מידע שימושי מעונות יום תשפ''ב החלטה על אי סבסוד לאברכים

מצב
הנושא נעול.

Deep Media

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
כרגע רוב האנשים שולחים למטפלות פרטיות, כי ממילא אין להם סיכוי למקום במעון.
את מדברת על דחיקה לא הוגנת שלא נשים שזיפו הגדלת שעות בתלוש וקבלו העדפה בקבלה בגלל הכנסה נמוכה יותר לנפש על פני נשים שזקוקות לשעות שהמעון נותן.
אבל זה נושא אחר.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
זה בדיוק מה שליברמן טוען. מי שלא עובד שיגדל את הילדים.
ואם הוא לא מעונין לגדלם, לא המדינה היא זאת שצריכה לממן לו את זה.

הטענה היא הגיונית, זה שעד עכשיו החרדים לא נתנו לעשות את זה היה הנס.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

לבן

משתמש סופר מקצוען
לא יושב ושותה, כן מסיים את הלימודים בכולל ב-1:30, ויכול טכנית לקחת את הילד.

טכנית, הוא לרוב לא יכול משום שרוב המטפלות הפרטיות מסיימות ב13:00-13:30 ואין שום סיכוי להגיע לקחת את הילד בפיקוק המטורף בדרכים. הוא יצטרך למצוא מטפלת שלוקחת אחוזים נוספים, או לשים אצל מטפלת פרטית עד 16:00 בעלות גבוהה פי כמה ממעון מסובסד (מתחיל מ1200 ש"ח לחודש), ולרוב בלי אוכל ובלי פיקוח (עברתי את זה תקופה ארוכה בגלל העדר מקום במעונות- סיוט).
 

this my name

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יהיה בכלל קשר לדרגה?
או שיהיו 2 תנאים:
הורים עובדים=מעונות חינם
לא עובדים= תשלום מלא
?
 

Panda

משתמש מקצוען
Screenshot_20210707-150442_Chrome.jpg
 

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
ואיזו דרגה מקבלים?

מחושבת גם "ההכנסה" של הבעל.

לא בטוח ששווה
אפשרלהצהיר הכנסה של 500 שח בחודש
הבעיה בתלושים שיש חוק שכר מינימום אבל בעצמאי אין חוק לגבי הכנסה
אפשר לפתוח עוסק ולהרוויח 100 שח בחודש
ושעות העהודה לא צריכות להיות תואמות
הגיוני שאדם פתח עסק ולא מצליח להרוויח ממנו
 

שפרהל

משתמש רשום
ואם הוא לא מעונין לגדלם, לא המדינה היא זאת שצריכה לממן לו את זה.

הטענה היא הגיונית, זה שעד עכשיו החרדים לא נתנו לעשות את זה היה הנס.
מעניין.

אישה שעובדת משמרות. לדעתך לא צריכה מעון כי באחד וחצי היא בבית?
מגוחך...
אולי גם אישה עובדת בורחת מהבית כי אין לה כח לילדים.למה לא יבדקו פק"מים ומשכנתאות?
כי זה לא הנושא...
השאלה אם יש לילדים סידור. או לא.
וליברמן טוען יש להם סידור כי לימוד תורה זה דבר לא רלוונטי. זה הכל.




no_photo.png







 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
מדברים פה על מטפלות פרטיות כאופציה...

מנסיון שלי זה פשוט בלתי אפשרי לעבוד ככה.

החופשות, הסיום המוקדם וכו. בקיצור לא מתאים בכלל או לכל הפחות מקשה מאד על עבודה סדירה.
לצערנו כנראה תהיינה הרבה נשים שתחפשנה עבודה בתחום עם נסיון עשיר ממעונות וממשפחתונים.
מי שתפתח פרטי והכי תבין את צרכי ההורים העובדים - תרויח יותר.
 

משפטנית פח

משתמש מקצוען
לא הבנתי ככ ממה את לא מזועזעת?

מה למשל השתנה אצלי שאני צריכה להוסףי סכום ככ גבוה למעון?

עזבי רגע בצד את הויכוח מי צריך מעון...

אני צריכה מעון עובד תמשרה מלאה ובעלי משרה מלאה בכולל. (ב"ה ותודה לה )

נו? איפה הרלוונטיות של כל שאר האמוציות וההבנה וההזדהות עם הצורך בקיצוץ הסבסוד?

אני פשוט לא מצלחיה להבין איך אי סבסוד של מי שצריך וקבל עד היום יועיל לבעיות המשניות והצודקות שהצפתם פה.

אני רק יסיים בתשובה למי שרשמה שהיא שאלה שאלה מתריסה.

אז כן השאלה לגמרי מתריסה ולדעתי לא במקום.

איך אברך שמסיים סדר באחת ורבע עד וחצי יטוס כל עוד רוחו בו לאסופ ילדיפ ממסגרות? וגם לו נניח שהוא מספיק והכל טוב לא כל הגברים בנויים לשמירה על ילדים בשעות הצהריים הקשות ועוד יותר ללמוד אחר כך בצורה איכותית.

יש כאלו שכן ויש הרבה כאלו שלא. בכל מקרה ישנם המון שצריכים את המסגרת הזו באופן הזה ועל זה ורק על זה הדיון.

בכל אופן מחמם את הלב לראות את ההבנה וההכלה שלנו לדברים שהם נגדינו. אני מבינה יותר ויותר למה שינויים לא יקרו ולהמ שרשורים בוכיים ומתנגחים ימשיכו להתרחש פה ללא שום הישג מהותי.
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני מנסה להבין פה דבר אחד למה מוטל על המדינה לפרנס אברכים?
אני מבין שזה שהם מפסיקים היום זה רק בגלל שנאתם לחרדים ועל זה ודאי יש לנו טענות צודקות.
אבל על עצם הדבר אני לא מבין מהיכן אנחנו באים בטענה שהמדינה חייבת לנו?
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
כנראה שחוסר הכרות עם אורח החיים האברכי גורם לחלק מהדיון הזה:
אכן מעונות היום אפשרו חיים יחסית שפויים אצל משפחות האברכים שנשותיהם עובדות משרה מלאה.
העומס הטכני והכלכלי שמוטל על זוג כזה המגדל משפחה ברוכה הוא מאד מאד גדול והמעונות היוו תמיכה אדירה מהרבה בחינות כמו שקט נפשי, תשלום נח, תמורה גדולה מאד לתשלום, ימי חופשה מופחתים ועוד. אפשר להגיד שאותו דבר בשביל כל אשה עובדת אחרת . אבל זה לא. כי כשחיים על הקצה כלכלית הדברים נראים קצת אחרת ומפרנסת עיקרית מתנהלת שונה מאשה עובדת שגם בעלה מפרנס.

אם בדור אחד אחורה קצבאות הילדים אפשרו לגדל משפחות יחסית גדולות עם משכורת מופחתת ומלגה. בדור של היום המעונות מהווים עוגן דומה.
מי שעזר לאבותינו יעזור גם הלאה. ולא ליברמן מנהל את העולם. בכלל אין ספק.
אבל טבעי שזה יום לא קל, ושאם הגזרה הזו תתממש ככתוב נעבור תקופה לא פשוטה כמגזר, אבל איך אומרים? עברנו את פרעה נעבור גם את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כן. עד היום היה לנו נס.
כן. יש הגיון כלכלי קר בתקנה של ליברמן לגבי מיצוי כושר השתכרות.
כן. בחרנו באורח חיים שבו אנחנו כספית יותר מקבלים מאשר משלמים
אבל מה לשמחה זו עושה?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה