקיי סייבר, שבהם הושקעו מליונים רבים מאד, מחוץ לשיח לחלוטין - כלומר, המשקיעים שלהם לא מונחים על השלחן, וכן עוד חברות רבות נסתרות וחצי נסתרות לא על השלחן.

2) בקשת ההקפאה היא בהנחה שאתם לווים. אבל אם אתם משקיעים, אתם תקבלו את הכסף אחרונים - אם בכלל. אלא שעורכי דין מטעמכם יוכלו להציג לבית המשפט שכל השיח הזה של לווים/משקיעים הוא לא כנה, והכל נכנס לבריכה אחת שהתערבבה, ואלו מונחים שהיו רק כדי לשווק את ההשקעה לתמימים שלא הבינו במה מדובר - ייצוג שלכם עצמאי והגשת התנגדות, תסייע גם לזה.

3) אם לא תהיה התנגדות של נושים - בית המשפט יקבל את הבקשה של בסדנו להמשיך את הפעילות במטרה "להנזיל את הנכסים".
 

ר’

משתמש רשום
הכתובת שהרב אשר וייס מקבל זה שלום סיון 7 רמות ג
הרב מסיים תפילה בערך בשעה 8 בבוקר ואז מקבל קהל
הרב בחו”ל בשבוע/שבועיים הקרובים כדאי לבדוק לפני שבאים, אין לי מושג אצל מי בודקים אם הרב בארץ
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הכתובת שהרב אשר וייס מקבל זה שלום סיון 7 רמות ג
הרב מסיים תפילה בערך בשעה 8 בבוקר ואז מקבל קהל
הרב בחו”ל בשבוע/שבועיים הקרובים כדאי לבדוק לפני שבאים, אין לי מושג אצל מי בודקים אם הרב בארץ
אין צורך לפנות אליו בעצמו. מקבלים היתר ישר במזכירות [ככל הידוע לי]

ולפי הצהרת החברה, בסדנו קיבלו הלוואת הצלה עבור הוצאות הפירוק מקרן הפנסיה של בית ספר בית יעקב בפלטבוש :(.

בסדנו החליפו רב מוסכם: במקום הרב אשר וייס, בית דין צדק של העדה החרדית.
 

ברוך99

משתמש רשום
ולפי הצהרת החברה, בסדנו קיבלו הלוואת הצלה עבור הוצאות הפירוק מקרן הפנסיה של בית ספר בית יעקב בפלטבוש :(.
היכן מופיע הצהרת החברה??
מה מקור המידע שמפרקים חברה?
ואם אכן זה נכון איזה חברה הם מפרקים?
אני לא קיבלתי מהם 'הודעה על פירוק ושמחלקים בשווה' אלא שבסדנו פנו מיוזמתם אל בית המשפט כי לדעתם הם יוכלו לממש את הנכסים שיביאו יותר ערך למשקיעים
 
נערך לאחרונה ב:

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היכן מופיע הצהרת החברה??
מה מקור המידע שמפרקים חברה?
ואם אכן זה נכון איזה חברה הם מפרקים?
אני לא קיבלתי מהם 'הודעה על פירוק ושמחלקים בשווה' אלא שבסדנו פנו מיוזמתם אל בית המשפט כי לדעתם הם יוכלו לממש את הנכסים שיביאו יותר ערך למשקיעים
טעיתי בניסוח - חדלות פרעון והקפאת ההליכים.
יש כמה מהמשיבים שמבקשים שזו תלך לפירוק.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
דרמה לקראת הדיון מחר:

ההממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים מתנגד לבקשת "בסדנו" לעצור את הנושים ו"להמשיך את העבודה כרגיל על ידי המנהלים הקיימים".


הממונה נוקט 4 סיבות להתנגדותו:
1) בניגוד לטענות בסדנו שיש לה נכסים ששווים מאות מליונים - קיים קושי לדעת אם אכן זה השווי העדכני של נכסים אלו.
2) בניגוד לטענת בסדנו שטובת החברה היא שמנהליה הקיימים ימשיכו - הממונה אומר להיפך: מנהליה הקיימים יקשו על שיקום החברה, בגלל החקירות נגדם.
3) בסדנו לא נקבה זמן קצר לפרעון החוב.
4)הסעיף החוקי שעליו מתבססת הבקשה של בסדנו "לעכב הליכים ולהמשיך עסקים כרגיל" הוא רק כשמדובר בהגשה של שיתוף פעולה ורצון טוב בין הנושים לבין החברה. במקרה זה, ישנם התנגדויות רבות מצד הנושים לבקשה של בסדנו


באם אכן השופטת תקבל את ההתנגדויות של הנושים ושל הממונה, אזי אנחנו נכנסים לתקופה חדשה.
 

SHILATI

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ורק לידיעה כללית
תפקיד הממונה כמעט תמיד להתנגד.
בית המשפט יעמיד תנאים מסויימים ורף מסויים לניהול המשבר
ברור שרוב האנשים לא יראו את כספם שוב לעולם
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ורק לידיעה כללית
תפקיד הממונה כמעט תמיד להתנגד.
בית המשפט יעמיד תנאים מסויימים ורף מסויים לניהול המשבר
ברור שרוב האנשים לא יראו את כספם שוב לעולם
פשוט לא נכון. הוא ברוב המקרים לא מתערב. וכאן הוא התערב בחריפות!
 

הדס99

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ורק לידיעה כללית
תפקיד הממונה כמעט תמיד להתנגד.
בית המשפט יעמיד תנאים מסויימים ורף מסויים לניהול המשבר
ברור שרוב האנשים לא יראו את כספם שוב לעולם
לא נכון. תפקיד הממונה לשמור על כספי הנושים והמשקיעים.
לצורך כך ממנים נושאי משרה שבודקים התכנות קיום התאגיד ומגישים לאישור
אם יש תוכנית של המשך קיום התאגיד- הממונה יעדיף אותה על פני פרוק.
אם לאחר החזרת חובות החברה כלפי הנושים - יישאר לה קיום היא תוחזר לבעלים.
כל הנושים של החברה מדורגים לפי קבוצות- למי יש שעבוד ובטחונות, מי קודם למי וכו'.
הלוואי ונתבדה וכולם יקבלו כספם והחברה תוחזר לבעלים להמשך פעילות...
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה