מפרט למחשב טוב

tali25

משתמש צעיר
אני מעונינת לקנות מחשב טוב לגרפיקאית. לא משהו מטורף כמו שכתב פעם עמיר כהן או חיים, לא זוכרת מי. משהו טוב לתוכנות גרפיקה רגילות (לא תלת מימד וסרטים). יש המלצות?
אפילו משהו חלקי , למי שידוע על מעבד טוב במיוחד וכו'. כל אחד מהנסיון שלו שיכתוב.
למשל, אני חושבת שמעבד חזק הכי חשוב במחשב ואינטל יש להם מעבד מצוין, אשמח לשמוע (לקרוא) בנושא כל נסיון טוב או רע שיש לכם. תודה מראש
 

שרגא הדר

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני קניתי לפני בערך כשנה וחצי מחשב חדש, וכשאני כבר קונה - עד שאני קונה אני רוצה וקונה הכי טוב שצריך (כלומר לא סתם דברים מיותרים וחדשים שמכיון שהם הכי חדשים הם הכי יקרים) וקניתי פנטיום 4 (היה אז הכי חזק) מהירות 3, המוכר לא המליץ לי לקחת יותר מהירות כי אין עוד ניסיון אתם, וחלמתי שזה יהיה מחשב חזק ומהיר אך התאכזבתי מאוד כי הוא לא עובד מהר ומאז התחלתי להגיד שאין כזה דבר מחשב מהיר והמציאות וההוכחה מוכיחה אצלי אך אני מתאר לעצמי שיש מחשבים חזקים רק צריכים לדעת ממה להרכיב את המחשב ומה כדאי לקנות ומה מיותר, בטח במחירים גבוהים אפשר לקנות פצצה רק איפה? ואמרו לי אז שהתקנתי מדי הרבה גופנים אבל סליחה קניתי את זה לגרפיקה ולכן התקנתי את הגופנים,
למסקנא: היום המעבדים הרבה יותר טובים מלפני שנה וחצי (דאבל) אך אולי באמת לתוצאות מהירות וטובות צריכים להשקיע, ולמחשב סטנדרטי כל טכנאי ימכור לך בסביבות ה 4000 ש"ח מחשב טוב לגרפיקה.
כך למיטב ידיעתי
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ראשית, חשוב לקנות במקום אמין ומוכר! ישנם מוצרי רפרביש, מוצרים מחזרות וכו' אשר מתקינים אותם במחשב ואין ללקוח שום דרך לבדוק. (אא"כ הוא קונה חלקים, ובודק שהם סגורים באריזתם המקורית).
שנית, מעבד וזיכרון זה לא הכל! קחו לדוגמה מחשב נייד של DELL מסידרת Inspiron יעלה 20% עד 30% פחות מסידרת Latitude המיקצועית, אפי' עם מיפרט דומה.
בקניית מחשב יש לשים לב גם למארז, שיהיה מאוורר וגדול. ללוח - שיהיה מחברה אמינה (Intel לדוגמה, עם 3 שנות אחריות) ואם מדובר במחשב מבוסס INTEL, יש לקנות לוח עם ערכת השבבים האחרונה, דיסקים קשיחים מומלץ לקנות מתוצרת WD, הם אמינים, ויש להם שרות מצויין בארץ (היבואן הרשמי - לייף, ואגב אם קניתם דיסק בחו"ל יש לכם אחריות ל-3 שנים מתאריך הייצור -גם ללא חשבונית- בתוספת פרק זמן -חודש או משהו כזה- שלוקח לדיסק להגיע מהיצרן ללקוח). מומלץ לקנות 2 דיסקים לפחות, ולהתקינם בתצורת Raid. גם בכרטיס מסך צריך לבדוק מי היצרן, מאחר ו-Nvidia ו-ATI אינם מייצרות כרטיסים אלא רק את השבב שעל הכרטיס, לכן מומלץ לקנות מחברה אמינה, עם אחריות ל-3 שנים או שנתיים.
כונן דיסקטים - לא קונים, חבל על 40 שקל לפח.
כונן אופטי - צורב DVD עולה כיום באיזור ה-150 שקל, בד"כ עם אחריות לשנה. לדעתי כל הייצרנים הפשוטים (LG, TOSHIBA, SONY ודומיהם) מוכרים מוצר עם אותה אמינות, פחות או יות רק שב-SONY האחריות היא לשנתיים.
מקווה שלא שכחתי כלום.
 

tali25

משתמש צעיר
כונן דיסקטים לא קונים חבל על 40 שח????
40 ש"ח זאת הבעיה? אתה שם פי עשר, בסוף יבוא לך איזה מקליד שמקליד לדיסקטים וזה מה שיתקע אותך? אני מחזיקה גם מחשב עם כונן ישן ישן ישן הדק הזה. מישהו זוכר בכלל?
 

Sagi

משתמש רשום
אני בעד מחשבי מותג, אמנם טיפה יקר יותר אך משתלם.
המותגים הטובים בעיניי IBM-LENOVO , DELL.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה