חישוקים
מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בהמשך לשיתוף הזה -
מעלה גם את פרסום ההשקה של המותג, עם הסיפורים שמאחורי ומלפני הקלעים
אז לפרסם סלון כלות במקומונים חרדיים, ועוד בבית שמש, זו בהחלט חתיכת אתגר.
ידעתי מראש שאצטרך להיות מאד יצירתית כדי ליצור משהו שיעבור את הועדות והמבקרים, ומצד שני- יביא את העסק לפרונט בצורה המחמיאה ביותר בס"ד.
גם ללקוחה וגם לי היה ברור שמהמקום של עסק חדש ועדיין לא מוכר, הנכון ביותר יהיה לתת למוצר לדבר בעד עצמו ולהראות ללקוחות הפוטנציאליות דוגמית אמיתית מהשמלות שנתפרות בסלון. ויז'ואלים מופשטים/ אמנותיים שישדרו את ערכי העסק יש הרבה, ובלא מעט פרסומים בתחום עושים בהם שימוש, אבל כאן הרגשתי שהם לא יתאימו.
אז שתינו באותו ראש, וזו כבר התחלה טובה.
קיבלתי מהלקוחה ערימת תמונות (ביתיות, שהיא צילמה לבד בבית הכלה כשבאה לעזור בהתארגנות), וישבתי לסנן את הטובה ביותר. כזו שתייצג בכבוד את השמלה היפהפיה שנבחרה לשמש כפרזנטורית.
זו התמונה (עם כמה חיתוכים הכרחיים):
בשלב הזה כמעט חטפתי פיק ברכיים. מאיפה, למען השם, מתחילים? איך צורבים את הלבן-לבן הזה מהשמנת ברקע, והכי מורכב- איך משלימים לשמלה את הקצוות האבודים שלה?
פשוט פותחים קובץ בפוטושופ ומתחילים לתקן את השמלה בעבודת נמלים סבלנית
נימלתי וגזרתי ואחר כך השלמתי עם מברשות, פלסטרים וחותמות את חלקי השמלה שהיו ואינם. התוצאה ב"ה השביעה את רצוני.
במקביל חיפשתי תמונת רקע עוצמתית שתיתן את הבמה לשמלה. עברתי במשך ימים ולילות על המוני תמונות (נראה לי שהשלב הזה היה הארוך ביותר בכל תהליך עיצוב המודעה...), עד שהגעתי לתמונה המושלמת הזו:
אז רקע וויז'ואל יש, אבל התוכן חשוב לא פחות.
כחלק ממחקר השוק שביצעתי גם עברתי על עשרות פרסומים של עסקים מתחרים, ובשלב מסוים הבנתי שיהיה קשה לחדש משהו בתחום. כמעט כולם מדברים על יוקרה, שלמות, קסם, בואי להיות מלכה ובואי נגשים לך חלום. חיפשתי משהו שונה.
בנוסף, גם התלבטתי איך לדבר על עקב האכילס של המותג- העובדה שהוא חדש ובלתי מוכר עדיין, כי בעיניי לא נכון להתעלם מזה. בפרט כשמדובר בנושא כמו בחירת סלון כלות, שבו עניין הותק בהחלט תופס מקום של כבוד. אז למותג שלנו אין ותק להציע, אבל הרבה דברים טובים אחרים יש ויש. איך גורמים ללקוחות להבין את זה?
החלטתי שהכי נכון זה פשוט לומר להם את זה בקול במקום לגמגם את זה בשקט. לא להתנצל על היותו של המותג חדש, אלא דווקא לחדד את הנקודה ולהזמין את הלקוחות להכיר משהו שונה ואחר, כזה שהם עוד לא זכו להכיר עד היום.
מנקודת המוצא הזו הגעתי לכותרת שתביא מושג מתחום התפירה עם הסבר מילוני, וכאן אני מרוויחה גם את האפשרות להפוך בעתיד את המודעה הזו לסדרה, עם רשימת מושגים מתחלפת.
הבודי טקסט מתחיל במשפט הדו משמעי: סחלב מזמינה אותך להכיר מושגים חדשים, ומכאן והלאה כבר אפשר לדבר רק על מעלותיו הרבות של המותג
סופסוף הגעתי לביצוע המעשי של המודעה. קומפוזיציה, טיפוגרפיה, עיבודי תמונות וצבעוניות.
מוסיפה אייקונים נחמדים שיעזרו לי לספר בקיצור על נקודות הבידול,
וגם מבצע שבשלב הזה משתלם לשני הצדדים- גם לבעלת הסלון שרוצה להרחיב את מאגר השמלות, וכמובן לכלה המאושרת שזוכה לתפירה אישית של שמלת חלומותיה.
הדד-ליין נושף בעורף, להזכירכם- ערב סוכות ואנחנו רוצים לצאת בפרסום מיד אחרי החגים. בערב החג ממש (בין הבישולים לקישוטים ולסכך...) סיימתי, והמודעה הסופית נחתה אצל הלקוחה:
ובגרסת רבע עמוד שבה הלקוחה השתמשה בחודשים הבאים לפרסומים שוטפים (וואו, זה היה מאתגר ברמות שלא דמיינתי- להפוך עמוד שלם מתוכנן ועמוס למודעת רבע עמוד פיצית...):
היה כיף לשמוע מהלקוחה שכבר בפעם הראשונה הפרסום הביא טלפונים מתעניינים ולקוחות, נכון שאין דבר שמשמח מעצבים יותר מזה?
תודה שהייתם כאן,
מאחלת לכולנו שנה יפה, לבנה וזוהרת, בניחוח סחלבים מענג
מעלה גם את פרסום ההשקה של המותג, עם הסיפורים שמאחורי ומלפני הקלעים
אז לפרסם סלון כלות במקומונים חרדיים, ועוד בבית שמש, זו בהחלט חתיכת אתגר.
ידעתי מראש שאצטרך להיות מאד יצירתית כדי ליצור משהו שיעבור את הועדות והמבקרים, ומצד שני- יביא את העסק לפרונט בצורה המחמיאה ביותר בס"ד.
גם ללקוחה וגם לי היה ברור שמהמקום של עסק חדש ועדיין לא מוכר, הנכון ביותר יהיה לתת למוצר לדבר בעד עצמו ולהראות ללקוחות הפוטנציאליות דוגמית אמיתית מהשמלות שנתפרות בסלון. ויז'ואלים מופשטים/ אמנותיים שישדרו את ערכי העסק יש הרבה, ובלא מעט פרסומים בתחום עושים בהם שימוש, אבל כאן הרגשתי שהם לא יתאימו.
אז שתינו באותו ראש, וזו כבר התחלה טובה.
קיבלתי מהלקוחה ערימת תמונות (ביתיות, שהיא צילמה לבד בבית הכלה כשבאה לעזור בהתארגנות), וישבתי לסנן את הטובה ביותר. כזו שתייצג בכבוד את השמלה היפהפיה שנבחרה לשמש כפרזנטורית.
זו התמונה (עם כמה חיתוכים הכרחיים):
בשלב הזה כמעט חטפתי פיק ברכיים. מאיפה, למען השם, מתחילים? איך צורבים את הלבן-לבן הזה מהשמנת ברקע, והכי מורכב- איך משלימים לשמלה את הקצוות האבודים שלה?
פשוט פותחים קובץ בפוטושופ ומתחילים לתקן את השמלה בעבודת נמלים סבלנית
נימלתי וגזרתי ואחר כך השלמתי עם מברשות, פלסטרים וחותמות את חלקי השמלה שהיו ואינם. התוצאה ב"ה השביעה את רצוני.
במקביל חיפשתי תמונת רקע עוצמתית שתיתן את הבמה לשמלה. עברתי במשך ימים ולילות על המוני תמונות (נראה לי שהשלב הזה היה הארוך ביותר בכל תהליך עיצוב המודעה...), עד שהגעתי לתמונה המושלמת הזו:
אז רקע וויז'ואל יש, אבל התוכן חשוב לא פחות.
כחלק ממחקר השוק שביצעתי גם עברתי על עשרות פרסומים של עסקים מתחרים, ובשלב מסוים הבנתי שיהיה קשה לחדש משהו בתחום. כמעט כולם מדברים על יוקרה, שלמות, קסם, בואי להיות מלכה ובואי נגשים לך חלום. חיפשתי משהו שונה.
בנוסף, גם התלבטתי איך לדבר על עקב האכילס של המותג- העובדה שהוא חדש ובלתי מוכר עדיין, כי בעיניי לא נכון להתעלם מזה. בפרט כשמדובר בנושא כמו בחירת סלון כלות, שבו עניין הותק בהחלט תופס מקום של כבוד. אז למותג שלנו אין ותק להציע, אבל הרבה דברים טובים אחרים יש ויש. איך גורמים ללקוחות להבין את זה?
החלטתי שהכי נכון זה פשוט לומר להם את זה בקול במקום לגמגם את זה בשקט. לא להתנצל על היותו של המותג חדש, אלא דווקא לחדד את הנקודה ולהזמין את הלקוחות להכיר משהו שונה ואחר, כזה שהם עוד לא זכו להכיר עד היום.
מנקודת המוצא הזו הגעתי לכותרת שתביא מושג מתחום התפירה עם הסבר מילוני, וכאן אני מרוויחה גם את האפשרות להפוך בעתיד את המודעה הזו לסדרה, עם רשימת מושגים מתחלפת.
הבודי טקסט מתחיל במשפט הדו משמעי: סחלב מזמינה אותך להכיר מושגים חדשים, ומכאן והלאה כבר אפשר לדבר רק על מעלותיו הרבות של המותג
סופסוף הגעתי לביצוע המעשי של המודעה. קומפוזיציה, טיפוגרפיה, עיבודי תמונות וצבעוניות.
מוסיפה אייקונים נחמדים שיעזרו לי לספר בקיצור על נקודות הבידול,
וגם מבצע שבשלב הזה משתלם לשני הצדדים- גם לבעלת הסלון שרוצה להרחיב את מאגר השמלות, וכמובן לכלה המאושרת שזוכה לתפירה אישית של שמלת חלומותיה.
הדד-ליין נושף בעורף, להזכירכם- ערב סוכות ואנחנו רוצים לצאת בפרסום מיד אחרי החגים. בערב החג ממש (בין הבישולים לקישוטים ולסכך...) סיימתי, והמודעה הסופית נחתה אצל הלקוחה:
ובגרסת רבע עמוד שבה הלקוחה השתמשה בחודשים הבאים לפרסומים שוטפים (וואו, זה היה מאתגר ברמות שלא דמיינתי- להפוך עמוד שלם מתוכנן ועמוס למודעת רבע עמוד פיצית...):
היה כיף לשמוע מהלקוחה שכבר בפעם הראשונה הפרסום הביא טלפונים מתעניינים ולקוחות, נכון שאין דבר שמשמח מעצבים יותר מזה?
תודה שהייתם כאן,
מאחלת לכולנו שנה יפה, לבנה וזוהרת, בניחוח סחלבים מענג
נערך לאחרונה ב: