ניקוד קטע מרש"י

נקדן

משתמש רשום
בקטע רש"י זה ניקדתי את המילים המוארות בצורה של הדבר הידוע.

רציתי לשמוע אם כך גם דעת חברי הפורום הנכבד.
וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ.# בַּדְּפוּס הֶעָשׂוּי לוֹ, שֶׁהַכֹּל נִבְרָא בַּמַּאֲמָר, וְהוּא נִבְרָא בַּיָּדַיִם, שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים קלט ה) $וַתָּשֶׁת עָלַי כַּפֶּכָה$, נַעֲשָׂה בַּחוֹתָם כְּמַטְבֵּעַ הָעֲשׂוּיָה עַל יְדֵי רושם שֶׁקּוֹרִין קְוֶי"ן) בְּלַעַ"ז.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
1. שהכל נברא בְּמאמר
2. רֹשֶׁם
3. קוֹיִ"ן
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ואם כן צ"ל גם: בִּדְפוּס
 

נקדן

משתמש רשום
בקיצור, אין בדברים האלו אחדות דעות, ונראה שכל אחד לפי הבנת הנקרא שלו בענין, מנקד כהבנתו.

אני סברתי לנקד בידוע, ושותפי לעבודה חלק עלי, וגם כאן בפורום יש חילוקי דעות.

אני מודה שהחלק הכי קשה בעבודת הניקוד אצלי, זה החלק הזה של האם לנקד בידוע או לא.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בלעז צ"ל עם ניקוד, ובלי ראשי תיבות.

זו מילה בעברית ובזמן חז"ל היא שימשה דווקא ליוונית.
"אמר רבי יונתן דבית גוברין ארבעה לשונות נאים שישתמש בהן העולם, ואילו הן: לעז לזמר, רומי לקרב, סורסי לאילייא [-קינה], עברי לדיבור. ויש אומרים אף אשורי לכתב".
ירושלמי מגילה א ה"ט.

החל מראשית הדפוס ועד לפני כ150 שנה השתמשו בגרשיים גם להדגשה ולא רק לראשי תיבות. בין היתר היו מדגישים את הלעזים בצורה כזו. וכמו שהמילה 'קוי"ן' אינה ראשי תיבות, כך גם לע"ז.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י נקדן;596797:
בקיצור, אין בדברים האלו אחדות דעות, ונראה שכל אחד לפי הבנת הנקרא שלו בענין, מנקד כהבנתו.

אני סברתי לנקד בידוע, ושותפי לעבודה חלק עלי, וגם כאן בפורום יש חילוקי דעות.

אני מודה שהחלק הכי קשה בעבודת הניקוד אצלי, זה החלק הזה של האם לנקד בידוע או לא.

אני לא חושב שיש חילוקי דעות בפורום
אני כתבתי מה ששמתי לב בריפרוף, בלי להתעמק בכלל מפאת חוסר זמן שהיה לי, אבל אני מסכים לחלוטין עם איפכא מסתברא.
לגבי מה שכתב חיטובים אני דוקא מתלבט.

אבל ודאי וודאי שהכל לפי ההקשר!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה