מערכת חדשה של רשות מקרקעי ישראל

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
שמים סוף למאכערים: רמ"י משיקה כלים לשיפור השירות לאזרח גם מרחוק
  • תאריך פרסום08.03.2021
היום (ב') השיקה רשות מקרקעי ישראל מערכת שירות חדשה שתאפשר קבלת מידע במהירות ובקלות, הגשת מסמכים, קבלת אישורים וביצוע שלל פעולות נוספות ללא צורך להגיע למשרדי הרשות. המהלך מצמצם באופן משמעותי את העיסוק של האזרח בניירת והגשתה, מקצר זמנים, מייעל את התהליכים ומייתר שימוש במתווכים – "מאכערים".


מנהל רשות מקרקעי ישראל הנכנס, יעקב קוינט, הנחה את גורמי המקצוע לייצר ממשקים דיגיטליים חדשים שיאפשרו לאזרחים לקבל מגוון שירותים לצורך רכישת דירה או עסקה במקרקעין, כגון: אישורי זכויות, אישורים לרישום משכנתא, מידע על נכס, מידע על סטטוס טיפול בפנייה, מכרזים מקוונים ועוד.
סוף למאכערים: עד היום עשרות אלפי אזרחים השתמשו בשירותיהם של מתווכים להתנהל מול רשות מקרקעי ישראל, להתמודדות עם הבירוקרטיה והניירת. מהפכת השירות הדיגיטלית של רמ"י מייתרת את השימוש במתווכים ומאפשרת לכל אחד ואחת להיכנס למרחב האישי שלו, לקבל מידע בקלות ולבצע פעולות רבות בקליק.
שר הבינוי והשיכון, יעקוב ליצמן: "מהפכת השירות הדיגיטלי תחסוך את הבירוקרטיה לציבור ותקל על אזרחי ישראל לקבל שירות. מהיום הראשון שלי במשרד השיכון אני מדבר על הצורך בייעול השירות לאזרח, היום הבשורה כאן. ברכותיי למנהל רמ"י שראה לנכון לקדם דבר ראשון שהגיע למערכת, את נושא השירות לאזרח”.
מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "שמתי לי למטרה מרכזית לשפר את השירות לאזרחים ולהפוך את רשות מקרקעי ישראל ידידותית יותר ונגישה לאזרחים, לצמצם את זמני קבלת השירות ולוחות הזמנים לביצוע תהליכים, לבטל את הצורך להגיע למשרדי הרשות להגשת טפסים, או לבנקים בענייני משכנתאות, ומבלי שיצטרכו לשלם למאכערים עבור טיפול בכך עבורם. המעבר של רשות מקרקעי ישראל לאמצעים דיגיטליים היא הכרחית, מותאמת מציאות ותקל רבות על הציבור. אנחנו לא עוצרים כאן, זו היא רק ההתחלה של מהפכת השירות ברשות מקרקעי ישראל".
השירות החדש ייתן מענה למאות אלפי לקוחות מדי שנה ומהווה שינוי אמיתי במנגנון ניהול הקרקע ברשות מקרקעי ישראל: באמצעות האזור האישי "רמיטק שלי" והאזור למייצג "רמיטק למייצג" לא יידרשו עוד האזרחים ליום חופשה, נסיעה בפקקים, חנייה, המתנה בתור, חלילה תחלואה, ואחר כך עוד לגלות שחסר להם את המסמכים הנדרשים. במקום זאת כ-300,000 איש בשנה יכולים לבצע פנייה ופעולה מרחוק בהזדהות ממשלתית ובלי מאמץ ולקבל שירות מרחוק. המערכות ורמת השירות נמצאים בתהליך שיפור מתמיד (בגישה אג'ילית) וכך כל מספר שבועות מושקים שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים. כיום המערכות נמצאות בתהליכי הטמעה בכל רחבי הארץ, את רוב השירותים הדיגיטליים כל אזרח יכול לקבל כבר היום וישנם שירותים שפועלים כיום רק במחוז דרום וחיפה, ויושקו במהלך החודשים הקרובים גם בשאר אזורי הארץ.
מהיום ניתן יהיה לעשות פעולות רבות מהמחשב ומהטלפון הנייד. כל זאת במהירות ובקלות. לאחר תהליך הזדהות קצר באזור האישי ניתן יהיה לבצע פעולות חשובות שיאפשרו לכם להתקדם בעסקות מקרקעין, ישירות מול הרשות, במספר פעולות פשוטות ובלוח זמנים מקוצר.
השירותים החדשים שינתנו בממשקים המהירים באמצעות אתר רמ"י החדש:
  • אישורי זכויות דיגיטליים אוטומטיים לבעלי זכויות
  • התחייבויות לרישום משכנתא
  • סילוק משכנתא
  • חתימה דיגיטלית
  • העברת זכויות (למייצגים)
  • פניות מקוונות – קבלת סטטוס על מצב הפנייה
  • מכרזי מקרקעין מקוונים ופירוט המכרזים שלי באזור האישי
  • הצגת מסמכים באזור האישי ולמייצגים
  • קבלת מידע על נכס
בעתיד צפויים להיכנס שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים על מנת להקל עוד על ציבור לקוחות רמ"י, כגון:
  • ערבויות דיגיטליות – שת"פ בהובלת החשב הכללי
  • קשר דיגיטלי עם זוכים במכרזי מקרקעין מקוונים
  • אפשרויות תשלום והשלמת הליך מקוון בתהליכים נוספים כגון תוספת בנייה, הקניית בעלות, אורכה ועוד
  • פעולות מקוונות בנושאי תעשייה, מסחר ותיירות
  • שילוב טכנולוגיות חדשניות, כגון בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML)


דף זה עודכן לאחרונה בתאריך 08.03.2021
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה