שיתוף סקיצה ללחן חדש (ימים נוראים) ועזרה באיתור גנבות

אבי2

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שיר ממש ממש יפה! בהצלחה

לגבי הקטע של מעבירין. טינאנאניי איי איי.
הייתי הייתי אומר במקום.
עוד פעם. מעבירין.
ומוריד את המעבירין השלישי
ואומר מיד. את רוע הגזירה.

מסכים
 

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
התחביב שלי בחיים הוא למצוא חיבורים וגניבות ("צושטלים" בלע"ז...)בשירים, י לי חוש כזה, ואני מוצא מהר מאוד, ואומר תא האמת, על אף שהשיר מאוד צפוי וקליט ורגיל וקלאסי וכו' וכו', אף צושטל לא זעק לי מדי, בשונה מהרבה מאוד שירים שיצאו לאור גם ע"י זמרים 'חשובים' שמלאים צושטלים עד כלות, לכן אני חושב שכל יום שאתה לא עובד על הוצאת השיר היפה הזה הוא בזבוז, פשע, וזלזול בכוחות עצמך, זה שיר יפה מאוד, מרגש מאוד, המנגינה מתאימה למילים, כמובן שדרוש עיבוד, וכו' וכו', אבל זה יכול בהחלט לתפוס חזק, אותי (ועוד הרבה מחברי הפורום) זה כבר תפס.
עלה והצלח, אנו מחכים לשמוע את השיר הזה בביצוע מעובד ויפה, בקרוב!
תודה על השיתוף.
נ.ב. מסכים עם מה שכתבו מעלי בעניין ה"מעבירין".
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
טוב,
לגמרי בזכות הדחיפה מהאנשים היקרים פה התחלתי לעשות עיבוד לשיר, בתקווה להוציא כסינגל,
אני מעלה פה את העיבוד בבנייה, אשמח לשמוע הערות וביקורת על- אורך השיר, בחירת הכלים, הכיוון הכללי והאווירה של העיבוד. אני יקליט את השירה שוב וכמובן שיש מה להדק ולהוסיף מבחינת העיבוד. אם יהיה אפשרות אולי מקהלות.
עכשיו הזמן להעיר ולהאיר!
יתקבל בברכה!
 

קבצים מצורפים

  • ותשובה בבנייה.mp3
    6.6 MB · צפיות: 60

שי יצחק

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
טוב,
לגמרי בזכות הדחיפה מהאנשים היקרים פה התחלתי לעשות עיבוד לשיר, בתקווה להוציא כסינגל,
אני מעלה פה את העיבוד בבנייה, אשמח לשמוע הערות וביקורת על- אורך השיר, בחירת הכלים, הכיוון הכללי והאווירה של העיבוד. אני יקליט את השירה שוב וכמובן שיש מה להדק ולהוסיף מבחינת העיבוד. אם יהיה אפשרות אולי מקהלות.
עכשיו הזמן להעיר ולהאיר!
יתקבל בברכה!
אני חושב להתחיל מיד עם תופים וגיטרה בס בפעם השניה של הפאל הראשון, ועם כינורות זורמים יותר,
כי אם לא הייתי מכיר את השיר לא הייתי ממשיך הלאה להקשיב עד הסוף
 

קלרנית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
טוב,
לגמרי בזכות הדחיפה מהאנשים היקרים פה התחלתי לעשות עיבוד לשיר, בתקווה להוציא כסינגל,
אני מעלה פה את העיבוד בבנייה, אשמח לשמוע הערות וביקורת על- אורך השיר, בחירת הכלים, הכיוון הכללי והאווירה של העיבוד. אני יקליט את השירה שוב וכמובן שיש מה להדק ולהוסיף מבחינת העיבוד. אם יהיה אפשרות אולי מקהלות.
עכשיו הזמן להעיר ולהאיר!
יתקבל בברכה!

טוב
אז אחרי כ - 10 פעמים ששמעתי את הביצוע, אני יכול להתחיל לחשוב על שיפורים

1. קודם כל הביצוע כולו מאד יפה יהודי וטהור שזה הכי חשוב.
2. מבחינת המהירות זה נשמע טוב (השיר כולו די ארוך, אז וודאי שלא להאט)
3. לכאורה לפני העיבוד עיקר מה שהיה חסר זה המעניין, ואת זה באמת הכנסת מצויין ע"י העיבוד וכנראה שתוספת מקהלה תשפר הרבה.
4. בשיר יש הרבה קטעים ובכולם התזמורת היא על אותו פרופיל, כדאי לרענן את המאזין על ידי כלים שונים מקטע לקטע (כמובן לא מכל קטע לכל קטע).
5. מה שנשאר די חסר זה רגש (לענ"ד מילות השיר דורשות את זה), אני חושב שאם הסולו יהיה בהגיה חסידית זה יוסיף הרבה מאד (אבל זה שינוי מאד דרסטי - להחלטתך), חוץ מזה בליווי עצמו, אפשר להכניס כיוונים קצת יותר מרגשים.
6. הפתיח שהוא בדיוק הסיום ומבוסס על הבית השלישי - יפה, רק כדאי להכניס אותו/חלקו גם בליווי/מעברים בבתים הראשונים - זאת מפני שבסוף השיר כבר שכחנו את הפתיח.
7. "אם ישוב מיד תקבלו" בסוף הבית השלישי - במילה "תקבלו" הסולו עושה ירידה ביחד עם הליווי. וראוי דווקא אחרת, שאחד נשאר יציב והשני עושה משחקים.

עלה והצלח
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
קודם כל תודה רבה על הביקורת המפורטת, מעריך את זה מאוד!
אני חושב להתחיל מיד עם תופים וגיטרה בס בפעם השניה של הפאל הראשון, ועם כינורות זורמים יותר,
כי אם לא הייתי מכיר את השיר לא הייתי ממשיך הלאה להקשיב עד הסוף
לגבי התופים לא כ"כ מסכים, לגבי הכינורות- מסכים ושיניתי, קצת יותר זורם עכשיו, עדיין צריך הידוק, אבל אני אוהב את ההפסקות.
טוב
אז אחרי כ - 10 פעמים ששמעתי את הביצוע, אני יכול להתחיל לחשוב על שיפורים

1. קודם כל הביצוע כולו מאד יפה יהודי וטהור שזה הכי חשוב.
2. מבחינת המהירות זה נשמע טוב (השיר כולו די ארוך, אז וודאי שלא להאט)
3. לכאורה לפני העיבוד עיקר מה שהיה חסר זה המעניין, ואת זה באמת הכנסת מצויין ע"י העיבוד וכנראה שתוספת מקהלה תשפר הרבה.
4. בשיר יש הרבה קטעים ובכולם התזמורת היא על אותו פרופיל, כדאי לרענן את המאזין על ידי כלים שונים מקטע לקטע (כמובן לא מכל קטע לכל קטע).
5. מה שנשאר די חסר זה רגש (לענ"ד מילות השיר דורשות את זה), אני חושב שאם הסולו יהיה בהגיה חסידית זה יוסיף הרבה מאד (אבל זה שינוי מאד דרסטי - להחלטתך), חוץ מזה בליווי עצמו, אפשר להכניס כיוונים קצת יותר מרגשים.
6. הפתיח שהוא בדיוק הסיום ומבוסס על הבית השלישי - יפה, רק כדאי להכניס אותו/חלקו גם בליווי/מעברים בבתים הראשונים - זאת מפני שבסוף השיר כבר שכחנו את הפתיח.
7. "אם ישוב מיד תקבלו" בסוף הבית השלישי - במילה "תקבלו" הסולו עושה ירידה ביחד עם הליווי. וראוי דווקא אחרת, שאחד נשאר יציב והשני עושה משחקים.

עלה והצלח
סעיף 4- אני לא יודע איזה גירסה שמעת, הוספתי על הגירסה מההודעה הקודמת ונראה לי שיש מספיק כלים שונים שם, רק קצת להוסיף כינורות או משהו אחרי שהתופים נכנסים, אם יהיה מקהלה אז אני לא בטוח שיש צורך בעוד כלים. גם יותר מדי כלים ותזמור יוצר עומס על המאזין, צריך לדעת לשמור שלא להגזים.
סעיף 5- הגיה חסידית לא רלוונטי בשבילי, אבל אקח לתשומת ליבי ואנסה להוסיף רגש שכשאני מקליט את השירה.
סעיף 6- רעיון מעולה, צריך לחשוב איך לעשות את זה
סעיף 7- נשמע רעיון טוב, אני יבדוק.

מצרף את הגירסה שאני אוחז בה כרגע.
 

קבצים מצורפים

  • ותשובה בבנייה 1.mp3
    6.4 MB · צפיות: 45
נערך לאחרונה ב:

שוקולד #

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אליפות לגמרי רואה את מרדכי בן דוד שר את זה
זה לא גנוב הרבה מהשירים החסידיים מזכירים זה את זה וזה בסדר
אני הייתי בקטע השלישי מוותר על ה'ועד יום מותו וכו' והיתי עולה לקטע הבא עם המילים כי עם בשובו מדרכו וחיה ואז חזרה לפזמון
והייתי נותן לקטע השלישי עיבוד של דרמה מטורפת בסגנון של תזמורת סימפונית ענקית עם תופים כאלה גדולים ומיליוני כלים בקיצור דרמה
 
נערך לאחרונה ב:

שי יצחק

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
קודם כל תודה רבה על הביקורת המפורטת, מעריך את זה מאוד!

לגבי התופים לא כ"כ מסכים, לגבי הכינורות- מסכים ושיניתי, קצת יותר זורם עכשיו, עדיין צריך הידוק, אבל אני אוהב את ההפסקות.

סעיף 4- אני לא יודע איזה גירסה שמעת, הוספתי על הגירסה מההודעה הקודמת ונראה לי שיש מספיק כלים שונים שם, רק קצת להוסיף כינורות או משהו אחרי שהתופים נכנסים, אם יהיה מקהלה אז אני לא בטוח שיש צורך בעוד כלים. גם יותר מדי כלים ותזמור יוצר עומס על המאזין, צריך לדעת לשמור שלא להגזים.
סעיף 5- הגיה חסידית לא רלוונטי בשבילי, אבל אקח לתשומת ליבי ואנסה להוסיף רגש שכשאני מקליט את השירה.
סעיף 6- רעיון מעולה, צריך לחשוב איך לעשות את זה
סעיף 7- נשמע רעיון טוב, אני יבדוק.

מצרף את הגירסה שאני אוחז בה כרגע.
אני חושב שבשביל להכניס יותר רגש
בפזמון במעבירין אתה נרדם על הDM
אני חושב שצריך להכניס שם GM באמצע
זה מכניס את השיר יותר לאווירה של רגש
אני כמובן מדבר על לה מינור
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מצטרף לכל המחמאות. לחן מעולה!

אני הייתי שר את הפזמון כך:
במקום למשוך "ותפי---לה" ואח"כ "ו----צדקה"
להכניס בתיבה של "ותפילה" את "וצדקה" ברצף. (ותשו---בה. ותפילה-וצדקה)
ואז בתיבה ששרת ו----צדקה - לשיר "מעבירין את רוע הגזרה".
ואז לחזור שוב על כל המשפט, במקום "מעבירין", לשיר "ותשובה". במקום "מעבירין" השני - "ותפילה וצדקה", ואז לסיים כמו שעשית "מעבירין את רע הגזרה".
או במקום להתחיל שוב מהתחלה, לשיר "מעבירין את רע הגזרה, אוי אוהוי את רוע הגזרה".

מקווה שהובנתי...
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בלת"ק
שיר ישיבתי
חם מרגש
אין הרבה חידוש
אבל אין הרבה גניבות
מעבד טוב
יכול לתת לזה פתיח שיקפיץ אותו
(בטח לאופר)
וגם קצת להרים אותו שלא ישמע כזה רדום..

יודל מתאים לזה... (זה מה שעלה לי בראש)
כי צריך משהו חם שיתחיל איתו ואז להרים אותו
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני חושב שבשביל להכניס יותר רגש
בפזמון במעבירין אתה נרדם על הDM
אני חושב שצריך להכניס שם GM באמצע
זה מכניס את השיר יותר לאווירה של רגש
אני כמובן מדבר על לה מינור
ניסיתי, לא מוצא איפה בדיוק זה יכול להיכנס.
מצטרף לכל המחמאות. לחן מעולה!

אני הייתי שר את הפזמון כך:
במקום למשוך "ותפי---לה" ואח"כ "ו----צדקה"
להכניס בתיבה של "ותפילה" את "וצדקה" ברצף. (ותשו---בה. ותפילה-וצדקה)
ואז בתיבה ששרת ו----צדקה - לשיר "מעבירין את רוע הגזרה".
ואז לחזור שוב על כל המשפט, במקום "מעבירין", לשיר "ותשובה". במקום "מעבירין" השני - "ותפילה וצדקה", ואז לסיים כמו שעשית "מעבירין את רע הגזרה".
או במקום להתחיל שוב מהתחלה, לשיר "מעבירין את רע הגזרה, אוי אוהוי את רוע הגזרה".

מקווה שהובנתי...
רעיון יפה, מבחינת הקצב של השירה זה נותן באמת יותר זרימה, אני אוהב, אולי עם קצת שינויים [ותשובה| ותפילה וצדקה| וווצדקה| מעבירין, מעבירין| את רוע הגזירה]. העניין הוא שבשיר הדגש פה הוא על השלשה מילים ותשובה. ותפילה. וצדקה. כל אחד במקומו, ומה שהצעת אמנם מזרים את השיר, אבל לדעתי זה מאבד חלק מהדגש על שלשה העמודים האלו.
וגם קצת להרים אותו שלא ישמע כזה רדום..
אכן, חסר משהו מהניצוץ שהופך את זה למבריק, שיהיה אפשר להשמיע את זה ליד שיר רגש אחר ולא להרגיש נפילה. גם לי זה מפריע.
אני משער שזה בא מהקול שלי שהוא לא נוצץ ובולט. העיבוד שאין בו את הפוש הזה החוצה, ואולי הטון הלא גבוה שאני שר. אני קצת מקווה שאם אני יצליח [בס"ד] לעשות מיקס טוב, זה יתן איזה דחיפה כלשהי.
אני הייתי בקטע השלישי מוותר על ה'ועד יום מותו וכו' והיתי עולה לקטע הבא עם המילים כי עם בשובו מדרכו וחיה ואז חזרה לפזמון
זה היה ככה ושיניתי, זה הרגיש חצי משפט.
והייתי נותן לקטע השלישי עיבוד של דרמה מטורפת בסגנון של תזמורת סימפונית ענקית עם תופים כאלה גדולים ומיליוני כלים בקיצור דרמה
אכן, זו השאיפה...
אליפות לגמרי רואה את מרדכי בן דוד שר את זה
יודל מתאים לזה... (זה מה שעלה לי בראש)
נו נו... אם זה היה תלוי בי אז בשמחה:rolleyes:
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רעיון יפה, מבחינת הקצב של השירה זה נותן באמת יותר זרימה, אני אוהב, אולי עם קצת שינויים [ותשובה| ותפילה וצדקה| וווצדקה| מעבירין, מעבירין| את רוע הגזירה]. העניין הוא שבשיר הדגש פה הוא על השלשה מילים ותשובה. ותפילה. וצדקה. כל אחד במקומו, ומה שהצעת אמנם מזרים את השיר, אבל לדעתי זה מאבד חלק מהדגש על שלשה העמודים האלו.
אם אתה רוצה להדגיש את תשובה וכו', אולי תסיים כך: "מעבירין את רוע הגזרה| תשובה תפילה וצדקה".

ועוד משהו, בסוף הבית לפני הפזמון הייתי 'מרים' יותר במילים "אם ישוב מיד תקבלו". אבל את זה כמובן אין לי דרך להסביר בכתיבה... (דומה למה שעשית בסוף החלק השלישי)
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שים לב למלודיה
מע - רה| בי - מי| רין - רה
אם אתה עושה Gm אין לך באקורד את הצליל של המלודיה ובדר"כ לא עושים דבר כזה (הפעם היחידה למעשה שאני נתקל שעושים את זה - זה בדומיננטה שניונית. אבל כמובן 'אני בער לא אדע' אולי מישהו ירחיב על זה [באשכול מתאים]), אז צריך לעשות Gm6
ועדיין לא נשמע לי טוב.
המהלך המתבקש כאן לענ"ד הוא: מע - Dm| בי - Am| רין - Dm
ואולי אפשר לנסות לגוון בפעם השניה |מע - Dm| בי - C| רין - Bb|
 
נערך לאחרונה ב:

שי יצחק

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
שים לב למלודיה
מע - רה| בי - מי| רין - רה
אם אתה עושה Gm אין לך באקורד את הצליל של המלודיה ובדר"כ לא עושים דבר כזה (הפעם היחידה למעשה שאני נתקל שעושים את זה - זה בדומיננטה שניונית. אבל כמובן 'אני בער לא אדע' אולי מישהו ירחיב על זה [באשכול מתאים]), אז צריך לעשות Gm6
ועדיין לא נשמע לי טוב.
המהלך המתבקש כאן לענ"ד הוא: מע - Dm| בי - Am| רין - Dm
ואולי אפשר לנסות לגוון בפעם השניה |מע - Am| בי - C| רין - Bb|
אין לי מושג
לדעתי זה נכנס פה טוב
זה נותן רגש
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שים לב למלודיה
מע - רה| בי - מי| רין - רה
אם אתה עושה Gm אין לך באקורד את הצליל של המלודיה ובדר"כ לא עושים דבר כזה (הפעם היחידה למעשה שאני נתקל שעושים את זה - זה בדומיננטה שניונית. אבל כמובן 'אני בער לא אדע' אולי מישהו ירחיב על זה [באשכול מתאים]), אז צריך לעשות Gm6
ועדיין לא נשמע לי טוב.
המהלך המתבקש כאן לענ"ד הוא: מע - Dm| בי - Am| רין - Dm
ואולי אפשר לנסות לגוון בפעם השניה |מע - Dm| בי - C| רין - Bb|
יש לי איזה כיוון, במקום לעשות DM ואז G
לעשות DM ואז במעבירין השני במקום להישאר על DM לעשות F G
נו... ממש דקדוקים רציניים הולך כאן.
אין לי מושג
לדעתי זה נכנס פה טוב
זה נותן רגש
שכוייח, אבל אכן @מוטי A [שמשום מה קרא לעצמו בער לא אדע תוך כדי דיבור שהוא כתב את המילים "דומיננטה שניונית"... וצ"ע] צודק, זה לא מסתדר בתאוריה.
 

קלרנית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
קודם כל תודה רבה על הביקורת המפורטת, מעריך את זה מאוד!

סעיף 4- אני לא יודע איזה גירסה שמעת, הוספתי על הגירסה מההודעה הקודמת ונראה לי שיש מספיק כלים שונים שם, רק קצת להוסיף כינורות או משהו אחרי שהתופים נכנסים, אם יהיה מקהלה אז אני לא בטוח שיש צורך בעוד כלים. גם יותר מדי כלים ותזמור יוצר עומס על המאזין, צריך לדעת לשמור שלא להגזים.
סעיף 5- הגיה חסידית לא רלוונטי בשבילי, אבל אקח לתשומת ליבי ואנסה להוסיף רגש שכשאני מקליט את השירה.
סעיף 6- רעיון מעולה, צריך לחשוב איך לעשות את זה
סעיף 7- נשמע רעיון טוב, אני יבדוק.

מצרף את הגירסה שאני אוחז בה כרגע.

סעיף 4- נכון, באמת הגירסה הזאת הרבה יותר מגוונת
סעיף 5- חשבתי מראש שהגיה חסידית לא רלוונטית, אבל מה שאני חושב העיקר זה לשכוח ממעצור הליטאיות שבנו ולתת לרגש לפרוץ החוצה, הנושא הוא שבד"כ אדם לבד באולפן, הוא מרגיש שהוא יוצא יד"ח אם הכל נקלט בהקלטה, אבל צריך להרגיש כאילו הוא עומד בקיסריה מול קהל עשרות אלפים ששילם לך בשביל שתוציא כל טיפת אנרגיה שיש בך, ובכזה מצב גם מהליטאי הכי קר ייצא הרבה יותר. מדובר בעיקר בדינמיקה, ב"קנייטשים" פה ושם, ואפילו הייתי רוצה טון לפחות טיפה יותר גבוה, אבל זה אני לא יודע אם שייך.

אחרי הכל הביצוע מתקרב להיות מושלם...
הרבה הצלחה
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בשעה טובה אחרי עבודה לא מועטה הסינגל יצא,
מקווה שיצדיק את העבודה...
"אני אסיר תודה לכל מי שאמר לי 'לא' – הם הסיבה שעשיתי זאת בעצמי "
אפילו את העטיפה עשיתי לבד... במיקס נשברתי.
תודה גדולה ל @רות וליס על מיקס שמדבר בעד עצמו, ועל השקעה מעל ומעבר!

ותודה אמיתית לכל חברי הפורום שעודדו ייעצו ודחפו, אפילו נתתי לכם קרדיט קטן ביטיוב ;)
1600174398046.png
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בשעה טובה אחרי עבודה לא מועטה הסינגל יצא,
מקווה שיצדיק את העבודה...

אפילו את העטיפה עשיתי לבד... במיקס נשברתי.
תודה גדולה ל @רות וליס על מיקס שמדבר בעד עצמו, ועל השקעה מעל ומעבר!

ותודה אמיתית לכל חברי הפורום שעודדו ייעצו ודחפו, אפילו נתתי לכם קרדיט קטן ביטיוב ;)
צפה בקובץ המצורף 728175
מקסים! התנגן לי הרבה בראש, עכשיו גם במחשב...
מכניס אותי טוב ל"אוירה" :)
הייתי בטוח שכבר לא תספיק להוציא אותו לפני ר"ה. שאפו גדול!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה