ספר בנושא משמעת

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני התחלתי הקיץ הזה להיות עוזר רב'ה במכינה ואני מחפש ספר מומלץ למחנכים בנושא משמעת וסמכות, מי יכול להמליץ ועל מה ?
ובכלל - רציתי לשאול מהמנוסים: משמעת זה דבר נרכש או שזה תלוי בטבע של הבן אדם ואי אפשר לשנות, אם יש לך את זה אז יש, ואם אין אז אין טעם ללמוד ?
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
משמעת זה דבר נרכש, ללא ספק. ויחד עם הרכישה משתנה ומתייצב משהו באישיות שגורם לסמכות להטיל משמעת בצורה נכונה יותר.

הספרים הבאים היו לי מורי דרך מעולים:

הכיתה בית ספר למורים
הכיתה אתגר למורים


מתאים לעוסקים עם בנים

בהצלחה!
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הרצאות של הרב יעקובזון
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נכתב ע"י מילה בסלע;n5010034:
הספרים הבאים היו לי מורי דרך מעולים:
הכיתה בית ספר למורים
הכיתה אתגר למורים



תודה רבה !! אבדוק את הספרים האלו
רק אפשר לדעת של מי זה והאם זה מישהו חרדי ?
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י ברוך ר;n5010061:
נכתב ע"י ;n5010034:
תודה רבה !! אבדוק את הספרים האלו
רק אפשר לדעת של מי זה והאם זה מישהו חרדי ?

מדובר ברבה חרדי למהדרין שלימד בערי פריפריה עם חומר אנושי לא קל-גם הורים וגם ילדים ממגוון משפחות. כרגע לא יכולה לבדוק את שם המחבר כי הספרים שלי מושאלים כולם, עוברים מיד ליד ועושים פרות מבורכים. רק הצלחות!
 

עט הדר

משתמש מקצוען
"להיות סמכותי" - ספר מיוחד במינו בתחום
כך גם
"משמעת מתוך אהבה" - יש למורים ויש להורים. גם ספר מיוחד.

ואם זה תכונה נרכשת-
אחר בירור עם מומחים בתחום
זה נחלק ל-3
יש את אלו שנולדו עם זה. הם כמעט לא צריכים ללמוד את זה. י שלהם את זה בעצמות. הם בעיקר אלו שנמצאים בתחום ההוראה בהצלחה רבה שנים רבות. כי אינם צריכים להשקיע אנרגיה בשמעת.
יש את אלו שאין להם את זה בכלל. ולא יעזור כלום. כמו שאחד עם שני ידיים שמאליות לא יוכל להיות נגר.
יש את אלו שנמצאים איפשהו באמצע, ויכולים לרכוש את זה. הם יצטרכו להתאמץ מאד בכדי להגיע להישגים. ויתכן מאד שכעבור כמה שנים הם כבר לא ישרדו...
 

שעת חלון

משתמש רשום
לדעתי כולנו מתפתחים... ודאי שיש מי שצריך יותר ומי שפחות. אבל יש כאן עבודה.

אני הייתי מגדירה את התהליך כך:
המשמעת, הסדר, וקבלת המרות הם ערכים שעלינו להרגיל ולחנך אליהם את הילד לטובתו. ולא כאמצעי כדי להצליח להעביר חומר לימודי וכד'

תפקיד המורה הוא לאמן את התלמידים להקשיב להוראותיו.
ההגדרה של מאמן, יש בה משהו מאד נכון לשני הצדדים.
המורה לא נפגע מהתלמיד. אם התלמיד לא הקשיב זה לא בהכרח בגלל שהחומר שלי לא טוב או מענין, ואם הוא התחצף זה לא העזות שלו כלפיי.
המורה לא מוותר על סמכותו- לטובת התלמיד.
התלמיד רואה במאמן מישהו שעוזר לו להתקדם ולכבוש יעדים. (ולא שוטר או סוהר...)

ניתן להשתמש במעט תגמולים או אמצעי אכיפה,
אך היעד הוא שהילד יתרגל להקשיב למחנך מעצם סמכותו.
 

חסיד נלהב

משתמש פעיל
"אל תחטאו בילד" של הרב יעקבזון, מיוחד מאוד, אם כי עיוני יותר ופחות מעשי.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תודה רבה לכל המסיעיים
נכתב ע"י עט הדר;n5010777:
"להיות סמכותי" - ספר מיוחד במינו בתחום

יש לי אותו אבל לא למדתי ממנו כלום ! הוא לא נותן דרכי התמודדות מעשיים, ואני אסביר: הוא מדבר שם על שלוש תקופות תקופה א, בלי משמעת (למי שדוגל שלא צריך משמעת אלא רק רגש וחיבה מול התלמידים). תקופה ב- משמעת ברזל. ותקופה ג- איזון. על תקופה א' וג' הוא מאריך מאד ומסביר למה צריך משמעת ואיך משמרים אותה אחרי שנרכשה בלי לאבד את האוירה הנעימה בכיתה, אבל תקופה ב- מצאתי שם רק אולי שורה אחת בלבד.

ואם זה תכונה נרכשת-
אחר בירור עם מומחים בתחום
זה נחלק ל-3
יש את אלו שנולדו עם זה. הם כמעט לא צריכים ללמוד את זה. יש להם את זה בעצמות. הם בעיקר אלו שנמצאים בתחום ההוראה בהצלחה רבה שנים רבות. כי אינם צריכים להשקיע אנרגיה בשמעת.
יש את אלו שאין להם את זה בכלל. ולא יעזור כלום. כמו שאחד עם שני ידיים שמאליות לא יוכל להיות נגר.
יש את אלו שנמצאים איפשהו באמצע, ויכולים לרכוש את זה. הם יצטרכו להתאמץ מאד בכדי להגיע להישגים. ויתכן מאד שכעבור כמה שנים הם כבר לא ישרדו...

איך אני יכול לדעת אם אני יכול לרכוש את זה או לא ?
(לא נראה לי שנולדתי אם זה) אם יש דרך שאני אבדוק את זה ואוכל לרכוש את זה, מצויין אבל אם אין סיכוי שארכוש את זה - אז בשביל מה לסבול כמה שנים ??
אוכל לפרוש עכשיו בהתחלה !
אם תוכלו לייעץ לי על זה
תודה רבה

 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
הניסיון, חביבי. הנסיון משפשף, ממרק ומצחצח.

אם ההוראה מדברת אליך- אתה תמצא את הספוק שבהנהגת קטנים ממך, ותעשה להם את זה סוחף, מרתק וחווייתי. סמכות אינה רק הטלת מרות, היא העונג שבלהיות מובל.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תודה לכולם !
מי יכול להדריך אותי באיך לפעול במכינה עם הילדים שם ?
רעיונות ללהיות זורם פעיל ומרתק ?
 

מירי זיידנר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הספרים הבאים היו לי מורי דרך מעולים:

הכיתה בית ספר למורים
הכיתה אתגר למורים


מתאים לעוסקים עם בנים

בהצלחה![/QUOTE]
הספר הוא של מ. יחיאל. (זה לא השם האמיתי)
גם אני קראתי אותם ומאד נהנתי.
כשלמדתי ב'מכון למורים' אחד המרצים מאד מאד המליץ על זה, קניתי וקראתי.
זה נותן בקצת להרגיש את הסיטואציות בכיתה למרות שלא כל אחד יכול להגיע לרמות שלו. אך זה הכיוון.
כתוב בצורה נחמדה מאד,

 

חייט

משתמש פעיל
יש גם עצה שלא ראיתי שכתבו פשוט לראות כתות בפועל ישבתי הרבה אצל מלמדים ומאוד עזר לי גם איך כן וגם איך לא
אמנם לא כולם יסכימו אבל אפשר בהחלט למצוא שיסכימו בהצלחה מעומק הלב
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
משמעת זה דבר נרכש, ללא ספק. ויחד עם הרכישה משתנה ומתייצב משהו באישיות שגורם לסמכות להטיל משמעת בצורה נכונה יותר.

הספרים הבאים היו לי מורי דרך מעולים:

הכיתה בית ספר למורים
הכיתה אתגר למורים

בהצלחה!
האם זה שני ספרים של אותו אחד או שזה אותו ספר ?
איפה אפשר להשיג אותו/ם ? שאלתי ביפה נוף ואמרו לי שאין בשום סניף (הוא בדק במחשב)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה