מרכאות בדו שיח

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שלום רב
אם כותבים דו שיח בין שני אנשים ואני עורכת אותו כרשימה עם מקף לפני כל שורת שיח של אחד מהם, האם צריך לשים גם מרכאות/גרשיים לפני ואחרי כל ציטוט-משפט? או שדי במקפים המציינים שמשפט זה נאמר על ידי אחד והחל מהמקף השני המשפט נאמר על ידי השני, נראה בעיני כפל משמעות לשים גם מקף וגם מרכאות.
התשובה די דחופה לי.
תודה
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
דו שיח הערוך באופן שכל צד מופיע בשורה/בפסקה חדשה וקו מפריד בתחילתה - אין מכניסים את הדיבורים למרכאות.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אכן, עם מקף אין צורך לשים מרכאות. אך לצורך הגיוון, כדאי לפעול לפעמים כך ולפעמים כך. סדרה ארוכה מדי של משפטי שיחה הפותחים במקף ילאו את הקורא שכבר יאבד את הרצף ולא יידע למי לשייך כל משפט.
 

טוהר השלום

משתמש מקצוען
היאך ניתן לשלב את שתי האופציות באופן הגיוני ומסודר?וכיצד פותר ה"גיוון" את הבעיה שהעלתה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כאשר משלבים בדו שיח תיאור של הצדדים המדברים, רקע, מעשים שלהם (התורמים להתפתחות העלילה ולא סתם 'חומר מילוי' מַלְאֶה שרק מגביר את השעמום;)) שוברים בכך את רצף הדיבורים ויוצרים גיוון. חשוב ביותר להכניס לדו שיח רק דברים המקדמים את העלילה או תורמים לאפיון הדמויות.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
- מה?
- כן, כמו שאתה שומע..."
- באמת?
ראובן היה בהלם טוטאלי, להכל הוא ציפה, רק לא לבשורה כזו, "אני לא מאמין לך, פשוט לא מסוגל להאמין לך".
- אל תאמין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה