פנסיה סוכן פנסיוני

דיסי

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מחפשת שם של יועץ פנסיוני מומלץ שמגיע לבית, אזור המרכז.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
סוכן פנסיוני הוא לא אחד שמומלץ להתייעץ איתו!!
להרחבה למה זה ממש לא מומלץ, תקראו פה -
 

דיסי

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
@מקצועי בלבד
לא הבנתי מילה מהמדריך
וגם לא משאר האשכולות בנושא הפנסיה שיש כאן בפרוג, עם מאמרים מקצועיים שלך
כל כך לא הבנתי, עד שביקשתי המלצה ליועץ פנסיוני שישב והסביר לי בשפה פשוטה מהי פנסיה ומה היא כוללת ודווקא יצאתי מרוצה מאוד. כ"כ מרוצה שמתחשק לי לברר עוד על הפנסיה הזו,
אולי לכן לו יש רישיון ייעוץ ולך אין?
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
@מקצועי בלבד
לא הבנתי מילה מהמדריך
וגם לא משאר האשכולות בנושא הפנסיה שיש כאן בפרוג, עם מאמרים מקצועיים שלך
כל כך לא הבנתי, עד שביקשתי המלצה ליועץ פנסיוני שישב והסביר לי בשפה פשוטה מהי פנסיה ומה היא כוללת ודווקא יצאתי מרוצה מאוד. כ"כ מרוצה שמתחשק לי לברר עוד על הפנסיה הזו,
אולי לכן לו יש רישיון ייעוץ ולך אין?
מעניין מאד, ניסית לפנות אליי בצורה אישית ולהיעזר בי ולא הצלחת או שלא קיבלת מענה??

ואם היית קוראת את הכתבה [שלא אני כתבתי אותה, אלא רק הבאתי אותה] היית מבינה שלהתייעץ עם סוכן ביטוח פנסיוני זה רעיון די גרוע!!
וגם היית קוראת שם שכדאי מאד להתייעץ עם "יועץ מקצועי בלתי תלוי", שזה בן אדם שלא מרוויח את משכורתו מזה שהוא דופק לאנשים את הפנסיה וכדו'.
בכל מקרה אני מאד מקווה שקיבלת משהו טוב, ושבאמת הכי מתאים ורווחי בהתאם לנתונים האישיים שלך.
 

HennyS

משתמש מקצוען
אולי לכן לו יש רישיון ייעוץ ולך אין?
לסוכן פנסיוני (להבדיל מיועץ פנסיוני) אין רשיון ייעוץ
הוא מוכר לך מוצר שהוא מרוויח עליו.
וזה מאוד יפה (לא בציניות) שהוא הסביר לך על הפנסיה, אבל זה לא אומר שהוא מתאים לך את המוצר הפנסיוני שהכי טוב לך, אלא בד"כ את מה שמשתלם לו.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אני מכיר סוכנים אמינים.
ואפשר להתייעץ איתם בפן הביטוחי.
אני לא יודעת מה אתם מכירים.
אני מכירה הרבה מאד סוכנים, וממש לא ממליצה להתייעץ עם אף אחד מהם!!
וזה מאד הגיוני למי שמבין על מה הסוכנים האלו מתוגמלים.
ובאופן כללי די קשה לי להאמין שיש סוכנים שפועלים נגד האינטרסים של עצמם ובאמת מייעצים באובייקטיביות ואך ורק לטובת הלקוח.
כמו שקשה לי להאמין שיש אנשי מכירות שישכנעו אנשים לא לקנות את המוצרים שהם מוכרים כי הם לא באמת טובים, ויש אפשרויות להשיג יותר טוב.

אבל יתכן בהחלט שיש יחידי סגולה כאלו, ועדיין אני לא ממליצה לאנשים לחשוב על סוכן מסוים שהוא פועל בניגוד לאינטרסים של עצמו.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אני לא יודעת מה אתם מכירים.
אני מכירה הרבה מאד סוכנים, וממש לא ממליצה להתייעץ עם אף אחד מהם!!
וזה מאד הגיוני למי שמבין על מה הסוכנים האלו מתוגמלים.
ובאופן כללי די קשה לי להאמין שיש סוכנים שפועלים נגד האינטרסים של עצמם ובאמת מייעצים באובייקטיביות ואך ורק לטובת הלקוח.
כמו שקשה לי להאמין שיש אנשי מכירות שישכנעו אנשים לא לקנות את המוצרים שהם מוכרים כי הם לא באמת טובים, ויש אפשרויות להשיג יותר טוב.

אבל יתכן בהחלט שיש יחידי סגולה כאלו, ועדיין אני לא ממליצה לאנשים לחשוב על סוכן מסוים שהוא פועל בניגוד לאינטרסים של עצמו.
לא יחידי סגולה
אני מכיר רבים וטובים.
השמצת סקטור מסוים היא לא הוגנת.
הטענה שהם מרויחים לא פוסלת אותם.
גם מכונאי מרוויח מתיקון מכוניות ויש הרבה אמינים שאפשר להתייעץ איתם מה טוב לרכב שלי.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
לא יחידי סגולה
אני מכיר רבים וטובים.
השמצת סקטור מסוים היא לא הוגנת.
הטענה שהם מרויחים לא פוסלת אותם.
גם מכונאי מרוויח מתיקון מכוניות ויש הרבה אמינים שאפשר להתייעץ איתם מה טוב לרכב שלי.
אני מצטערת אבל אין שום דמיון בינם לבין רוב בעלי המקצוע.
הם מרוויחים מחברות הביטוח מזה שהם משווקים ללקוחות שלהם מוצרים בדמי ניהול גבוהים יותר או שהם בכלל מוכרים להם מוצרים מיותרים לגמרי ועוד כהנה וכהנה.
ואני מכירה את התחום מקרוב מאד הרבה שנים, ויכולה לספר פה הרבה סיפורים [וכבר סיפרתי כמה סיפורים באשכולות השונים] אבל כדי שזה יהיה ברור זו ממש לא רק דעתי, הבאתי כתבה שמסבירה היטב למה לא כדאי להתייעץ עם סוכני ביטוח, והנה לקינוח כתבה שמסבירה שמבקר המדינה כבר ביקר את הנושא הזה כבר לפני 6 שנים, ובימים האחרונים התייחס לממצאי הדו"ח הזה שוב.
אז כאמור זו לא רק דעתי, אלא אפי' מבקר המדינה מצביע פה על כשל מובנה.

בבקשה:

אין בישראל ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי והאשמה היא בשיטה​

השיטה, שנעוצה באופן התגמול, מאפשרת ניגוד עניינים; כדי שהמצב ישתנה, השוק צריך לעבור מיני – מהפכה

3CD2FF7F-22.PNG

בדו"ח ביקורת מעקב שפרסם לאחרונה מבקר המדינה בנושא יישום ממצאי דוח משנת 2016, עולות נקודות כשל המוכרות זה עשרות שנים בענף החיסכון ארוך הטווח בישראל. הדו"ח מפרט את הליקויים שתוקנו, לצד קביעה בנוסח: "רשות שוק ההון לא תיקנה את הליקויים בשוק הפצת הפנסיה, המתבטאים בניגודי העניינים המובנים בפעילותם של סוכני ביטוח בתחום הפנסיה, ובהיעדר שוק ייעוץ פנסיה אובייקטיבי".

הסיבות לניגוד העניינים, כך לפי קביעת המבקר, הן ״מבנה העמלות של הסוכנים״, והאחרת היא ״הבעלות על סוכנויות הביטוח, שרוב הגדולות בהן נמצאות בבעלות של חברות ביטוח״. בדוח מציין המבקר: ״מכיוון שאין עמלה אחידה לסוכני הביטוח הפנסיוניים, יש מקרים שבהם לסוכן הביטוח הפנסיוני יש תמריץ כלכלי להמליץ על מוצרים שיהיו רווחיים יותר עבורו, גם אם הם אינם הטובים ביותר ללקוח. מצב זה יוצר ניגוד עניינים מובנה בין סוכנים אלה לבין הלקוחות".

במצב היום, סוכן ביטוח לפנסיה הוא הגורם הדומיננטי ביותר בתחום הפצת החיסכון לפנסיה, אך כיום כמעט ואין בישראל ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי. מתוך 11,459 סוכני ביטוח ומשווקים ב-2020, רק 479 היו בעלי רישיון לייעוץ פנסיוני (אובייקטיבי) - ירידה של כמעט 50% בחמש השנים האחרונות. מצב זה מדליק אור אדום אצל המבקר שמתריע על כך.

אין לי כל טענה לסוכנים ולמשווקים הפנסיוניים. הבעיה אינה סוכני הביטוח והמשווקים הפנסיוניים. הכשל הוא של המערכת, הכשל הוא בשיטה שמאפשרת ניגוד עניינים ונעוצה באופן התגמול, בעמלה שאינה אחידה לגבי כל המוצרים הפנסיוניים הנמכרים ע״י סוכנים ומשווקים, עמלה דיפרנציאלית במקום עמלת הפצה הנהוגה לגבי יועצים פנסיוניים. הצעות לשינוי השיטה כבר עלו בעבר ומודל ״סוכן הביטוח האובייקטיבי״ כבר עמד על הפרק כמה פעמים. כל שנותר הוא להחיל אסדרה כוללת לשיטת ההפצה של המוצרים הפנסיוניים, כך שמצב של ניגוד עניינים מובנה לא יכול יהיה להתקיים, אף אם הסוכן עובד בסוכנות הסדר בבעלות חברת ביטוח.

כדי שהמצב ישתנה, השוק צריך לעבור מיני – מהפכה. ראשית, צריך להכיר את השוק. מבנה הבעלות בשוק הפנסיוני, מביא לכך שסוכנויות הסדר בבעלות חברות הביטוח, משווקות מוצרים של החברה האם. בכך, יש להן אינטרסים ברורים לקדם את המוצרים הקשורים אליהם. המבקר כותב: "נכון להיום, 77% מהסוכנויות מקבלות יותר מ–50% מהעמלות מגוף מוסדי אחד, דהיינו מוטות בהמלצתן". בנוסף, רשות שוק ההון לא קבעה "הגבלות מתאימות" למכירת מוצרים של גוף מוסדי על ידי סוכנויות שבבעלותו. לפי משרד המבקר הפתרון לשינוי לא יבוא מהן ולכן על המחוקק להיכנס לעובי הקורה ולפעול לקביעת מגבלות על שיווק התוכניות השונות.

רבים מהעובדים במשק מקבלים מסוכן הביטוח שירות פנסיוני במקום העבודה, בתדירות לא מספקת. אולם, לאורך השנים חלים שינויים המחייבים התייחסות להסדרים הפנסיוניים הקיימים. במצב היום, עובד לא מקבל ייעוץ פנסיוני סדיר ומותאם לשינויים בחייו. יש לאפשר ייעוץ פנסיוני בנקודות זמן מרכזיות, כגון בשינוי במצב המשפחתי, שינוי בשכר, שינוי בעיסוק ובמקצוע, היערכות לפרישה וכו׳. לעיתים קרובות, הלקוח לא מודע לכך שעליו לעשות שינויים בתוכנית הפנסיה שלו ולכן תדירות הקשר בין הסוכן לבין לקוחותיו צריכה להיות גבוהה יותר גם אם לא על ידי פגישה אלא ע"י משלוח מייל עדכון לפרטים אישיים.

לסיכומו של דבר, שוק הפנסיה חייב לעבור הנגשה לייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, דיגיטלי, מתקדם ונוח, שאמור להיות פחות מורכב ופחות מסורבל מהמצב הקיים כיום. לשם כך, יש להעמיד לרשות בעלי הרישיון הפנסיוני כלים דיגיטליים מקצועיים, שיתנו מענה לאותם צרכים, ולא ירחק היום בו כל חוסך יוכל ליהנות מכלים דיגיטליים שיאפשרו לו לקבל ייעוץ פנסיוני בקלות ובפשטות ובעיקר – אובייקטיבי ומותאם לו ולצרכיו.


 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אני מצטערת אבל אין שום דמיון בינם לבין רוב בעלי המקצוע.
הם מרוויחים מחברות הביטוח מזה שהם משווקים ללקוחות שלהם מוצרים בדמי ניהול גבוהים יותר או שהם בכלל מוכרים להם מוצרים מיותרים לגמרי ועוד כהנה וכהנה.
ואני מכירה את התחום מקרוב מאד הרבה שנים, ויכולה לספר פה הרבה סיפורים [וכבר סיפרתי כמה סיפורים באשכולות השונים] אבל כדי שזה יהיה ברור זו ממש לא רק דעתי, הבאתי כתבה שמסבירה היטב למה לא כדאי להתייעץ עם סוכני ביטוח, והנה לקינוח כתבה שמסבירה שמבקר המדינה כבר ביקר את הנושא הזה כבר לפני 6 שנים, ובימים האחרונים התייחס לממצאי הדו"ח הזה שוב.
אז כאמור זו לא רק דעתי, אלא אפי' מבקר המדינה מצביע פה על כשל מובנה.

בבקשה:

אין בישראל ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי והאשמה היא בשיטה​

השיטה, שנעוצה באופן התגמול, מאפשרת ניגוד עניינים; כדי שהמצב ישתנה, השוק צריך לעבור מיני – מהפכה

3CD2FF7F-22.PNG

בדו"ח ביקורת מעקב שפרסם לאחרונה מבקר המדינה בנושא יישום ממצאי דוח משנת 2016, עולות נקודות כשל המוכרות זה עשרות שנים בענף החיסכון ארוך הטווח בישראל. הדו"ח מפרט את הליקויים שתוקנו, לצד קביעה בנוסח: "רשות שוק ההון לא תיקנה את הליקויים בשוק הפצת הפנסיה, המתבטאים בניגודי העניינים המובנים בפעילותם של סוכני ביטוח בתחום הפנסיה, ובהיעדר שוק ייעוץ פנסיה אובייקטיבי".

הסיבות לניגוד העניינים, כך לפי קביעת המבקר, הן ״מבנה העמלות של הסוכנים״, והאחרת היא ״הבעלות על סוכנויות הביטוח, שרוב הגדולות בהן נמצאות בבעלות של חברות ביטוח״. בדוח מציין המבקר: ״מכיוון שאין עמלה אחידה לסוכני הביטוח הפנסיוניים, יש מקרים שבהם לסוכן הביטוח הפנסיוני יש תמריץ כלכלי להמליץ על מוצרים שיהיו רווחיים יותר עבורו, גם אם הם אינם הטובים ביותר ללקוח. מצב זה יוצר ניגוד עניינים מובנה בין סוכנים אלה לבין הלקוחות".

במצב היום, סוכן ביטוח לפנסיה הוא הגורם הדומיננטי ביותר בתחום הפצת החיסכון לפנסיה, אך כיום כמעט ואין בישראל ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי. מתוך 11,459 סוכני ביטוח ומשווקים ב-2020, רק 479 היו בעלי רישיון לייעוץ פנסיוני (אובייקטיבי) - ירידה של כמעט 50% בחמש השנים האחרונות. מצב זה מדליק אור אדום אצל המבקר שמתריע על כך.

אין לי כל טענה לסוכנים ולמשווקים הפנסיוניים. הבעיה אינה סוכני הביטוח והמשווקים הפנסיוניים. הכשל הוא של המערכת, הכשל הוא בשיטה שמאפשרת ניגוד עניינים ונעוצה באופן התגמול, בעמלה שאינה אחידה לגבי כל המוצרים הפנסיוניים הנמכרים ע״י סוכנים ומשווקים, עמלה דיפרנציאלית במקום עמלת הפצה הנהוגה לגבי יועצים פנסיוניים. הצעות לשינוי השיטה כבר עלו בעבר ומודל ״סוכן הביטוח האובייקטיבי״ כבר עמד על הפרק כמה פעמים. כל שנותר הוא להחיל אסדרה כוללת לשיטת ההפצה של המוצרים הפנסיוניים, כך שמצב של ניגוד עניינים מובנה לא יכול יהיה להתקיים, אף אם הסוכן עובד בסוכנות הסדר בבעלות חברת ביטוח.

כדי שהמצב ישתנה, השוק צריך לעבור מיני – מהפכה. ראשית, צריך להכיר את השוק. מבנה הבעלות בשוק הפנסיוני, מביא לכך שסוכנויות הסדר בבעלות חברות הביטוח, משווקות מוצרים של החברה האם. בכך, יש להן אינטרסים ברורים לקדם את המוצרים הקשורים אליהם. המבקר כותב: "נכון להיום, 77% מהסוכנויות מקבלות יותר מ–50% מהעמלות מגוף מוסדי אחד, דהיינו מוטות בהמלצתן". בנוסף, רשות שוק ההון לא קבעה "הגבלות מתאימות" למכירת מוצרים של גוף מוסדי על ידי סוכנויות שבבעלותו. לפי משרד המבקר הפתרון לשינוי לא יבוא מהן ולכן על המחוקק להיכנס לעובי הקורה ולפעול לקביעת מגבלות על שיווק התוכניות השונות.

רבים מהעובדים במשק מקבלים מסוכן הביטוח שירות פנסיוני במקום העבודה, בתדירות לא מספקת. אולם, לאורך השנים חלים שינויים המחייבים התייחסות להסדרים הפנסיוניים הקיימים. במצב היום, עובד לא מקבל ייעוץ פנסיוני סדיר ומותאם לשינויים בחייו. יש לאפשר ייעוץ פנסיוני בנקודות זמן מרכזיות, כגון בשינוי במצב המשפחתי, שינוי בשכר, שינוי בעיסוק ובמקצוע, היערכות לפרישה וכו׳. לעיתים קרובות, הלקוח לא מודע לכך שעליו לעשות שינויים בתוכנית הפנסיה שלו ולכן תדירות הקשר בין הסוכן לבין לקוחותיו צריכה להיות גבוהה יותר גם אם לא על ידי פגישה אלא ע"י משלוח מייל עדכון לפרטים אישיים.

לסיכומו של דבר, שוק הפנסיה חייב לעבור הנגשה לייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, דיגיטלי, מתקדם ונוח, שאמור להיות פחות מורכב ופחות מסורבל מהמצב הקיים כיום. לשם כך, יש להעמיד לרשות בעלי הרישיון הפנסיוני כלים דיגיטליים מקצועיים, שיתנו מענה לאותם צרכים, ולא ירחק היום בו כל חוסך יוכל ליהנות מכלים דיגיטליים שיאפשרו לו לקבל ייעוץ פנסיוני בקלות ובפשטות ובעיקר – אובייקטיבי ומותאם לו ולצרכיו.


לגבי הביקורת של המבקר.
העניין תוקן.
אין הטבה לסוכן אם יביא ללקוח דמי ניהול יקרים.
כותב המאמר שציטטת, הוא יועץ פנסיה.
כך שכתבתו היא קודם כל פרסום.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
לגבי הביקורת של המבקר.
העניין תוקן.
הוא לא סודר 6 שנים, אז בשבוע שעבר מפרסום הכתבה זה סודר??
ומהיכרותי היטב את התחום, אז מה שנכתב בכתבה ממש לא סודר!!
ואין חוק שמחייב את חברות הביטוח לשלם מחיר זהה לסוכן, ולכן -
״מכיוון שאין עמלה אחידה לסוכני הביטוח הפנסיוניים, יש מקרים שבהם לסוכן הביטוח הפנסיוני יש תמריץ כלכלי להמליץ על מוצרים שיהיו רווחיים יותר עבורו, גם אם הם אינם הטובים ביותר ללקוח. מצב זה יוצר ניגוד עניינים מובנה בין סוכנים אלה לבין הלקוחות".
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אני מקווה שאנשים הבינו שזה טעות להתייעץ עם אנשי המכירות שנקראים "סוכני ביטוח" או "סוכנים פנסיוניים", ובדיוק כמו שלא מתייעצים עם איש המכירות של הבנק אפי' שהבנק בוחר לפקיד הזה בשם "יועץ משכנתאות".
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה