משחקי המילים, הלנו או לצרינו?

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עדיין לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון כשאתה אומר "משחק מילים".

לפי מה שמשתמע, כל קופי הוא בעצם משחק מילים.
יש קופי (משחק מילים) שהוא טוב (יושב על הבריף/מסר/בידול) ויש קופי רע.

אם כי עדיין כאן ב 2018 הסלוגנים חיים בועטים וקיימים.
מה תגיד על פועלים - איתך בכל החלטה ? (עידן 2018)

כל סגיר בטלוויזיה נסגר עם סלוגן החברה (ומדברת על החברות הגדולות).

ואם @אלי אלימלך קוטל את הקופי בכללותו, וטוען שזה כבר פאסה, אז מה האלטרנטיבה?
נשמח שתעלה דוגמאות.
 
נערך לאחרונה ב:

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
העולם צועד בכללותו לכיוון של מינימליזם, פשטות, על גבול ה'זרוק'
ובלתי נמנע שגם עולם הפרסום יצטרף לכך, ואולי בין הראשונים.

בעיני, כל מה שצריך בפרסום, הוא תובנה חזקה ומוצלפת היטב.
כל השאר זה בונוס.
צעצועי מילים הם די פאסה. חרוזים, קלמבורים, איזכורים ושות'.
תביאו את המסר במילים חדות וקולעות שיגעו מיידית במסר, ללא תחכומים ומסרים משניים
אולי זה בגלל הצפה של מידע, אולי כי אנשים עצלים היום לקרוא אותיות ולנסות להבין מהן מילים
אולי כי כבר שכחנו איך חושבים, ומתקשים לזכור את מספר הטלפון של הבית שלנו...

ואגב, גם השיווק הרגשי הוא מושג מכובס לתובנה אמיתית...

את הקריאייטיב תשאירו לרמת הקונספט. במודעה תהיו ברורים, ישירים ומוכרים.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בעיני, כל מה שצריך בפרסום, הוא תובנה חזקה ומוצלפת היטב.

וזה לא סוג של משחק מילים?
איך את מביאה אותה? סתם כותבת את המסר ישירות מהבריף?

אגב, מינימליזים בפרסום הוא כבר די ותיק....
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
כותבת את המסר ישירות מהבריף
לא, הבריף שלי לא מלוטש כמו מודעה.
בד"כ משחק מילים אינו מעביר מסר מדוייק וקצר, כמו בחירת מיטב המילים.

ממינימליזם הוא עובר הלאה, לכיוון ה'קלוש' (ק' שוואית)
(ועדיין רואים שפע חומרים רחוקים ממינימליזם, כרחוק מאמר מסלוגן)
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני יורד למקלט יחד עם כל חבריי הפרסומאים.

קריאייטיב הוא המוכר את המוצר.
ממש כפי שכתבתי למעלה.
בדיוק כמו שלא תקנה תרופה חדשנית לגירוי עור מאדם ברחוב שיעמוד בגינס וטריקו,
אלא מרופא נחמד שרק העמיד את זה ככה בצד של השולחן שלו כבדרך אגב.
כך לא תקנה מוצר שאין לו 'חלוק לבן' שבמשל.
הקריאייטיב מחבר את היעד אל המוצר.

משחק מילים וכו' כנ"ל הוא באמת מסוכן,
כי הרבה 'פירסומאים' חדשים שופכים סכומי ביזבוז על קישקושים שלא הישיגו את היעד.

אבל כשאתה יודע להעביר את המסר דרך 'חלוק לבן' מצויין,
השגת את המטרה.
אולי ברואנדה החליפו את השיטה.
גם סתם ככה נראה לי מוזר שכל הגדולים שמשחקים כל היום במילים כשהם מקרבים את המוצר דרך זה,
כולם באמת לא מעודכנים, דיי בואו לא ניסחף.

בהצלחות
ותודה לאלי על הפוסט המצויין הזה
תמשיכו תכל'ס זה מעשיר את כולנו.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
@פוזי
סורי, אבל קריאייטיב ממש לא מוכר. (בטח לא תמיד)
קריאייטיב בא לשרת את המסר שרוצים להעביר.
המסר הוא זה שמוכר (בעיקר, כי יש עוד דברים נלווים שעוזרים לעניין) . אם הוא נכון - זה מה שימכור.

ובכלל השימוש בקריאייטיב צריך לבוא בטעם טוב, לא בכל מקום אמורים לדחוף אותו בכח. לפעמים מסר פשוט בלי תחכומים יעבור הרבה יותר טוב.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
@פוזי
סורי, אבל קריאייטיב ממש לא מוכר. (בטח לא תמיד)
קריאייטיב בא לשרת את המסר שרוצים להעביר.
המסר הוא זה שמוכר (בעיקר, כי יש עוד דברים נלווים שעוזרים לעניין) . אם הוא נכון - זה מה שימכור.

ובכלל השימוש בקריאייטיב צריך לבוא בטעם טוב, לא בכל מקום אמורים לדחוף אותו בכח. לפעמים מסר פשוט בלי תחכומים יעבור הרבה יותר טוב.


חוי.
כל מה שכתבתי שמעתי מיאיר שהוא במקרה אחד מהגדולים בארץ.
מילה לא שלי.

זה פשוט מציק לי שבאים להפריך בפוסט של מצויינים אמנם,
אבל לא ברמה של יאיר ושת' שהם מנהלים את משרדי הפרסום הגדולים בארץ ומעבר לה,
את כל מה שגדלנו עליו.
אני הוצאתי מאות עבודות ב"ה מתחת ידי,
והקריאייטיב
בודאי בציבור שלנו עובד יותר מכל צורה אחרת.

לדעתי המבדק הוא אחד, וכבר כתבתי אותו למעלה,
כשהיעד נהנה מההברקה שבגללה עצר ברחוב והביט,
מה הוא אומר לעצמו,
קניתי את ההברקה (אבוי)
או
קניתי את המוצר (מצויין)

ההבדל הדק הוא האם הפרסומאי הבריק עצמו לדעת
או הבריק את המוצר לצרכן.
מחילה. זה דברים פשוטים
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
בשביל משחקי מילים של פרסומאים ש"מבריקים עצמם לדעת" - יש לנו את אשכול ענווים הנפלא ;).

כשמשתמשים נכון בקריאייטיב או במשחקי מילים בפרסום זה נעשה רק לאחר תכנון מוקפד והתאמה לבריף ולאסטרטגיה ולא כשליפה מן השרוול העיקר שבכותרת יהיה משהו שקשור בקשר ישיר או עקיף כזה או אחר למוצר או לחברה המפרסמת... הציבור לא קונה את זה- במיוחד הציבור החרדי שידוע כצרכן נבון ומתוחכם שאי אפשר לעבוד עליו בצורה כזו, וכמו שאמר פוזי-אולי הוא יהנה מההברקה אבל לא יקנה את המוצר.

אני חושבת שזה מה שכולנו מתכוונים לומר בסופו של דבר-כל אחד בסגנון שלו אבל המסר אחיד:

1. המוצר שלכם מדהים, אבל אם לא תעשו משהו שונה ומיוחד בפרסום שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להסתכל עליו - סיכוי רב שהקהל פשוט לא יראה אותו. לכן מומלץ מאוד להוסיף קריאייטיב- או בקופי, או בויזואל, או בסוג המדיה או בקד"מ או בכל דרך אחרת שימליץ לכם פרסומאי מקצוען שמכיר את השוק של המוצר או השירות שלכם.

2. אל תסמכו על קריאייטיב בלבד כדי למכור. הוא טוב כדי לגרום ללקוח לקרוא את המודעה בשלב הראשוני ולא כמניע לרכישה. אם אין בפרסום ערך מוסף אמיתי ללקוח הוא פשוט לא יעבוד.

3. מצאו\צרו בידול תחרותי של המפרסם על מתחריו והביעו אותו בצורה מובנת וקליטה כמסר העיקרי של הפרסומת.

4. משחקי מילים לשם המשחק בלבד נראים לעיתים זול ולא מקצועי. לכן השתמשו בהם בתבונה רבה ורק כאשר הם מותאמים לבריף ולקהל המטרה שלכם.

5. הכי חשוב: אחרי שפרסמתם בדקו את התוצאות בשטח ופעלו בהתאם. עקבו אחרי ההיענות לפרסום שהוצאתם והסיקו מסקנות לשיפור ולהמשך על מנת לקדם את המכירות. תכלס- זה המדד האמיתי.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בשביל משחקי מילים של פרסומאים ש"מבריקים עצמם לדעת" - יש לנו את אשכול ענווים הנפלא ;).

כשמשתמשים נכון בקריאייטיב או במשחקי מילים בפרסום זה נעשה רק לאחר תכנון מוקפד והתאמה לבריף ולאסטרטגיה ולא כשליפה מן השרוול העיקר שבכותרת יהיה משהו שקשור בקשר ישיר או עקיף כזה או אחר למוצר או לחברה המפרסמת... הציבור לא קונה את זה- במיוחד הציבור החרדי שידוע כצרכן נבון ומתוחכם שאי אפשר לעבוד עליו בצורה כזו, וכמו שאמר פוזי-אולי הוא יהנה מההברקה אבל לא יקנה את המוצר.

אני חושבת שזה מה שכולנו מתכוונים לומר בסופו של דבר-כל אחד בסגנון שלו אבל המסר אחיד:

1. המוצר שלכם מדהים, אבל אם לא תעשו משהו שונה ומיוחד בפרסום שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להסתכל עליו - סיכוי רב שהקהל פשוט לא יראה אותו. לכן מומלץ מאוד להוסיף קריאייטיב- או בקופי, או בויזואל, או בסוג המדיה או בקד"מ או בכל דרך אחרת שימליץ לכם פרסומאי מקצוען שמכיר את השוק של המוצר או השירות שלכם.

2. אל תסמכו על קריאייטיב בלבד כדי למכור. הוא טוב כדי לגרום ללקוח לקרוא את המודעה בשלב הראשוני ולא כמניע לרכישה. אם אין בפרסום ערך מוסף אמיתי ללקוח הוא פשוט לא יעבוד.

3. מצאו\צרו בידול תחרותי של המפרסם על מתחריו והביעו אותו בצורה מובנת וקליטה כמסר העיקרי של הפרסומת.

4. משחקי מילים לשם המשחק בלבד נראים לעיתים זול ולא מקצועי. לכן השתמשו בהם בתבונה רבה ורק כאשר הם מותאמים לבריף ולקהל המטרה שלכם.

5. הכי חשוב: אחרי שפרסמתם בדקו את התוצאות בשטח ופעלו בהתאם. עקבו אחרי ההיענות לפרסום שהוצאתם והסיקו מסקנות לשיפור ולהמשך על מנת לקדם את המכירות. תכלס- זה המדד האמיתי.
בדיוק.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אקיצ'ר דינים העולים.
יש מקום ענק לקריאייטיב ולכל המשחקים למיניהם,
וזאת בתנאי ענק וברור:
שהוא מבריק את המוצר
ולא את הפרסומאי.

לפיכך
ישנם גם הרבה פלטפורמות שהברקה קיצ'ית לא תתאים אפילו ברמז, בהם ההברקה היא
קשיחות וסמכותיות.


אבל תמיד הקופי יהיה עם מילה טעונה שמבדלת.
תודה לכולם
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ואם @אלי אלימלך קוטל את הקופי בכללותו, וטוען שזה כבר פאסה, אז מה האלטרנטיבה?
נשמח שתעלה דוגמאות.

אני לא קוטל את הקופי. אני מתנגד לערבב בין כלי פרסום מסוג A לכלי פרסום מסוג B.

הפרסום בא לפתור הרבה אתגרים:

יש מהם שמטרתם לעורר מודעות.
יש מהם שמטרתם למכור מיד.
יש מהם שמטרתם לייצר מיצוב.
יש מהם שמטרתם לייצר מיתוג.
יש מהם שמטרתם להוריד מתחרים.
יש מהם שמטרתם זכירות.
יש מהם שמטרתם בולטות.
יש מהם לריטנשן.


עד כאן דוגמאות של אתגרים שהאסטרטג מניח לקופירייטר.

בכדי לבצע את כל אלו יש הרבה כלים:

- משחקי מילים
- תובנות
- ארט
- מיקומים
- פלאריירים
- מודעות ריטייל
- טיזרים
- פרות סגולות
- יח"צ

הפוסט שלי מעורר על המצב ההזוי שמשחקי המילים השתלטו על כל המטרות גם יחד. ועל כך זעמתי.

בהצלחה

אברימי
 
נערך לאחרונה ב:

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
משחקי מילים לעולם לא יוכלו להיות במקום המסר. הם יכולים לשרת את המסר. כשהקורא נהנה מהתחכום ואף מחמיא לעצמו שהבין את ההברקה הוא יתחבר אל מודעה ויתעניין בה יותר.
לעומת זאת יש בהחלט מקרים בהם נראה שהקופירייטר חשב בעיקר על המחמאות שיקבל מהחברים בקבוצת הווטסאפ הנישתית ופחות על טובת הלקוח. וחבל.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אשכול מענין...
אלי אלימלך את יכולה להראות לי דוג' מעובדות שלך (או של אחרים)
שנבין יותר את הפוסט ---

משחק מילים מוכר בתנאי שהוא בא לשקף את המסר וזה ברור
זה אופציה בעולם הפירסום ויש עוד הרבה אופציות...
בכדי להחכים נשמח לראות דוגמאות מה כן ומה לא...

בעידן הפרינט ומודעות עיתון שכל העיתון מרוח במילים וצבעים
חייבים לעשות, עצור!!! וזה בתמונה מענינת או במשחק מילים כלשהוא או במשפט חכם
מה שלא כן בעידן הדיגטלי שהכל עם שלבים ועם אנמציה שאמורה לתפוס את העין.

עוד מעט תגידו שמשחק עם מספרים פאסה
וקנה אחד קבל שני פאסה
האנשה פאסה
ציטוטי לקוחות פאסה..
ועל זה הדרך

כל אופציה ומה שמתאים לה ובאופן שמתאים למפרסם
אם ללקוח שלי אין תקציב לטיזר אז אין ברירה לתמצת משפט למודעה אחת
בציבור העסקים הקטנים - תקציב הפירסום הוא קטן ולא תמיד יש אופציות מתאימות
זה בא מחוסר הבנה ומודעות של הלקוח
- מפרסם פעם אחת מחכה לישועה..ברור שהיא תבוא בסיבוב
בציבור הכללי ובציבור העסקים הגדולים מפרסמים כל הזמן כמו אוויר לנשימה
...ומרעננים את המודעות ואת הפירסומים כל תקופה...עד כאן בנתיים!
 

chavi9

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני יורד למקלט יחד עם כל חבריי הפרסומאים.

קריאייטיב הוא המוכר את המוצר.
ממש כפי שכתבתי למעלה.
בדיוק כמו שלא תקנה תרופה חדשנית לגירוי עור מאדם ברחוב שיעמוד בגינס וטריקו,
אלא מרופא נחמד שרק העמיד את זה ככה בצד של השולחן שלו כבדרך אגב.
כך לא תקנה מוצר שאין לו 'חלוק לבן' שבמשל.
הקריאייטיב מחבר את היעד אל המוצר.

משחק מילים וכו' כנ"ל הוא באמת מסוכן,
כי הרבה 'פירסומאים' חדשים שופכים סכומי ביזבוז על קישקושים שלא הישיגו את היעד.

אבל כשאתה יודע להעביר את המסר דרך 'חלוק לבן' מצויין,
השגת את המטרה.
אולי ברואנדה החליפו את השיטה.
גם סתם ככה נראה לי מוזר שכל הגדולים שמשחקים כל היום במילים כשהם מקרבים את המוצר דרך זה,
כולם באמת לא מעודכנים, דיי בואו לא ניסחף.

בהצלחות
ותודה לאלי על הפוסט המצויין הזה
תמשיכו תכל'ס זה מעשיר את כולנו.


לא מסכימה עם זה

קריאייטיב הוא סוג של תבלין. של קישוט.
אם הבסיס נכון ומדויק, קריאייטיב מדויק יכול להועיל ואפילו להקפיץ
אבל הרבה מידי פעמים, מרוב קריאייטיב לא רואים את המוצר. מפספסים. מתבלבלים.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא מסכימה עם זה

קריאייטיב הוא סוג של תבלין. של קישוט.
אם הבסיס נכון ומדויק, קריאייטיב מדויק יכול להועיל ואפילו להקפיץ
אבל הרבה מידי פעמים, מרוב קריאייטיב לא רואים את המוצר. מפספסים. מתבלבלים.


בדיוק מה שכתבתי בכל ההודעות למעלה. שימו לב.
במקרה והקריאייטיב מכסה על המוצר,
זה כמו מוכר בעסק שמציג את עצמו במקום את המוצר,
אבל מוכר שמתמקד במוצר,
וממש משמש לו לפה, שהמוצר הדומם לא יכול לדבר,
ועכשיו הוא נהיה במקום מקרר פלוני
נהיה המקרר שיושע אותך מכל הלחץ בערב החג,
והוא למעשה הולך לעזור לך בכל החיים,
זה שהמקרר התלבש במדי עוזר ופסיכיאטר לערב פסח לא כיסה את המוצר.
אלא חיבר אותך רגשית למוצר.
ואת זה א"א לעשות בלי קריאייטיב.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
קריאייטיב הוא סוג של תבלין. של קישוט.
קריאייטיב הוא כלי נוסף להעברת מסר
ובדיוק כמו כל כלי במטבח, הוא לא כל יכול.
יש פעמים שהוא מתאים, ויש פעמים שלא. יש רימונים נוספים בארסנל.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
קריאייטיב הוא כלי נוסף להעברת מסר
ובדיוק כמו כל כלי במטבח, הוא לא כל יכול.
יש פעמים שהוא מתאים, ויש פעמים שלא. יש רימונים נוספים בארסנל.

מה זה קריאייטיב רבותי?
מישהו כאן יכול לכתוב מה לדעתו נכלל בקריאייטיב?

בא לי לשמוע מה חושבים. נראה לי יש איזה טישטוש גדול בענין.
 

דודי אברהם

איש של מיקוד מסרים.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
דבר ראשון:
מסכים 100% עם הפוסט של אלי אלימלך.

לגבי הפרטים עצמם:
אין עניין לקדש את המושג של משחקי המילים.
אם המטרה היא ליצור עניין/ לתפוס את העין/ וכדו'-
הלקוחות יצביעו ברגליים - לטוב ולמוטב.
ומקסימום? תשפרו.

משחקי מילים בהטמעת ערכי מותג?
אם זה מצליח - תפתחו שמפניה.
אם לא - תתפללו חזק שהלקוח יוכל לשלם לכם על העבודה.
סוף פסוק.

להתייחס למשחק מילים כדבר מתבקש בפרסום? הדרך עוד רחוקה...
כשיש היכן ועם מי לשחק עם משחקי המילים- נו.. נו...
כשזה משחק בקודש הקודשים' של העסק / המותג- זה משחק באש!
זהיר - ניצל,:D
פזיז - וד"ל
.:(

חריגים ללא סלוגן:
מה שנכתב על גוגל / פייסבוק / וכו' שלא משתמשים בסלוגן-
נכון. הסיבה היא לא כי הם חזקים / מיתגו את עצמם.
אלא -
הדבר היחיד הוא - שעסקים באינטרנט / פלטפורמות / אפליקציות / ושאר מרעין בישין, נמדדים בדבר אחד:
חוויית משתמש
.
שזה כולל בתוכו:
אמינות- בראש.
ממשק מתקדם.
תוכן.
נגישות
.
וכמובן השירות /התמיכה של הרשתות.
הצלחת? כל משתמש יביא לך 10 (מה אין לך פייסבוק?;))
לא הצלחת? תסתכל בגוגל פליי תתנחם בזה שהיו לך 2300 הורדות (+200 ביקורות של 3 כוכבים:mad:)
הרשתות הגדולות שהזכרנו לעיל - לא צריכים פרסום /סלוגן!
הם עסוקים כל העת בשיפור חווית המשתמש (והמפרסמים...)
המשמשים הם המשווקים הסמויים שלהם.
יש פשלה? בשביל זה מעסיקים צוותות של ניהול משברים.
וואטספ קרסה מספר פעמים - ונותרה הפופולרית ביותר.
בפייסבוק התאבדו אנשים בלייב (כפשוטו) ואף אחד לא עצר אותה.
גוגל יודעת אלינו הכל - ואף אחד לא גולש בגלל זה באקספלורר...
כל עוד-
כיף לנו? משתמשים!
לא כיף? מסירים.
הלוואי וברשתות השיווק ובחנויות היה את רמת המודעות לשירות כמו שיש לענקיות הרשת האלה... אולי כי עם רובוטים זה יותר קל?!

דוגמא לשיווק ללא מילים:
עם איזה קולה תרגישו טוב יותר אם יהיה בזה קרח? ואיזה צליל תשמעו באוזניים כשאתם מוזגים אותו?( גם בכוס חד פעמית...)

דוגמא מהימים האחרונים של משחקי מילים בצורה נכונה:
סודה - בעבוע בוע בוע.
תנחשו באיזה מותג מדובר?
מרגישים את הדגדוג בגרון?
-כי זה המותג וזה מה שהוא מוכר, ואת זה הוא מקדם.
תשאלו את הגברים שבינינו:
כמה פעמים ב'זוכערים' עולה הנושא 'טמפו' או 'שוופס'
כדי שתבינו כמה המשחק מילים הזה מדהים בפשטותו (וגם בקופי שלו)
אבל לוחץ על הנקודה...

לא נראה לי שיהיה לי את הסבלנות והאומץ של אלי אלימלך - להילחם פה על מה שכתבתי...
נהנתם? - תנו ב'אהבתי'. חולקים עלי? מן הסתם כתבתם כבר את הטענות למעלה.... לא כתבתם עדיין? למה שלא תחכו עם זה עוד קצת?... ;)

בכל מקרה שיהיה שבת שלום -
עם סודה - בעבוע בוע בוע.
 
נערך לאחרונה ב:

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לא יודעת מה

הלכתי על רח' זבוטינסקי וקראתי עיתונים עם פירסומות של משרדי פירסום
בין הפירסומות היו הרבה משחקי מילים

לא שזה פאסה- כאילו מי אמר?
כל פירסומת לגופה
בעיתונים שלנו כנראה אין עוד אופציות
אז רואים את זה הרבה....

מה ישימו פרצופים? דוגמנים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה