אתגר נספח - הצד של המן בסיפור

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
תטמיעו את הקישור הזה

בנוסף תקשרו באשכול האתגר את אשכול הנספח

תודה על האתגר!
 

Rut_a

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סליחה על שאלת הכפירה...
האם אין באתגר הזה משום סכנה?
הייתם מבקשים באותה מידה לכתוב אתגר על סינוואר - משהו שייגע באנושיות שבו, בילדות הקשה שאולי הייתה לו, שהובילה אותו להתנהג כמו שהוא מתנהג היום, והכול בגלל הישראלים האלה שלא נתנו לו לעשות את מה שהוא באמת אוהב, להרוג אנשים?...

באופן אישי מעדיפה לא להיכנס לראש של הצוררים שלנו. מעדיפה לא להתייחס אליהם כאל אנשים (למרות שזו הטרגדיה הגדולה - שהם כן אנשים). מעדיפה לשנוא אותם בלב שלם, כפי שמגיע להם, ולא להתחיל לראות את הצד שלהם - וכך לבלבל את עצמי ואת האמת הנכונה...
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סליחה על שאלת הכפירה...
האם אין באתגר הזה משום סכנה?
הייתם מבקשים באותה מידה לכתוב אתגר על סינוואר - משהו שייגע באנושיות שבו, בילדות הקשה שאולי הייתה לו, שהובילה אותו להתנהג כמו שהוא מתנהג היום, והכול בגלל הישראלים האלה שלא נתנו לו לעשות את מה שהוא באמת אוהב, להרוג אנשים?...

באופן אישי מעדיפה לא להיכנס לראש של הצוררים שלנו. מעדיפה לא להתייחס אליהם כאל אנשים (למרות שזו הטרגדיה הגדולה - שהם כן אנשים). מעדיפה לשנוא אותם בלב שלם, כפי שמגיע להם, ולא להתחיל לראות את הצד שלהם - וכך לבלבל את עצמי ואת האמת הנכונה...
כתבתי קרוב לאלף ארבע מאות מילה, אז למחוק? רחמנות! :cry:
האמת שחשש דומה קינן בי מהרגע הראשון שקראתי את תוכן האתגר,
אבל בשורה תחתונה הרגעתי את עצמי שאפשר בהחלט לעמוד באתגר ומנגד לא להיכשל בטיעון שהעלית (שכאמור גם אני חששתי) - לכשנבחר להדגיש את הכישורים... המרושעים של אותו נבל מעת היותו ילד בגן.. וכך עשיתי באלף ארבע מאות (פחות אלף שנמחקו..) מילים שכתבתי, ולא לנסות להאניש אותו...

כמובן מי שיבחר להצדיק קמעא או אף להכיל את רשעותו של אותו נבל מסיבה פסיכולוגית.. כזו או אחרת שחווה בקטנותו או בבגרותו, צריך ליתן את הדעת אם הוא לא עושה בכך חסד עם הנבל ומעשיו

אגב, בספרות התורנית ובפרט בספרות חז"ל אפשר למצוא ניתוחים שונים בנוגע למניע של נבל היסטורי כזה או אחר,
כמובן אנחנו לא בדרגת חז"ל שננתח את הסיבה ואת האישיות של אותו צורר, אבל כל עוד אנחנו לא מתיימרים לשכתב מגילה חדשה, וכמובן לא להקטין את מידת רשעותו של הנבל (ואדרבה להעצים את רשעותו וכאמור) אין באמת סיבה לחשוש
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סליחה על שאלת הכפירה...
האם אין באתגר הזה משום סכנה?
הייתם מבקשים באותה מידה לכתוב אתגר על סינוואר - משהו שייגע באנושיות שבו, בילדות הקשה שאולי הייתה לו, שהובילה אותו להתנהג כמו שהוא מתנהג היום, והכול בגלל הישראלים האלה שלא נתנו לו לעשות את מה שהוא באמת אוהב, להרוג אנשים?...

באופן אישי מעדיפה לא להיכנס לראש של הצוררים שלנו. מעדיפה לא להתייחס אליהם כאל אנשים (למרות שזו הטרגדיה הגדולה - שהם כן אנשים). מעדיפה לשנוא אותם בלב שלם, כפי שמגיע להם, ולא להתחיל לראות את הצד שלהם - וכך לבלבל את עצמי ואת האמת הנכונה...
חשבתי על זה כאשר ראיתי את האתגר.
מסכימה מאד.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הכישורים... המרושעים של אותו נבל מעת היותו ילד בגן
זו גם בעיה בעיניי... למה שנתעסק בכישורים מרושעים כלשהם? למה שנעמיק ברשע?

אבל לא חושבת שצריך למחוק את מה שכבר נכתב (לא קראתי אותו, אגב).
ניתן למנהל האתגר לענות ולהחליט...
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
זו גם בעיה בעיניי... למה שנתעסק בכישורים מרושעים כלשהם? למה שנעמיק ברשע?

אבל לא חושבת שצריך למחוק את מה שכבר נכתב (לא קראתי אותו, אגב).
ניתן למנהל האתגר לענות ולהחליט...
אני סבור שאפשר להתלוצץ מאדם רשע, ובדומה למה שאמרו חז"ל על ליצנותא דע"ז (ליצנות מעבודה זרה מותרת בשופי)
וזה מה שעשיתי בקטע שהעליתי לפני זמן קצר (וכמובן בתנאי שנכתב בהודעה קודמת)

(כמובן שלא קראתם אותו, כי רק עכשיו הוא הועלה)

אכן מעניין לשמוע אם קלעתי לדעתו של כותב האתגר
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סליחה על שאלת הכפירה...
האם אין באתגר הזה משום סכנה?
הייתם מבקשים באותה מידה לכתוב אתגר על סינוואר - משהו שייגע באנושיות שבו, בילדות הקשה שאולי הייתה לו, שהובילה אותו להתנהג כמו שהוא מתנהג היום, והכול בגלל הישראלים האלה שלא נתנו לו לעשות את מה שהוא באמת אוהב, להרוג אנשים?...

באופן אישי מעדיפה לא להיכנס לראש של הצוררים שלנו. מעדיפה לא להתייחס אליהם כאל אנשים (למרות שזו הטרגדיה הגדולה - שהם כן אנשים). מעדיפה לשנוא אותם בלב שלם, כפי שמגיע להם, ולא להתחיל לראות את הצד שלהם - וכך לבלבל את עצמי ואת האמת הנכונה...
אני חושב שתוספות קריצה הומריסטית שתבוז למעלליו של האיש.
או לחילופין להסתמך על מקורות תורניים במדרשים ובספרים.
תעשינה את העבודה מבלי לתת לאיש טעם של שבח.

אגב, כשקראתי ביוגרפיות על היטלר שהסבירו את נפתולי מוחו המעוות, זה לא גרם לי להזדהות איתו. להיפך, זה לימד אותי שבני אדם שהולכים אחרי טעותם ומידותיהם הרעות וה'אנושיות', מתוך האדרת הערך המערבי 'תהיה מי שאתה', עד היכן הם יכולים להידרדר.

גם לגבי סינוואר, אם לא נדע להבין את המניעים שלו, (שהוא פועל בשם דת ולא מתוך תפיסת עולם מודרנית), לא נצליח להילחם בו.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
נאמר "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי".
המשמעות של האמירה הזו עמוקה מאוד (בגוגל יש לזה הרבה פרושים).

איך שזה נראה, המטרה היא להגיע למקום בו גם כוחותיו של המן וגם כוחותיו של להבדיל מרדכי
הם כלים בתוכנו לעשות את רצון אלוקים, והרצון האלוקי זה שיהיה טוב בעולם.
זאת אומרת - אין מטרה לשנוא את המן כי זה לבזבז אנרגיה לשווא, יש עניין ללמוד איך להביא את
הבריאה ואת עצמנו לאיזון בו אנו מבינים שאין עניין להיות צדיקים שלא לצורך, אלא להיות עובדי ה'.

ולפעמים נדרש מאיתנו להיות קשוחים, אך זה למטרה שיהיה טוב. ואז כוחו של המן הופך להיות כח של קדושה.
איך מגיעים למטרה שיהיה ביטוי לטוב? זו כבר שאלה אחרת, שקשורה למצפן שלנו, כי אין לזה אמירה ברורה.
הנבואות של אחרית הימים מלמדות אותנו מה זה התכלית, "וגר זאב עם כבש" - שלום בין ניגודים,
"והיה אור הלבנה כאור החמה", ועוד... כך שהמטרה הטובה היא ענקית וכוללת את הכל,
והיא לא מטרה ספציפית אגואיסטית צרה, אלא משהו גדול.
זאת אומרת, כל הבעיה שלנו היא שאנחנו מכניסים את עצמנו למשבצות של "אני צדיק, לא מדבר לשון הרע",
אבל לפעמים צריך לדבר!
או "כל כבודה בת מלך פנימה", בעוד חז"ל שיבחו את יעל שיצאה כי היתה לה מטרה טובה!

התכלית היא להכיר שהעולם מגוון ומורכב וצריך התייחסות מורכבת ותקיפה, אך עם מטרות טובות...
מקווה שזה מתאים לנספח... אבל זו אמירה חשובה שקשורה לנושא.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
סליחה על שאלת הכפירה...
האם אין באתגר הזה משום סכנה?
הייתם מבקשים באותה מידה לכתוב אתגר על סינוואר - משהו שייגע באנושיות שבו, בילדות הקשה שאולי הייתה לו, שהובילה אותו להתנהג כמו שהוא מתנהג היום, והכול בגלל הישראלים האלה שלא נתנו לו לעשות את מה שהוא באמת אוהב, להרוג אנשים?...

באופן אישי מעדיפה לא להיכנס לראש של הצוררים שלנו. מעדיפה לא להתייחס אליהם כאל אנשים (למרות שזו הטרגדיה הגדולה - שהם כן אנשים). מעדיפה לשנוא אותם בלב שלם, כפי שמגיע להם, ולא להתחיל לראות את הצד שלהם - וכך לבלבל את עצמי ואת האמת הנכונה...
אמ;לק.

הנושא ספציפית, קצת בעייתי. מסכים.
אבל אני בכל זאת מסתכל ע"כ בשני אופנים:
א. זה הומור, פרודיה, אין שום כוונה להצדיק את הרשע, ולהיפך, ח"ו.
ב. אני מסתכל ע"כ בראש של 'להשתפר בכתיבה'.
כלל ידוע בכתיבה הוא 'לחשוב בראש של הגיבור'. לגיבור יש את הסיבות שלו, למה הדרך שהוא הולך בה, היא הנכונה והצודקת.
האתגר ס"ה 'נכנס לראש של הגיבור', סוג של 'להבין את האינטרסים והסיבות שלו', לא להצדיק אותם.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עמן היה מזרעו של אמלק?
המן, כן.
שנים השתגעתי מכל הר"ת הרבים שמשתמשים שאוהבים להוכיח את בקיאותם בנבכי הראשי תיבות אוהבים להשתמש בהם בכל הודעה, ואף פעם לא הבנתי את המילה המסתורית "אמ;לק".
עד שמצאתי את הפירוש - ארוך מדי ; לא קראתי, ואז מצאתי לנכון להשתמש בזה, שימוש מבוקר, מדי פעם.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ואם רכשתי שנאה ל'מר דכי' ולעם היהודי בכללותו, אז יש אחד ששנאתי לא פחות..
בעצם זו אחת, זרש אשתי ימ"ש [ולמרות זאת בגלל צער הנישואין התחשבו איתי בחלונות הגבוהים וזכיתי לנכדים בבני ברק! אגב מה הם מצביעים?]
[אגב, אתם היהודים מצחיקים לגמרי, אתם כולכם מאותו זן, אז מה זה באמת משנה אם תבחרו לנציבים בערי פרס את שלתיאל בוזו או חנוכה חייברט, שלומי אבו-מעטפה או דודי גרינבלק, יעקב בודד או אריה בוט-קולע, יצחקי השלישי או זה היהודי הממוזג (מרדכי? שוב פעם אתה..!), אתם כולכם אותו דבר, 'עם אחד' חחחחחח... 'מפוזר ומפורד'..סתאאאםםםם]
קטע מתוך האתגר..
1587092-722a2983fd849b6d8cdd5592062da612.jpg

הספרן בחירות מקומיות מעודכן פורים המן.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה