מידע שימושי מתכון ללחמניות בצל לכבוד ראש חודש אלול

A Good mom

משתמש צעיר

לחמניות בצל​

יותר טעים ממה שקונים במאפיות: לחמניות שמרים רכות וטעימות עם בצל מטוגן.
זמן בישול/אפייה18-20 דקות
מס’ מנות-10 לחמניות
סוג-פרווה

רכיבים:
500 גרם קמח לחם (או קמח לבן)
כף גדושה (12 ג’) שמרים יבשים
2 כפות סוכר
כוס ורבע (300 מ”ל) מים חמימים
4 כפות (40 מ”ל) שמן
כפית מלח

מלית בצל:

2 כפות שמן זית
2 בצלים בינוניים, פרוסים לחצאי עיגולים דקים-דקים
שליש כפית מלח
קמצוץ פלפל שחור
לפיזור: פרג (לא חובה)

אופן ההכנה
-בקערת המיקסר מערבבים את הקמח עם השמרים והסוכר. מוסיפים מים חמימים ומערבבים. מוסיפים את השמן ולשים את הבצק במשך 3-4 דקות (אם הבצק דביק- להוסיף עוד קמח. אם הבצק יבש- להוסיף עוד קצת מים). מפזרים מעל הבצק מלח באופן אחיד וממשיכים ללוש במשך 4-5 דקות נוספות, עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
-מכסים את הקערה במגבת ומניחים בצד להתפחה של שעה.
-בינתיים מכינים את המלית: מחממים במחבת רחבה 2 כפות שמן זית, מוסיפים את פרוסות הבצל ומתבלים במלח ופלפל שחור. מטגנים על על אש בינונית עד להזהבה יפה.
-לאחר שהבצק תפח- מחלקים אותו לשני חלקים שווים. כל חלק מחלקים ל-5 כדורים שווים (סה”כ 10 כדורים). משמנים את הכדורים בשמן זית, יוצרים “בור” במרכז כל עיגול וממלאים אותו בכף ממלית הבצל המטוגן. מפזרים פרג מסביב (לא חובה).
-מחממים תנור ל-200 מעלות (יש לחמם את התנור 10 דקות לפחות) וכשהתנור חם מאוד מכניסים את הלחמניות ואופים במשך 18-20 דקות עד להזהבה.



1725357416196.png
 

s.y

משתמש מקצוען
נראה טוב!
כדאי שתפרסמי בהפסקת אוכל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

עופות בצבעי מים • אתגר 109

לוח מודעות

למעלה