שיר מעיניים של נערה מתמודדת

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא קראתי תגובות קודמות
רק את
ואני אגיד מנסיון שלי שהיה לי התמודדות, שלא האמנתי שאני אצא מזה, ולא הסכמתי לקבל שום עצה מאף אחד\ת. ורק אחרי תקופה ארוכה שנפלה בי ההארה- כל מה שאמרו לי פעם הבנתי וביצעתי בפועל (מה שזכרתי). אבל בשעת מעשה אף מיעץ לא עזר כי אני לא רציתי לעזור לעצמי
ואת
גסות הרוח של זו שכופה את העזרה שלה על המתמודדת,
ואז עצרתי

כמו ש @winter bear אומרת, זה עניין של זמן. יש צורך לעשות השתדלות ולומר את נקודת המבט שלנו על המצב, ברור, אבל עד שהזמן לא יעשה את שלו אין טעם לדחוק, בדרכ לוקח זמן ואז הכל מובן ומתקבל ובאמת חוזרים אחורה לכל מה ששמעו. יכול להיות מצב שהדמות מבינה שמה שמדברים איתה זה נכון ובכל זאת מתעלמת, וזה בסדר כל עוד לא חוצים גבולות בורדו. בסוף ההבנה לבד משתלמת ופועלת הרבה יותר.
@א-ירושלמית לכן לדעתי מה שכתבת קצת בועט [ומרגיש לי שנכתב מנקודת מבט של זאת שהיתה בצד המקבל] אם זאת שמטפלת לא הייתה אפפעם בצד המקבל או מכל סיבה אחרת- היא עושה את תפקידה הנכון. גם הם לא תמיד יודעים להתנהג נכון.

אין הרבה מה לעשות חוץ מלהסתכל מהצד ולראות שמי שנמצא שם פשוט שורד, לא יותר מזה. צריך לזכור שקשה בצד המקבל פי כמה, חוץ מההתמודדות עצמה יש עליהם את העול של המצפון שהוא ענק.
לתת להם את הזמן שלהם, רק שידעו שמה שלא יעשו, אבל מה שלא יעשו- יש מי שמכיל אותם בחמלה. באפס שיפוטיות.
ורוב הזמן רק לשתוק לידם.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני חושבת שהדבר הראשון - הראשון! שצריך לעשות כשבאים לעבוד עם נשמות גבוהות כאלו - זה ליצור מרחב אמון. כלומר, בלי ציפיות, בלי הטפות, בלי מוסר, בלי תוכחות. קודם כל לתת מקום לנפש הפצועה, שיהיה לה מרחב החלמה.
אח"כ היא כבר תבקש מאליה את הטוב.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
@א-ירושלמית לכן לדעתי מה שכתבת קצת בועט [ומרגיש לי שנכתב מנקודת מבט של זאת שהיתה בצד המקבל] אם זאת שמטפלת לא הייתה אפפעם בצד המקבל או מכל סיבה אחרת- היא עושה את תפקידה הנכון. גם הם לא תמיד יודעים להתנהג נכון.
צודקת לגמרי.
היו כאלו שפנו אלי בנימה פטרונית, שתלטנית, "מבינה", והיו כאלו שדברו איתי בענווה, בהבנה שהן לא באמת מבינות את הקושי שאני מתמודדת איתו - והן רוצות לעזור לי יד ביד בקצב שלי.
איזה הבדל היה ביניהן, איזה הבדל.
לראשונות, אני לא באמת יכולה לסלוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה