מידע שימושי מעונות יום תשפ''ב החלטה על אי סבסוד לאברכים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

מרחבית

משתמש מקצוען
התרומה של האברכים (ושל שומרי התורה והמצוות בכלל) היא התרומה הכי משמעותית והכי קריטית עבור עם ישראל ועבור מדינת ישראל.
כי אין אומתנו אומה אלא בתורתה.

מי שדואג ליהדות, מי שדואג לקיים את התורה, ללמוד אותה, להעמיד ת''ח, להעביר את התורה לדורות הבאים, ברמה ובהיקף - היה אמור במדינה יהודית מתוקנת לקבל שכר גבוה יותר מרוב עובדי המדינה, שחלקם אגב עושים עבודה חשובה וטובה, וחלקם מתבטלים או מתעסקים עם דברים לא חשובים, ובכל זאת מקבלים משכורות.

מי שדואג לתורה וליהדות של העם הזה בתקופה כל כך קשה, כשרוב רובו של העם הוא חילוני וחלקים מהעם הם מתבוללים ורפורמים, הרי הוא תורם יותר מכל.
מי שמחזיק את הרוחניות של עמנו בעת כזו ומעביר אותה הלאה, הוא בתפקיד חיוני מאין כמותו.

ובכל זאת הוא איננו מקבל משכורת מהמדינה על פעלו החשוב והקריטי (ואם היה מקבל - היה משלם למדינה מיסים גבוהים בהתאם, כן? לא חכמה לא לתקצב ואז להשוות את המיסים עם מי שכן מתוקצב בנדיבות).

אז נכון, שאצל החילוניים יש מי שדואג לצייר את האברכים, שרובם מתאמצים הרבה בלימוד, וגם מוותרים הרבה עבורו, כאילו הם בטלנים ח''ו , על אף שהם בעשייה הכי גדולה ומועילה.
נכון שהדברים הנ''ל לא משכנעים חילוניים (אם כי מסורתיים רבים מסכימים עם זה!).

הבעיה הגדולה שאחדים מאיתנו נסחפים לראייה הזו שלהם.
בתחילה בשביל להבין את הצד שלהם, איך הם רואים את הדברים, ואז כבר קצת שוכחים שאנחנו אמורים להיות בעמדת האמת שלנו, ולא בעמדה שלהם.

אנחנו אמורים להיות איתנים בהכרה שלנו, שאנחנו אלו העושים את הדבר הכי חשוב לעם ישראל.
וכן, יש לנו את כל הזכות המוצדקת והמוסרית לצפות שהמדינה תעזור במימון הפרויקט הלאומי החיוני הזה.

אלא מה? החילוניים לא מבינים? נכון. חבל וכואב, בעיקר עליהם.
אולי אנחנו רוצים להבין איך הדברים נראים בעיניי יהודים שחסרה להם האמונה וההבנה של מה זה עם יהודי ומה זו מדינה יהודית? - בסדר.
רק שלא נתבלבל בין הראייה שלהם לראייה שלנו!
 
נערך לאחרונה ב:

MIRIBZ00

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הטייקונים צריכים לדבר.. הציבור החרדי צורך הרבה.. וכעת ח"ו הצריכה תרד.. מה שאומר נזק ממשי לאיליי ההון המשפיעים על המדינה..
 

מתעניין 10

משתמש פעיל
בורא עולם החליט להפסיק את תקצוב מעונות היום [אולי כי חסר לאברכים את השקיעות בלימוד או את הלשם שמים וכולי]
וכאן בפרוג זה נשמע כאילו שבשר ודם קיבל את מפתח הפרנסה וכולם מתעצבנים עליו.... אתמהה...

תזכרו דבר אחד,,כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.....
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
ליברמן מתנהג כל הזמן בצורה 'מופרעת' ולא נורמלית.
מעולם לא עושים כזה דבר בבת אחת ורגע לפני תחילת השנה.
גם בביטול החלת הוא ביטל בבת אחת.
הוא מחפש כותרות.
עיקר רחמי על בעלי ועובדי המעון והמשפחתונים.
ההורים יתמרנו לכאן ולשם.
 

אסתר פ

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
עם מישהו יכול להסביר בשתי מילים?
אם בני הזוג עובדים- המעון בחינם?
ןאם אחד עובד?
אשמח...
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
בורא עולם החליט להפסיק את תקצוב מעונות היום [אולי כי חסר לאברכים את השקיעות בלימוד או את הלשם שמים וכולי]
וכאן בפרוג זה נשמע כאילו שבשר ודם קיבל את מפתח הפרנסה וכולם מתעצבנים עליו.... אתמהה...

תזכרו דבר אחד,,כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.....
נכון, אבל כשיעקב אבינו אמר את זה לרחל היה עליו טענה.
אז זהירות.

עכשיו אנשים בצער, זה לא הזמן לתת מוסר.

נ.ב. ומנסיון גם פה בפרוג, הרבה מהמעוייררים האלה, אתמול או שלשום גם פתחו אשכול בעניין איזה שכן מרעיש או אוטובוסים מפוצצים (בקיצור מה שבאמת מפריע להם הם צועקים).
 

מתעניין 10

משתמש פעיל
נכון, אבל כשיעקב אבינו אמר את זה לרחל היה עליו טענה.
אז זהירות.

עכשיו אנשים בצער, זה לא הזמן לתת מוסר.

נ.ב. ומנסיון גם פה בפרוג, הרבה מהמעוייררים האלה, אתמול או שלשום גם פתחו אשכול בעניין איזה שכן מרעיש או אוטובוסים מפוצצים (בקיצור מה שבאמת מפריע להם הם צועקים).
אמונה וביטחון אינו מוסר..
זהו גלולה מתוקה העוזרת לעבור את החיים בלי כאבי לב מיותרים......
[אך מי שמפחד לבלוע לא חייב....]
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בלת"ק
גם מי שלומד ע"מ שיוכל בעתיד לצאת לשוק העבודה - יוכל לקבל את הזכויות למעונות
העלו כאן בעבר הלא רחוק - אתר ללימודי מקצוע-חינם - מטעם המדינה
אולי אפשר לעשות בזה שימוש ע"מ לעמוד בקריטריונים לקבלת זכאות למעון?
 

ממששהה

משתמש פעיל
פרסום וקופי
מה שבטוח זה חברה להרגע תמיד מצעו דרכים איך להסתדר יהיה פיתרונות יש
אף אחד לא יצליח להחליש אותנו .............................
[
 

קצרה

משתמש מקצוען
יו"ר הקואליציה עידית סילמן ניסתה לשכנע את שר האוצר לדחות בשנה את ביטול הסבסוד למעונות יום במגזר החרדי - ליברמן מסרב. כך דיווח עמית סגל
(בחזית)

פושט טלפיו ואומר "ראו כשר אני".
לא משלמים מס על הודעת יח"צ מסוג זה - רק מתנערים ומיתממים - "אנחנו מתנגדים".
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
מה שבטוח זה חברה להרגע תמיד מצעו דרכים איך להסתדר יהיה פיתרונות יש
אף אחד לא יצליח להחליש אותנו .............................
[
בהנחה וימצא פתרון מתוחכם, מי יממן את המעון חינם של העובדים...
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
הצעה: בנות הסמינר ישמרו על הילדים בשעות הצהריים כחלק מתוכנית הלימודים שלהן (הכשרה להיות אמהות...), הגדולות ישמרו על הקטנים ביותר והצעירות על הילדים הגדולים יותר.
ואז יקומו קולות זעקה על ה'שירות הלאומי' לבנות הסמינרים במסווה של חסד.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הורים טוענים שאם היו יודעים שלא יקבלו סבסוד הם היו רושמים למטפלת פרטית ולא למעון.
נעשה כאן שינוי לאחר הרשמה שיתכן שלא יעבור בחקיקה.

לצערינו סבסוד המעונות אינו תלוי חקיקה כלשהי.
זהו קריטריון שמשתנה בהינף החלטה ומקלדת.

המון פעמים העלו שכר לימוד באופן משמעותי לאחר תחילת השנה - וזה עבר גם את מבקר המדינה.
בכל שלב זכותך להוציא ולחפש מסגרת.
הקריטריונים ושכר הלימוד ברי שינוי בכל שלב. ולא כופים על אף אחד להמשיך לשלם או להמשיך בהליכי הרישום.
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
בלת"ק
גם מי שלומד ע"מ שיוכל בעתיד לצאת לשוק העבודה - יוכל לקבל את הזכויות למעונות
העלו כאן בעבר הלא רחוק - אתר ללימודי מקצוע-חינם - מטעם המדינה
אולי אפשר לעשות בזה שימוש ע"מ לעמוד בקריטריונים לקבלת זכאות למעון?
בשביל להיות מוכר כסטודנט בשביל הנחה בתמת צריך אישור לימודים ממוסד לימודים מוכר + קבלה על שכר לימוד + אישור על מספר שעות לימוד בשבוע. (זה כבר היום ככה, אני סטודנטית...)
כך שזה לא מעשי...
 

משפטנית פח

משתמש מקצוען
אני מנסה להבין פה דבר אחד למה מוטל על המדינה לפרנס אברכים?
אני מבין שזה שהם מפסיקים היום זה רק בגלל שנאתם לחרדים ועל זה ודאי יש לנו טענות צודקות.
אבל על עצם הדבר אני לא מבין מהיכן אנחנו באים בטענה שהמדינה חייבת לנו?
אם אני יקרא שוב זה יעזור לי להבין?
נושא הדיון הוא על מעונות מעון = סידור לילד.

אני אישה עובדת ובעלי אברך שלומד בכולל/שותה קפה או תה להנאתו. או וכל מה שזה לא יהיה(באותה מידה סטודנט עובד וכו). כדי להפיק הכנסה ולשלם מיסים (למדינה שלא חייבת לי כלום) אני זקוקה למעון לילדים. אני משלמת במיטב כספי כאשר בדומה לכל מדינה סוציאלית אחוז המימון העצמי מותנה במצבי הסומיאואקנומי(יתכן שזה מצב לא אידאלי אבל שוב זה כבר נושא אחר ושונה).
כל אזרח יכול לבחור בהתאם למצבו ולאמנותיו במה למלא את יומו. אני אגב לא מבינה למה המדינה לא חייבת לי כלום כדבריך. בקיצור לא ככ הבנתי מה הקשר של חובת המדינה כלפינו או לא לכל הנ"ל ולמה לפי דבריך היא אינה חייבת לנו כלום.
אשמח להארה. (באמת)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה