תח"צ מרכזית הארזים

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לא כ"כ קשה
כל קו יוצא כל חצי שעה
הראשון מתחיל ב6 השני מתחיל ב6:10
השלישי מתחיל ב6:20
הרביעי ב6:30
וכל אחד יוצא כל חצי שעה

צריך גם לתזמן את מספר העצירות שלו בדרך לתחנת המוצא, כלומר את מספר האנשים שעולים ואת זמן העליה שלהם וגם את העומסים בכל מסלול
לכאורה גם המסלולים לא בהכרח באותו אורך, כך שמאוד קשה לתזמן את זה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
גם בבני ברק יש רחובות מקבילים
ובכל אופן מדובר על כביש עם שני נתיבים להפוך אחד מהם לנת"צ.
צריך נת"צ לשני הכיוונים - זה כבר 2 נתיבים
ואת כל הרכבים אפשר להעביר ברחובות צדדיים? לדעתי בב"ב זה בלתי אפשרי
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ניקח לדוגמא בלבד קווים 1 2 3 ו4
קו 1 לקוח לו רבע שעה
קו 2עשרים דקות
קו 3 12 דקות
קו 4 רבע שעה
קו 3 יוצא ב6 מגיע ליציאה ב6:12
קו 2 יוצא גם ב6 מגיע ליציאה ב6:20
קו 1 יוצא ב6:10 מגיע ליציאה ב6:25
קו 4 יוצא ב6:20 מגיע ליציאה ב6:35
ב6:30כבר יוצאים שוב 2 ו3 וחוזר חלילה
 

די

משתמש סופר מקצוען
המסחר בגאולה דעך לאיטו מאז שהוציאו את כלי הרכב ממלכי ישראל, ובמקומו אזור רב שפע החל לפרוח, תהליך דומה עובר על אזור מחנה יהודה.
רב שפע הוא איזור חדש ומצליח וטבעי שזה יבוא על חשבון האיזור הישן.
אין קשר לזה שהוציאו את כלי הרכב ממלכי ישראל.
רחוב יפו דווקא מצליח יותר לאחר שהוציאו ממנו את כלי הרכב הפרטיים.
תחבורה ציבורית לא מתאימה לכולם, ודאי שלא לקשישים,
תח"צ דווקא יותר מתאימה לקשישים שלפעמים אינם כשירים לנהיגה.
מספר התושבים המתגוררים במלכי ישראל הוא קטן מאוד, ונותרו להם חלופות כדי להגיע למקומות החניה שלהם.
הם לא צריכים חלופות הם יכולים לנסוע דרך מלכי ישראל.
גם ברחוב רבי עקיבא בבני ברק אם יש קטעים שאין שתי נתיבים ברבי עקיבא אפשר להתיר לדיירי הרחוב (או רחובות שהגישה היחידה היא דרך ר"ע) לנסוע דרך הנת"צ בר"ע.
לדעתי הכי טוב זה סינגפור שצריך לשלם הון תועפות על הזכות להחזיק רכב (כמה מאות אלפי ש"ח חוץ ממחיר הרכב שהוא עוד כמה מאות אלפי ש"ח). צריך להחיל את זה בישראל לפחות במרכז. אבל נת"צ ברחובות ראשיים זה מינימום.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
רב שפע הוא איזור חדש ומצליח וטבעי שזה יבוא על חשבון האיזור הישן.
אין קשר לזה שהוציאו את כלי הרכב ממלכי ישראל.
רחוב יפו דווקא מצליח יותר לאחר שהוציאו ממנו את כלי הרכב הפרטיים.

תח"צ דווקא יותר מתאימה לקשישים שלפעמים אינם כשירים לנהיגה.

הם לא צריכים חלופות הם יכולים לנסוע דרך מלכי ישראל.
גם ברחוב רבי עקיבא בבני ברק אם יש קטעים שאין שתי נתיבים ברבי עקיבא אפשר להתיר לדיירי הרחוב (או רחובות שהגישה היחידה היא דרך ר"ע) לנסוע דרך הנת"צ בר"ע.
לדעתי הכי טוב זה סינגפור שצריך לשלם הון תועפות על הזכות להחזיק רכב (כמה מאות אלפי ש"ח חוץ ממחיר הרכב שהוא עוד כמה מאות אלפי ש"ח). צריך להחיל את זה בישראל לפחות במרכז. אבל נת"צ ברחובות ראשיים זה מינימום.
לא כל אזור חדש מצליח, רב שפע היה שומם שנים רבות
התחיל לפרוח אחרי שסגרו אזור גאולה לתנועת כלי רכב.

תח"צ לא מתאימה אף פעם לקשישים, היא מתאימה למבוגרים כל עוד הם בכושר גופני סביר.
בסינגפור צורת החיים היא אחרת, כך שאין מקום להשוואה, וגם זה שמאמרים כלשהם מראים את כהצלחה זה לא אומר שכך זה במציאות.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
במחילה לא מבין מה הקשר בין כל מה שאתם כותבים לעובדות
הדבר היחיד שקרה זה שפתחו עוד איזור חדש וגדול של מסחר בכל איזור רב שפע ומטבע הדברים הוא פורח
גם כשרב שפע היה בנין בודד בתוך כל האיזור הוא לא היה 'שומם' אבל ודאי שכל האיזור חווה פריחה ענקית כי יש עוד המון חנויות חדשות ויפות, וביחד עם זאת גאולה לא 'בדעיכה' וודאי שלא בגלל הנת"צ
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
לגרום לאנשים לרדת מהבית בשעות מוגדרות.

אנשים גרים ברחובות המרכזיים חסימת התנועת לרכב רכב פירושו להכניס את דיירי הרחוב למעצר למעצר.

נדמה לי שאם צריך לגרום לאנשים לצאת מהבית בשעות מוגדרות זה דווקא לבעלי הרכבים פרטיים! הרי רוב תושבי העיר הם נוסעי תח"צ הגיוני לא?!

אגב אפשר במקביל לנסות מס גודש, {מיועד למי שלא גר באיזור בד"כ} זה אולי נראה לא טוב, אבל מי שמאוד חשוב לו לבוא עם האוטו הפרטי למרכז העיר, ייאלץ לכה"פ לשלם על זה!! - כמובן המטרה לא לרושש אנשים אלא לגרום להם לבוא בתח"צ {מקובל מאוד בערים גדולות בעולם, לונדון וכדו'}

צריכים להבין נקודת המוצא היא שהמצב הנוכחי הוא קטסטרופה ולא יכול להימשך בשום צורה!!!!!

בנוסף אין שום אפשרות לעצור ליד הבית להרבה מתושבי העיר ובסה"כ בד"כ החנייה ועצירה הם בלא"ה ברחובות צדדים! ולכן בשעות עומס מוגדרות מראש, חובה להפוך רחובות מרכזיים ברובם לנת"צ, ומי שבאמת מוכרח ייסע ברחובות צדדיים ויש כאלו לא מעט בב"ב ואם יהיה עומס זה לא נעים אבל המצב הנוכחי הוא לא נעים להרבה יותר אנשים.....
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא כל אזור חדש מצליח, רב שפע היה שומם שנים רבות
התחיל לפרוח אחרי שסגרו אזור גאולה לתנועת כלי רכב.
כי רב שפע היה קניון קטן עם קצת חנויות. רק אחרי שבנו את כל החנויות בשמגר ירמיהו נהיה מסה קריטית של מסחר שהביאה עוד ועוד אנשים (אם יש 10 חנויות בגדים באיזור זה מביא אנשים מכל העיר לעומת אם יש חנות בגדים אחת בקניון רב שפע. סתם לדוגמא) (ויש גם את העניין של סגנון האוכלוסייה שהגיעה עם הבנייה החדשה). אבל אין לזה שום קשר לרכבים פרטיים במלכי ישראל.
תח"צ לא מתאימה אף פעם לקשישים, היא מתאימה למבוגרים כל עוד הם בכושר גופני סביר.
לא יודע למה צריך להיות ב"כושר גופני סביר" בשביל להשתמש בתח"צ.
להיפך גם אדם בן 90 כל עוד הוא יכול ללכת הוא יכול לרדת לתחנת אוטובוס/רק"ל שנמצאת מתחת לבית שלו, לעלות על האוטובוס, ולהתיישב באחד המקומות.
לעומת נהיגה ברכב שצריך להיות בכושר ראיה שמיעה שרירים לב ועוד כדי לנהוג ברכב. לא סתם מגיל 70 צריך בדיקה גופנית כל 5 שנים ומגיל 80 צריך בדיקה כל שנתיים.
 

מתמחה לתחבורה

משתמש רשום
אם דימונה וחצור עוברים למסוף החדש זה מרסק את המיתוס של @מתמחה לתחבורה
איזה מיתוס? תעבור על כל ההודעות. יש מיתוס ויש עובדות שלקחתי מאקסלים של ריידשיפ שגורם מאוד בכיר במשרד התחבורה אמר לי שזה הכי מדוייק מכיוון שלוקחים ארבעה רבעונים שמדגם את המצב. הפוך זה מנפץ את המיתוס שלך שטוען שא"א לקחת אותם בקווים עירוניים מהבית כנסת אלא צריך שהקווים יצאו בסמיכת לבית כנסת [כבר כתבו פה על מישהו כל הפוסל....]ואם הנתונים מטרידים פה מישהו סימן....
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כי רב שפע היה קניון קטן עם קצת חנויות. רק אחרי שבנו את כל החנויות בשמגר ירמיהו נהיה מסה קריטית של מסחר שהביאה עוד ועוד אנשים (אם יש 10 חנויות בגדים באיזור זה מביא אנשים מכל העיר לעומת אם יש חנות בגדים אחת בקניון רב שפע. סתם לדוגמא) (ויש גם את העניין של סגנון האוכלוסייה שהגיעה עם הבנייה החדשה). אבל אין לזה שום קשר לרכבים פרטיים במלכי ישראל.

לא יודע למה צריך להיות ב"כושר גופני סביר" בשביל להשתמש בתח"צ.
להיפך גם אדם בן 90 כל עוד הוא יכול ללכת הוא יכול לרדת לתחנת אוטובוס/רק"ל שנמצאת מתחת לבית שלו, לעלות על האוטובוס, ולהתיישב באחד המקומות.
לעומת נהיגה ברכב שצריך להיות בכושר ראיה שמיעה שרירים לב ועוד כדי לנהוג ברכב. לא סתם מגיל 70 צריך בדיקה גופנית כל 5 שנים ומגיל 80 צריך בדיקה כל שנתיים.
קשישים מתקשים לנסוע בתחבורה הציבורית.
מתקשים לשמוע ולראות, נעים לאט - לא תמיד מספיקים להגיע לאוטובוס לפני שהוא בורח
הם גם לא יציבים, וקשה להם להספיק להתיישב לפני שהאוטובוס מורח אותם על הרצפה.
יש עוד אנשים שהם לא קשישים ובשלבים מסויימים בחיים מתקשים לנסוע בתחבורה ציבורית.
זה כולל אנשים עם שבר
אנשים עם תינוקות (ביחוד כשמדובר ביותר מתינוק אחד)
אנשים שסוחבים קניות מהחנות
ועוד רבים וטובים
לא לכולם מתאימה תחבורה ציבורית.
ואזור גאולה דעך מסחרית בגלל הנתצים, ולא בגלל שהקונים המפונקים לא רצו להגיע, אלא בגלל שסוכני מכירות וספקים סירבו להגיע.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אזור גאולה דעך מסחרית
אתה חוזר על זה שוב ושוב,
זה מגובה בנתונים?

כי אין חנות ידועה שעברה מגאולה לרב שפע או מקום אחר בירושלים {אולי פיספסתי אבל וודאי לא גורף!!}

ואם אין עומס בכביש זה פשוט כי הצליחו לגרום לאנשים לא להיכנס עם האוטו!!

{אבל זה שמקומות אחרים כמו שמגר וקניון רמות פורחים לא גרם לגאולה לדעוך אולי טיפה התאזן}
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אופקים 1 כל הירושלמים דהפורום פה אינם מבינים על מה אתה מדבר
היית גר באופקים אולי עברת לירושלים, אבל על סמך מה ההמצאות
אזור רב שפע פורח - למה לא, ירושלים עיר גדולה ויש מספיק, ואזור גאולה לא דעך, ודאי לא קשור לנת"צ ולתחבורה
אדרבא, בא לגאולה ותראה
 

די

משתמש סופר מקצוען
קשישים מתקשים לנסוע בתחבורה הציבורית.
מתקשים לשמוע ולראות, נעים לאט - לא תמיד מספיקים להגיע לאוטובוס לפני שהוא בורח
הם גם לא יציבים, וקשה להם להספיק להתיישב לפני שהאוטובוס מורח אותם על הרצפה.
יש עוד אנשים שהם לא קשישים ובשלבים מסויימים בחיים מתקשים לנסוע בתחבורה ציבורית.
זה כולל אנשים עם שבר
אנשים עם תינוקות (ביחוד כשמדובר ביותר מתינוק אחד)
אנשים שסוחבים קניות מהחנות
ועוד רבים וטובים
לא לכולם מתאימה תחבורה ציבורית.
אם יש אוטובוסים שבורחים לפני שהם מעלים את כל הנוסעים, או נהג שעושה סיבובים חדים ועצירות מהירות ומורח את הנוסעים על הרצפה, זה התפקיד של משרד התחבורה לטפל בזה. וזה דבר שמבריח את כל הנוסעים לא רק קשישים. אולי בגלל שאין קדימה לתח"צ הנהגים כ"כ עצבניים ונוהגים כך. אולי אם היו נת"צים וקדימה ברמזורים הנהגים היו נוהגים בנחת.
ואזור גאולה דעך מסחרית בגלל הנתצים, ולא בגלל שהקונים המפונקים לא רצו להגיע, אלא בגלל שסוכני מכירות וספקים סירבו להגיע.
קח בחשבון שבשנים האחרונות המסחר בבית שמש וביתר מתפתח ופחות קונים מגיעים לירושלים, גם קניון רמות מתפתח.
חוץ מזה אני לא מדבר על הפיכת כל רחוב ר"ע לנת"צ אלא סך הכל נתיב אחד. כל הסוכני מכירות והספקים יכולים להגיע בנתיב הימני המיועד לרכבים פרטיים. אם יהיה נת"צ זה יכול להביא הרבה יותר אנשים (כל אוטובוס פורק עשרות קונים פוטנציאליים), לעומת המצב היום שאי אפשר לזוז בר"ע אז תושבי ב"ב (ובוודאי ערים אחרות) חושבים פעמיים אם לבוא לר"ע. דווקא זייברט נשמע אדם אמיץ (ואני לא מהקהל שלו) אולי הוא ירצה לקדם נת"צ בב"ב.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
איזה מיתוס? תעבור על כל ההודעות
מצד אחד אתה טוען שיש קהילות מקושרות, מצד שני אתה מודה שאותן קהילות עצמן נאלצות גם הן לנדוד למסוף מרוחק...
אלו נתונים שכל אחד יכול לבדוק ולא צריך להרחיק לכת עד לנתוני ריידרשיפ
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אופקים 1 כל הירושלמים דהפורום פה אינם מבינים על מה אתה מדבר
היית גר באופקים אולי עברת לירושלים, אבל על סמך מה ההמצאות
אזור רב שפע פורח - למה לא, ירושלים עיר גדולה ויש מספיק, ואזור גאולה לא דעך, ודאי לא קשור לנת"צ ולתחבורה
אדרבא, בא לגאולה ותראה
אני ירושלמי לשעבר, את הירידה במסחר בגאולה כתבתי על סמך כתבות שקראתי בנושא.
ואת שינוי תמהיל העסקים באזור יפו ממסחר לבילוי על סמך שיעור שהשתתפתי בו.
לצערי אני לא מוצא את המידע ברשת, כך שאין לי איך להעלות אותו לכאן.
לא טענתי לרגע שאזור גאולה הפך לשומם, אלא באופן יחסי למצב שהיה לפני 20 שנה כשלא היה שם נת"צ המצב השתנה לרעת הסוחרים, והפקקים נשארו כמעט כמו שהיו.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני ירושלמי לשעבר, את הירידה במסחר בגאולה כתבתי על סמך כתבות שקראתי בנושא.
ואת שינוי תמהיל העסקים באזור יפו ממסחר לבילוי על סמך שיעור שהשתתפתי בו.
לצערי אני לא מוצא את המידע ברשת, כך שאין לי איך להעלות אותו לכאן.
לא טענתי לרגע שאזור גאולה הפך לשומם, אלא באופן יחסי למצב שהיה לפני 20 שנה כשלא היה שם נת"צ המצב השתנה לרעת הסוחרים, והפקקים נשארו כמעט כמו שהיו.
לא יודע מה קראת, ומה הקשר יפו זה לא מוכיח כלום לגאולה החרדית
המציאות בשטח - גאולה שוקקת ותוססת
נפתח עוד מרכז מסחרי גדול ומצליח, ובכל מקרה לקבוע שהוא מצליח בגלל שבגאולה יש נת"צ זה כבר ודאי המצאה
מילא אם היה אחד ליד השני במשך עשרים שנה, ואז עשו נת"צ ובום - אחד פרח והשני דעך -ניחא.
אבל את הנתצ בגאולה עשו עוד לפני שהיה עוד חנות אחת מחוץ לרב שפע, אז מה ההמצאות האלה
שוב, גאולה שוקקת ותוססת, אתה הרי כבר לא תושב ירושלים, מוזמן לחזור ולראות
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה