תופעה רווחת כאן בפורום - פרסום שירים מנוקדים
ישנם שירים המכילים מילים להם כמה אפשרויות ניקוד ואשר המילה אליה מתכוון המשורר לא תמיד מזדקרת מאליה בקריאה ראשונית ופשטנית.
ישנם גם מקרים בהם מחדש לו המשורר איזו מילה על מנת שתתחרז לה כראוי עם המשפטים הנרצים.
במקרים נוספים המשורר משורר לו במילות עתיקות ומשובחות אשר לא נהירות ונודעות די צרכן לקורא הסביר ועל כן ניקוד נכון יכול לכוונו במעט אל עומק השירה.
תמיהתי היא על שירים סטנדרטים, מילים קלאסיות וחירוזיות בסיסית אשר משוררם בכל זאת נוקט לעטר בהם את כל המילים בניקוד מלא. מדוע זה נעשה כך? האם יש איזו עמקות מאחורי המהלך? האם שיר נראה מזמין יותר באופן זה?
חזיתי גם בכך ששירים קצרים ומנוקדים מקבלים מספר לייקים גבוה יחסית בפרק זמן קצר. כמובן שניתן וראוי לזקוף זאת למעלותיו של המשורר ולמוצלחותו של השיר, לעיתים גם לפשטותו והנגשתו לעם שבשדות ובממים.
השאלה היא אם גם בעיטורי הניקוד ניתן לתלות זאת?
ישנם שירים המכילים מילים להם כמה אפשרויות ניקוד ואשר המילה אליה מתכוון המשורר לא תמיד מזדקרת מאליה בקריאה ראשונית ופשטנית.
ישנם גם מקרים בהם מחדש לו המשורר איזו מילה על מנת שתתחרז לה כראוי עם המשפטים הנרצים.
במקרים נוספים המשורר משורר לו במילות עתיקות ומשובחות אשר לא נהירות ונודעות די צרכן לקורא הסביר ועל כן ניקוד נכון יכול לכוונו במעט אל עומק השירה.
תמיהתי היא על שירים סטנדרטים, מילים קלאסיות וחירוזיות בסיסית אשר משוררם בכל זאת נוקט לעטר בהם את כל המילים בניקוד מלא. מדוע זה נעשה כך? האם יש איזו עמקות מאחורי המהלך? האם שיר נראה מזמין יותר באופן זה?
חזיתי גם בכך ששירים קצרים ומנוקדים מקבלים מספר לייקים גבוה יחסית בפרק זמן קצר. כמובן שניתן וראוי לזקוף זאת למעלותיו של המשורר ולמוצלחותו של השיר, לעיתים גם לפשטותו והנגשתו לעם שבשדות ובממים.
השאלה היא אם גם בעיטורי הניקוד ניתן לתלות זאת?