זה באמת מאוד מאוד מקומם.
אבל לדעתי מיעוט של משפחות יכול לעמוד בסכום כזה (כפול מספר הילדים מתחת גיל 3).
ואם המעון ייסגר מחוסר ביקוש, הם עדיין ישארו בלי סידור...
זה באמת מאוד מאוד מקומם.
אבל לדעתי מיעוט של משפחות יכול לעמוד בסכום כזה (כפול מספר הילדים מתחת גיל 3).
ואם המעון ייסגר מחוסר ביקוש, הם עדיין ישארו בלי סידור...
זה ממש לא הרבה כסף כיום (במקרה הטוב 500 שח)והכוללים יפסידו בטח את מלגת הדתות
בד"כ כל אלו שלא היו זכאים זה משום שנשותיהם לא עבדו מספיק שעות, ולכן היו יכולים לפחות בחלק מהזמן לקחת את הילדים...ואולי הבעל האברך ייקח את הילדים ב-2 מהמטפלת, בדיוק כמו שבעלים אברכים רבים נהגו כל השנים, כשלנשותיהם לא היה סיכוי להתקבל למעון.
הסכום לנפש מחושב משני ההורים? (א"כ 2 בני זוג במשרה מליאה זה כ12000 ברוטו ואין כמעט אפשרות לדרגה נמוכה)שכחתם גם את עיניין חישוב הדרגה..
רובם לא יהיו זכאים לשום דרגה אם שתי ההורים עובדים במשרה מלאה
לא הבנתי איך אנשים בדיוק יסתדרו?חן חן על ההטפה. אני פשוט לא חושבת שזה מה שיהרוס את עולם התורה.
אנשים ישלחו למטפלות פרטיות. יסתדרו בפעוטונים פרטיים (כמו שעשו עד היום כל אלו שלא התקבלו למעונות).
ואולי הבעל האברך ייקח את הילדים ב-2 מהמטפלת, בדיוק כמו שבעלים אברכים רבים נהגו כל השנים, כשלנשותיהם לא היה סיכוי להתקבל למעון.
מסכימה שיהיו כאלו שיפלו בין הכסאות - אברכים שלומדים מחוץ לעיר וכו'. עדיין זה לא ברמת 'הרס עולם התורה' ולא קרוב לזה.
אם רוצים אפשר להסתדרפיטורין והחזרה לעבודה אינם פוטרים משום חובה חוקית של המעסיק. (גם הותק נשמר, במקומות שהוא רלוונטי).
פנסיה היא קופת חסכון לעשרות שנים, בינתיים מישהו צריך להפקיד את הכסף, 18% מהמילגה.
להיות מועסקים 24 ש"ש בשכר מינימום זה 3000 ש"ח.
עזבו שאין כולל שמסוגל לשלם את זה, על הסכום הזה צריך להפריש 540 ש"ח לפנסיה (עובד ומעסיק), 210 ש"ח לביטוח לאומי (אברך משלם הרבה פחות, יש לו הנחה), 225 ש"ח מס שכר.
זה בערך רבע! (במקרה הטוב!!) ממלגת האברך!זה ממש לא הרבה כסף כיום (במקרה הטוב 500 שח)
אני כמעט בטוחה שכן..הסכום לנפש מחושב משני ההורים? (א"כ 2 בני זוג במשרה מליאה זה כ12000 ברוטו ואין כמעט אפשרות לדרגה נמוכה)
כןהסכום לנפש מחושב משני ההורים? (א"כ 2 בני זוג במשרה מליאה זה כ12000 ברוטו ואין כמעט אפשרות לדרגה נמוכה)
שיקימו 2 עמותות כל חצי שנה יעבירו את האברכים לעמותה אחרת וכך לא יצבר ותק סוציאלי ולא ישלמו פנסיה
שינצלו את המצב העגום והתשלום הגבוה שיש במעון החילופי? מה עם מטפלות המשפחתונים שהיו מסודרות? ימצאו את עצמן בחודש תשרי בלי ילדים כי אנשים החליטו לצאת?מניחה שייפתחו מסגרות פרטיות שיאזנו את השוק.
(אני לדוגמה עבדתי כל השנים והילדות הקטנות והצפופות היו אצל מטפלות פרטיות/בגנונים פרטיים).
לא רוצה מסגרת פרטית!מניחה שייפתחו מסגרות פרטיות שיאזנו את השוק.
(אני לדוגמה עבדתי כל השנים והילדות הקטנות והצפופות היו אצל מטפלות פרטיות/בגנונים פרטיים).
ויש מספיק כוללים שלומדים רצוף כולל שעות הצהריים.לא הבנתי איך אנשים בדיוק יסתדרו?
אני לדוגמא עובדת 8 שעות ביום, עד היום שלחתי למעון
בעלי אברך ועובד מ2 עד 4.
איך בדיוק אני וכמוני אמורים להסתדר??
זה שיש נשים ששמות במעון שלא במוצדק לא משליך על כל אותן אלה שעובדות עד 4 והבעלים מתחילים כולל ב3או שלומדים רחוק
ולמיטב הכרתי, יש מאות אם לא אלפים נשים כאלה.
ממש!לא רוצה מסגרת פרטית!
רוצה מסגרת בפיקוח - במחיר שפוי!
אף חרדי לא חושב שזה הרס עולם התורהחן חן על ההטפה. אני פשוט לא חושבת שזה מה שיהרוס את עולם התורה.
אנשים ישלחו למטפלות פרטיות. יסתדרו בפעוטונים פרטיים (כמו שעשו עד היום כל אלו שלא התקבלו למעונות).
ואולי הבעל האברך ייקח את הילדים ב-2 מהמטפלת, בדיוק כמו שבעלים אברכים רבים נהגו כל השנים, כשלנשותיהם לא היה סיכוי להתקבל למעון.
מסכימה שיהיו כאלו שיפלו בין הכסאות - אברכים שלומדים מחוץ לעיר וכו'. עדיין זה לא ברמת 'הרס עולם התורה' ולא קרוב לזה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: