נספח לאשכול סיפורי השגחה פרטית

סופי12

משתמש סופר מקצוען
כאן אפשר להאיר ולהעיר על החומר המועלה באשכול של סיפורי השגחה פרטית.
נא לשמור על סגנון מכובד במיוחד כיאה לנושא החשוב.
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
להלן מה שכותבת הניקית @הכותל:

צריך להודות להקב"ה על כל דבר שיש לנו בחיים ולחפש מה טוב לנו וכמה טוב:
לשים לב שיש לנו עיניים ולא לחשוב שזה מובן מאליו ושאנו יכולים לראות בהם, למי שיש ילדים לשמוח שיש לו ילדים בריאים וכו'.
כל אחד יחפש מה טוב אצלו.
עצה: לעשות מחברת או פנקס וכל יום לרשום את ההשגחות פרטיות שהיו באותו היום. זה יכול להיות דברים שנראים לנו קטנים ומובנים מאליהם שזה מגיע לנו (כמו הדוגמאות שכתבתי), אבל אם נתחיל לשים לב לזה נראה עד כמה זה נס שאנו קיימים נושמים רואים וכו'.
וגם שמעתי עוד משהו, לא להגיד "ב"ה הכל טוב" אלא להגיד ב"ה ויהיה יותר טוב" כי אם אנו אומרים שהכל טוב זה אומר כאילו אנו כבר לא צריכים דבר וזה חוסם לנו את צינור השפע.
 

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
אצל ההורים בסעודת שבת כל אחד לפי הסדר צריך לספר משהו טוב שה' עשה לו השבוע
הוא תמיד טוב, בלי גבול ומידה, רק הכוונה למשהו אקסטרה....

זה מדהים לראות כשמתרגלים לחפש את זה, הסיפורים לא נגמרים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
וגם שמעתי עוד משהו, לא להגיד "ב"ה הכל טוב" אלא להגיד ב"ה ויהיה יותר טוב" כי אם אנו אומרים שהכל טוב זה אומר כאילו אנו כבר לא צריכים דבר וזה חוסם לנו את צינור השפע.
???
יש לזה מקור?
כשאומרים ב''ה הכל טוב- זה נשמע דווקא טוב
שמודים ומאמינים שהכל ממנו יתברך ואז זה רק טוב.
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
וגם שמעתי עוד משהו, לא להגיד "ב"ה הכל טוב" אלא להגיד ב"ה ויהיה יותר טוב" כי אם אנו אומרים שהכל טוב זה אומר כאילו אנו כבר לא צריכים דבר וזה חוסם לנו את צינור השפע
שמעתי מסבי זכרונו לברכה 2 מאמרים בעניין בשם צדיקים שאינני זוכרם, אולי מישהו כאן ידע לפ]רט מיהם:
'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'; כאשר יהודי מודה לה' כי טוב לו בכל מה שנעשה עימו הרי כנגד זה הקב"ה משיב לו כגמולו הטוב ו'לעולם חסדו' מוסיף לו מחסדיו עוד ועוד.
'ואתה אמרת היטב היטיב עימך'; כשיהודי אומר ברוך ה', טוב לי =ואתה אמרת היטיב= אומרים בשמים וכי זהו הטוב? כך כבר טוב לך ואתה מודה כבר על זאת? אדרבה ואדרבה, נדגים לך מהו הטוב - ונוסיף לך טובות. =היטיב עימך=.
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
ושוב, תגובה מהניקית @הכותל:

איך הפרנסה שלך?
איך הבריאות שלך?
איך הילדים שלך?
איך המשפחה שלך?

כולנו מכירים את השאלות האלה, אנחנו גם שואלים וגם נשאלים מספר פעמים ביום ובכל יום ויום מחדש.

התשובות שאנו שומעים ומשמיעים הם בדרך כללל :
ברוך השם הכל בסדר, ברוך השם הכל טוב, ברוך השם לא מתלונן...

אז זהו ש...לא!

אף פעם לא לומר, ברוך השם הכל טוב! ואני חוזר ואומר לא לומר, הכל טוב...

ועכשיו תרימו גבה ותשאלו למה לא לומר כך?
מה רע בלומר ברוך השם הכל טוב.

כשאדם אומר, ברוך השם הכל טוב, באותו רגע הוא מסיים את הברכה שמזומנת לו מעולמות של מעלה.

ועכשיו נשאלת השאלה מה עלינו לומר או לענות?
התשובה שהולכת להיות שגורה בפיכם בע"ה היא.....
טוב ובעזרת השם יהיה טוב יותר.

ממי למדנו זאת? למדנו זאת מלאה, הרי כל מה שאנו יודעים אנו יודעים רק מהתורה הקדושה.

כתוב שלאה ילדה את יהודה ואמרה: "הפעם אודה את השם, ותעמוד מלידת", מה אנחנו למדים מהתשובה שלה? היא ציינה שבזו הפעם היא תודה להשם ומה לפעמים הבאות? אין פעמים הבאות???
משום שאמרה הפעם אודה את השם, עצרה מלידה, לא ילדה יותר.

כשאדם אומר:
ברוך השם הפרנסה טובה, שם נעצרת לו הברכה.
כשאדם אומר, הילדים הכל טוב, שם נעצרת הברכה.

כשאדם אומר הכל טוב ויהיה טוב יותר, הקדוש ברוך הוא משרה ברכה ונותן לו ברכה גדולה יותר, כמה שעלינו להיזהר בכל מוצא פינו, בבחינת ברית כרותה לשפתיים.

תמיד אדם צריך לקוות אל השם, "חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה' " תמיד אדם צריך לקוות אל השם עוד ועוד שמבקש עוד ורוצה עוד, הרי כתוב בתהילים: "הרחב פיך ואמלאהו"...תרחיב את הפה שלך ותבקש, אל תעצור את הברכה, אל תמנע את השפע.

(הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
תגובה ל @הכותל:
כתוב שלאה ילדה את יהודה ואמרה: "הפעם אודה את השם, ותעמוד מלידת", מה אנחנו למדים מהתשובה שלה? היא ציינה שבזו הפעם היא תודה להשם ומה לפעמים הבאות? אין פעמים הבאות???
משום שאמרה הפעם אודה את השם, עצרה מלידה, לא ילדה יותר.
ילדה גם ילדה. עוד 2 ילדים ואת דינה. היא עצרה מלדת באופן זמני, ורבו הביאורים בפסוק זה שנראה תמוה לאור העובדה שלאה ילדה עוד ילדים.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה