ספר הכוזרי 3

black line

משתמש פעיל
כוזרי עירוב..jpeg


ציטוט- "מעשי התורה דומים למעשים הטבעיים. אין אתה יודע תנועותיהם ואתה חושב שהם נטולי משמעות עד שאתה רואה את התוצאה, אזי תסמוך על מי שמכלכל אותם ומניע אותם, ותתמסר לו" (כוזרי, מאמר שלישי, פסקה נ"ג)
בפסקה זו מתמודד ריה"ל עם השאלה כיצד העירוב מועיל לצרף רשויות רבות לאחת. הוא מסביר שכאשר מדובר בחוק אלוקי אז אין אנו יכולים להתיימר ולומר שאין זה הגיוני. כי גם שאישה מתקדשת רק מכמה מילים, בעצם כל מצווה שאנו עושים אינה הגיונית ואיננו יכולים להגיע אליה משכלינו לבדו, אלא רק עם הכוונה אלוקית דרך התורה. ממש כמו שאין זה הגיוני שעץ יצמח מגרעין קטן, אך זה פועל גם אם לא נבין את ההגיון שבדבר.

שבת שלום.
 

black line

משתמש פעיל
אגב, במדע היום ישנן הרבה נושאים שעל פי ההגיון לא יכולים לפעול ובכל זאת פועלים אז משתמשים בהם למרות שזה "לא הגיוני". לדוגמא, תורת היחסות של איינשטיין סותרת את תורת הקוונטים, ובכל זאת משתמשים בשניהם. מוזמנים להעלות כאן עוד דוגמאות אם עולות לכם;)
 

ורד10

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הבעות נהדרות!
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
וואו!
הכי מוצלח שלך!
גם הדמויות, גם הרקע, השתפרתם מאוד!
 

חותם טוב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה