נכתב ע"י מאן דאמר;304863:כמה שזכור לי, זה לאו דווקא נוסח ספרד, אלא נוסח האר"י. זכור לי גם משהו שהאר"י אמר שנוסח ספרד הוא יותר קרוב על דרך האמת. משהו כזה.
נכתב ע"י gchw;304924:החסידים שינו לנוסח האר"י, (שהוא קרוב לנוסח הספרדי, אך לא זהה), על פי כתבי האר"י. בכתבי האר"י לא כתוב שהנוסח הזה יותר קרוב מהאחרים לדרך האמת, אלא שאף אחד לא ישנה מנוסחו כי הנוסחים מתאימים לפי השבטים ושמא הוא מתפלל בנוסח המתאים לשבטו.
האימרה הידועה על י"ב שערים בשמים ונוסח זה הוא השער הכללי לא נמצאת בכתבי האר"י אלא בספרי חסידות בשם המגיד ממזריץ'.
נכתב ע"י געוואלדיג;304936:החסידים רצו לכוין בתפלה עם הכוונות של האר"י. והנה חלק מהשינויים בין נוסח ספרד לאשכנז קשור באמת לכוונות, ואילו חלק אחר איננו קשור לכוונות. אולם מכיון שהאר"י התפלל בנוסח ספרד, על כן קיבלו עליהם את כל נוסח ספרד בשלימותו.
בימים ההם יצאו המתנגדים נגד החסידים על דבר שַׁנּותם את הנוסח, לא היה להם טענה על עצם חפצם לכוין לפי כוונות האר"י, הקצף יצא על קַבְּלם נוסח ספרד על כל דיניו, כגון שלא לומר יראו עינינו וכדו'.
הרוצה לדעת את עמדת החסידים בנושא, יעיין בקונטרס ויכוחא רבה.
מאידך ישנם שינויים רבים בין נוסח ספרד לנוסח ספרדי, שינויים אלה תלויים בין היתר בשיבושים שנוצרו עקב הנסיון לשנות הנוסח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: