סקר: אמינות של עדויות בפרסומים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כאשר אתם קוראים מודעת פרסום ומצורף "עדויות" האם זה מוסיף לך אימון? מוריד? או לא מעלה ולא מוריד?

אם יש לכם מה להוסיף - לנמק את תשובתך אשמח לשמוע.
 

CSDesign

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
זה תלוי מי מעיד.
אם סתם איזה ח. כהן מבני ברק או ר. לוי מירושלים זה הופך את הפרסומת למגוחכת וחסרת רמה אך אם חתום/ה על העדות אישיות מוכרת ובעלת השפעה לציבור ודאי שזה משכנע יותר.
 

inspiration

משתמש צעיר
ואגב, כשאותו מפרסם, פעם אחר פעם מגבה את עצמו בעדויות, זה הופך את כלל המודעות שלו לבלתי אמינות בעליל.
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
כמו שאמרו קודמי, תלוי מי המעיד, אבל עדיין גם כשמדובר במעיד מוכר ואמין
תמיד מתעורר החשד כמה שילמו לו על העדות...וכמה ניפחו אותה ולמה צריך להביא עדויות בשביל לשכנע אותנו...אם המוצר\עסק לא מדבר בפני עצמו וצריך עדים והתראה - אז אולי מסתתר כאן חסרון סמוי...מעורר חשד.

אם עדיין מחליטים ללכת על עדויות צריך לעשות זאת בצורה מאוד מקורית, אותנטית חכמה ולא לעוסה ובמינון נמוך מאוד וודאי שלא כסדרה ארוכה.

העסקים הרבים שפרסמו עדויות מפוברקות בעליל כגון מוצר\עסק חדש לגמרי ובמודעות מופיעות עשרות עדויות "אותנטיות" מרגשות... או "מכתבים למערכת" שגם עיור מבין שבעל העסק עצמו כתב אותם כפרסומת שאמורה להיות "עדות סמויה"... די הרסו את האופציה הזו ושחקו אותה בעיני הציבור. (משל הזאב זאב...)
 

קראנצול

משתמש פעיל
עדויות בדרך כלל מורידות את האמינות בעיניי.
במיוחד איזו מודעה של מוצר להרזיה שבמשך שנה כבר מראים שני אנשים וכותבים:
א. הוריד כבר 15 ק"ג, ב. הוריד כבר 10 קילו
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י CSDesign;2154507:
זה תלוי מי מעיד.
אם סתם איזה ח. כהן מבני ברק או ר. לוי מירושלים זה הופך את הפרסומת למגוחכת וחסרת רמה אך אם חתום/ה על העדות אישיות מוכרת ובעלת השפעה לציבור ודאי שזה משכנע יותר.

זו גם דעתי האישית, וזה גם נשמע הגיוני.
בפועל, אצל רוב הציבור זה כנראה לא ממש ככה...

פרסמתי פעם מוצר, עם עדויות מפוברקות לחלוטין, בדיוק כאלה ח. כהן מבני ברק ור. לוי מירושלים. היתה הצפה של פניות לעסק אחרי הפרסום.
כמה חודשים לפני כן, ערכתי לאותו עסק בדיוק קמפיין שבו הזמנתי אנשים להתנסות במוצר ולהביע את חוות דעתם על גבי העיתון. פרסמתי עדויות אמיתיות לחלוטין, עם שמות מלאים. לא רק שלא היתה הצפה של פניות - היתה ירידה חדה בכמות הפונים...

עד היום אני תוהה למה.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
נכתב ע"י בראש מילה;2154614:
זו גם דעתי האישית, וזה גם נשמע הגיוני.
בפועל, אצל רוב הציבור זה כנראה לא ממש ככה...

פרסמתי פעם מוצר, עם עדויות מפוברקות לחלוטין, בדיוק כאלה ח. כהן מבני ברק ור. לוי מירושלים. היתה הצפה של פניות לעסק אחרי הפרסום.
כמה חודשים לפני כן, ערכתי לאותו עסק בדיוק קמפיין שבו הזמנתי אנשים להתנסות במוצר ולהביע את חוות דעתם על גבי העיתון. פרסמתי עדויות אמיתיות לחלוטין, עם שמות מלאים. לא רק שלא היתה הצפה של פניות - היתה ירידה חדה בכמות הפונים...

עד היום אני תוהה למה.

והנה ההוכחה שזה עובד
שחור על גבי לבן
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
מצטערת להרוס את החגיגה
ראשית, עדויות צריכות להיות אמיתיות ולא מפוברקות
לשקר יש ריח, אני באמת מאמינה בזה
ושנית, באופן אישי
כאשר אני קוראת דווקא הרבה עדויות
ולא אחת או שתיים שרק חוזרות על עצמן
אני דווקא משתכנעת
בפרט מכך שיש הרבה שהתנסו כבר במוצר
והוא הוכיח את עצמו עבורם
אני מביאה עדויות אמיתיות במוצרים שאני מוכרת
ואולי לכן הן מצליחות לשכנע...
 

יגואנה

משתמש רשום
לדעתי זה תלוי למה
לדוגמא-קופת החסד מפרסמים עדיות של תרמתי ונושעתי וזה משכנע אותי לתרום,
ולגבי אישיות מוכרת- בצבור הכללי מפרסמים אנשים מוכרים לא בגלל אמינות, אלא בגלל שאנשים אוהבים לקנות דברים של אנשים מפורסמים.
 

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני עשיתי את זה פעמיים ללקוחות, בשתי הפעמים זה עבד יופי.
לא הייתה עדות של אישיות מפורסמת אבל של מישהי אמינה עם שם ומס' טלפון להתקשר לברר.
מתי עושים את זה?
כשמפרסמים מוצר מהסוג הזה שיבואו אליו רק אחרי שקיבלו המלצה ממישהי. זה תחליף זמני לפל"א שנוצר אח"כ בעצמו.
בסדרה, זה יותר טוב כי אין ללקוח רק לקוח אחד שממליץ עליו...
אגב, בהגה מקצועית קוראים לזה 'טסטמוניאל'
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
לפעמים המטרה בעדויות כאלו היא לאו דווקא האמינות
אלא עוד דרך להכניס מסר/ערך של המוצר, באופן עקיף ולא כותרתי.
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
אני אישית כתבתי פעם קמפיין כזה שהצליח מאוד, כי התחום היה חדש, מעניין, מדבר לאנשים ונוגע ללב.
זה תלוי בכמה דברים- כמה המוצר לעוס, כמה כולם כתבו עליו (הרזיה) כמה הבן אדם אמין (ולא מטפל בשיטת העכברים) וכמה הבשורה היא אכן בשורה.
זה תלוי גם איך כתובה העדות- היא מרגשת? היא נוגעת בנקודה שהלקוח צריך לשמוע?
תלוי גם במסר אותו היא מעבירה- כל שבוע מישהו אחר נרפא מבעיה אחרת? (נשמע לא ריאלי) כל האנשים בעולם מתלהבים מהמוצר? (גם מי שלא התכוון בכלל לצרוך אותו...)
מכירים את המוצרים או הטיפולים שמתאימים לכל הבעיות בעולם ואם אין לך בעיה, תסמכי עלינו שנמצא אותה?
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
תודה לכל הכותבים. באמת הוספתם לי הרבה. במיוחד בעלי הניסיון כאן.
האמת שלא מדובר כאן במוצר כלשהוא אלא בשרות מסויים (לא חדש רק אמצעי חדש) שפונה לקהל מסויים מאוד. ולמה הקהל הזה לא השתמשו בשרות הזה עד היום? כי יש הרבה דעות קדומות בנוגע לזה ואנחנו רוצים לבוא ולהגיד: תשכחו מכל מה שחשבתם עד היום מכמה סיבות: X Y Z והראייה - פלוני עשה את זה ולא היה לו בעיה X. אלמוני עשה את זה והתגבר על Y וכו'

כך שאין כאן קטע של אישיות מסויימת אלא סיפורים אמיתיים מהשטח שנוגע לכל קהל היעד... אחד מסיבה X אחד מY וכו'.

חשבתי שכמו שלללי כתבה. עדות ממישהו אחר שמספר יפריך את המיתוס יותר מאשר אם נותן השרות בעצמו יגיד את זה.

וכן. הכוונה זה להוציא סדרה של מודעות שכל פעם מתייחס למיתוס אחר - עם עדות - testimonial - לצידו.
זה משנה את התמונה? כדאי ללכת על הכיוון או האם הטסטימומיאל יגרום להפחתת אימון במסר? ועדיף פשוט להגיד מה שיש לי לומר...
אשמח לשמוע ממפרסמים עם ניסיון בתחום.
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
אם אני ממש לא מאמינה במוצר, אני מכירה אותו ויודעת שהוא בעייתי, עדות לא תשכנע אותי.
אהבתי את הקמפיין של בלובנד שעשו עכשיו, "אמרו שיש בה כולסטרול, אז אמרו". הם לקחו את המרגרינה שכולם מאסו בה והפכו אותה למשהו "לא כך כך נורא כמו שאומרים ולא הכל נכון"
בינינו, מי הוציא את המרגרינה בגלל הכולסטרול? התהליך הכימי שהיא עוברת הרבה יותר גרוע, אבל המודעה היתה בהחלט משכנעת.
 

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י קראנצול;2154597:
עדויות בדרך כלל מורידות את האמינות בעיניי.
במיוחד איזו מודעה של מוצר להרזיה שבמשך שנה כבר מראים שני אנשים וכותבים:
א. הוריד כבר 15 ק"ג, ב. הוריד כבר 10 קילו

שכבר מזמן העלה אותם בחזרה...
 

בודקת תוכנה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י סבתא של נעה;2154808:
מצטערת להרוס את החגיגה
ראשית, עדויות צריכות להיות אמיתיות ולא מפוברקות
לשקר יש ריח, אני באמת מאמינה בזה
ושנית, באופן אישי
כאשר אני קוראת דווקא הרבה עדויות
ולא אחת או שתיים שרק חוזרות על עצמן
אני דווקא משתכנעת
בפרט מכך שיש הרבה שהתנסו כבר במוצר
והוא הוכיח את עצמו עבורם
אני מביאה עדויות אמיתיות במוצרים שאני מוכרת
ואולי לכן הן מצליחות לשכנע...

למה ח.כהן ור. מירושלים חיבים להיות מפוברקים? ואיך יש ריח לשקר בפרסומות?
וגם אם את מביאה עדויות אמיתיות במוצרים שלך, אנשים יכולים לחשוב שזה מפוברק כי היום אין אמון בעדויות.
 

בודקת תוכנה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י יגואנה;2155401:
לדעתי זה תלוי למה
לדוגמא-קופת החסד מפרסמים עדיות של תרמתי ונושעתי וזה משכנע אותי לתרום,
ולגבי אישיות מוכרת- בצבור הכללי מפרסמים אנשים מוכרים לא בגלל אמינות, אלא בגלל שאנשים אוהבים לקנות דברים של אנשים מפורסמים.

קופת חסד וכל דבר אחר, מפרסמים את מה שהם רוצים ולא את הצד השני, הבאת לדוגמה קופת חסד - היא מפרסמת רק את הישועות אבל לא תמיד יש ישועות ואפשר לתרום הרבה כסף בהוראת קבע ולא לראות ישועות, חוץ מזה שהם עושים עם הכסף שלך עוד פרסומות ולא תמיד הצדקה מגיעה ליעד.
 

נענע

משתמש סופר מקצוען
צריך לפרסם את הסקר בקהל פתוח ולא מקוטלג,
תוצאותיו כרגע לא משקפות את דעת הקהל הרחב אלא את דעת הקופירייטרים / אנשים שאוהבים להתעסק בשיווק, שזה זן מסוים, מתוחכם יותר, ותמים פחות.
 

spich

משתמש פעיל
מי שיש לו ניסיון מתמשך בפרסום יודע שזו השיטה שהכי עובדת ובמיוחד בקהל שלנו.
גם אם אנשים יגידו אלף פעמים שזה לא מדבר אליהם, זה משפיע ועוד איך!
אנחנו ציבור שלא "קונה" לוקשים וחי על א.א.א. - איש אחד אמר או נכון יותר: אשה אחת אמרה.
כאשר עושים בפרסומת שימוש בעדויות, קודם כל זה מביא לעיסוק זמן רב עם המודעה, כי אנשים שלנו חיים וקוראים תוכן וחוץ מזה זה מעורר אמון חיצוני.
כל עוד העדויות נעשות בצורה מושכלת, לא עם גוזמאות שמזלזלות באינטלגנציה, ועדיף אנשים מוכרים, זה עובד על בטוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה