ידוע המאמר חז"ל (ברכות לט, ב) הואיל ואיתעביד בו מצוה חדא ליעביד ביה מצוה אחריני, ובא הדבר לידי שימוש בהרבה מצוות.
למשל להצטרף ללחם משנה מה שקיים בו עירוב תבשילין.
נסתפקתי, האם הסברא בזה שיש חשיבות לחפץ של מצוה הראשון במה שמקיים בו עכשיו מצוה נוספת, או שמצוה השני שבא לקיים עכשיו ישתמש בחפץ שכבר קיים בו איזה מצוה ובזה מייקר מצוה השני.
למשל להצטרף ללחם משנה מה שקיים בו עירוב תבשילין.
נסתפקתי, האם הסברא בזה שיש חשיבות לחפץ של מצוה הראשון במה שמקיים בו עכשיו מצוה נוספת, או שמצוה השני שבא לקיים עכשיו ישתמש בחפץ שכבר קיים בו איזה מצוה ובזה מייקר מצוה השני.