סיפור על וויתור

shira612

משתמש רשום
ביתי התבקשה להביא כשיעורי בית סיפור על וויתור,
סיפור על אחד מגדולי ישראל מהתקופה הלא רחוקה (ולא דמות רחוקה מידי ,דמות תנכית)

מישהו מכיר?
 

מוישי 01

משתמש צעיר
המשתמש נחסם
היה בהמודיע בחג האחרון סיפור מדהים ביותר עם הרב וואזנר אולי מישהו יוכל להעלות לכאן
 

לאה 22

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כמעט בן 102 היה בפטירתו. וכיצד זכה הרב לכך? על כך מספר הרב יצחק זילברשטיין שליט"א: "מנהל ה'ביטוח לאומי' ערך ביקור בביתו של הרב וואזנר, לכבוד יום הולדתו ה-101. בעיצומה של השיחה, פנה מנהל חברת 'ביטוח לאומי' אל הרב בשאלה מפתיעה: "יגלה לנו הרב, בזכות מה זכה כבודו לאריכות ימים שכזו?". מרן הרב וואזנר ענה: "אם הינך רוצה לדעת במה הארכתי ימים, תדע לך! שמעולם לא התערבתי במחלוקת שאינה שייכת לי".

ובזכות מה זכתה אימו להביא לעולם נשמה כה גבוהה? אם כן הסיפור הוא כזה: לפני למעלה מ-100 שנה, בעיר וינה שבאוסטריה, התגוררה נערה יהודייה אשר התפרסמה בקולה הערב והעוצמתי. הנערה ככל בנות גילה למדה בבית הספר המקומי, מכורח החוק, וכך קולה היפה התפרסם גם בין הגויים, והגיע עד לאוזני אנשי הממלכה האוסטרו-הונגרית. ויהי היום, ואותה נערה, רחל שיף, הוזמנה אחר כבוד להיות חלק ממקהלת האופרה המלכותית של אוסטריה, ולהנעים בקולה הערב לבני הממלכה. ההצעה קסמה לה מאוד, שהרי ללא ספק היא תזכה בכך לכבוד ופרסום בחוצות עם, וכמובן, גם לכסף רב. רחל השתכנעה והחליטה להיענות להצעה...

הוריה, יהודים כשרים וצדיקים, נתחלחלו למשמע הדבר וניסו להניאה מכך, שכן הדבר נוגד את צניעותה של בת ישראל, לשיר בפני גברים... אך היא בשלה, מעוניינת ללכת ולזמר. אביה היה אובד עצות, ולא ידע מה לעשות כדי למנוע מבתו לשיר באופרה. ככל יהודי הנמלך ברבו, שם גם הוא את פעמיו אל רבו, הרבי הקדוש מקופישניץ זצ"ל, ושטח בפניו את מר ליבו.

ביקש הרבי לקרוא אליו את הנערה, ולברר עימה את העניין. משהגיעה אליו הנערה, שאל אותה הרבי: "מדוע את משתוקקת כל כך לשיר באופרה?". השיבה הנערה: "זה יהיה קידוש ה' גדול מאד, כאשר יראו שבת חרדית יכולה לשיר כמו גדולי הזמר הגויים". קם הרבי ממקום מושבו ואמר לה נחרצות: "בואי נעשה עסקה! את רוצה לשיר, כדי שישמעו את הקול שלך... אם לא תלכי, וכף רגלך לא תדרוך במקום טמא זה, אני מבטיח לך שיהיה לך בן, שישמעו עליו מסוף העולם ועד סופו, ובכך תזכי לקדש שמו יתברך. גם פרסום וכבוד רב לא יחסר לך. האם את מסכימה?", שאלה הרבי. בו במקום השיבה הנערה: "כן! עשינו עסק...".

משכה רחל את ידיה מן העניין, עמדה היא בגבורה בניסיון הגדול שניצב בפניה. עיתוני הממלכה שבאותה העת דיווחו בהבלטה על סירובה של הנערה היהודייה לשיר באופרה המלכותית, בשל בעיית צניעות... הפסידה רחל באותה העת קריירה מכובדת עם כבוד וכסף רב, אך לימים זכתה ויצא ממנה בן אשר קולו נשמע מסוף העולם ועד סופו, הלא הוא מרן הגאון הגדול הרב שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, מחבר סדרת הספרים שאלות ותשובות "שבט הלוי", כהבטחת הרבי הקדוש. זכותו תגן עלינו ועל כל עמו ישראל, אמן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה