מידע שימושי מעונות יום תשפ''ב החלטה על אי סבסוד לאברכים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

משפטנית פח

משתמש מקצוען
לכל מי שמסתובב קצת במסגרות אלו.
חבל. חבל. חבל. שאתם לוקחים את זה למקומות כאלו.
לא יתכן שאת אותם טענות בדיוק שאני שומעת מצוות קר ומנותק מכל דבר שבקדושה בעבודה אני ישמע כן בפורום חרדי.
נכון, אין עולם מושלם ובעולם יש גם כל מיני גוונים בין השחור ללבן ולכן אמרתי שברור שלא כולם לומדים.

אבל ישנם מספיק והרבה מאד אברכים שלומדים ומזיעים וחוזרים הביתה גמורים מעייפות וממאמץ. ומצורך ורצון להספיק ולהתקדם.

כמו בכל תחום ובכל עניין אין הכל ואין 100 אחוז אבל משפט כמו למי שמסתובב במקומות כאלו זה ברור הוא לא נכון נקודה. (מעבר להיותו לא ראוי.).

בכלל, כדאי לא להסיט את האשכול לדיונים על מעשי האברכים בכולל. זה לא רלוונטי בהקשר זה בכלל.
 

Deep Media

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
לדעתי זה בשורה של ממש
כי כמו שכבר רשמו... יש הרבה פתרונות להסתדר עם זה, וצריך רק תלוש אחד העיקר להראות שהתחלת לעבוד..........
ואם אני יקבל את המעון בחינם זה יהיה חלום בשבילי, היה שווה ליברמןןןןןן
צר לאכזב כרגע לא מדובר כלל על שינוי בתעריף
אלא רק בתנאי סף לקבלת דרגה
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ראיתם מה קרה בכולל?
המציאות כיום בכוללים שאפשר לראות מי שומר על הילדים בצהריים....
ובא ליברמן ואומר שזה מה שביוק הוא רוצה למנוע...
הוא לא רוצה שהמדינה תהיה בייביסיטר במקום האבא...:mad:
זה רשעות מכל כיוון...
 

Deep Media

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מה תגובת בעלי המעונות החרדים?
מה הם מתכננים לעשות??
ברור שהם בעיקר יינזקו... שום אברך לא ישלח ילד למעון בלמעלה מאלפיים ש"ח...
איגוד המעונות באמת הוציאה הודעה שהם מתנגדים ושמלבד הפגיעה בשכבות חלשות הדבר יוביל לפגיעה משמעותית בתעסוקה של הנשים
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
איגוד המעונות באמת הוציאה הודעה שהם מתנגדים ושמלבד הפגיעה בשכבות חלשות הדבר יוביל לפגיעה משמעותית בתעסוקה של הנשים
יש הגיון בטיעון, מכיוון שאפשר לומר שבציבור החרדי נשים תעדפנה לשמור על הילדים, מאשר לתת לאברך הכולל לשמור עליהם, מה שיגרום דווקא לירידה ביציאה לעבודה.
 

מישמשית

משתמש מקצוען
נראה שיש פה כמה שלקחו את זה כהנחת בסיס אז סייגתי מראש.

אני בכל אופן מעריכה ומעריצה כל אברך באשר הוא. ומעריצה גם כל אחד אחר שלא לומד אלא קיבל את ההחלטות הנכונות לו ולמשפחתו. הכל לגמרי לגיטימי רק השיח חייב להשאר מעריך ומכבד זה הכל.
נראה שיש כאן נקודה שלא ברורה דיה להרבה מחברות הפורום
כל הזמן מנסים להצטדק ולומר שיש אברכים שכן יושבים ולומדים וכו וכו ואפילו שיש קצת כאלה ש......
אבל הסיבה האמיתית שגדולי ישראל מחדירים כל הזמן שאברכי הכוללים הם המחזיקי העולם
אפילו שיש באמת כאלו שלא מנצלים את זמנם בכל רגע ורגע
(ואגב תנסו אתם לשבת וללמוד מקצוע (להבדיל אלף אלפי וכו )במשך שנים ע"ג שנים ולא לימודים של שנה שנתיים ותבינו עד כמה מסירות נפש יש בדבר והעיקר לקיים את ובהם נהגה וכו' ובאמת לא לכולם זה קל )
זה בגלל שהיום בדור הפרוץ והנורא שלנו כל אברך שנמצא בכולל שומר על המדריגה של בן תורה גם כשהוא לא לומד בכל דקה ודקה כי מחוץ להיכלי התורה קשה להשמר מבחינה רוחנית תורנית וערכית
ואשרי אלה שעובדים וכן מצליחים לשמור על רמתם הרוחנית
 

LO

משתמש פעיל
אני מנסה להבין פה דבר אחד למה מוטל על המדינה לפרנס אברכים?
אני מבין שזה שהם מפסיקים היום זה רק בגלל שנאתם לחרדים ועל זה ודאי יש לנו טענות צודקות.
אבל על עצם הדבר אני לא מבין מהיכן אנחנו באים בטענה שהמדינה חייבת לנו?
מהיכן שהמדינה שייכת להם
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
כמה שעות לימוד שבועיות צריך בשביל זה?
לא יודעת, כי אני לומדת באוניברסיטה הפתוחה שלא כתוב באישור לימודים שעות לימוד,
אלא מחשבים לפי מספר קורסים בסמסטר.
 

oritdi

משתמש פעיל
לאחר שנרגע קצת, וההודעות לא "נעלמות" בשניה,
מישהו יכול להגיד לי כמה אחוזי משרה = 24 שעות שבועיות?
 

משפטנית פח

משתמש מקצוען
לאחר שנרגע קצת, וההודעות לא "נעלמות" בשניה,
מישהו יכול להגיד לי כמה אחוזי משרה = 24 שעות שבועיות?
[/QUOTל

לאחר קיצור שבוע העבודה שנכנס לתוקף משרה מלאה היא 42 שעות שבועיות

182 שעות חודשיות

אחוז המשרה הוא 24/42
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הענין הוא שהמדינה כן מחייבת את האברכים לשהות בכולל ולא לשמור בזמן זה על הילדים.
ניחוש ראשון מה יקרה לאברך שלא ימצא בביקורת משרד החינוך/משרד הביטחון בכולל? (חוץ ממה שיקרה לכולל..) במשך כל אחת מה-40 שעות המוצהרות מגיעות ביקורות...
אז אם מבחינת המדינה הסטטוס שלו אינו "משועמם". והוא מחויב 40 שעות לשהות בכולל - אז אין הבדל בינו לבין כל שאר הלימודים כשהמדובר הוא במעונות שייעודם - עידוד נשים ליציאה מהבית...
אם המדינה מחייבת אברך לשהות 40 שעות בכולל - אז אין פירוש הדבר שהאב יכול בזמן זה לשמור על הילדים.
המדינה לא "מחייבת" אברך להיות בכולל.

א. המדינה דורשת כתנאי לקבלת המלגה מהמדינה נוכחות בכולל [לגיטימי, הא ?].

ב. המדינה פוטרת אברכים עד גיל 24 משרות בצבא רק בתנאי שהם לומדים בכולל, וגם זה אמור לרדת לגיל 21 כך שלא יהיו אברכים שיאלצו להיות בכולל רק בגלל החשש מגיוס לצבא.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אפשר גם לומר להיפך (מדגיש: זו לא דעתי, רק מציג את ניתוח הנתונים), המדינה לא מחייבת אברך לשבת בכולל וללמוד מכיוון שברירת המחדל מבחינתה הוא גיוס או שירות אזרחי. אברך שבחר ללמוד עושה זאת על דעתו (מבחינת המדינה - על חשבון שמירה על הילדים).
לפי זה יצא שמטרת ביטול הסבסוד היא לעודד גיוס (רח"ל), מה שברור שלא יקרה.

לא סותר את זה שלסטטוס אברך היא דורשת 40 שעות .
והאדם שבחר בלהיות אברך - מחויב להיות 40 שעות בכולל.
אחרת יבוטל מעמדו והוא לא יוכר.

אם אב שהתפטר מעצמו , וזכאי כרגע לדמי אבטלה (דורש עבודה) - זכאי לסבסוד למרות שהוא בחר להתפטר. אין הבדל בין זה לבין הבחירה של אברך.

אם בחירת הדרך מהווה בהוראת המדינה מניעה לשמור על הילדים -
והיות ומטרת המעונות היא עידוד נשים לצאת לעבוד וכל פעולה שמונעת מהבעל לעזור קבילה שם חוקית.
כי אז העובדה שהמדינה מכירה בזה שבעל אברך אינו יכול לשמור על הילדים ומצד שני רק במקרה זה לא נותנת סבסוד - היא אפליה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
המדינה לא "מחייבת" אברך להיות בכולל.

א. המדינה דורשת כתנאי לקבלת המלגה מהמדינה נוכחות בכולל [לגיטימי, הא ?].

ב. המדינה פוטרת אברכים עד גיל 24 משרות בצבא רק בתנאי שהם לומדים בכולל, וגם זה אמור לרדת לגיל 21 כך שלא יהיו אברכים שיאלצו להיות בכולל רק בגלל החשש מגיוס לצבא.

המדינה מחייבת אברך להיות 40 שעות בכולל.
אחרת - ( והיא עוקבת אחרי זה בדקדקנות ראויה לציון )
הוא מאבד את מעמדו כאברך בביטוח לאומי במשרד הדתות ובכל מקום.
אתה יכול לטעון אולי שהיא לא מחייבת אף אחד להיות אברך בכולל - אבל מי שכן אברך חייב מבחינתה לשהות בו 40 שעות ביום.

גם סטודנט אינו חייב להיות בלימודים את כל שעות הלימודים.
מה הבעיה??
הוא "בסך הכל" לא יקבל תעודה בגלל אי נוכחות. וזה ליטימי.
אז למה הוא לא יכול לשמור על הילד? למה זה מזכה את אשתו במעון?

בהחלט לגיטימי לתת מלגה רק למי שנוכח. בהחלט ליגיטימי לשלול מעמד אברך ממי שלא נוכח.
מה שלא לגיטימי זה להכריז ביד אחד שבשביל ההכרה והמלגה - אתה חייב להיות נוכח. וביד השניה להכריז שזה לא נקרא שאתה לא יכול בזמן זה לשמור על הילדים. זה הכל.
 

הדס ט

משתמש מקצוען
בורא עולם החליט להפסיק את תקצוב מעונות היום [אולי כי חסר לאברכים את השקיעות בלימוד או את הלשם שמים וכולי]
וכאן בפרוג זה נשמע כאילו שבשר ודם קיבל את מפתח הפרנסה וכולם מתעצבנים עליו.... אתמהה...

תזכרו דבר אחד,,כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.....
ואולי הבורא עולם החליט להפסיק את תקצוב מעונות היום,
כי לא מספיק מעריכים את מסירות האברכים ללימוד התורה,
ואולי לאנשים שלא מעריכים אברכים אין להם זכות להחזיק אותם ולסייע להם.
בזמן שכתבת את הקטרוג הזה למדו עשרות אלפי האברכים בסדר שני, וגם אם הם לא היו שקועים בלימוד כמו פעם, ודאי שהם הסבו נחת רוח לבורא עולם יותר מהמגיבים כאן
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
תשלום דמי ביטוח לאומי .
הכרה בעיסוק בארנונה.
הבטחת הכנסה בתנאים מוגבלים. (זאת אומרת לא יכול לקבל הבטחת הכנסה :) )
חוץ מהנושא השלישי (שעם התנאים שלו כיום, הוא קיים לחלק קטן עד אפסי מציבור האברכים).

האחרים הם ענין של כל אדם שלא עובד.

ההבדלים הרלוונטים הם כמו שכתבתי, המלגה מהמדינה והשנה וחצי של האברך מהחתונה עד גיל 24.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה