דרוש מידע נסיעת אברך לחו"ל בתחילת רבעון, לגבי דתות

my-m

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
מי מבין בענייני דתות של כוללים?
כפי הבנתי, אברך שהיה בחו"ל ברבעון (לא יודע את החוק, ואשמח לעזרה) הוא יכול להפסיד את כל הרבעון (דתות כפול 3 חודשים)
אז אם נניח טסים ב 3.11 ומגיעים לארץ ב 8.11 - האם יש הפסד?
מי שמבין בזה ממש אשמח שיתן מענה, היות ואין לנו מידע כלל והטיסה די חשובה
תודה!
 

my-m

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
מותר לינסוע לחו"ל....
אבל זה מוגבל אני חושב ל14 יום[או 15]מי שייסע יותר יפסיד את הרבעון......
במקרה שלך שזה 5 יום אין בעיה[צריך לבדוק שלא יעבור במשך השנה את ה15 יום.....
תודה על המענה!
אבל ידוע שיש גם כלל שאם אתה לא נמצא בארץ בתחילת רבעון, אתה מפסיד את הדתות, אפילו אם זה יום אחד.
אז השאלה מתי הרבעון.
אפשר לחשב ולהגיד שהרבעון זה תחילת חודש 10.
אבל בטיסה הקודמת שהיתה בחודש מאי (5) זה היה משום מה גם נקרא תחילת רבעון
אז לא ממש ברור לנו מה זה תחילת רבעון ומה הכללים.

אודה מאד להסבר ממי שמבין בעניין לעומק!
 

ANK

משתמש פעיל
יש למישהו מקור לזה? כמה ימים מתאפשר למקבל מלגת דתות לצאת מהארץ? לא כולל את בין הזמנים, שם לידיעתי אין הגבלת ימים. תודה רבה!
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
מי מבין בענייני דתות של כוללים?
כפי הבנתי, אברך שהיה בחו"ל ברבעון (לא יודע את החוק, ואשמח לעזרה) הוא יכול להפסיד את כל הרבעון (דתות כפול 3 חודשים)
אז אם נניח טסים ב 3.11 ומגיעים לארץ ב 8.11 - האם יש הפסד?
מי שמבין בזה ממש אשמח שיתן מענה, היות ואין לנו מידע כלל והטיסה די חשובה
תודה!
בהחלט.
מי שלא נמצא בארץ בימי דיווח, מפסיד את אותו רבעון.
 
נערך לאחרונה ב:

A052

משתמש סופר מקצוען
אני שוב מתקן בפעם ה1000.

תמחקו מהארכיון במוח את המילה רבעון בקשר לרישום דתות, אין ביניהם שום קשר!!

הרישום לדתות זה רק בתחילת זמן, ובנוסף גם ב1/1.
הרישום הקרוב הוא בחודש 9, שזה תחילת זמן אלול, ואח"כ בחודש 11 שזה תחילת החורף.

לגבי חו"ל אכן מי שיהיה בתחילת חודש 9 בחול עלול להפסיד את הדתות לכל זמן אלול, למרות שלא עברו 14 יום בחו"ל, בגלל שזה זמן רישום.

הפעם זה קצת מסובך יותר כי רק בב' אלול מתחיל הזמן, שזה כבר אחרי תחילת מועד הרישום ב1/9.
לא ברור לי מה יהיה מי שחוזר מחו"ל בא' אלול, שזה כבר בתחילת חודש 9, האם יפסיד דתות כי זה מועד רישום או לא כי זה עדיין בביה"ז הרשמי.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
יש למישהו מקור לזה? כמה ימים מתאפשר למקבל מלגת דתות לצאת מהארץ? לא כולל את בין הזמנים, שם לידיעתי אין הגבלת ימים. תודה רבה!
יציאת תלמיד לחו"ל

מערכת "תלמוד" מנהלת את היציאות לחו"ל באופן ממוחשב כדלקמן:
תלמיד יוכל לצאת לחו"ל במהלך שנת תמיכה (ינואר-דצמבר) למשך 14 יום במצטבר (כולל
שישי שבת) מעבר לתקופות החופשות המנויות בסעיף 12 הנ"ל, ולהמשיך להיחשב כתלמיד.
אם יציאה זו או סך היציאות המצטברות של התלמיד לחו"ל במהלך השנה אינן עולות על
14 יום, הדיווח על התלמיד לא יסווג כ"שגוי" במערכת תלמו"ד, והמוסד ימשיך לקבל עבורו
את כספי התמיכה. אם סך היציאות המצטברות של התלמיד לחו"ל במהלך השנה עולות
על 14 יום, המערכת מסווגת את הדיווח על התלמיד כ"שגוי", והמוסד לא יקבל את כספי
התמיכה בעבור לימודיו עד למועד הקליטה הבא. גם החל ממועד הקליטה הבא, המערכת
תשוב ותחשב תמיכה עבור התלמיד רק כל עוד לא חזר ויצא לחו"ל.

מוסד המבקש להמשיך לדווח על תלמיד המבקש לצאת לחו"ל מעבר ל 14- יום עקב טיפול
רפואי שלו או לצורך סיוע עקב טיפול רפואי אשפוז או ניתוח לבן משפחה מדרגה ראשונה
בלבד, יפנה לאגף מראש, ואם לא ניתן, בסמוך לאחר הנסיעה, לבקש אישור על תקופת
ההיעדרות בחו"ל. יש לצרף אישורים רפואיים התומכים בבקשה בהם יצוין תאריך הטיפול
בחו"ל.

מועדי החופשות הוגדרו במבחנים והינם בהתאם למועדי "בין הזמנים" כדלקמן:
⏎ י"א בתשרי עד ל' בתשרי;
⏎ א' בניסן עד ל' בניסן;
⏎ ה' באב עד ב' באלול.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
בוא נעשה עסק, אני אמחק את המונח "רבעון", ואתה תמחק את המונח "דתות" הארכאי. ;)
 

A052

משתמש סופר מקצוען
בוא נעשה עסק, אני אמחק את המונח "רבעון", ואתה תמחק את המונח "דתות" הארכאי. ;)
דתות כולם מבינים מה זה, ולכתוב תמיכה ממשרד החינוך, זה ארוך ומסורבל בהרבה. ואני בדר"כ כותב 'דתות'.
כמו"כ זה גם לא מטעה, כמו המילה רבעון שאברכים עדיין בגללה מפסידים מועדי רישום, ומבקשים לעבור כולל באמצע הקיץ/חורף שזה לא אפשרי.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
לגבי רישום, אני משתמש במונח "מועדי דיווח" או "מועדי קליטה".
אבל איך תקרא לתקופה שבין מועד למועד? האגף טרם התייעץ בענין עם האקדמיה ללשון.
לזה מקובל לקרוא "רבעון" בלית מינוח אחר.
אבל אכן חשוב לדעת שיש חמישה רבעונים בשנה...
 

A052

משתמש סופר מקצוען
לגבי רישום, אני משתמש במונח "מועדי דיווח" או "מועדי קליטה".
אבל איך תקרא לתקופה שבין מועד למועד? האגף טרם התייעץ בענין עם האקדמיה ללשון.
לזה מקובל לקרוא "רבעון" בלית מינוח אחר.
אבל אכן חשוב לדעת שיש חמישה רבעונים בשנה...
לדעתי יותר פשוט להגיד, כל תחילת זמן, ובאמצע יש פשוט = זמן וביה"ז.
זה מושגים שכל בחור ואברך יודעים, בלי לסבך עם רבעון, כי זה גם לא "חמשון" אחיד, יש חורף ב' וקיץ שזה 4 חודשים, ויש אלול וחורף א' שזה חודשיים בלבד.
 

ANK

משתמש פעיל
ה 14 יום כולל שישי שבת? אפילו שזה לא ימי לימודים?
האם כל חריגה מדווחת אוטומאטית?
 

genius

משתמש פעיל
לגבי חו"ל אכן מי שיהיה בתחילת חודש 9 בחול עלול להפסיד את הדתות לכל זמן אלול, למרות שלא עברו 14 יום בחו"ל, בגלל שזה זמן רישום.

הפעם זה קצת מסובך יותר כי רק בב' אלול מתחיל הזמן, שזה כבר אחרי תחילת מועד הרישום ב1/9.
לא ברור לי מה יהיה מי שחוזר מחו"ל בא' אלול, שזה כבר בתחילת חודש 9, האם יפסיד דתות כי זה מועד רישום או לא כי זה עדיין בביה"ז הרשמי.
אם אברך חוזר ב 6/9 (יום שישי) הוא אינו מקבל דתות???
אם כן- לכמה זמן נשללת המלגה??
אשמח לקבל מקור!!!!!!
תודה!
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
הרישום לדתות זה רק בתחילת זמן, ובנוסף גם ב1/1.
הרישום הקרוב הוא בחודש 9, שזה תחילת זמן אלול, ואח"כ בחודש 11 שזה תחילת החורף.

לגבי חו"ל אכן מי שיהיה בתחילת חודש 9 בחול עלול להפסיד את הדתות לכל זמן אלול, למרות שלא עברו 14 יום בחו"ל, בגלל שזה זמן רישום.
לא כ"כ הבנתי.....
בחודש ה11[תחילת זמן חורף]מתי חייבים להיות בארץ.....ב1/11???
1.אם מישהו טס ב2/11זה בסדר???
2.ואם מישהו נוחת מחו"ל ב2/11 זה לא בסדר???
 

A052

משתמש סופר מקצוען
1. אם אברך חוזר ב 6/9 (יום שישי) הוא אינו מקבל דתות???
2. אם כן- לכמה זמן נשללת המלגה??
3. אשמח לקבל מקור!!!!!!
תודה!
1. לא רק ביום שישי, אלא מליל חמישי בשעה 00:00 הוא מפסיד דתות.
2. עד זמן חורף.
3.
1.jpg


בחודש ה11[תחילת זמן חורף]מתי חייבים להיות בארץ.....ב1/11???
אם מישהו טס ב2/11זה בסדר???
ואם מישהו נוחת מחו"ל ב2/11 זה לא בסדר???
אכן לכאורה צריך להיות ב1/11 בארץ, אבל גם בחודש הזה אולי יהיה את הספק שכתבתי על חודש 9.
עדיין לא פורסם ביה"ז של שנת תשפ"ה כך שלא ברור מתי הוא מסתיים בתשרי, בל' תשרי ה1/11 או בא' חשון 2/11.
אבל מי שיחזור במוצ"ש בשעה 00:00 והלאה די ברור שהפסיד דתות עד ה1/1.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה