מקור לעמידה בברכות השחר

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בברכות התורה יש ענין לעמוד כי יש דעה שזה ברכת המצוות
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש לך מקור?
יש סוגיא שלימה בגדר ברכות התורה, ואם זה נפק"מ לעמידה, קצת מ"מ
משנ"ב סי' ח' ס"א פסק שברכת המצוות בעמידה
משנ"ב סי' מ"ז ס"ק י"ט משמע שברכת התורה היא ברכת המצוות.
עיי' בתשובות והנהגות ח"ב סי' ל"ז
עי' חיי"א כלל ט', ערוה"ש, חי' הגרי"ז ועוד
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכאורה יש קצת מקור להיפך - שהרי כשתוקנו הברכות הן תוקנו לאומרם על סדר היום.
כשבירכו מתיר אסורים למשל, בטח לא עמדו.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ראה בסידור היעב"ץ: צריך למסור בידך כלל. שכל הברכות שהן שבח והודאה נאמרות בעמידה. ואם הם תלויות במעשה הן נגררות אחר הפעולה ההיא. אם נעשית בעמידה גם הברכה צריכה להיות בעמידה, ואם בישיבה בישיבה. וכן הדבר בברכת הנהנין וברכת המצות, כדרך עשייתן כן הוא אופן ברכתן, אם מעומד מעומד ואם מיושב מיושב, כמו שנתבאר בסייעתא דשמיא במור וקציעה סימן ח' ושמור זה.
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכאורה יש קצת מקור להיפך - שהרי כשתוקנו הברכות הן תוקנו לאומרם על סדר היום.
כשבירכו מתיר אסורים למשל, בטח לא עמדו.
לכאורה באמת לפי מש"כ היעב"ץ בברכת מתיר אסורים אין צורך לעמוד.
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמו"כ ייתכן שזה נובע מהמנהג לאומרן בקול רם, כעין שליח-ציבור, כדי לזכות את הציבור באמירת אמן.
 

צורת הדף

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מצורף פה עמוד מספר 'ישראל במעמדם', על הלכות ועניני עמידה וישיבה, שדן בעמידה בברכות השחר.
 

קבצים מצורפים

  • ישראל במעמדם עמ' קיט.pdf
    KB 63.9 · צפיות: 12

כ'וויל

משתמש חדש
עריכה תורנית
בסידור עבודת ה' (בעלזא) מביא בשם מקור חיים לבעל החוות יאיר, וז"ל ראוי כל הקהל לעמוד בעת שאומר הש"ץ הברכות.
 

אהרון לייב

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
בברכות השחר מותר לכתחילה לשבת, [ואין מקור לעמידה אז]
[אולי אם יש ש"ץ יש ענין]

מלבד ברכות התורה שזה ברכת המצוות וצריך לעמוד.
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כמדומה שמובא בספר 'ואלה יעמדו' לאדר"ת, אינו תח"י.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה