התחלתי פרויקט ומיד הלחיצו אותי מתי זה מוכן
סתם מסקרן, כשהסקיצות היו מוכנות -הם מיהרו לאשר/לתקן/להגיב?
או שאחרי כמה ימים התברר שעוד לא ראו את המייל?...
נתקלתי בהמון לקוחות מלחיצים.
חלק גדול מהם -כשהגיעו לשלב שקשור אליהם- פתאום שכחו למהר...
מאז למדתי לא להילחץ -יש חוזה, ותמיד אני נותנת לפני התאריך המצוין שם. אבל בלי לחץ.
יש דבר כזה לתת תאריך לסגירה?
אומנם אני כותבת בחוזה שהלקוח צריך לענות תוך שבועיים. אבל גם אם ענה תושבה בתוך שבועיים על איזה כיוון ללכת.
-אז מגיע שלב הדיוקים.
על כל שינוי את שולחת סקיצה, ואז אורך ללקוח שבוע וחצי לענות- ומבקש עוד שינוי קטן.
וככה שוב ושוב בלי סוף...
השלב הזה יכול לקחת נצח! (תלוי בלקוח)
הייתי רוצה להגביל את הזמן עד לסגירה, אבל אני לא יודעת איך לעשות את זה באופן שבטוח הלקוח יקבל בסוף הכל.
לא חושבת שזה נכון אם בסוף יצא עם תוכנית לא מושלמת. (גם אם זה רק לטעמו)