מידע שימושי מעונות יום תשפ''ב החלטה על אי סבסוד לאברכים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

הודו לד'

משתמש פעיל
תלוי איפה.

בירושלים, במעונות המעטים שקיימים במרכז העיר החרדי - אולי תהיה סוף סוף אפשרות קבלה נורמלית למי שבאמת צריך אותם, ומוכן לשלם 2200 ש"ח בשביל זה.
יש המון שצריכים
ולא יכולים ומוכנים לשלם 2200 ש"ח
את יודעת כמה המינימום ל9 שעות עבודה.
נכון?
 

שפרהל

משתמש רשום
תכלס זה לא נורא בכלל
פשוט הכוללים יתחילו לעבוד במתכונת של עבודה
ואברכים יקבלו תלושים
זה סה"כ חצי משרה
תקשיבו. זה רעיון חזק
צריך לחשוב בצורה מקצועית איך בדיוק עושים את זה
אבל ממילא בטח הצעד הבא שלו זה להתערב בעמותות ולחוקק שם חוקים נגד הכוללים.
אז נהפוך אותם לעוסקים. האברכים עובדים. מקבלים מס הכנסה שלילי. לא משלמים ביטוח לאומי. הנחות שונות ועוד ועוד....
חושבת לבחון באופן רציני את ההיבטים המקצועיים ...
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הגזירה הזאת כבר היתה בממשלת האחים הידועה
ולא מוטטה אף מעון
רק שאז דרשו 10 שש לאברך כשהמגמה היתה כל שנה להוסיף עוד 10 שש עד למשרה מלאה

רק שעכשיו מדובר על 24 שש שבשביל כולל להוציא תלוש כזה זה כבר לא ממש מעשי
יש עלויות שכר והן כבר יקרות

הפתרון הפשוט הוא לפתוח עוסק פטור לכמה חודשים וירשום כמה שעות עבודה שרוצה
היתה גזרה דומה. אבל שונה מאד...

אצל לפיד מי שלא עמד בתנאי הזה קבל דרגה אחת מעל מה שמגיע לו.
אצל ליברמן זה תנאי סף לקבלת דרגה.
זה הבדל מאד מאד משמעותי.
 

כמו הרוח

משתמש מקצוען
תקשיבו. זה רעיון חזק
צריך לחשוב בצורה מקצועית איך בדיוק עושים את זה
אבל ממילא בטח הצעד הבא שלו זה להתערב בעמותות ולחוקק שם חוקים נגד הכוללים.
אז נהפוך אותם לעוסקים. האברכים עובדים. מקבלים מס הכנסה שלילי. לא משלמים ביטוח לאומי. הנחות שונות ועוד ועוד....
חושבת לבחון באופן רציני את ההיבטים המקצועיים ...
זה יכול להועיל מאוד
ויכול לפתור המון בעיות.
לשלב את זה עם דתות, חצי עבודה חצי כולל
מדיבור עם אנשי מקצוע יש היתכנות גבוהה שזה ממש משתלם
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
השאלה היא במספרים, אם אברך מועסק בשכר מינימום חמישים אחוז משרה, כמה ירד לו מהמלגה? וכמה הוא יחסוך על מעון כנגד?

נ.ב.
לא בטוח שפנסיה לאברכים היא לא רעיון טוב בפני עצמו.
נ.ב.ב.
יחסך לאברך ביטו"ל שהוא משלם בעצמו היום (בהנחה שהוא לא מקמבן משהו).
שכר מינימום חצי משרה זה 2700 ש"ח, כשרובם המוחלט של הכוללים לא משלמים סכום שכזה.

ולכאורה גם את המלגה של הכולל (בהנחה שבכלל יישאר משהו...)לא יקבל אדם שעובד, כך שהכוללים ברובם לא יכולים לעמוד בזה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
יש פתרונות להכככלללל
אפשר לפטר כל שנה ולהחזיר- בנוגע לפיצויים
פנסיה- סה"כ קופת חיסכון- לא רע
ביטו"ל אברך משלם 127 ש"ח
לכאורה בחצי משרה ישלם פחות

פיטורין והחזרה לעבודה אינם פוטרים משום חובה חוקית של המעסיק. (גם הותק נשמר, במקומות שהוא רלוונטי).
פנסיה היא קופת חסכון לעשרות שנים, בינתיים מישהו צריך להפקיד את הכסף, 18% מהמילגה.

השאלה היא במספרים, אם אברך מועסק בשכר מינימום חמישים אחוז משרה, כמה ירד לו מהמלגה? וכמה הוא יחסוך על מעון כנגד?

נ.ב.
לא בטוח שפנסיה לאברכים היא לא רעיון טוב בפני עצמו.
נ.ב.ב.
יחסך לאברך ביטו"ל שהוא משלם בעצמו היום (בהנחה שהוא לא מקמבן משהו).

להיות מועסקים 24 ש"ש בשכר מינימום זה 3000 ש"ח.
עזבו שאין כולל שמסוגל לשלם את זה, על הסכום הזה צריך להפריש 540 ש"ח לפנסיה (עובד ומעסיק), 210 ש"ח לביטוח לאומי (אברך משלם הרבה פחות, יש לו הנחה), 225 ש"ח מס שכר.
 

שפרהל

משתמש רשום
תלוי איפה.

בירושלים, במעונות המעטים שקיימים במרכז העיר החרדי - אולי תהיה סוף סוף אפשרות קבלה נורמלית למי שבאמת צריך אותם, ומוכן לשלם 2200 ש"ח בשביל זה.
לא ממש מבינה אותך.
צר לי.
כירושלמית שעובדת משרה מלאה לא ממש מצליחה לראות את המהלך כמבורך. גם אם לא תמיד מצליחים להכנס למעונות.
שמחה ביכולות שלך. אך משפחות סטנדרטיות לא באמת יכולים לעמוד בסכומים כאלו.

אני חושבת שצריך לפעול בכל המישורים על מנת להוכיח לרעים שאנחנו לא שקי חבטות.
ושלא זה מה שיוריד אותנו מהתורה ומהילודה...

אך ברור ומובן כי מי שפרנס אותנו עד כה. ימשיך לעשות את זה הלאה....
 

קרעפט

משתמש מקצוען
בעיני זה רק ניסין להפריד בין נתניהו לחרדים
שיפסיקו להיות אופוזיציה לוחמנית בבחינת
אם תאבו ושמעתם - טוב הארץ תאכלו
ואם תמאנו ומריתם - חרב תאכלו

במילים אחרות הציבור ישלם על כל הסרטונים והשטיקים שנבחריו עושים
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
וכן, מותר לי לשמוח בשביל נשים שאני מכירה מקרוב, שיוכלו לשלוח בנחת למעון שהן כל כך צריכות אותו. ועד היום לא היה להן סיכוי. אפילו תמורת סכום גבוה.
לא מכיר את המצב בירושלים, אבל אני תוהה.

אותן שמוכנות לשלם 2200 ש"ח בשביל מטפלת,

עד היום.

לא הצליחו לקבץ 5 תינוקת ביחד שמוכנות לשלם את הסכום הזה ?
או שאולי אין מספיק מטפלות שמוכנות לעבוד 9 שעות בשביל 11000 ?
 

מאגר

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
בעיני זה רק ניסין להפריד בין נתניהו לחרדים
שיפסיקו להיות אופוזיציה לוחמנית בבחינת
אם תאבו ושמעתם - טוב הארץ תאכלו
ואם תמאנו ומריתם - חרב תאכלו

במילים אחרות הציבור ישלם על כל הסרטונים והשטיקים שנבחריו עושים
במחילה, כנראה שאינכם מכירים את האיש מהמריצה, ששנאת חרדים מדברת מגרונו עוד מזמן שהיה כנוע וצייתן תחת ראש האופוזיציה.
 

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
תלוי איפה.

בירושלים, במעונות המעטים שקיימים במרכז העיר החרדי - אולי תהיה סוף סוף אפשרות קבלה נורמלית למי שבאמת צריך אותם, ומוכן לשלם 2200 ש"ח בשביל זה.
ויש אלפים שזכאים למעון ולא יכולים להפרד מ 2200 שח
 

DW

משתמש פעיל
שטויות במיץ, מטפלת פרטית ב 2200 שקל קל מאד מאד למצוא
ואלו שמילאו עד היום את המעון סתם, בלי צורך אמיתי יוכלו באותה צורה בדיוק להמשיך הלאה
אז מי בדיוק שמח??? אלו שחייבים את המעון ואין ביכולתם לשלם את הסכומים ההזויים של מטפלת פרטית ויושרם לא ייתן להם לשחק ממש ממש לא שמחות!!!
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לא מכיר את המצב בירושלים, אבל אני תוהה.

אותן שמוכנות לשלם 2200 ש"ח בשביל מטפלת,

עד היום.

לא הצליחו לקבץ 5 תינוקת ביחד שמוכנות לשלם את הסכום הזה ?
או שאולי אין מספיק מטפלות שמוכנות לעבוד 9 שעות בשביל 11000 ?
אין להשוות את רמת הפעילות, הפיקוח, האוכל, השעות של מעון למטפלת פרטית.
כאמא, אני מעדיפה מעון על מטפלת פרטית בעיקר בגלל הרוגע הנפשי של מקום עם פיקוח ושמסתובבים בו אנשים וכולי, ולא בגלל המחיר.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
אבל מה לעשות שעד היום רבים ממי שבאמת היו צריכים אותם, לא הצליחו בכלל להתקבל אליהם.
ואני מדברת מהיכרות לגבי המצב בגאולה-רוממה. לא יודעת מה קורה במקומות אחרים.
פה בירושלים היו הרבה יותר מדי שניצלו את הסבסוד כאפשרות זולה למטפלת ב-700 ש"ח. ולא היו צריכים את החופשים ולא את השעות. וד"ל.
זה באמת מאוד מאוד מקומם.
אבל לדעתי מיעוט של משפחות יכול לעמוד בסכום כזה (כפול מספר הילדים מתחת גיל 3).
ואם המעון ייסגר מחוסר ביקוש, הם עדיין ישארו בלי סידור...
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
זה באמת מאוד מאוד מקומם.
אבל לדעתי מיעוט של משפחות יכול לעמוד בסכום כזה (כפול מספר הילדים מתחת גיל 3).
ואם המעון ייסגר מחוסר ביקוש, הם עדיין ישארו בלי סידור...
זה נקודה מאד חשובה.
עם כל הכבוד לאנשים שרוצים ויכולים לשלם המעונות לא יוכלו לעמוד רק עליהם. אז עכשיו התקוה של האנשים האלה צריכה להיות שיהיה מספיק מקמבנים בע"מ...
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
ואגב, בעיני מעון הוא מוסד חינוכי, לא תמריץ להוצאה לעבודה.
הדבר הנכון הוא חוק חינוך חינם מגיל 0, ולא שלילת סבסוד מחרדים בדווקא.
את הכסף שיחסוך ממקומות אחרים.
אבל לכו תדברו עם אנטישמים.
 

YRN

משתמש מקצוען
השאלה הקריטית מבחינתי היא האם זה סופי ואם יש מה לבנות על שינוי.
אם זה סוף פסוק, אני מתחילה לחפש מטפלת עוד היום.
יש איזה הליך פורמלי שהחלטה כזאת צריכה לעבור לפני העברתה ליישום?
 

משפטנית פח

משתמש מקצוען
תגידו זה אמיתי מה שאני רואה פה?

רותי קפלר- אפשר לאמת אותך קצת עם עובדות??

כעובדת משרה מלאה ++ בשכר גבוה יותר יחסית למשק אז אני רוצה לספר לך שהתשלום המלא(ללא הנחה משמעותיית) למעון מכביד מאד מאד ומקשה על התקציב החודשי. רוצה לספר לך גם שיש לי חברות באותו מצב בדיוק שלא יוכלו לעמוד בשתלומים אלו למרות הצורך והקריטיות שלהם במעון כפי שציינת.
העומס ברישום על המעונות הוא תופעה אחרת שמצריכה ללא ספק פתרון מקיף. ולכן?

אין לזה כל קשר לנושא שדובר.והוא להזכירכן אי הכרה באברך (ששעות ה"עבודה"שלו אגב גבוהות בד"כ בהרבה ממשרה מלאה כהגדרתה במשק). כהורה הזכאי לסיוע במימון מסגרת.
זה לא יעזור ולא קשור לנושא זה. ואני קצת מתפלאה פה על חלק מהתגובות...

המון בהצלחה לכולם
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה