תח"צ מרכזית הארזים

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תרשה לי להציג את הצד ההפוך - בימי שישי ומוצ"ש זמני העצירה של התחבורה הבינעירונית בתחנות גבוהה יותר בגלל הצורך לקפל ביד אחת עגלות ולהכניס לתא מטען במרווח הצר שנשאר בו, ביד השנייה להחזיק ילד או תינוק, ובאותו זמן להשגיח על כל הילדים ולוודא שכולם עלו לאוטובוס...
באוטובוס עירוני נמוך רצפה עולים במהירות לאוטובוס, אין צורך לקפל עגלות, ואת כל הכאוס של תהליך העליה לאוטובוס מבצעים במתחם מגודר בשם 'מסוף' בלי לחסום את כל האוטובוסים שמאחורה. אין צורך לוודא שהאוטובוס 'שלך' לא עוקף את האוטובוס שבתחנה כי ממילא יהיה קו עירוני ייעודי ישיר בתדירות גבוהה שיוביל אותך למסוף, שם תמצא את האוטובוס הבינעירוני ברציף המתאים
מצד שני תחשוב שאחרי 5 מזוודות ושתי עגלות כבר אין מקום לעלות לאוטובוס
(אלא אם תייצר אוטובוס ללא כיסאות או כיסאות רק לאורך...)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מצד שני תחשוב שאחרי 5 מזוודות ושתי עגלות כבר אין מקום לעלות לאוטובוס
(אלא אם תייצר אוטובוס ללא כיסאות או כיסאות רק לאורך...)
כבר דובר על כך, ע"ע הרכבת הקלה - היא בנויה מראש לעמידה ומעט מאוד מקומות ישיבה
זאת דוגמה להתאמה של כלי התחבורה לאופי הנסיעה

אני מכיר אנשים שמעדיפים (בערבי חגים למשל) לנסוע בקו 402 באוטובוס עירוני בגלל הנוחות שבהעלאת המטען
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
בבני ברק - אם יתגברו מה יועילו חכמים בתקנתם
העיר ותשתיותיה בעיתיות

בחיפה
אם מדברים על חיפה אז לפלסטינים ושות' (גם מגדל העמק האמת) יש מלא קווים שנוסעים לאורך העיר (ציר העצמאות / אוניברסיטה ודולפין) 331/332/334/333/335 ולאף אחד אין טענות וזה מפזר ואוסף דרך העיר.
פתרו את הענין עם הפיכת רחובות שלמים לרחובות צבועים בפס אדום. כאן עוברת המטרונית ואוטובוסים וזהו.
אם בבני ברק מתגברים את התח"צ אל המסוף ....
אפילו הרכבים הפרטיים לא יצליחו להרוויח מזה 4 דקות.

או שיהרסו את הרחובות או שצובעים את רבי עקיבא חזון איש והשומר בפס אדום - לתח"צ בלבד. שום פתרון אחר לא עשוי להקטין את משך זמן הנסיעה ברחובות אלו .
 

קצרה

משתמש מקצוען
תרשה לי להציג את הצד ההפוך - בימי שישי ומוצ"ש זמני העצירה של התחבורה הבינעירונית בתחנות גבוהה יותר בגלל הצורך לקפל ביד אחת עגלות ולהכניס לתא מטען במרווח הצר שנשאר בו, ביד השנייה להחזיק ילד או תינוק, ובאותו זמן להשגיח על כל הילדים ולוודא שכולם עלו לאוטובוס...
באוטובוס עירוני נמוך רצפה עולים במהירות לאוטובוס, אין צורך לקפל עגלות, ואת כל הכאוס של תהליך העליה לאוטובוס מבצעים במתחם מגודר בשם 'מסוף' בלי לחסום את כל האוטובוסים שמאחורה. אין צורך לוודא שהאוטובוס 'שלך' לא עוקף את האוטובוס שבתחנה כי ממילא יהיה קו עירוני ייעודי ישיר בתדירות גבוהה שיוביל אותך למסוף, שם תמצא את האוטובוס הבינעירוני ברציף המתאים
נראה שלא ניסית לעלות בבין הזמנים לאוטובוס בבני ברק
הכל פקוק מעגלות במעברים. אין מצב לעלות סיכה
ובכל זאת האוטובוס נתקע בתחנה ומנסים לדחוף עוד עגלת תאומים.

ככה יראה הכאוס של עליה לאוטובוס עירוני
שמקומות ישיבה אפילו עוד יש בו
אבל המעבר מלא בתכולת תא מטען שלם.

ובכל הכיף של הלחץ הזה יעמדו 40 דקות עד לזכות להגיע למסוף...
כי כאמור לעיל אין לאיש פתרון לעומס הרכבים הפרטיים שתשתית העיר אינה מתאימה לו.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
הבעיות העיקרית בעיר ב״ב כמו שציינו, הם גם או לא פחות גם בסופי שבוע.
ולכן מבאס לשמוע שעד שסו״ס יהיה מסוף הוא יהיה קטן מידי ובקושי רלוונטי!
{5 רציפים....צחוק, בסוף יתברר שהוא כמו בארזים עוד בלי מקום לעירוניים ומעברים נורמלים להולכי רגל}

הבעיות העיקריות הם:

א.שנוסעים בה יותר מידי אוטובוסים בינעירוניים כמעט ריקים!!!!! לעומת שאטלים עירוניים שיתמלאו ובמסוף יתפזרו לכל האוטובוסים הריקים, וכבר חסכנו עשרות נסיעות בעיר.

ב. אוטובוסים בינעירוניים עוצרים בשביל להעלות נוסע אחד עד 4 בממוצע בכל תחנה, ואוטובוס/שאטל למסוף, מעלה את כככווווולם!! ולא חוסם אף אוטובוס שלך או שלי או של מישהו אחר כי כולם עולים!

הפתרונות העיקריים הם:

א. מסוף עם מספר מסלולי שאטלים בתדירות של 4 דק׳ באמצע שבוע ו2 דק׳ בסופ״ש {לכל שאטל}

ב. נת״צ פעיל בשעות ממוקדות ביום!! וכמובן בימי שישי ומוצ״ש כמו שעושים בהרבה מקומות, עם אכיפה קשוחה, ובשעות האלה לא יתאפשר מעבר לרכבים פרטיים בצירים מרכזיים!!

לדעתי מי שמתנגד לכך זה אך ורק אנשים בעלי רכבים, שמטבע הדברים קשה להם להרגיש את חווית המשתמש של רוב מוחלט מתושבי ב״ב ומבקריה!


אם זאת אופי הנוסעים בב״ב הוא שבסופי שבוע נוסעים בעיקר משפחות וכנראה שלא יהיה מנוס בשעות הסמוכות לסיום השירות בימי שישי, לעשות פיזור בעיר גם בבינעירוני, {ואולי גם איסוף??} כך שברור שהתועלת בסוף תהיה חלקית....
{וזה לא דומה לי-ם למי ששואל למה שם אפשר, כי שם א״א לפזר בבנעירוני אחד את רוב העיר, מה לעשות}
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כבר דובר על כך, ע"ע הרכבת הקלה - היא בנויה מראש לעמידה ומעט מאוד מקומות ישיבה
זאת דוגמה להתאמה של כלי התחבורה לאופי הנסיעה
זה בדיוק מה שאני אומר, האוטובוסים שקיימים היום לא בנויים לסגנון נסיעה הכולל עשרות מזוודות ועגלות
כל עוד אין כלי תחבורה המותאם לנסיעה כזו-הנוסעים יסבלו
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
זה בדיוק מה שאני אומר, האוטובוסים שקיימים היום לא בנויים לסגנון נסיעה הכולל עשרות מזוודות ועגלות
כל עוד אין כלי תחבורה המותאם לנסיעה כזו-הנוסעים יסבלו
ובדיוק לכן לקחו את זה מראש בתכנון של מסוף בבני ברק, כמו שכתבתי בהודעה שציטטת
 

קצרה

משתמש מקצוען
כבר דובר על כך, ע"ע הרכבת הקלה - היא בנויה מראש לעמידה ומעט מאוד מקומות ישיבה
זאת דוגמה להתאמה של כלי התחבורה לאופי הנסיעה

אני מכיר אנשים שמעדיפים (בערבי חגים למשל) לנסוע בקו 402 באוטובוס עירוני בגלל הנוחות שבהעלאת המטען
אני גם נסעתי בערבי חגים ב402 בקו עירוני
האוטובוס הוביל רבע מהנוסעים שמוביל אוטובוס 402
והוא היה דו מפרקי.

כך שעל כל אוטובוס בינעירוני שתוציא מהעיר תצטרך להוציא 4 עירוניים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ובדיוק לכן לקחו את זה מראש בתכנון של מסוף בבני ברק, כמו שכתבתי בהודעה שציטטת
אפשר לקחת גם מראש בתכנון אופציה של משאיות להובלת בקר.

נראה שפשוט לקחו בתכנון
שבהתחשב בעובדה שיקח למעלה מחצי שעה לנסוע למסוף
והאוטובוסים יהיו ללא כסאות על מנת לדחוס כמה שיותר בקר
יחסכו את הצורך באוטובוסים בכלל וכולם יילכו ברגל
(כמובן חוץ ממי שכבר יקנה רכב )
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
יש לי רק שאלה, לכמה שנים המרכז הזה יספק את הציבור החרדי?
הרי הציבור החרדי מכפיל את עצמו מידי פעם.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אפשר לקחת גם מראש בתכנון אופציה של משאיות להובלת בקר.
הרכבת הקלה בירושלים היא לא משאית להובלת בקר?
או שאתם פשוט נהנים למצוא כינויי גנאי לכל פרויקט תחבורתי מועיל?
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
תרשה לי להציג את הצד ההפוך - בימי שישי ומוצ"ש זמני העצירה של התחבורה הבינעירונית בתחנות גבוהה יותר בגלל הצורך לקפל ביד אחת עגלות ולהכניס לתא מטען במרווח הצר שנשאר בו, ביד השנייה להחזיק ילד או תינוק, ובאותו זמן להשגיח על כל הילדים ולוודא שכולם עלו לאוטובוס...
באוטובוס עירוני נמוך רצפה עולים במהירות לאוטובוס, אין צורך לקפל עגלות, ואת כל הכאוס של תהליך העליה לאוטובוס מבצעים במתחם מגודר בשם 'מסוף' בלי לחסום את כל האוטובוסים שמאחורה. אין צורך לוודא שהאוטובוס 'שלך' לא עוקף את האוטובוס שבתחנה כי ממילא יהיה קו עירוני ייעודי ישיר בתדירות גבוהה שיוביל אותך למסוף, שם תמצא את האוטובוס הבינעירוני ברציף המתאים
מניסיון אצלנו, כשהפכו את הקו בין אופקים לתפרח לעירוני, למרות שהיינו בטוחים שיהיה להיפך, האיסוף בימי שישי התארך, וגם היה צורך בתגבור של מספר האוטובוסים, כי המטען של הנוסעים מילא את האוטובוס ומנע אפילו מנוסעים לנסוע בעמידה.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סגן השר מקלב במסוף הארזים במוצ"ש :
1720375628099.png
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הבעיות העיקרית בעיר ב״ב כמו שציינו, הם גם או לא פחות גם בסופי שבוע.
ולכן מבאס לשמוע שעד שסו״ס יהיה מסוף הוא יהיה קטן מידי ובקושי רלוונטי!
{5 רציפים....צחוק, בסוף יתברר שהוא כמו בארזים עוד בלי מקום לעירוניים ומעברים נורמלים להולכי רגל}

הבעיות העיקריות הם:

א.שנוסעים בה יותר מידי אוטובוסים בינעירוניים כמעט ריקים!!!!! לעומת שאטלים עירוניים שיתמלאו ובמסוף יתפזרו לכל האוטובוסים הריקים, וכבר חסכנו עשרות נסיעות בעיר.

ב. אוטובוסים בינעירוניים עוצרים בשביל להעלות נוסע אחד עד 4 בממוצע בכל תחנה, ואוטובוס/שאטל למסוף, מעלה את כככווווולם!! ולא חוסם אף אוטובוס שלך או שלי או של מישהו אחר כי כולם עולים!

הפתרונות העיקריים הם:

א. מסוף עם מספר מסלולי שאטלים בתדירות של 4 דק׳ באמצע שבוע ו2 דק׳ בסופ״ש {לכל שאטל}

ב. נת״צ פעיל בשעות ממוקדות ביום!! וכמובן בימי שישי ומוצ״ש כמו שעושים בהרבה מקומות, עם אכיפה קשוחה, ובשעות האלה לא יתאפשר מעבר לרכבים פרטיים בצירים מרכזיים!!

לדעתי מי שמתנגד לכך זה אך ורק אנשים בעלי רכבים, שמטבע הדברים קשה להם להרגיש את חווית המשתמש של רוב מוחלט מתושבי ב״ב ומבקריה!


אם זאת אופי הנוסעים בב״ב הוא שבסופי שבוע נוסעים בעיקר משפחות וכנראה שלא יהיה מנוס בשעות הסמוכות לסיום השירות בימי שישי, לעשות פיזור בעיר גם בבינעירוני, {ואולי גם איסוף??} כך שברור שהתועלת בסוף תהיה חלקית....
{וזה לא דומה לי-ם למי ששואל למה שם אפשר, כי שם א״א לפזר בבנעירוני אחד את רוב העיר, מה לעשות}
אני מזדהה עם הטענה של אוטובוסים בינעירוניים ריקים שעוצרים כדי להעלות נוסע בכל תחנה, אבל לא חושב שהפתרונות שהעלת יעבדו במציאות.
אפשר תאורטית לרכז את כל האוטובוסים במחלף אלוף שדה, אבל המעבר של אלפי אנשים בין מסלולי איסוף פנימיים, לבין האוטובוסים יצור כאוס עצום ומסוכן.
אנשים גרים ברחובות המרכזיים חסימת התנועת לרכב רכב פירושו להכניס את דיירי הרחוב למעצר למעצר.

אני מציע פתרון משולב שמנצל את היתרון שבביקוש הגבוה והמרוכז של בני ברק
א. הפחתת תדירות, והפעלת כפולות לתדירות מקסימלית של נסיעה כל 30 דקות - על מנת לצמצם את מספר העצירות בתחנות, ולגרום לאנשים לרדת מהבית בשעות מוגדרות.
ב. מסלולים מקוצרים ונקודות יציאה לקווים בעלי ביקוש גבוה - כי אין טעם שכל קו ינשום את אוירה של כל בני ברק.
ג. הפעלת קווי אלעד באוטובוסים עירוניים מפרקיים במסלול מעגלי בתדירות גבוהה - חלופה לשירות העירוני, קישור לרק"ל, קישור לציר ז'בוטינסקי, תוך התסמכות על כך שתושבי אלעד מגיעים יחסית מקרוב ולכן היתרון של נסיעה באוטובוס שלא חייבים לקפל את העגלה עולה על החסרון של חוסר המטען.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
בבינעירוני של מודיעין עילית נדרש שיפור מיידי בחלוקת האוטובוסים בתחנת היציאה מהעיר
כיום יש 4 שכונות שבהם יוצא קו לב"ב /ירושלים כל חצי שעה או יותר
לכל שכונה יש קו נגיש שמגיע ליציאה מהעיר
יש כאלה שרוצים לחסוך זמן ומגיעים לתחנת היציאה מהעיר כדי לתפוס אוטובוס שיצא משכונה אחרת או מוקדם יותר
אבל הבעיה היא שאת תכנון הקווים עשו לפי שכונת היציאה
כך שכל הקווים לירולשים מגיעים יחד לתחנה האחרונה, ואז גם מי שהגיע לשם צריך להמתין זמן ארוך

הפיתרון:
להתחיל את הניעה מכל שכונה בהפרש לשל כמה דק' וכך בתחנה האחרונה בעיר יהיה אוטובוס כל 5 דק'
החברה תרוויח כי אנשים יעדיפו להגיע לתחנה הזו וכך האוטובוסים יצאו מלאים ויחסכו עומס באוטובוסים אחרים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
בבינעירוני של מודיעין עילית נדרש שיפור מיידי בחלוקת האוטובוסים בתחנת היציאה מהעיר
כיום יש 4 שכונות שבהם יוצא קו לב"ב /ירושלים כל חצי שעה או יותר
לכל שכונה יש קו נגיש שמגיע ליציאה מהעיר
יש כאלה שרוצים לחסוך זמן ומגיעים לתחנת היציאה מהעיר כדי לתפוס אוטובוס שיצא משכונה אחרת או מוקדם יותר
אבל הבעיה היא שאת תכנון הקווים עשו לפי שכונת היציאה
כך שכל הקווים לירולשים מגיעים יחד לתחנה האחרונה, ואז גם מי שהגיע לשם צריך להמתין זמן ארוך

הפיתרון:
להתחיל את הניעה מכל שכונה בהפרש לשל כמה דק' וכך בתחנה האחרונה בעיר יהיה אוטובוס כל 5 דק'
החברה תרוויח כי אנשים יעדיפו להגיע לתחנה הזו וכך האוטובוסים יצאו מלאים ויחסכו עומס באוטובוסים אחרים
מניסיון התזמון הזה מאוד קשה.
לדעתי עדיף לבטל את מסלול האיסוף של 200,209,300,304 למסלול מקוצר מגן הדסים ולהעלות את התדירות של הקווים האלה ובמקביל להפחית את תדירות הקווים מהשכונות לנסיעה כל 45 דקות, השינוי יאפשר להפעיל יותר נסיעות בלי להזדקק לרחמיהם של אנשים משרד התחבורה, וגם להקל תפעולית במעט על חברת קווים בתקווה שהם יפחיתו בעקבות כך את השימוש בקבלני משנה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אנשים גרים ברחובות המרכזיים חסימת התנועת לרכב רכב פירושו להכניס את דיירי הרחוב למעצר למעצר.
ברחובות עם שתי נתיבים צריך לתת נתיב אחד (ימני) לרכבים פרטיים, ונתיב אחד (שמאלי) לאוטובוסים (פס אדום).
כמובן צריך שזה יגיע מקצה לקצה העיר (מהמסוף בן גוריון-עד כביש 4) כדי שלא יהיו צוואר בקבוק (גם כביש 4 צריך נת"צ אבל זה עוד נושא).
אני בטוח שעם רצון טוב אפשר ליצור נת"צ מקצה לקצה העיר בלי למנוע מאף תושב מלהגיע ברכב פרטי לביתו.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
ברחובות עם שתי נתיבים צריך לתת נתיב אחד (ימני) לרכבים פרטיים, ונתיב אחד (שמאלי) לאוטובוסים (פס אדום).
כמובן צריך שזה יגיע מקצה לקצה העיר (מהמסוף בן גוריון-עד כביש 4) כדי שלא יהיו צוואר בקבוק (גם כביש 4 צריך נת"צ אבל זה עוד נושא).
אני בטוח שעם רצון טוב אפשר ליצור נת"צ מקצה לקצה העיר בלי למנוע מאף תושב מלהגיע ברכב פרטי לביתו.
מה התועלת בנת"צ בנתיב שמאלי? המטרה היא שיוכלו לחצות את העיר או להעלות נוסעים בעיר?
נת"צ הוא לא פתרון פלא לכל הבעיות.
 

די

משתמש סופר מקצוען
המטרה היא שיוכלו לחצות את העיר או להעלות נוסעים בעיר?
שתיהם. להעלות נוסעים ולחצות את העיר במהירות.
אם יהיה נת"צ ימני לא תהיה בו תועלת כי בכל פניה ימינה רכבים פרטיים יאלצו לנסוע על הנת"צ כדי לפנות ימינה.
להבנתי נת"צ ימני מביא תועלת בתנאי ש1. אין מסחר בצדדים של הרחוב. 2. אין הרבה פניות ימינה. ברחוב רבי עקיבא שני התנאים לא מתקיימים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה