להשראה סוד הקסם הירושלמי!

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
חודש אב והימים הנוראים שבפתח, כולנו כמהים לירושלים הבנויה ומתפללים לביטחון ונחמה, אין ספק שהחיבור של כולנו לעיר הקודש והמקדש, מתחזק עוד יותר.

זה הזמן להתעמק לא רק ברוחניות העמוקה הטמונה בנשמתה של ירושלים, אלא גם לשאול: מה עוד הופך את ירושלים לכל כך מיוחדת ועל-זמנית? האמת היא, שיש מארג שלם ומרקם עשיר של סיבות לכך.

ובכל אופן כאדריכלית המתכננת מבנים רבים בירושלים, אני מוצאת עניין רב להתמקד בנושא זה מזווית הראייה שלי. לדעתי, אחד מסודות הקסם של עיר הקודש טמון באבן הירושלמית, שמעטרת ומהווה חלק בלתי נפרד מהמבנים ברחבי העיר.

החיבור מתחיל מאבני הכותל המיוחדות שריד בית מקדשנו, דרך חומות העיר העתיקה ועד ימינו אנו, בנייני ירושלים מעוטרים באותה האבן ובאותו הסגנון. אין פלא שצביון העיר נותר ייחודי כל כך.

pexels-pixabay-210017.jpg

קרדיט: כאן

חיפוי האבן, עם גימוריו המגוונים והאותנטיים, מעניק לכל מבנה נופך של קסם ירושלמי אמיתי. בעבודתו הייחודית, הוא מעורר תחושת אמת ויציבות, כאילו האבן מקיר תזעק: נחמה!

אם עד היום תהיתם מהו סוד הקסם של ירושלים, הרי שחלק משמעותי ממנו טמון ללא ספק באבניה הייחודיות, המלאות בתוכן ובנשמה, המזכירות לנו תמיד את עברה הנפלא והמיוחד.

מוזמנים לגלות יחד כיצד האבן הירושלמית יכולה להפוך כל פרויקט ליצירת אמנות, ולהעניק לו את היופי והעמידות המזוהים כל כך עם העיר ירושלים. אכן הסוד לבניין מרהיב ומלא אופי טמון בחיפוי האבן!

תכנון חיפוי האבן הוא קריטי ומשפיע על עמידות ויופי המבנה לאורך זמן. עם תכנון וביצוע מדויקים של 'תכנית שורות האבן', ניתן להגיע לתוצאה מושלמת שתשאיר רושם מתמשך. מגוון האפשרויות כמעט אינסופי, ותמיד אפשר לשלב בין סוגי האבנים ליצירת עניין ורושם ייחודי.

WhatsApp Image 2024-08-14 at 02.08.48.jpeg

האבן הירושלמית מציעה מספר גימורים עיקריים שמשפיעים על האסתטיקה והתחושה של המבנה:

סיתות מוטבה
מעניק גימור חלק ואלגנטי המדגיש את היוקרה הטבועה בחומר.
20130215_114033-1.jpg

קרדיט תמונה : כאן

לעומתו, סיתות טובזה שמספק גימור גס וטבעי, המוסיף לאותנטיות של המבנה ומדגיש את המרקם של האבן.
20120807_084702.jpg
רסתק טובזה.jpg
קרדיט תמונה : כאן

יש גם את סיתות המסמסם שמהווה כמעין פשרה בין הגימור הגס לעדינות של המוטבה.
cd636202529125038261.jpg
קרדיט תמונה : כאן

וסיתות תלטיש שדומה מעט לסיתות הטובזה, אך פחות עבה וגס (סוג הסיתות השכיח ביותר).
אבן3.JPG472153-a3ddc3bf9ef852be4c14f32f04c23e94.jpg
קרדיט תמונה : כאן

חשוב לציין שהשינויים הללו מתייחסים רק לסוגי הסיתות והעיבוד, ולא לסוג האבן עצמה. לכן, ניתן למצוא את סוגי הסיתות הללו במגוון רחב של מרקמים וצבעים. לדוגמה, סיתות 'תלטיש' יכול להופיע בגוון לבן, חום, או אפילו אדמדם, בהתאם לסוג האבן. זהו מקור נוסף לגיוון הרחב הקיים באבנים השונות.

pexels-meruyert-gonullu-6243730.jpg
pexels-pixabay-220152.jpg

קרדיט תמונות : כאן

כמו בכל תחום בחיים, הסוד טמון בפרטים הקטנים. תכננו ובצעו באופן מקצועי ותיהנו מתוצאה מרהיבה!
 

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בעקבות המאמר, מצרפת כאן התייעצות שנשאלתי בפרטי :

א. האם מקובל לשלב אבן ירושלמית כחיפוי פנים ?
בהחלט. בעבר, השימוש באבן ירושלמית לעיצוב היה פחות שכיח, אך כיום, עם המגמה ההולכת וגוברת לחיבור לטבע, השימוש באבנים טבעיות, כולל אבן ירושלמית, נהיה מאוד פופולרי. עם זאת, יש להשתמש באבן זו בחכמה. מומלץ לשלב אותה באזור מוגדר, כמו קיר כוח, ולא לעומס יתר של החלל.

ב. האם דמוי אבן ירושלמית (עשוי מפוליאוריתן) מחקה היטב את המקור והאם הוא מומלץ?
כיום, החיקוי של אבן ירושלמית (באמצעות פוליאוריתן) השתפר מאוד, ובמקרים מסוימים זהו פתרון מומלץ. לדוגמה, יצא לי לראות בית כנסת בבית שמש שנבנה בבנייה קלה, והשתמשו בפתרון הזה להפחתת העומס על המבנה. עם זאת, לדעתי, אין תחליף לאבן טבעית, ממש כפי שצמחיה או פרחים מלאכותיים לא מצליחים לשחזר את המראה והתחושה של הדבר האמיתי. לכן, למרות שדמוי האבן יכול להוות פתרון טוב במצבים מסוימים, כדאי לשקול בזהירות אם לא עדיף ללכת על המקור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה