דרוש מידע ספר חדש על ילדי ADHD "כוחות העל של ילדי הקשב"

זושא כץ

משתמש מקצוען
יחד נוציא לאור את הספר: "כוחות העל של ילדי הקשב"

על הספר:
יש הרבה ספרים על הפרעת קשב. אבל רובם מדברים בעיקר על הקשיים בניהול העצמי: דחיינות, רחפנות, ניהול זמן מאתגר, ניתוקים, עודף רגישות, פתיל קצר, אימפולסיביות, ועוד.
אבל... יש להפרעת קשב גם צד אחר.

(כמו שאנשים לקויי ראיה מפתחים חוש שמיעה וחוש ריח מפותחים יותר):

כך גם כאן: דוקא בגלל האתגרים, הנפש מפתחת חוזקות:

יצירתיות, יכולת אלתור, חוש צדק, חן, מנהיגות, כריזמה, חשיבה מחוץ לקופסה, ועוד ועוד.

החוזקות האלו יכולות להתפתח, ולהפוך להיות "כוחות-על".
כאן נכנס התפקיד שלנו, ההורים, לייצר אוירה שתתמוך ותאפשר את זה.

קצת עלי
- אני דן טיומקין, גר בירושלים, אבא לחמישה (שלושה מהם מאובחני עם ADHD), סבא לשלושה. בעשרים השנים האחרונות זכיתי ללמוד עם הרב אורי זוהר, ולמדנו הרבה על נוער בסיכון (ואף הוצאתי ספר בנושא הזה: "בוסר המלאכים"). בשנים האחרונות זיהינו קבוצת סיכון רצינית מאד בנוער בסיכון, ילדים עם הפרעת קשב, והחידושים והשורה של הרב אורי זוהר בתחום הזה הצליחו לשנות דינמיקה ולהתחיל מהלך של תיקון ואמון בהמון בתים! העברנו יחד הרבה הרצאות בענין, חלקן מצולמות, ויש בהן המון כלים פרקטיים להורים!

בעצם, זה הפרויקט האחרון של הרב אורי זוהר זצ"ל: איך לעזור לילדי הקשב להיכנס למהלך של עליה,
לזהות ולקדם את החוזקות שלהם. להפוך את הסיכון - לסיכוי.

איך אתם נכנסים לתמונה? אני רוצה להפוך את התוכן הרב שהועבר וצולם - לספר נגיש וזמין, כדי להגיע לכמה שיותר הורים, ולעזור לכמה שיותר ילדים. אבל אוכל לעשות זאת רק בזכות שותפותכם בפרוייקט.

בזכות תמיכתכם, אוכל לעבד, לערוך, ולפרסם את הספר.

אז היו שותפים בהוצאת הספר. בלעדיכם, זה לא יקרה...

וגם תרויחו מתנות שוות במיוחד!

והעיקר - בזכותכם הספר יצא לאור עוד השנה !

השאיפה שעד ראש השנה, הספר כבר יהיה מודפס ומוכן!!
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
4. הספר החדש - הפרעות קשב
בשבוע שעבר הוזכר ספר חדש שהרב אורי זוהר זצ"ל ודן טיומקין עבדו עליו בנושא הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב. גם בזה יש להרחיב יותר:
מקובל תמיד לדבר על האתגרים והבעיות של ילדי ה-A.D.H.D, בעלי הפרעת קשב וריכוז. כואב לי שהצד השני של הילדים המתוקים האלה לא מספיק מקבל ביטוי, ולכן רציתי להתחיל הפוך, ולדבר דוקא על מעלותיהם הרבות:
הם יצירתיים. הם יותר חיים. חווים יותר חזק. חיים על הקצה. הם צ'רמרים (לא צ'למרים, אלא צ'רמרים, בעלי חן). הם חושבים מחוץ לקופסא. השיגרה משעממת אותם. קטנה עליהם. הם אנשים עם מעוף, עם חוש צדק ואינטואיציות מטורפות לזהות זיופים וחוסר כנות. כל אלו תכונות נפלאות כאשר אתה בעמדה גבוהה, מנהיג או מנהל, אבל תכונות קשה כשאתה רק תלמיד, בסדר יום של הרבה שעות למידה...
האם חשבתם לאחרונה על תשלומי הפנסיה שלכם? רובנו לא ממש שם, ולא בגלל שזה לא חשוב, אלא כי זה מדי רחוק. ילדי הקשב והריכוז מתקשים בזה כל הזמן, לחשבן את נסיון העבר, ואת השלכות העתיד. הם חיים את עולם ההווה. הם בוודאי יודעים שיהיו השלכות. אבל בזמן אמת – זה לא מענין אותם, כמו שאותנו לא מענין שינוי של אחוז בפנסיה. הם פשוט חיים כמעט במאה אחוז בהווה. כאילו אין מחר. "באשר הוא שם". אין להם פרופורציות, אין להם הקשר רחב, וזה פוגש אותם בחיכוכים חברתיים, בשובבות, בהתנהגות ילדותית. בדחיינות ובבדיקת גבולות. אה, כן, וגם בבעיות קשב. אבל חשוב לזכור, זה לא עיקר הענין, זה רק סימפטום אחד, צדדי.
צריך להבין. הם לא עושים דווקא. התנהגויות הקצה ובדיקת הגבולות המתמדת שלהם, שכל כך משגעות את ההורים והמורים שלהם, הם בכלל לא אשמתם. היום ידוע מה השורש לתופעה: יש איזה איזה עצב רשתי נוירולוגי פיזי שעובד אחרת. הם באמת מתקשים בניהול עצמי. יש להם פחות מחויבות לצורת מחשבה רגילה. כל גרוי וכל רעש רקע מתקבל בברכה, והתוצאה בדרך כלל מאד יצירתית, רק שכמובן יש לזה חסרונות מול המערכת...
צריך ללמוד לחיות עם זה. שהדימוי העצמי שלהם לא יהיה מרוסק מבפנים בגלל ריבוי כשלונותיהם. וזה מצריך אותנו לאפשר לבנות איתם גשרים של אמון וקשר טוב, ולדעת להימנע מאוירה של התקפות ביקורת בלתי פוסקות. אבל עיקר הענין הוא לתת להם חוויות הצלחה.
לכל אחד בעולם יש תחום שמעניין אותו, שבו הוא טוב. אצל כל ילד כדאי לזהות ולפתח את אותו תחום, כדי שזה יתרום לו לבטחון העצמי, להרגלי למידה, לחווית הצלחה. אצל מי שיש לו- A.D.H.D זו לא רק עצה טובה, זה ממש קריטי. חייבים למצוא את הנקודה שבה הילד מתענין ומצטיין ולפתח אותה. לשקף לו כמה הוא מצויין בה. הוא מומחה לזהות שקרים ומריחות, ולכן כאשר החיזוקים אמיתיים ופוגשים אותו במקום שבאמת הוא השקיע באהבה והצטיין, זה נותן פירות מיידים ונותן לילד כח, שהוא זקוק לו כמו חמצן. ודבר זה צריך להיות במודעות שלנו תמיד. לחפש ולחזק את נקודות האור שבהם.
מי שזכה והקב"ה הפקיד בביתו נשמות עם קשב וריכוז, כדאי לו תמיד ללמוד עוד ולהתמקצע. לפתח מודעות ולרכוש כלים, כדי להצליח לעמוד באתגר ולגדל את ילדי הקשב והריכוז, את האורות הגבוהים האלו, לכלים שיכולים להכיל אותם ולהאיר את העולם.
הפרויקט האחרון שהרב אורי זוהר זצ"ל עבד עליו היה סידרת שיעורים בנושא הזה, איך להאיר ולהעצים את החוזקות. בימים עלה נעשה פרויקט הדסטרט לרכישה מוקדמת של הספר: "כוחות העל של ילדי הקשב". מומלץ בחום, לכל מי שמתמודד עם ילדים עם הפרעת קשב.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
כוחות.jpg
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אין פיתרון
יש שינוי גישה להתייחס לחוזקות של האנשים הללו
הם לא 'דפקט' הם מוצלחים בסגנון שונה...
עם מידע מקצועי ולא סתם דרשה לכנס נשים
מתאים לציבור החרדי? ילדים שלא ממש נחשפו למושג ״כוחות על״ למשל….
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
מתאים לציבור החרדי? ילדים שלא ממש נחשפו למושג ״כוחות על״ למשל….
לספר הקודם של דן טיומקין יש הסכמות מהגרמ"ה הירש והגר"י סילמן ועוד..
הספר הוא תוצאה של יצירה משותפת עם הרב אורי זוהר זצ"ל
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים

קוביד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חשוב מאד. שינוי גישה יחולל פלאות.
ספרה של בתיה ענה 'עולם נכה', מועיל לכך מאד. מפן שונה כמובן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה