חישוקים
מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כבר הרבה מאד זמן שהמשימה של שיתוף פרויקט כאן בפמ"ג נמצאת בוויש ליסט שלי, אבל מאז שנפתחו כאן המרחבים החדשים ובמת הפורום התרחבה והתרווחה (ותודה למנהלים המסורים!)- כבר ממש חיכיתי שאתפנה לעשות את זה.
האמת ששיתוף מפורט של פרויקט הוא בראש ובראשונה חוויה נחמדת בשבילי עצמי והלוואי שיכולתי לבחור בחמישה מיתוגים לפחות, אבל משאב הזמן היקר והמוגבל מחייב אותי להתפשר בינתיים רק על פרויקט אחד.
אז הסתכלתי על תיקיית העבודות (העמוסה ב"ה...) ושקלתי במה לבחור לשיתוף הראשון שלי כאן בפורום, והפרויקט הסחלבי הזה ממש קרא לי בקול. שמלות כלה צחורות, בדים רכים ונשפכים, וניחוח של סחלבים והתחלה קסומה- מה צריך יותר מזה כדי לעשות טוב על הלב?
תהליך המיתוג של סחלב אמנם כבר קרה מזמן, עם הפרסום יצאנו מיד לאחר החגים של שנת תשפ"א. אבל טוב מאוחר מלעולם לא, נכון?
כשהלקוחה פנתה אלי וסיפרה על העסק שהיא רוצה למתג, סלון חדש ומצליח ב"ה לשמלות כלה בתפירה אישית ומוקפדת, ידעתי כבר בשיחה הראשונה שאת הפרויקט הזה אני הולכת לאהוב
קודם כל- כי כמו שהקדמתי, כיף להתעסק עם כלות וניחוחות והתחלות מרגשות, וגם כי אין כמו לקוחות שיודעים מה הם רוצים ולא מתבלבלים לרגע, אבל עדיין סומכים עלי ונותנים לי חופש פעולה.
התחלנו עם נושא השם. הלקוחה שלי חשבה מראש על שם שנראה מתאים בעיניה: סחלב.
הוא היה נשמע לי נחמד ממש, אבל הסברתי לה שבחירת שם מגיעה בסופו של תהליך ארוך שמתחיל במילוי בריף, ניתוח אסטרטגי, זיהוי הבטחת המותג, ועוד משהו חשוב- מחקר יסודי של עסקים מתחרים בענף. עד שנגיע לשם הנבחר עוד יקח זמן...
אז יצאנו לדרך.
הלקוחה מילאה בריף מפורט, אני ניתחתי אותו לגורמים, והתוצאה הסופית היתה מסמך אחד מתומצת שאני מביאה כאן את חלקו:
הגדרת המותג: סלון בוטיק לתפירה ולהשכרה של שמלות כלה.
הבטחה מיתוגית: מוצר מושלם ומושקע באיכות מקסימלית, תוך הענקת שירות מכל הלב.
קהל יעד: 1. כלות מהמגזר החסידי, תושבות בית שמש והסביבה.
2. כלות מהמגזר הדת"לי, מקהילות בהן נהוג לתפור שמלת כלה חדשה ולא לשכור שמלה שכבר לבשו אותה (כן, יש דבר כזה...).
נקודת מכירה ייחודית (USP): ניסיון וידע נרחב, התמקצעות ספציפית בענף שמלות הכלה.
נקודת מכירה רגשית (ESP): כל כלה מקבלת יחס של בת יחידה, תוך ליווי אישי לאורך כל התהליך. (אגב, הלקוחה הדגישה שהיא רוצה לשמר את הקו הבוטיקי, האישי והמותאם גם במהלך התרחבות עתידית).
חזון המותג: יצירת מאגר שמלות גדול ומגוון שיאפשר לעסוק רק בהשכרה ולא בתפירה.
אופי המותג: יוקרתי, חדשני, קליל וצעיר.
ערכים בולטים: מקצועיות, שירותיות, איכות, דיוק, ייחודיות.
היתה גם פירמידת מסרים שהביאה לפרונט את השילוב בין מוצר מושלם לשירות בוטיקי ואישי (שילוב שמהווה בידול בעולם סלוני הכלות. בסלונים גדולים ומוכרים לפעמים הכלה קצת נופלת בין הכיסאות בשלב הסופי, עם כל התיקונים והשינויים שלא נגמרים ...כאן בעלת העסק מלווה בעצמה כל כלה עד שהשמלה יושבת בול ועונה על כל הציפיות. בד בבד- העובדה שהסלון אישי וקטן לא מורידה מאיכות התוצר ומרמת הביצוע שמתחרה בסלונים הוותיקים)
עכשיו שקלתי מחדש את השם סחלב, והחלטתי שצריך לחפש כאן משהו אחר. הצליל העברי נראה לי פחות מתאים כאן, אלא דווקא שם באנגלית.
עוברת לסיעור מוחות של מונחים ומושגים מהתחום, ובמקביל למחקר מותגים מתחרים. על הדרך אני מגלה שבמפתיע, לא מעט עסקים בתחום בחרו שמות פרחוניים שונים (החל מנרקיס ולא כלה בכלנית ) ואני מניחה שבלאו הכי הסחלב נתפס כבר מזמן...
קבלו הצצה לחלק מהדפים שמילאתי לעצמי:
מגבשת רשימה מסודרת ושולחת ללקוחה לבחירה, וכמובן מקווה מאד שתבחר בשם שהכי אהבתי
---
אבל לצערי היא לא מתחברת לכלום, ואני מחדדת שוב את העיפרון ומנסה לחשוב מחדש.
פותחת אשכולות התייעצות כאן בפורום:
מקבלת שפע של רעיונות יפים ועצות נדיבות.
משגעת קצת חברות דוברות אנגלית שתעזורנה לי להחליט מה 'זורם' באוזן ומה נכון אולי כמילה בשפה אבל פחות מתאים כשם לעסק.
מצאנו משהו, אבל אז מתברר למרבה הצער שיש סלון אחר בעיר בשם דומה מאד
עוד דיונים הלוך ושוב, הלקוחה מתלבטת מאד במה לבחור, עד שבסופו של דבר הפור נופל על...
לא תאמינו, סחלב
לא ברור איך, אבל כל החפירות הארכיאולוגיות (תודה ל @סטודיו מנטה שעזרה לי בבירור מול המקומון, זוכרת מנטה?) העלו שהשם הזה עדיין לא נתפס.
איכשהו הסיטואציה הזכירה לי את סבבי הקניות המעצבנים האלה, כשחורשים את כל החנויות ברחוב כדי לחזור בסוף לחנות הראשונה ולקנות שם את השמלה הראשונה שהורדנו מהקולב... אבל בלי הסיבובים לא יכולנו לדעת שהשם הזה פשוט נולד לסלון, לא? אז בכל אופן היה שווה.
מה שכן, אחרי מחשבה החלטתי ללכת על sachlav באיות אנגלי ולא על המילה בעברית.
מתחת לשם העסק תופיע שורות מיצוב אינפורמטיבית ולא סלוגן קריאייטיבי, היות והשם לא מסביר בעצמו את מהות העסק. בחרתי ללכת על 'בוטיק לשמלות כלה מושלמות'.
הלאה, עוברת סופסוף ללוגו עצמו.
מחדדת פעם שלישית את העיפרון
וממלאה דפי סקיצות בקשקושים:
עוברת לסקיצות ממוחשבות,
ליטושים ודיוקים אין סופיים,
ופרזנטציה מושקעת שתעזור ללקוחה לבחור את הלוגו הנכון ביותר לעסק שלה, תוך הסברים מפורטים אודות השיקולים שמאחורי הבחירות העיצוביות.
מעלה כאן חלק מהמצגת שהלקוחה קיבלה לבחירה:
ואלו הלוגואים עצמם:
האופציה השניה (שאהבתי ממש):
השלישית:
ובונוס- לוגו רביעי מתנה.
רעיון שעלה לי אחרי שסיימתי והרגשתי שחבל להשאיר אותו במגירה:
הפרזנטציה נשלחת, ואני נשארת מהצד השני של המסך, מחכה בסקרנות לשמוע מה דעת הלקוחה ואיזהו הלוגו הנבחר (בטח מכירים את המתח הזה--- אולי בכלל לא שידרנו על אותו גל והלקוחה לא תתחבר לכלום? ואולי היא תבחר את הלוגו שהכי פחות אהבתי? וחבל בכלל שאי אפשר להשתמש בכולם, תכלס בכל סקיצה מושקעת חתיכת נשמה דילמות של מעצבים...)
חולף יום, והלקוחה מתקשרת. האמת שממש קשה לה להכריע, היא לא יודעת במה לבחור, כולם כל כך יפים... ברוך השם, אני מרשה לעצמי לנשום עמוק. רק קשיים כאלה מאחלת ללקוחות שלי
מה בכל אופן?
היא מספרת שהתייעצה והתלבטה, והפור נפל על...
רגע, בעצם סקרנית לשמוע את חוות דעתכם לפני שאשתף.
מה הייתם בוחרים? איזה לוגו עושה בעיניכם את העבודה ומבטא את ערכי המותג בצורה הטובה ביותר?
אשמח מאד לשמוע, ונימוקים יתקבלו בברכה כמובן.
בעז"ה אחר כך אעלה את הלוגו הנבחר, ואת המשך הפרויקט- השפה העיצובית והפרסום שאיתו יצאנו.
תודה שהייתם איתי, מוזמנים להישאר כאן גם הלאה
האמת ששיתוף מפורט של פרויקט הוא בראש ובראשונה חוויה נחמדת בשבילי עצמי והלוואי שיכולתי לבחור בחמישה מיתוגים לפחות, אבל משאב הזמן היקר והמוגבל מחייב אותי להתפשר בינתיים רק על פרויקט אחד.
אז הסתכלתי על תיקיית העבודות (העמוסה ב"ה...) ושקלתי במה לבחור לשיתוף הראשון שלי כאן בפורום, והפרויקט הסחלבי הזה ממש קרא לי בקול. שמלות כלה צחורות, בדים רכים ונשפכים, וניחוח של סחלבים והתחלה קסומה- מה צריך יותר מזה כדי לעשות טוב על הלב?
תהליך המיתוג של סחלב אמנם כבר קרה מזמן, עם הפרסום יצאנו מיד לאחר החגים של שנת תשפ"א. אבל טוב מאוחר מלעולם לא, נכון?
כשהלקוחה פנתה אלי וסיפרה על העסק שהיא רוצה למתג, סלון חדש ומצליח ב"ה לשמלות כלה בתפירה אישית ומוקפדת, ידעתי כבר בשיחה הראשונה שאת הפרויקט הזה אני הולכת לאהוב
קודם כל- כי כמו שהקדמתי, כיף להתעסק עם כלות וניחוחות והתחלות מרגשות, וגם כי אין כמו לקוחות שיודעים מה הם רוצים ולא מתבלבלים לרגע, אבל עדיין סומכים עלי ונותנים לי חופש פעולה.
התחלנו עם נושא השם. הלקוחה שלי חשבה מראש על שם שנראה מתאים בעיניה: סחלב.
הוא היה נשמע לי נחמד ממש, אבל הסברתי לה שבחירת שם מגיעה בסופו של תהליך ארוך שמתחיל במילוי בריף, ניתוח אסטרטגי, זיהוי הבטחת המותג, ועוד משהו חשוב- מחקר יסודי של עסקים מתחרים בענף. עד שנגיע לשם הנבחר עוד יקח זמן...
אז יצאנו לדרך.
הלקוחה מילאה בריף מפורט, אני ניתחתי אותו לגורמים, והתוצאה הסופית היתה מסמך אחד מתומצת שאני מביאה כאן את חלקו:
הגדרת המותג: סלון בוטיק לתפירה ולהשכרה של שמלות כלה.
הבטחה מיתוגית: מוצר מושלם ומושקע באיכות מקסימלית, תוך הענקת שירות מכל הלב.
קהל יעד: 1. כלות מהמגזר החסידי, תושבות בית שמש והסביבה.
2. כלות מהמגזר הדת"לי, מקהילות בהן נהוג לתפור שמלת כלה חדשה ולא לשכור שמלה שכבר לבשו אותה (כן, יש דבר כזה...).
נקודת מכירה ייחודית (USP): ניסיון וידע נרחב, התמקצעות ספציפית בענף שמלות הכלה.
נקודת מכירה רגשית (ESP): כל כלה מקבלת יחס של בת יחידה, תוך ליווי אישי לאורך כל התהליך. (אגב, הלקוחה הדגישה שהיא רוצה לשמר את הקו הבוטיקי, האישי והמותאם גם במהלך התרחבות עתידית).
חזון המותג: יצירת מאגר שמלות גדול ומגוון שיאפשר לעסוק רק בהשכרה ולא בתפירה.
אופי המותג: יוקרתי, חדשני, קליל וצעיר.
ערכים בולטים: מקצועיות, שירותיות, איכות, דיוק, ייחודיות.
היתה גם פירמידת מסרים שהביאה לפרונט את השילוב בין מוצר מושלם לשירות בוטיקי ואישי (שילוב שמהווה בידול בעולם סלוני הכלות. בסלונים גדולים ומוכרים לפעמים הכלה קצת נופלת בין הכיסאות בשלב הסופי, עם כל התיקונים והשינויים שלא נגמרים ...כאן בעלת העסק מלווה בעצמה כל כלה עד שהשמלה יושבת בול ועונה על כל הציפיות. בד בבד- העובדה שהסלון אישי וקטן לא מורידה מאיכות התוצר ומרמת הביצוע שמתחרה בסלונים הוותיקים)
עכשיו שקלתי מחדש את השם סחלב, והחלטתי שצריך לחפש כאן משהו אחר. הצליל העברי נראה לי פחות מתאים כאן, אלא דווקא שם באנגלית.
עוברת לסיעור מוחות של מונחים ומושגים מהתחום, ובמקביל למחקר מותגים מתחרים. על הדרך אני מגלה שבמפתיע, לא מעט עסקים בתחום בחרו שמות פרחוניים שונים (החל מנרקיס ולא כלה בכלנית ) ואני מניחה שבלאו הכי הסחלב נתפס כבר מזמן...
קבלו הצצה לחלק מהדפים שמילאתי לעצמי:
מגבשת רשימה מסודרת ושולחת ללקוחה לבחירה, וכמובן מקווה מאד שתבחר בשם שהכי אהבתי
---
אבל לצערי היא לא מתחברת לכלום, ואני מחדדת שוב את העיפרון ומנסה לחשוב מחדש.
פותחת אשכולות התייעצות כאן בפורום:
עזרה - גם אני באותה התלבטות
של @יעל זפרני :) מנסה לפצח בריף כבר לא מעט זמן ולהגיע לשם קולע לעסק, ועדיין לא מצאתי את ההברקה המיוחלת שגם תמצא חן בעיני הלקוחה. אולי האלופים כאן יוכלו לעזור לי גם? מדובר בסלון בוטיק לשמלות כלה, שאמור להיפתח בתקופה הקרובה. בגדול- ההבטחה המיתוגית היא מוצר מושלם (כולל הכל- תפירה מדוייקת, עיצוב...
www.prog.co.il
מיתוג - שואלת גם כאן- סלון כלות מחפש שם
אני מנסה לפצח בריף כבר לא מעט זמן ולהגיע לשם קולע לעסק, ועדיין לא מצאתי את ההברקה המיוחלת שגם תמצא חן בעיני הלקוחה. אולי האלופים כאן יוכלו לעזור לי? מדובר בסלון בוטיק לשמלות כלה, שאמור להיפתח בתקופה הקרובה. בגדול- ההבטחה המיתוגית היא מוצר מושלם (כולל הכל- תפירה מדוייקת, עיצוב ייחודי, איכות...
www.prog.co.il
משגעת קצת חברות דוברות אנגלית שתעזורנה לי להחליט מה 'זורם' באוזן ומה נכון אולי כמילה בשפה אבל פחות מתאים כשם לעסק.
מצאנו משהו, אבל אז מתברר למרבה הצער שיש סלון אחר בעיר בשם דומה מאד
עוד דיונים הלוך ושוב, הלקוחה מתלבטת מאד במה לבחור, עד שבסופו של דבר הפור נופל על...
לא תאמינו, סחלב
לא ברור איך, אבל כל החפירות הארכיאולוגיות (תודה ל @סטודיו מנטה שעזרה לי בבירור מול המקומון, זוכרת מנטה?) העלו שהשם הזה עדיין לא נתפס.
איכשהו הסיטואציה הזכירה לי את סבבי הקניות המעצבנים האלה, כשחורשים את כל החנויות ברחוב כדי לחזור בסוף לחנות הראשונה ולקנות שם את השמלה הראשונה שהורדנו מהקולב... אבל בלי הסיבובים לא יכולנו לדעת שהשם הזה פשוט נולד לסלון, לא? אז בכל אופן היה שווה.
מה שכן, אחרי מחשבה החלטתי ללכת על sachlav באיות אנגלי ולא על המילה בעברית.
מתחת לשם העסק תופיע שורות מיצוב אינפורמטיבית ולא סלוגן קריאייטיבי, היות והשם לא מסביר בעצמו את מהות העסק. בחרתי ללכת על 'בוטיק לשמלות כלה מושלמות'.
הלאה, עוברת סופסוף ללוגו עצמו.
מחדדת פעם שלישית את העיפרון
וממלאה דפי סקיצות בקשקושים:
עוברת לסקיצות ממוחשבות,
ליטושים ודיוקים אין סופיים,
ופרזנטציה מושקעת שתעזור ללקוחה לבחור את הלוגו הנכון ביותר לעסק שלה, תוך הסברים מפורטים אודות השיקולים שמאחורי הבחירות העיצוביות.
מעלה כאן חלק מהמצגת שהלקוחה קיבלה לבחירה:
ואלו הלוגואים עצמם:
האופציה השניה (שאהבתי ממש):
השלישית:
ובונוס- לוגו רביעי מתנה.
רעיון שעלה לי אחרי שסיימתי והרגשתי שחבל להשאיר אותו במגירה:
הפרזנטציה נשלחת, ואני נשארת מהצד השני של המסך, מחכה בסקרנות לשמוע מה דעת הלקוחה ואיזהו הלוגו הנבחר (בטח מכירים את המתח הזה--- אולי בכלל לא שידרנו על אותו גל והלקוחה לא תתחבר לכלום? ואולי היא תבחר את הלוגו שהכי פחות אהבתי? וחבל בכלל שאי אפשר להשתמש בכולם, תכלס בכל סקיצה מושקעת חתיכת נשמה דילמות של מעצבים...)
חולף יום, והלקוחה מתקשרת. האמת שממש קשה לה להכריע, היא לא יודעת במה לבחור, כולם כל כך יפים... ברוך השם, אני מרשה לעצמי לנשום עמוק. רק קשיים כאלה מאחלת ללקוחות שלי
מה בכל אופן?
היא מספרת שהתייעצה והתלבטה, והפור נפל על...
רגע, בעצם סקרנית לשמוע את חוות דעתכם לפני שאשתף.
מה הייתם בוחרים? איזה לוגו עושה בעיניכם את העבודה ומבטא את ערכי המותג בצורה הטובה ביותר?
אשמח מאד לשמוע, ונימוקים יתקבלו בברכה כמובן.
בעז"ה אחר כך אעלה את הלוגו הנבחר, ואת המשך הפרויקט- השפה העיצובית והפרסום שאיתו יצאנו.
תודה שהייתם איתי, מוזמנים להישאר כאן גם הלאה