*נ*ס*פ*ח* לאשכול "עצות למאייר\ת מתחיל\ה"

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כאן הביאו את כל דברי החוכמה שלכם, שאף אחד לא היה מוכן לשמוע עד היום.
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אוקיי חברים - יש לנו המון מה לומר.
בכדי שלא יהיו לנו אשכולות כמו בפורום גרפיקה - שגדלים כמו האפון של ג'ק,
אני הולך לעשות דבר כזה - לפתוח נספח לאשכול הזה - ושם יהיו סיפורים, דיונים ואנקדוטות ודיונים חביבים להדהים. כאן יישארו רק עצות נטו נטו. כמה הייתי משלם כדי למצוא אשכול כזה כשהייתי מתחיל יא אללה.

אני אתריע יום וחצי כדי שכאן יישארו רק הודעות בצורה הבאה :
->
עצה:
(את העצה בקצרה ובתמצות.)
<-

בבקשה מכם, העבירו כל אחד את ההודעה שלו - שלא בנויה בצורה הנל - לנספח שקישורו כאן
https://www.prog.co.il/threads/נ-ס-פ-ח-לאשכול-עצות-למאייר-ת-מתחיל-ה.375075/
הי,
אמ לא הבנתי
ההודעות שמשולבות עם סיפור דברים ימחקו מהאשכול של העצות או רק ההודעות הנטולות עצות?
כי לי נראה שהסיפור דברים מחזק את השרשת/הבנת העצה.
דוגמא והמחשה זה משהו שמאייר מתחיל צריך כי לא היה לו יותר מדי התמודדויות מול לקוחות אז הסיפור דברים, הסאבטקסט , בעצם נותן יותר רקע להבין.
אני חושבת שאני הייתי שמחה לאשכול עם סיפור דברים כשהייתי מתחילה
כי זה היה נותן לי יותר תחושת ביטחון שאני יודעת בערך לקראת מה אני הולכת ואיך מתנהלת התנהלות מול לקוח כזה או אחר.
להשאיר את זה כעצה יבשה נראה לי לפעמים יכול להיות כמו פתקים סתמיים מעוגיות מזל.
כמו: -תיהיה שמח!-
אה..
אוקי...
ממ..
מה אני עושה עם זה עכשיו?..
איפה קונים את זה?:eek:
לא?
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הי,
אמ לא הבנתי
ההודעות שמשולבות עם סיפור דברים ימחקו מהאשכול של העצות או רק ההודעות הנטולות עצות?
כי לי נראה שהסיפור דברים מחזק את השרשת/הבנת העצה.
דוגמא והמחשה זה משהו שמאייר מתחיל צריך כי לא היה לו יותר מדי התמודדויות מול לקוחות אז הסיפור דברים, הסאבטקסט , בעצם נותן יותר רקע להבין.
אני חושבת שאני הייתי שמחה לאשכול עם סיפור דברים כשהייתי מתחילה
כי זה היה נותן לי יותר תחושת ביטחון שאני יודעת בערך לקראת מה אני הולכת ואיך מתנהלת התנהלות מול לקוח כזה או אחר.
להשאיר את זה כעצה יבשה נראה לי לפעמים יכול להיות כמו פתקים סתמיים מעוגיות מזל.
כמו: -תיהיה שמח!-
אה..
אוקי...
ממ..
מה אני עושה עם זה עכשיו?..
איפה קונים את זה?:eek:
לא?
נקודה (ארוכה...:)) למחשבה מה שאת אומרת כאן.
אולי נעשה דבר כזה - תשאירו לאשכול המרכזי את העצות הנקיות והמתומצתות שלכם
והוסיפו שורה - "להסברים ופרטים נוספים : **** "- השאירו לינק להודעה הארוכה והמפורטת והמשוכללת שלכם שבנספח .

הולך?
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נקודה (ארוכה...:)) למחשבה מה שאת אומרת כאן.
אולי נעשה דבר כזה - תשאירו לאשכול המרכזי את העצות הנקיות והמתומצתות שלכם
והוסיפו שורה - "להסברים ופרטים נוספים : **** "- השאירו לינק להודעה הארוכה והמפורטת והמשוכללת שלכם שבנספח .

הולך?
:)
יכול היה להיות רעיון נורא נחמד אם לא היה נראה שהוא דורש מאיתנו את הזמן ואת הכוחות נפש שצריך בשביל להגיע להחלטה על תרומת כליה..
(ואני חוזרת- ״נראה״..כמו כל פעולה שנראית טיפה מיותרת- [ולמי שתוהה-אז כן,כמובן שאני מגזימה!זה בכוונה].)
:)
לא יודעת אם כולם יסתדרו עם הלינקים כל שניה להודעה המדוייקת שלהם (ואם ישימו לינק, בטח ישימו לאשכול עצמו ואז צריך לנבור ולחפש את התגובה המבוקשת..)
רק מלכתוב את זה נהייתי עייפה בקיצור.
אולי שיהיה כתוב בצורה ברורה וקצרה העצות המתומצתות בכתב בולט-כדי שמי שרוצה לקרוא רק את העצה יוכל לקרוא רק אותה ולדלג על כל השאר,
ומי שמעוניין בכל סיפור הדברים יוכל לקרוא את זה בהקשר לעצה עצמה.
במילא לא משנה איזה מגילה יכתבו,בכל דף יש מספר תגובות קבוע אז זה לא באמת למעמסה.
ואם מישהו רוצה להגיב על העצה הוא יוכל לצטט אותה בנספח ושם יהיה דיון על זה אם רוצים כדי שלא יבלגן את אשכול העצות.
מה אומר?
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
@levy את יכולה גם להוסיף בחוזה את הסעיף שקובע שאת לא משחררת את החומר המוגמר עד לקבלת תשלום. זה מה שאני עושה, ולא שמעתי תלונות. הלקוחות מסתדרים, אפילו עמותות ומוסדות עם בירוקרטיה מטורפת. הם עושים הכל כדי לקבל את החומר.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
:)
יכול היה להיות רעיון נורא נחמד אם לא היה נראה שהוא דורש מאיתנו את הזמן ואת הכוחות נפש שצריך בשביל להגיע להחלטה על תרומת כליה..
(ואני חוזרת- ״נראה״..כמו כל פעולה שנראית טיפה מיותרת- [ולמי שתוהה-אז כן,כמובן שאני מגזימה!זה בכוונה].)
:)
לא יודעת אם כולם יסתדרו עם הלינקים כל שניה להודעה המדוייקת שלהם (ואם ישימו לינק, בטח ישימו לאשכול עצמו ואז צריך לנבור ולחפש את התגובה המבוקשת..)
רק מלכתוב את זה נהייתי עייפה בקיצור.
אולי שיהיה כתוב בצורה ברורה וקצרה העצות המתומצתות בכתב בולט-כדי שמי שרוצה לקרוא רק את העצה יוכל לקרוא רק אותה ולדלג על כל השאר,
ומי שמעוניין בכל סיפור הדברים יוכל לקרוא את זה בהקשר לעצה עצמה.
במילא לא משנה איזה מגילה יכתבו,בכל דף יש מספר תגובות קבוע אז זה לא באמת למעמסה.
ואם מישהו רוצה להגיב על העצה הוא יוכל לצטט אותה בנספח ושם יהיה דיון על זה אם רוצים כדי שלא יבלגן את אשכול העצות.
מה אומר?
אפשרי בהחלט. אין לי עניין לקצור את האברים שלכם.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני כמה שנים טובות במקצוע, וברוך השם חסד עליון לא היו לי מעולם תקלות רציניות עם לקוחות.
מקסימום--תיקוני רגע אחרון לחוצים או משא ומתן קשוח מקדים שהתחלף בשיתוף פעולה פורה.
אבל מקרה אחד, שהיה לא מזמן., החזיר אותי להכרה שיש אנשים שצריך להזהר מקשר איתם.
אטשטש פרטים מזהים.
לקוח. הזמנה. תיאום. ביצוע סקיצה. אישור. ציור קו. שליחה להערות. ביצוע תיקונים. אישור קו. צביעה. אישור צביעה.
וכאן מתחיל הסרט. 11 בלילה. טלפון - הילד מתעורר כמובן. הלקוח צורח בטלפון בהיסטריה שדרושים שינויים.
אתם בטח חושבים, רגע רגע. בן אדם לא צורח סתם. היה משהו בטענות שלו, לא? משהו? אתה בטוח שלא היה מקום לטענה שלו? אני בטוח. תחשבו על כל לקוח אי פעם שאישר לכם את הכל השלבים, כולל הסופי. ותדמיינו שלאחר כל התהליך הסטנדרטי והחביב הזה, בן אדם מתקשר ופשוט מתחיל לצווח עליך. בום.
אני בולע את כבודי וכעסי. אני גם מרותק בו זמנית. פעם ראשונה לקוח ''מהסיפורים. '' אני מתריע שהטון והגישה לא מקובלים, ומזכיר לו שהכל עבר אישור בכל שלב, אך בשביל היחס הטוב והשלמת הפרויקט, אבצע תיקונים ככל שיידרש. הבן אדם אומר, אתה תצייר מחדש הכל. אני מסרב, הוא צורח אני מנתק הטלפון. הולך לישון. למחרת טלפון שוב., והפעם מפעיל את ההקלטה האוטומטית. הבן אדם יצא משליטה מינימלית. הכפשות, שקרים סתירות עצמיות בשילוב עם תחנונים לצייר הכל מחדש, ובלא תוספת תשלום על העבודה. אני מסרב. מזכיר לו שלאחר אישור כל שלב בפני עצמו, כל שינוי במהות הסצנה הוא בתשלום. הוא אומר שלא אישר כלום. אני מקריא לו מיילים ובהם המילים, מצוין, אפשר להמשיך לצבע. מאושר. תמשיך זה נראה נהדר. הבן אדם מתחיל להתפתל סביב עצמו, כן אישור אבל לא אישור ממש, הוא ראה בפלאפון של אמא שלו שהיה קטן. אני אומר שאם הצעקות והגישה לא משתנות באותו הרגע, אנחנו נפרדים איש איש לדרכו. הגישה לא משתנה, אני מןדיע לו שיחסנו המקצועיים נפרדו, ומודיע לו שאני לא דורש כסף מאנשים שלא מרוצים מהעבודה, אך אני לא מוחל לו על היחס המחפיר וההכפשות והשקרים.
עובר שבוע. אני יושב עם חבר טוב, קולגה, מאייר מוכר מאוד. אני מספר לו בקווים ממש כלליים על התוגה שלי מהאירועים המופרכים שחוייתי. לא הזכרתי שום פרטים מזהים. והוא אוזניו מזדקרות, והוא ממשיך את הסיפור שלי מהאמצע, וכאילו היה לידי במשך כל האירוע. ואז אומר לי את שם הלקוחה במדויק. מסתבר שהוא עבר את אותו הסרט בדיוק מוחלט. אותה לקוחה. לא ייאמן. מסתבר שיש לו שיטה. להזמין עבודה, לאשר הכל, ואז להתקשר ולחוץ בטירוף על בעל המקצוע וככה להוציא ממנו עוד עבודה. ממש כך. יואו.
אבל לסייג את כל האירוע הזה, 95 אחוז מהלקוחות המשמעותיים, הם אנשים מקצועיים, נחמדים וממוקדים.
 
נערך לאחרונה ב:

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
סיפור שלא קשור אלי ישירות,
אבל שם של לקוח שהסתובב בין כמה ציירים/ות והבנתי שהוא מחליף ציירים כמו גרביים.
כולם הזהירו את כולם שאיתו לא מתעסקים, לא להיכנס איתו לשום הסכם ולשום פרוייקט,
בגלל שחוץ מזה שהוא שילם גרוע, הוא גם לא שילם, הפסיק פרוייקטים באמצע, הכחיש הסכמים. בקיצור - לקוח מהסיפורים הרעים.

עכשיו, מסתבר ששכנים שלי הם מכרים שלו. ואיך אני יודעת?
יום אחד שכנה שלי מספרת לי בהתלהבות על הבנ"א הזה, כמה שהוא יר"ש וצדיק וכו',
והיא אומרת לי שהוא סיפר להם - תקשיבו טוב - שהוא נוהג לא לעבוד עם צייר אחד קבוע, כי הוא לא רוצה לפרנס באופן קבוע אנשים שעובדים עם אינטרנט.

אז מה אני רוצה להגיד בעצם-
שיש גם כמה אנשים הזויים, וזה לא קשור אליך. אל תיקח/י את זה אישי.
יש לקוחות, לא הרבה בכלל, שהם כאלו הזויים. מה לעשות.
(ואני אומרת את זה כי הלקוח הזה גרם לכמה וכמה ציירים להרגיש חדלי אישים, אשמים ולא בסדר)
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הלו, מה התעייפתם
עוד עייצעס!
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נראה לי שהנעיצה לא עשתה טוב לאשכול.
(המוח שלי אגב, מתעלם אוטומטית ואפילו לא במכוון מהשורות הראשונות של האשכולות הנעוצים..)
לחלוטין
עד שכתבת את זה בכלל לא ראיתי אותו
 

מענדי ירוסלבסקי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אני כמה שנים טובות במקצוע, וברוך השם חסד עליון לא היו לי מעולם תקלות רציניות עם לקוחות.
מקסימום--תיקוני רגע אחרון לחוצים או משא ומתן קשוח מקדים שהתחלף בשיתוף פעולה פורה.
אבל מקרה אחד, שהיה לא מזמן., החזיר אותי להכרה שיש אנשים שצריך להזהר מקשר איתם.
אטשטש פרטים מזהים.
לקוח. הזמנה. תיאום. ביצוע סקיצה. אישור. ציור קו. שליחה להערות. ביצוע תיקונים. אישור קו. צביעה. אישור צביעה.
וכאן מתחיל הסרט. 11 בלילה. טלפון - הילד מתעורר כמובן. הלקוח צורח בטלפון בהיסטריה שדרושים שינויים.
אתם בטח חושבים, רגע רגע. בן אדם לא צורח סתם. היה משהו בטענות שלו, לא? משהו? אתה בטוח שלא היה מקום לטענה שלו? אני בטוח. תחשבו על כל לקוח אי פעם שאישר לכם את הכל השלבים, כולל הסופי. ותדמיינו שלאחר כל התהליך הסטנדרטי והחביב הזה, בן אדם מתקשר ופשוט מתחיל לצווח עליך. בום.
אני בולע את כבודי וכעסי. אני גם מרותק בו זמנית. פעם ראשונה לקוח ''מהסיפורים. '' אני מתריע שהטון והגישה לא מקובלים, ומזכיר לו שהכל עבר אישור בכל שלב, אך בשביל היחס הטוב והשלמת הפרויקט, אבצע תיקונים ככל שיידרש. הבן אדם אומר, אתה תצייר מחדש הכל. אני מסרב, הוא צורח אני מנתק הטלפון. הולך לישון. למחרת טלפון שוב., והפעם מפעיל את ההקלטה האוטומטית. הבן אדם יצא משליטה מינימלית. הכפשות, שקרים סתירות עצמיות בשילוב עם תחנונים לצייר הכל מחדש, ובלא תוספת תשלום על העבודה. אני מסרב. מזכיר לו שלאחר אישור כל שלב בפני עצמו, כל שינוי במהות הסצנה הוא בתשלום. הוא אומר שלא אישר כלום. אני מקריא לו מיילים ובהם המילים, מצוין, אפשר להמשיך לצבע. מאושר. תמשיך זה נראה נהדר. הבן אדם מתחיל להתפתל סביב עצמו, כן אישור אבל לא אישור ממש, הוא ראה בפלאפון של אמא שלו שהיה קטן. אני אומר שאם הצעקות והגישה לא משתנות באותו הרגע, אנחנו נפרדים איש איש לדרכו. הגישה לא משתנה, אני מןדיע לו שיחסנו המקצועיים נפרדו, ומודיע לו שאני לא דורש כסף מאנשים שלא מרוצים מהעבודה, אך אני לא מוחל לו על היחס המחפיר וההכפשות והשקרים.
עובר שבוע. אני יושב עם חבר טוב, קולגה, מאייר מוכר מאוד. אני מספר לו בקווים ממש כלליים על התוגה שלי מהאירועים המופרכים שחוייתי. לא הזכרתי שום פרטים מזהים. והוא אוזניו מזדקרות, והוא ממשיך את הסיפור שלי מהאמצע, וכאילו היה לידי במשך כל האירוע. ואז אומר לי את שם הלקוחה במדויק. מסתבר שהוא עבר את אותו הסרט בדיוק מוחלט. אותה לקוחה. לא ייאמן. מסתבר שיש לו שיטה. להזמין עבודה, לאשר הכל, ואז להתקשר ולחוץ בטירוף על בעל המקצוע וככה להוציא ממנו עוד עבודה. ממש כך. יואו.
אבל לסייג את כל האירוע הזה, 95 אחוז מהלקוחות המשמעותיים, הם אנשים מקצועיים, נחמדים וממוקדים.
אני חושב שאת הפרטים המזהים אתה צריך לכתוב בעייצעס לתועלת הרבים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה