תח"צ מרכזית הארזים

מתמחה לתחבורה

משתמש רשום
[אני חושב שהדיון כאן חשוב בשביל המודעות ולהציף את זה כל הזמן כאן עושה כאב ראש למשרד התחבורה....]למשל שבוע שעבר הייתי שם באחד הימים בשעה 11:00וראיתי את האוטובוס הישיר למירון 992 יוצא. ב11:02 מגיעה אישה בגיל העמידה ושואלת אותי היכן האוטובוס 992 עניתי לה יצא! שואלת אותי מה אפשר לעשות חשבתי אולי 404 דרך ב"ב ואז 980 אלא שלא היה 980. בקיצור נאלצה לחכות ל13:00 ל982 הארוך דרך עפולה וכו. וכאן פתחתי את המצלמה לשאלה הבאה מאיפה יצאת ומתי?התשובה קצת הפתיעה אותי10:30 מיחזקאל בוקר שעה יחסית רגועה פעם הבאה אצא ב10:15 אמרתי לה אולי תחזרי הביתה עד שהיגעתי לא אחזור.במקום בלהגיע ב13:52 היגיעה ב16:22 והכל בגלל איחור של דקות בודדות...[לכן לא הגיוני שקווים בתדירות נמוכה יצאו משם .עדיף עיר אחד או שניים שיש בתדירות גבוהה.בסדר גודל שכלל הקווים עם התדירות הנמוכה. וחסל עוגמת נפש]
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ב"ב היא עיר בעלת כבישים צרים ונתיב מרכזי יחיד בלבד.

מי שנגד תח"צ ובעד רכבים פרטיים בטוח לחלוטין שהפתרון הוא פשוט:
להעיף את כל האוטובוסים מהעיר.
מי שבעד תח"צ ונגד רכבים פרטיים בטוח לחלוטין שהפתרון הוא:
הפיכת המסלול המרכזי בעיר לנת"צ בלי רכבים פרטיים שתוקעים את המסלול המרכזי כשהם עוצרים/פונים ימינה ושמאלה.

מעניין בעד מי משרד התחבורה. מענין האם הוא מתכנן מסוף בקצה העיר שיהיה אליו 2 אופציות :
- להדחס בקו אוטובוס עמוס וחם למשך שלושת רבעי שעה
-ללכת אליו ברגל שלושת רבעי שעה

או שהוא עובד על נת"צ וקידום יעילות של התח"צ עד הפיכת רכבים פרטיים ללא יעילים בבני ברק.

אגב - בהתחשב בזה שרוב תושבי בני ברק אינם בעלי רכב ומתניידים בתח"צ
נראה לי אישית מצב תקין לחלוטין ואפילו מבורך שכל המסלול המרכזי מלא באוטובוסים בשעה זו של מוצ"ש המתקדמים כולם בקצב אחיד.
לא מצליח להפריע לי שהרכב שלך לו ינסה להכנס למסלול של התח"צ "יתקע" ויצטרך לנסוע בקצב שלה.
הדרך למנוע מהאוטובוסים להתקע בעיר ולנסוע בקצב אחיד היא למנוע ממך ומכמותך "להדחף" אליהם למסלול.
בקצרה - כנוסע בתח"צ דווקא ולא ברכב פרטי, דווקא בנסיעה בתח"צ אני נפגע מפקק הענק שמשתרע החל מגן ורשא, בואך חזון איש, המשך לכיוון מגדל המים, המשך לאורך רחוב עזרא, וכלה בציר כהנמן - קוקה קולה עד לרמזור המיוחל ביציאה מהעיר.

ניקח לדוגמא את קו 402 של השעה 12 בלילה, העיר 'יחסית' פחות פקוקה מאשר בשעות הראשונות של מוצ"ש
למרות זאת האוטובוס יצא מהעיר רק לאחר סיבוב של 49 דקות!

1720339480837.png


להשוואה - הדרך של אותו אוטובוס עד לתחנה הראשונה בתוך ירושלים היתה @קצרה יותר - 41 דקות בלבד

1720339572577.png


המרחק שהקו הזה גומע בתוך בני ברק הוא מסלול באורך של 5.2 ק"מ
ולכן המשמעות היא שמהירות הנסיעה הממוצעת של האוטובוס בשעה הזו עמדה על 6.37 קמ"ש בלבד, שזו מהירות הליכה מהירה או ריצה קלה מאוד של אדם...

1720340129564.png



התוצאה - הנוסעים עוברים בב"ב סיבוב מתיש של נסיעה איטית מאוד במשך למעלה ממחצית השעה "בקצב אחיד", זמן שאורך פעמים רבות יותר מאשר הנסיעה אל עיר היעד (לדוג' - אשדוד, ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש ועוד...)

השורה האחרונה לא מכבדת את הדיון כלל ולכן לא אענה עליה
 

די

משתמש סופר מקצוען
התוצאה - הנוסעים עוברים בב"ב סיבוב מתיש של נסיעה איטית מאוד במשך למעלה ממחצית השעה "בקצב אחיד", זמן שאורך פעמים רבות יותר מאשר הנסיעה אל עיר היעד (לדוג' - אשדוד, ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש ועוד...)
הכל נכון.
השאלה היא האם הפיתרון הוא להוציא את האוטובוסים מהעיר למסוף, ולתקוע את כולם באוטובוסים פנימיים 45 דק' או הליכה ברגל 45 ד' עד המסוף, זו האפשרות הראשונה.
האפשרות השניה היא לעשות נת"צ במרכז בני ברק ואז או שהאוטובוסים הבינעירוניים יסעו על הנת"צ במהירות, או שיהיו קווים פנימיים מהירים על הנת"צ עד המסוף.
(אני מקווה שזה בסדר לכתוב משהו לא על מרכזית הארזים)
 

מקצועיות

משתמש פעיל
[אני חושב שהדיון כאן חשוב בשביל המודעות ולהציף את זה כל הזמן כאן עושה כאב ראש למשרד התחבורה....]למשל שבוע שעבר הייתי שם באחד הימים בשעה 11:00וראיתי את האוטובוס הישיר למירון 992 יוצא. ב11:02 מגיעה אישה בגיל העמידה ושואלת אותי היכן האוטובוס 992 עניתי לה יצא! שואלת אותי מה אפשר לעשות חשבתי אולי 404 דרך ב"ב ואז 980 אלא שלא היה 980. בקיצור נאלצה לחכות ל13:00 ל982 הארוך דרך עפולה וכו. וכאן פתחתי את המצלמה לשאלה הבאה מאיפה יצאת ומתי?התשובה קצת הפתיעה אותי10:30 מיחזקאל בוקר שעה יחסית רגועה פעם הבאה אצא ב10:15 אמרתי לה אולי תחזרי הביתה עד שהיגעתי לא אחזור.במקום בלהגיע ב13:52 היגיעה ב16:22 והכל בגלל איחור של דקות בודדות...[לכן לא הגיוני שקווים בתדירות נמוכה יצאו משם .עדיף עיר אחד או שניים שיש בתדירות גבוהה.בסדר גודל שכלל הקווים עם התדירות הנמוכה. וחסל עוגמת נפש]
תגובה חזקה וחכמה ביותר!!!
צריך שרק הקווים עם תדירות גבוהה יצאו מהמסוף
שאם קרה איזה תאונה והפסדת את האוטובוס לא קרה שום דבר ותחכה עוד רבע שעה
אבל עם הקווים עם התדירות הנמוכה יצאו מהמסוף
אז בסוף מה שיקרה במקרה של תאונה בכביש
נסיעה תמימה של 2 שעות ברכב תיקח 5 שעות בתחבורה ציבורית!!!!

מישהו שם במשרד התחבורה נפל על הראש!!
אי אפשר לעשות בישראל מסופים כמו באירופה....
התדירות לא מתקרבת לאירופה
ואין רכבת מהירות בין כל הערים שמנתרלות את הבעיות של הפקקים!!!

עכשיו אני גם מבין למה כל כך לא פופולרי תחבורה ציבורית בערים החילוניות
כי רוב התחבורה שם מתנהלת מתחנות מרכזיות...
 
נערך לאחרונה ב:

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הכל נכון.
השאלה היא האם הפיתרון הוא להוציא את האוטובוסים מהעיר למסוף, ולתקוע את כולם באוטובוסים פנימיים 45 דק' או הליכה ברגל 45 ד' עד המסוף, זו האפשרות הראשונה.
אני לא חושב שזה נכון לחשב את מהירות הנסיעה בב"ב בלי התחבורה הבינעירונית לפי מהירות הנסיעה העכשווית עם התחבורה הבינעירונית...
 

נעליים

משתמש מקצוען
ואם כוונתך לחלוק על הנאמר שהוציאו לפני שנתיים את כל הערים הקטנות הרחוקות והלא תדירות - זה מציאות
מציאות שאם היה פעם בשעה אוטובוס לצפת/מירון/הר יונה זה היה מלאאא!!!
אנשים שגרים בצפת או הר יונה או חריש אין להם שירות של אוטובוסים ועוד מגיע להם עונש על זה שאין להם תדירות??!!!
 

די

משתמש סופר מקצוען
אני לא חושב שזה נכון לחשב את מהירות הנסיעה בב"ב בלי התחבורה הבינעירונית לפי מהירות הנסיעה העכשווית עם התחבורה הבינעירונית...
כשיעשו את התוכנית להוציא את האוטובוסים מב"ב בלי לעשות נת"צ בב"ב, התוצאה תהיה הכפלה בשימוש ברכבים פרטיים כך שהפקקים בב"ב יהיו פי כמה וכמה מהיום.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תגובה חזקה וחכמה ביותר!!!
צריך שרק הקווים עם תדירות גבוהה יצאו מהמסוף
שאם קרה איזה תאונה והפסדת את האוטובוס לא קרה שום דבר ותחכה עוד רבע שעה
אבל עם הקווים עם התדירות הנמוכה יצאו מהמסוף
אז בסוף מה שיקרה במקרה של תאונה בכביש
נסיעה תמימה של 2 שעות ברכב תיקח 5 שעות בתחבורה ציבורית!!!!

מישהו שם במשרד התחבורה נפל על הראש!!
אי אפשר לעשות בישראל מסופים כמו באירופה....
התדירות לא מתקרבת לאירופה
ואין רכבת מהירות בין כל הערים שמנתרלות את הבעיות של הפקקים!!!

עכשיו אני גם מבין למה כל כך לא פופולרי תחבורה ציבורית בערים החילוניות
כי רוב התחבורה שם מתנהלת מתחנות מרכזיות...
בהנחה שצריך להוציא באמת קווים מהמסלול, ועכשיו צריך להחליט מה להוציא -
קווי בית שמש מודיעין עילית וכו' - זה אנשים שנוסעים לעבודה וללימודים על בסיס יומי, ולמעשה הקו משמש כקו פנימי
ואין היגיון להוסיף להם עוד קו פנימי,
מלבד העומס בגדול שזה מייצר, אין הבדל אם הקו עצמו נוסע בציר שמגר או קו פנימי אחר שיקח אותם
בקווים הרחוקים והלא תדירים זה אנשים שנוסעים לשבתות חתונות קניות וכו'
לא משהו קבוע וגם לא למקום מוגדר, זה קו כ"כ קטן שבקו אחד יש 5 נוסעים לגאולה 5 לרמות 5 לאולמות בהר נוף ו5 נוספים (ויותר) בכלל ממשיכים הלאה לערים אחרות, ולכן הקוים האלה יצאו לתחנת איסוף אחת.
שוב, לא כתבתי למה צריך להוציא, רק כתבתי מה ההיגיון בהחלטה ההפוכה
ותזכורת:
מהיכן שאדע? אמנם הניק שלי נבחר אבל זה קשור להיותי לבן העם הנבחר, כל מה שאני כותב פה זה מה שאני רואה כתוב בפלטפורמות שונות ומפירסומים שונים
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מציאות שאם היה פעם בשעה אוטובוס לצפת/מירון/הר יונה זה היה מלאאא!!!
אנשים שגרים בצפת או הר יונה או חריש אין להם שירות של אוטובוסים ועוד מגיע להם עונש על זה שאין להם תדירות??!!!
אני כתבתי שמציאות שלפני שנתיים הוציאו את כל הקווים לערים הרחוקות והלא תדירות
מה מכל מה שכתבת קשור למה שכתבתי
 

קצרה

משתמש מקצוען
בקצרה - כנוסע בתח"צ דווקא ולא ברכב פרטי, דווקא בנסיעה בתח"צ אני נפגע מפקק הענק שמשתרע החל מגן ורשא, בואך חזון איש, המשך לכיוון מגדל המים, המשך לאורך רחוב עזרא, וכלה בציר כהנמן - קוקה קולה עד לרמזור המיוחל ביציאה מהעיר.

ניקח לדוגמא את קו 402 של השעה 12 בלילה, העיר 'יחסית' פחות פקוקה מאשר בשעות הראשונות של מוצ"ש
למרות זאת האוטובוס יצא מהעיר רק לאחר סיבוב של 49 דקות!

צפה בקובץ המצורף 1699724

להשוואה - הדרך של אותו אוטובוס עד לתחנה הראשונה בתוך ירושלים היתה @קצרה יותר - 41 דקות בלבד

צפה בקובץ המצורף 1699725

המרחק שהקו הזה גומע בתוך בני ברק הוא מסלול באורך של 5.2 ק"מ
ולכן המשמעות היא שמהירות הנסיעה הממוצעת של האוטובוס בשעה הזו עמדה על 6.37 קמ"ש בלבד, שזו מהירות הליכה מהירה או ריצה קלה מאוד של אדם...

צפה בקובץ המצורף 1699760


התוצאה - הנוסעים עוברים בב"ב סיבוב מתיש של נסיעה איטית מאוד במשך למעלה ממחצית השעה "בקצב אחיד", זמן שאורך פעמים רבות יותר מאשר הנסיעה אל עיר היעד (לדוג' - אשדוד, ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש ועוד...)

השורה האחרונה לא מכבדת את הדיון כלל ולכן לא אענה עליה
מה הסיבה שהוא נוסע מדי לאט?

האם תחנה מרכזית תביא לנוסעים תוצאה של נסיעה של למעלה ממחצית השעה על מנת להגיע לאוטובוס שיסע לנקודת היעד? או תקצר להם פתאום את הנסיעה בתוך העיר.
על כל זה לא ענית פה
ציינת עובדה שלוקח חצי שעה לחצות את העיר בני ברק - זו עובדה שידועה לשתינו.

מה הפתרון שלה?
להוציא את כל האוטובוסים מהעיר ?? למה נראה לך שזה הפתרון??

תעמוד פעם למשל בצומת מרכזית כז'בוטינסקי - רבי עקיבא
ותבדוק מה הרכבים הפרטיים הגודשים את הצומת עושים לה לצומת
ואיך אוטובוס עירוני מתקשה להשתחל לבלגן
הם רוצים לפנות ימינה או שמאלה
הטור של הצד השני חוסם אותם והם תוקעים הלאה את ההמשך.
על כל אוטובוס עירוני עוברים שם 100 רכבים פרטיים והם מייצרים את הברדק.

כך שהוצאת האוטובוסים מן הסתם תכפיל את הזמן למשתמשי התח"צ.
הם ייתקעו עם האוטובוס הפנימי כפול זמן מהנסיעה אל היעד הסופי שלהם
וזה עוד לפני שהם הגיעו להמתין לאוטובוס ליעד ולעלות אליו...

אבל כאמור מי שיש לו רכב בטוח ש"זה האוטובוס"....
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
השורה האחרונה לא מכבדת את הדיון כלל ולכן לא אענה עליה
לא הבנתי למה לתת העדפה לתח"צ זה לא מכבד את הדיון.
כנראה זה משקף את הסיבה למה מצב התחבורה בישראל כ"כ גרוע.
כשמקבלי ההחלטות עדיין שקועים בפרדיגמה של "רכב פרטי בראש".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא הבנתי למה לתת העדפה לתח"צ זה לא מכבד את הדיון.
@קצרה וחבריה מתחילת הדיון פה תוקפים ונכנסים באופן אישי מאד
תסתכל מה היא כתבה ותבין על איזה שורה הוא מדבר
הדרך למנוע מהאוטובוסים להתקע בעיר ולנסוע בקצב אחיד היא למנוע ממך ומכמותך "להדחף" אליהם למסלול.
 

די

משתמש סופר מקצוען
כמובן אם יעשו מסוף בבני ברק, לא יתגברו את הקווים הפנימיים המובילים אליו בגלל "מגבלת משאבים", ויתקעו את כולם בקווים הפנימיים הקיימים (או ללכת ברגל...)
כמובן משרד התחבורה יוציא הודעת יח"צ מפוארת על כל הקווים הפנימיים שעוברים ברדיוס של 2 ק"מ מהמסוף...
 

מקצועיות

משתמש פעיל
לא הבנתי למה לתת העדפה לתח"צ זה לא מכבד את הדיון.
כנראה זה משקף את הסיבה למה מצב התחבורה בישראל כ"כ גרוע.
כשמקבלי ההחלטות עדיין שקועים בפרדיגמה של "רכב פרטי בראש".
נכון
מי שיושב שם החליט להוריד את הנתיב המהיר מ 3 ל 2
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הכל נכון.
השאלה היא האם הפיתרון הוא להוציא את האוטובוסים מהעיר למסוף, ולתקוע את כולם באוטובוסים פנימיים 45 דק' או הליכה ברגל 45 ד' עד המסוף, זו האפשרות הראשונה.
האפשרות השניה היא לעשות נת"צ במרכז בני ברק ואז או שהאוטובוסים הבינעירוניים יסעו על הנת"צ במהירות, או שיהיו קווים פנימיים מהירים על הנת"צ עד המסוף.
(אני מקווה שזה בסדר לכתוב משהו לא על מרכזית הארזים)

כמובן אם יעשו מסוף בבני ברק, לא יתגברו את הקווים הפנימיים המובילים אליו בגלל "מגבלת משאבים", ויתקעו את כולם בקווים הפנימיים הקיימים (או ללכת ברגל...)
כמובן משרד התחבורה יוציא הודעת יח"צ מפוארת על כל הקווים הפנימיים שעוברים ברדיוס של 2 ק"מ מהמסוף...
מישהו אחד פה מוכן להתייחס לתכנית כפי שהיא (לפחות כפי שהציגו אותה בעבר) ולא לכתוב סיסמאות כל הזמן?
הכל פה שחור לבן, מייאש
הפורום כאן נהיה כמו ימין ושמאל, אין אמצע. או הכל בעד או הכל נגד... בכל אופן זה היתה התכנית בעבר של בני ברק:
להשאיר בעיר את הקווים לערים המרכזיות, כמו בירושלים
יחד עם זאת להקים מסוף מחוץ לעיר, ובו יהיו גם קווים ישירים לאותם ערים, מה שיפחית באופן ניכר את כמות האוטובוסים שמסתובבים בתוך העיר
ובעיקר -
הגיעו למסקנא שהעיר מתפקדת כמו תחנת מעבר. לדוג', תושב נתיבות שנוסע למודיעין עילית/אלעד/קרית יערים - נוסע לבני ברק, יורד בחזון איש רבי עקיבא וכו', ומשם ממשיך בקו נוסף ליעד, כנ"ל תושבי רכסים ופתח תקוה, וכל הערים הצדדיות שאין בהם תחבורה ישירה בין שתיהם, מה שהופך את כל העיר לתחנה מרכזית אחת גדולה
ואין שום סיבה ששניהם יסבלו, גם תושבי בני ברק שלא ביקשו את זה, וגם תושב נתיבות שלא צריך את כל הסיבוב הזה
ואת כל קווי המעבר האלו רוצים להעביר לתחנה מרכזית מחוץ בני ברק
אגב, זה לא קודם כי עד היום שום ראש עיר לא הסכים לקדם את זה (ולכן גם משרד התחבורה תקע פרויקטים תחבורתיים לבני ברק)
מה קורה עם זה היום? @אופקים 1?
 

מקצועיות

משתמש פעיל
מי שמאמין למסופים של משרד התחבורה מזומן לבדוק מה קרה בחריש
הזי'ה וטיפשות (וגם שקרים) זה הגדרה עדינה למה שעשו שם!!!
עשרות עכשיו הולכים שם לקנות רכבים בגלל שפתחו שם מסוף!!!
 

די

משתמש סופר מקצוען
מישהו אחד פה מוכן להתייחס לתכנית כפי שהיא (לפחות כפי שהציגו אותה בעבר)
מה אתה רוצה שנכתוב?
כתבנו מה שאנחנו חושבים שיהיה.
ואני לא חושב שזה הגזמה.
אתה חושב שיעשו נת"צ ברבי עקיבא?
אם לא אז זו תהיה התוצאה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מה אתה רוצה שנכתוב?
כתבנו מה שאנחנו חושבים שיהיה.
ואני לא חושב שזה הגזמה.
אתה חושב שיעשו נת"צ ברבי עקיבא?
אם לא אז זו תהיה התוצאה.
אתה כותב מה אתה חושב שיהיה על פי המצאותיך, ואני כותב מה התכנית שאמורה להיות לפי איך שהציגו אותה
לפחות תתן ספוילר: להלן המצאה
עזוב, אל תתן ספוילר, אבל לפחות תתיחס לתכנית ותראה מה נאמר בה ותסביר מה נכון ומה לא
לא לכתוב סיסמאות כמו כולם
 

קצרה

משתמש מקצוען
כמובן אם יעשו מסוף בבני ברק, לא יתגברו את הקווים הפנימיים המובילים אליו בגלל "מגבלת משאבים", ויתקעו את כולם בקווים הפנימיים הקיימים (או ללכת ברגל...)
כמובן משרד התחבורה יוציא הודעת יח"צ מפוארת על כל הקווים הפנימיים שעוברים ברדיוס של 2 ק"מ מהמסוף...
בבני ברק - אם יתגברו מה יועילו חכמים בתקנתם
העיר ותשתיותיה בעיתיות

בחיפה פתרו את הענין עם הפיכת רחובות שלמים לרחובות צבועים בפס אדום. כאן עוברת המטרונית ואוטובוסים וזהו.
אם בבני ברק מתגברים את התח"צ אל המסוף ....
אפילו הרכבים הפרטיים לא יצליחו להרוויח מזה 4 דקות.

או שיהרסו את הרחובות או שצובעים את רבי עקיבא חזון איש והשומר בפס אדום - לתח"צ בלבד. שום פתרון אחר לא עשוי להקטין את משך זמן הנסיעה ברחובות אלו .
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה