מקור שיעקב אבינו גלל האבן מעל פי הבאר באצבע הזרת

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
חיפשתי ושאלתי הרבה תלמידי חכמים ולא ידעו לענות

כך אמרו ולימדו בחדר, אבל האם יש מקור לזה?
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
"מסוירת הגננות"
וגם הן לא התכוונו "בדווקא", אלא להדגיש את גבורת יעקב - "כאדם שמעביר את הפקק מעל פי הצלוחית" (רש"י)
ופשוט...
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכא' אין מקןר רק כך זה נשמע יותר עוצמתי...
ואם תרצה מקור מוסמך לכך הוא "הנח להם לישראל, אם אינם נביאים הם, בני נביאים הם". לא נראה לי מקור יותר נכון מכך...
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בתרגום יונתן יש יותר פירוט:
וַהֲוָה כְּדִי חָמָא יַעֲקב יַת רָחֵל בְּרַת לָבָן אֲחוּהָא דְאִמֵיהּ וְקָרֵב יַעֲקב וְגַלְגֵיל יַת אַבְנָא בַּחֲדָא מִן אֶדְרָעוֹי מֵעִילוֹי פּוּם בֵּירָא וְטָפַת בֵּירָא וּסְלִיקוּ מַיָא לְאַנְפּוֹי וְאַשְׁקֵי יַת עָנָא דְלָבָן אָחוּהָא דְאִימֵיהּ וַהֲוַת טַיְיפָא עַשְרִין שְׁנִין.
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אולי אפשר להליץ מעט בעד מסורת הגננות:
הרי אין ספק שליעקב היה ביד ספר קודש ללמוד תורה ממנו
ולא כתוב שהניח אותו
וכיון שכל האצבעות מלבד הזרת נצרכות להחזקתו
שמע מינה שהרים את האבן בזרת.
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אולי אפשר להליץ מעט בעד מסורת הגננות:
הרי אין ספק שליעקב היה ביד ספר קודש ללמוד תורה ממנו
ולא כתוב שהניח אותו
וכיון שכל האצבעות מלבד הזרת נצרכות להחזקתו
שמע מינה שהרים את האבן בזרת.
יכול להיות שעשה את זה מן הצד של הזרוע (כטלטול מן הצד בשבת)
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שם גם מונחת אחר כבוד הפיג'מה של פרעה...
טוב, לענ"ד זה כבר קמצוץ של הגיון נכון.
מצד שני, מי הולך לישון ועוד עם פיג'מה בכזה לילה.

ולך תדע מה עוד עלולות הגננות לשלוף לנו במשך השנים :rolleyes:
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אותה זרת נשלפה מהמחסנים שמהם הביאו את הקרן של ושתי...
אשתמיטך מה שכתב בספר כד הקמח:
וז"ל: (באדיבות בר אילן)
תנא בא גבריאל ועשה לה זנב, והוא יתרת בשר שנעשה בפניה לפי שעה בדרך הנס:
מיהו יתכן כוונתו פניה של מטה.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אשתמיטך מה שכתב בספר כד הקמח:
וז"ל: (באדיבות בר אילן)
תנא בא גבריאל ועשה לה זנב, והוא יתרת בשר שנעשה בפניה לפי שעה בדרך הנס:
מיהו יתכן כוונתו פניה של מטה.
@אז כמו בימים הטובים: כשר' @פינחס רוזנצוויג בשטח אנחנו מסודרים.

באמת מעניין, לפי זה אולי גם את הגמרא יש לפרש בא גבריאל ועשה לה זנב - באותו ביאור.

אם כי דומני שהגננות לא מכירות את כד הקמח!
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה