תח"צ מרכזית הארזים

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ו-60 אחוז עולים קודם

ולכן הקו מלא חלקית
ולא מביך כמו 416 עם 40 אחוז מהחלקית.
(במקום 16 נוסעים כמו בקו 416 , בקו 411 יש 40 נוסעים בגלל האיסוף המוקדם בשכונות)

בדיוק הדבר אשר כתבתי לעיל.
יש כאן הוכחה הפוכה בתכלית, ניקח את הנתונים הבאים -

קו 411 - נוסעים ביום : 1,119.0. מתוכם 40% עולים בתחנות של קו 416.
יש לנו בינתיים סה"כ 447.6 נוסעים ששייכים לתחנות של קו 416, וכל היתר (642.4) עולים בתחנות שייחודיות לקו 411 בלבד.
קו 416 - נוסעים ביום : 362.3.
נצרף אליהם את 447.6 הנוסעים שעולים על קו 411 באותן תחנות, הגענו ל-810.9 נוסעים שעולים בתחנות של קו 416, לעומת 642 נוסעים בלבד שעולים בתחנות של שמיוחדות לקו 411 בלבד.
המשמעות היא שתחנות גשר המיתרים והכניסה לעיר מהוות את מוקד העלייה של כ-54% מהנוסעים בקווי 411 ו-416 יחד, לעומת 45.5% בלבד שעולים בבית וגן
 

קצרה

משתמש מקצוען
יש כאן הוכחה הפוכה בתכלית, ניקח את הנתונים הבאים -

קו 411 - נוסעים ביום : 1,119.0. מתוכם 40% עולים בתחנות של קו 416.
יש לנו בינתיים סה"כ 447.6 נוסעים ששייכים לתחנות של קו 416, וכל היתר (642.4) עולים בתחנות שייחודיות לקו 411 בלבד.
קו 416 - נוסעים ביום : 362.3.
נצרף אליהם את 447.6 הנוסעים שעולים על קו 411 באותן תחנות, הגענו ל-810.9 נוסעים שעולים בתחנות של קו 416, לעומת 642 נוסעים בלבד שעולים בתחנות של שמיוחדות לקו 411 בלבד.
המשמעות היא שתחנות גשר המיתרים והכניסה לעיר מהוות את מוקד העלייה של כ-54% מהנוסעים בקווי 411 ו-416 יחד, לעומת 45.5% בלבד שעולים בבית וגן

קו 411 היה נוסע גם כן עם 10 נוסעים בממוצע לאוטובוס לולא היה עובר גם בבית וגן
ואז היה מעלה 100 אחוז מכלל הנוסעים בתחנות של 416.

טענו שהוא בכל זאת קצת יותר מלא מ416
אמרתי מאיפה הוא קצת יותר מלא
וראו במספרים שלך שזה נכון - 60 אחוז מהנוסעים בקו זה עולים בבית וגן וקרית יובל.
ומספר הנוסעים העולים עליו בתחנות של 416 דומה למספר העולים על קו 416 בתחנות אלו ,
ולכן ורק לכן הוא ספיציפית נוסע פחות ריק מ416.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ולכן - היות וקווי האוטובוס מהשכונות החרדיות גב"ש גאולה וכו אל הציר השנוא מביאים אותם היישר לתחנה בלי חציית כבישים כמו בכניסה לעיר ובגשר המיתרים - הם מעדיפים להשאר עוד כמה דקות במזגן ולרדת ישר בתוך התחנה של 402/401 ובלי הליכה לעלות אליהם ולהיות במזגן ובמקום שלהם עד ליציאה למרות שהם מפסידים זמן.
עכשיו אני שומע תשובה 3, למה תושבי גב"ש מעדיפים את 402 על 411.

כי יש בעיה בקו 411, שאין אוטובוס מזין שמגיע ישירות לאותה התחנה.
מצוין. אז צריך שיהיה אוטובוס למיתרים או לארזים, והכל טוב.

בהחלט, אין ספק, שכשמוציאים אוטובוס ישירות מנקודה מסוימת, חובתנו לדאוג שתהיה תחבורה זמינה מכל השכונות לאותו המקום ממש.

בלשון תלמודית הייתי אומר: פשיטא, מאי קא משמע לן.
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סגנון הכתיבה שלך לא גורם לי לחשק לכתוב או להרחיב בנושא כעת.
כבר בעבר הורדתי הילוך פה מאז שראיתי את הסגנון
כתיבה מאד מתלהמת אמוציונלית ואישית
@קצרה וחבריה מתחילת הדיון פה תוקפים ונכנסים באופן אישי מאד ובצורה לא מכבדת
תסתכל מה היא כתבה ותבין על איזה שורה הוא מדבר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
קו 616 מבית שמש לירושלים, באתר של משרד התחבורה מופיע: יעד: ירושלים צומת רמות-מרכזית הארזים
זה סתם כתיבת יעד במקום לכתוב צומת רמות לבד הוסיפו מרכזית הארזים
בפועל לא בוצע עדין שום שינוי במסלולי בית שמש, ונכון לרגע זה גם לא מעודכן שום שינוי לחודש הקרוב
גם בבדיקת האוטובוסים על המפה בחי המסלול נותר כשהיה
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
תגידו המר קו הזה שמפנים אליו פה באשכול
משום מה גם על קווים שתמיד עמוסים מאד הוא נותן תפוסה של 25-28 נוסעים בנסיעה בודדת.
למשל 422/402/277/210 הם קווים עתירי נוסעים שבוודאות אין קו מהם שיוצא חצי ריק, מה הפשט?
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
תגידו המר קו הזה שמפנים אליו פה באשכול
משום מה גם על קווים שתמיד עמוסים מאד הוא נותן תפוסה של 25-28 נוסעים בנסיעה בודדת.
למשל 422/402/277/210 הם קווים עתירי נוסעים שבוודאות אין קו מהם שיוצא חצי ריק, מה הפשט?
גם לי יש כל מיני קושיות על זה (מילא אם הוא אומר פחות יש סיכוי שהרבה לא מתקפים אפילו שזה לא כ"כ נראה לי אך לי ידוע על קווים שיוצאים ריקים כמעט לגמרי והוא נותן להם ממוצע של 15 אנשים) לדעתי הוא לא אמין כלל וכלל יש מישהוא שם במשרד התחבורה שמשבש נתונים בכדי לתרץ את כשלי המשרד
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
תגידו המר קו הזה שמפנים אליו פה באשכול
משום מה גם על קווים שתמיד עמוסים מאד הוא נותן תפוסה של 25-28 נוסעים בנסיעה בודדת.
למשל 422/402/277/210 הם קווים עתירי נוסעים שבוודאות אין קו מהם שיוצא חצי ריק, מה הפשט?
הנתונים במר קו הם לפי תיקופים, ולכן כשפועלים קבלנים הנתונים שם יהיו שגויים.
וגם, הקווים מלאים בשעות שיא, תמיד יש גם שעות שפל
קו 277 עם ממוצע של 23 נוסעים (אני לא מכיר את הקו, אבל משער שפועלים בו קבלנים לפחות בימי שישי ומוצ"ש) זה נחשב לנתון גבוה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
נושא אחד לא ראיתי שנכתב והוא שבעצם למשרד התחבורה חסר נהגים ואוטובוסים ולכן ככל והמסלול באוטובוס הבין עירוני יותר קצר יש לו יותר אוטובוסים ונהגים ולכן יש לו יכולת להוסיף תגבור וזו המטרה העקרית של המרכזיות
למרות הרעש הגדול שארגוני הנהגים עושים, המחסור בנהגים הוא זניח.
חברות התח"צ מעסיקות כ20,000 נהגים, ואם היו חסרים 3000-5000 נהגים היינו אמורים לצפות לאי ביצוע של 25% ולא של 2.5%.
התחנות המרכזית לא חוסכות בצורך לנהגים אלא להיפך.
כי בישראל (בניגוד ללונדון למשל) מקובל שיש לו"ז קשיח, ונהג שמגיע מנסיעה בינעירונית צריך לצאת למסלול הבא בשעה שתוכננה מראש, ולכן אמורים לתכנן לו הפסקה מספיק ארוכה שתתן מענה גם למקרים של עיכובים בדרך.
לעומת זאת, הפיזור לא צריך להיות מתוכנן מראש, והוא המשך של הנסיעה הקודמת וזה חוסך הפסקה.
בנוסף, הנסיעות הבניעירוניות מצריכות נסיעה באוטובוס פנימי, ולכן במקביל לקיצור הקווים להרטום הוארכו שעות שירות של קווים פנימיים עד ל2 לפנות בוקר (יתכן מאוד שאחרי שהוארכו שעות הפעילות של הקווים הסתבר שיש לכך גם ביקוש בלי קשר לתחבורה הבינעירונית), וגם יש יותר נוסעים שצריכים אוטובוס פנימי כדי להגיע לאוטובוס וזה מצריך תגבור של הקווים הפנימיים, כך שהמהלך הזה דווקא דורש יותר נהגים.
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
הנתונים במר קו הם לפי תיקופים, ולכן כשפועלים קבלנים הנתונים שם יהיו שגויים.
וגם, הקווים מלאים בשעות שיא, תמיד יש גם שעות שפל
קו 277 עם ממוצע של 23 נוסעים (אני לא מכיר את הקו, אבל משער שפועלים בו קבלנים לפחות בימי שישי ומוצ"ש) זה נחשב לנתון גבוה.
ומה התשובה על מקרים הפוכים
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
הנתונים במר קו הם לפי תיקופים, ולכן כשפועלים קבלנים הנתונים שם יהיו שגויים.
וגם, הקווים מלאים בשעות שיא, תמיד יש גם שעות שפל
קו 277 עם ממוצע של 23 נוסעים (אני לא מכיר את הקו, אבל משער שפועלים בו קבלנים לפחות בימי שישי ומוצ"ש) זה נחשב לנתון גבוה.
אין קבלנים ב277 והוא אחד הקווים הכי עמוסים שאני מכיר כנ"ל 280 עם אותם נתונים, ותשאל כל בני ברקי שנוסע לאלעד מדובר בקו מפוצץ.
צר לי אבל אין לנו אלא לחשוש שמשרד התחבורה מעוות את הנתונים כך שיתאימו לו וכל האוטובסים בתפוסה ממוצעת של 14-30 נוסעים, ממש אידאליה מושלמת......
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
ומה התשובה על מקרים הפוכים
כמו שכתוב בדף הבית של האתר, המערכת עדיין בהרצה.
כמעט ולא נתקלתי במקרים הפוכים.
אפשר לשלוח להם מייל, הם בודקים ומתקנים לפי הצורך.
בעיות שנתקלתי בהם, הם שיוך של תיקופים לתחנת המוצא, וקווים שלא מסומנים שיש בהם הפעלה של קבלנים.
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
כמו שכתוב בדף הבית של האתר, המערכת עדיין בהרצה.
כמעט ולא נתקלתי במקרים הפוכים.
אפשר לשלוח להם מייל, הם בודקים ומתקנים לפי הצורך.
בעיות שנתקלתי בהם, הם שיוך של תיקופים לתחנת המוצא, וקווים שלא מסומנים שיש בהם הפעלה של קבלנים.
אם המערכת שאובת נתונים מאיזה מקום לטענתך מתיקופים אני לא מבין מה התשובה על שאלתי אלא אם כן הנתונים מוקלדים לפי רצון המקליד ושם אני מבין שיכול להיות טעויות על קו מסויים שהוא לא יודע שהוא אינו בממוצע של משרד התחבורה ואמורים להקליד בו נתונים יותר נמוכים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אין קבלנים ב277 והוא אחד הקווים הכי עמוסים שאני מכיר כנ"ל 280 עם אותם נתונים, ותשאל כל בני ברקי שנוסע לאלעד מדובר בקו מפוצץ.
צר לי אבל אין לנו אלא לחשוש שמשרד התחבורה מעוות את הנתונים כך שיתאימו לו וכל האוטובסים בתפוסה ממוצעת של 14-30 נוסעים, ממש אידאליה מושלמת......
קונספירציה יצירתית...
אני בטוח שלפני שכתבת את זה ערכת מחקר יסודי, ושבדרך כלל אתה נוסע בשעות השפל כך שאתה יכול להעיד על כך נאמנה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אם המערכת שאובת נתונים מאיזה מקום לטענתך מתיקופים אני לא מבין מה התשובה על שאלתי אלא אם כן הנתונים מוקלדים לפי רצון המקליד ושם אני מבין שיכול להיות טעויות על קו מסויים שהוא לא יודע שהוא אינו בממוצע של משרד התחבורה ואמורים להקליד בו נתונים יותר נמוכים
יש הסבר באתר איך מחושבים הנתונים.
אף אחד לא מקליד אלפי שורות של נתונים, וניתן לראות את הנתונים הגולמיים כאן.
בגלל שהם מבצעים חישובים על הנתונים הבסיסיים זה גורם לפעמים לעיוותים
באתר גם ניתן להוריד את רוב הנתונים שבאתר מר קו בצורת טבלה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
עכשיו אני שומע תשובה 3, למה תושבי גב"ש מעדיפים את 402 על 411.

כי יש בעיה בקו 411, שאין אוטובוס מזין שמגיע ישירות לאותה התחנה.
מצוין. אז צריך שיהיה אוטובוס למיתרים או לארזים, והכל טוב.

בהחלט, אין ספק, שכשמוציאים אוטובוס ישירות מנקודה מסוימת, חובתנו לדאוג שתהיה תחבורה זמינה מכל השכונות לאותו המקום ממש.

בלשון תלמודית הייתי אומר: פשיטא, מאי קא משמע לן.

זה לא רק האוטובוס שמגיע בדיוק לתחנה
אלא גם ובעיקר מניעת טילטול

נוסעי התח"צ מעדיפים מניעת טלטול ומעברים על פני שיפור מהירות ורציפים יפים
זו המסקנה העולה מהתנהגותם בפועל

לכן אוטובוס עירוני שמוביל למיתרים או לארזים אבל עמוס באופן שהוא מדלג על תחנות
או אוטובוס עירוני שעובר על ציר סמוך לשכונה כמו שקורה ברוממה
או עוצר "רק" בצומת רמות או בבנייני האומה

או החלפת אוטובוסים רבים מדי
או העברת אוטובוסים למסוף שאף אחד לא יכול להגיע אליו מבלי להחליף אוטובוס בדרך
כל אלו מהווים טירטור שהופך לסיוט .

עכשיו - תזות יפות על מהירות ורציפים ושיפור חייבות לבוא מתוך הבנה שהמטרה היא לא היעילות "על הנייר"
אלא נוחות המשתמשים ויצירת תמריץ לתח"צ
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
כבר בעבר הורדתי הילוך פה מאז שראיתי את הסגנון
כתיבה מאד מתלהמת אמוציונלית ואישית
יש כאלו שהיה להם קשה צורת הניסוח שלי מהתחלה - עמהם הסליחה.

יש כאלו שהתקשו איתה רק בסוף כשלא הצליחו להסביר למה הנוסעים בפועל מצביעים ברגליים אחרת מההגיון ומהתזה -
גם מהם אבקש סליחה על סגנון ההתנסחות שלי.
אני משתדלת לעדן ניסוחים ... לפעמים מצליח פחות...
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
קונספירציה יצירתית...
אני בטוח שלפני שכתבת את זה ערכת מחקר יסודי, ושבדרך כלל אתה נוסע בשעות השפל כך שאתה יכול להעיד על כך נאמנה.
חשבתי שאחרי השנה האחרונה כבר פחות סומכים על המערכות באופן עיוור ורק בגלל ש"תראה הנה ככה כתוב"....
לגופו של עניין להלן אתגר כל מי שיצליח למצא קו 280 בכל שעות היממה עם פחות מ40 נוסעים וקו 277 עם פחות מ30 נוסעים (קווים שעליהם המממוצע כתוב 23 ו28 נוסעים) ויעלה פה תיעוד יקבל ממני 150 ש"ח מזומן,
אין מציאות כזו הכל בלוף אחד גדול!!!!
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
חשבתי שאחרי השנה האחרונה כבר פחות סומכים על המערכות באופן עיוור ורק בגלל ש"תראה הנה ככה כתוב"....
לגופו של עניין להלן אתגר כל מי שיצליח למצא קו 280 בכל שעות היממה עם פחות מ40 נוסעים וקו 277 עם פחות מ30 נוסעים (קווים שעליהם המממוצע כתוב 23 ו28 נוסעים) ויעלה פה תיעוד יקבל ממני 150 ש"ח מזומן,
אין מציאות כזו הכל בלוף אחד גדול!!!!
זה נכון מאוד, אסור לסמוך על כל המסקנות של המלומדים.
אבל נתונים גולמיים הם כן נכונים.
ואפשר גם לנתח את הנתונים לבד לפי המאגר ששלחתי אליו קישור.
על מר קו אי אפשר לסמוך במאה אחוז, בודאי שלא לגבי השיוך של התיקופים לתחנות, אבל הוא כן נותן כיון.
ודי ברור שבשעות מסויימות יש תפוסה נמוכה, אני לא יודע להצביע על הזמנים המדוייקים אבל משער שלקראת סיום השירות, הביקוש מבני ברק לאלעד גבוה יותר מאשר מאלעד לבני ברק, אני לא מכיר את הקווים של אלעד, ובנתוני מר קו יש הרבה יותר נוסעים מאלעד לבני ברק מאשר בכיון ההפוך, יתכן שמדובר בטעות, ויתכן שאנשים חוזרים בקו אחר.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
זה נכון מאוד, אסור לסמוך על כל המסקנות של המלומדים.
אבל נתונים גולמיים הם כן נכונים.
ואפשר גם לנתח את הנתונים לבד לפי המאגר ששלחתי אליו קישור.
על מר קו אי אפשר לסמוך במאה אחוז, בודאי שלא לגבי השיוך של התיקופים לתחנות, אבל הוא כן נותן כיון.
ודי ברור שבשעות מסויימות יש תפוסה נמוכה, אני לא יודע להצביע על הזמנים המדוייקים אבל משער שלקראת סיום השירות, הביקוש מבני ברק לאלעד גבוה יותר מאשר מאלעד לבני ברק, אני לא מכיר את הקווים של אלעד, ובנתוני מר קו יש הרבה יותר נוסעים מאלעד לבני ברק מאשר בכיון ההפוך, יתכן שמדובר בטעות, ויתכן שאנשים חוזרים בקו אחר.
אין קו אחר והכל מזוייף מתוכו אחד גדול
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה