פונט מסר מפונטביט | איסור העברה כעקומות למשתמש לא מורשה

מצב
הנושא נעול.

אורה

משתמש רשום
לא אתייחס לויכוח הזה רק אוסיף שהסיבה שאנוכי רכשתי את הפונטים אצל פונטביט ולא אצל החברה המתחרה שלהם היא הרבה בגלל היחס הנעים והסימפטי שלהם ללקוח מעבר לכך שהפונטים שלהם מוצלחים מאוד. ספורי הזוועה שהתהלכו כאן על הצרות המשפטיות שעוללה החברה השניה לגרפיקאים, הוציאו לי את הטעם לקנות אצלם גם את המוצר המשובח ביותר.
אני בטוחה שבפונטביט לא היו רוצים לקלקל את השם הטוב הזה, אם כי זה צודק שהם עומדים על זכויותיהם.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ניצן, אוקי מעתה ואילך יודעים הננו. איך תתייחסו למה שכבר נעשה, בתום לב של ממש?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
GRN, מה שנעשה נעשה לא בתום לב, אלא בהיתר.
אין לך ממה לחשוש. לא יתבעו אותך על זה.
 
א

אליהו פריד

אורח
תגובתי זו בניגוד לתגובתי הקודמת תסוב סביב הפן המעשי של הנושא ולא החוקי\מוסרי.
אף אחד לא יוכל להאשים אותי שאני דובר מטעם פונטביט, אולם בכל זאת ברצוני לחדד את הנושא מכמה נקודות מבט שונות.

כולנו מסכימים כי ללא פונטים איכותיים, לא נוכל לבצע עבודות עיצוב איכותיות, איכות הפונט הינו גורם משפיע ישיר לאיכות עבודת העיצוב.
אילו לא הייתם מסכימים עם הנחה זו, כולכם הייתם משתמשים בפונטים חינמיים ולא מתעקשים לעבוד עם הגופנים של פונטביט.
מה שאומר שבכל עבודת עיצוב שלכם, לא רק שפונטביט שותפים לה, אלא אף משביחים את איכותה.
לא מזמן ביקרתי את נדב בסטודיו שלו, ראיתי קצת מחשב, בקושי מקלדת, קצת שלחן, קצת רצפה אבל המון המון המון נירות מודפסים (אולי מאות) מודפסים עם אותו הפונט.
הבן אדם יושב שעות ע"ג שעות לווסת במילימיקרונים את אותיותיו על מנת להביאם לשלמות מקסימלית. בנוסף הוא משקיע ימים ע"ג ימים על מנת לרווח את הפונט לרמה מקסימלית וכל זאת ע"מ להוציא תחת ידיו יצירה שלימה ואיכותית כדי שהלקוחות שרוכשים את הגופנים יקבלו את המוצר הטוב ביותר.
במקום להוציא 50 משפחות "חלהבלה" בשנה הוא מוציא 7-10 גופנים בעלי איכות יוצאים מן הכלל.
לאחר תהליך ארוך ומפרך של פיתוח איכותי של פונט, עליו להפעיל מערכת לוגיסטית על מנת להוציאו לאור. הבה נבחן מה זה כולל.
פונביט מעסיקה כיום 17 עובדים, הבה נניח שכולם מקבלים שכר מינימום של 4,000 ש"ח, עם כן רק במשכורות הם מוציאים 68,000 בחודש על משכורות לעובדים לא כולל המשכורת של חיים ונדב עצמו. שנניח שגם הם לוקחים שכר מינימום, אז הגענו ל76,000 ש"ח בחודש
שכירות של מקום לא יפחות מ2500$ (10,000) ש"ח הגענו ל86,000 ש"ח בחודש. ועדיין לא כללנו הוצאות של מנהל חשבונות ועורך דין חשמל ציוד משרדי מתבלה טלפונים וכו וכו'
הבה נניח שההוצאות השוטפות עולה להם 100,000 בחודש * 12 = 1,200,000 ש"ח בשנה.
הבה נוסיף על כך עלויות של הדפסת קטלוגים, עלויות פרסום וכל שאר הפעולות הנדרשות כדי שאתה הלקוח הסופי תוכל לקבל לידך את הפונט לשימוש בעבודתך.
והנה בא המעצב שאינו מודע לכל המערכת העומדת מאחורי העשיה של הפונט וישאל? ומה יגרע מפונטביט אם אשתמש בפונט שלא כחוק?

דעו זאת בבירור, בשימוש לא חוקי של הפונט, גרמתם נזק ישיר לחברה אשר צריכה להוציא כספים ע"מ לקיים את המערכת שקרויה בפיכם "פונטביט" ואינו דומה להעברה מאש לאש.
הואיל וכל מערכת הוצאות אלו נעשות על סמך העובדה שמעצבים ירכשו את הפונטים ויכסו את ההוצאות אשר הם מחוייבי המציאות על מנת שאתה המעצב הסופי תוכל להשתמש בפועל בפונט.

ישנם רבנם שאוחזים שאין כאן גניבה אלא איסור משום הסגת גבול בלבד.
ישנם אף רבנים שאוחזים שיש כאן גזל גמור.
לכל הדעות יש כאן בעיה של חילול ה'.

אם אתם כ"כ בטוחים שהדבר מותר, למה שלא תבקשו מפונטביט עצמם את המשפט שלכם בעקומות?
שוב להזכירכם, מה שרכשתם הוא רשיון שימוש ולא פונט, רשיון שימוש שחתמתם ומחייב אתכם אף לפי ההלכה.


א. חברת פונביט (בניגוד לחברות אחות בארץ) הינם בעלי מוסר שירות גבוהה מאוד, ומנסים להבין ולהתחשב בקהל המעצבים, אולם אל לחשוב בעקבות כך כי מדובר מחברה פריירית שיתנו להפקר לחגוג.
ב. הקשר שנוצר בין פרוג לפונטביט הוא קשר מבורך, הוא מאפשר לחברי פרוג לקבל פונטים במחירים זולים יותר מכל מקום אחר, ומאפשר לפונטביט להכיר את הציבור החרדי מקרוב.
דוקא לאור עובדה זאת יש מקום לחשוש לחילול ה' יותר בפרוג במקום שהקהל החרדי מרוכז מכל מקום אחר.

ולסיום, יתכן שבשימוש לא חוקי של פונט, נגרם לפונביט נזק של פחות משווה פרוטה, אך האם נהיה כאנשי סדום?????​




 

פרסום דובדבן

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פונטביט - חברה ראויה להערצה. היחס, המענה המהיר, שלא לדבר על הפונטים המדהימים שלהם, אם מבחינתם (ולא משנה מה היה עד עכשו) כעת הדבר אסור - על כל אחד שנהנה משירותיהם, (ולא נראה לי שיש מישהו מאוכזב), לקבל זאת בהבנה, ובצדק.
 

הרשל'ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
למען הסר ספק:
לא המלצתי לנהוג כך או אחרת. מעשית או רעיונית.
אף אנוכי מצטרף בכל פה למסר שלך מאסטר אליהו, וסבורני שכך אף רוב המגיבים.
את שכתבתי, כתבתי דווקא מתוך הערכתי לפונטביט - הפרחת הוראות שימוש מגבילות (בדיעבד או לכתחילה) למוצר שנמכר זה מכבר (רשיון שימוש / השאלה עולמית / השכרה בתנאי - יהיה הניסוח אשר יהיה), הינו מהלך לא חכם מבחינה שיווקית. זה כל מה שהתכוונתי.
וכמאמר חזל"ם: "אבן אחת שזרק טיפש לבאר - גם עשרה חכמים לא יכלו להוציא".

לכן אף הערתי שלענ"ד המקום הנכון לדיון בנושא הוא בפורום שכותרתו אתיקה מקצועית.


זה המקום לצאת בקריאה של חיבה לאחב"י די בכל אתר ואתר, לרכוש באופן חוקי ומלא חבילות פונטים מחברת פונטביט ופונטייפ המנוהלות בידי אנ"ש, ומפוקחות ע"י ועדת המעקב הרבנית העליונה של איחוד העוסקים במקצועות הגרפיים (לפרנסה בלבד - בדרך שהותרה ע"י הרבנים!) והמסתעף ובכך לתרום להאדרת תהליך היצירה המקורית במחוזותינו.
והיה מחנינו קדוש.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י אברהם;302141:
GRN, מה שנעשה נעשה לא בתום לב, אלא בהיתר.
אין לך ממה לחשוש. לא יתבעו אותך על זה.

כמובן שאני מדבר רק על העבר, ומכאן ולהבא - חייבים לשמור על החוק.
 
לגבי העברת קבצים בPDF העברה זו מותרת אך ורק כדי שתוכלו לשלוח את העבודה הגמורה להדפסה לדוגמא אך כמובן שהדבר לא אפשרי במטרה שמישהו ישלח את קובץ PDF של הפונט כדי שהאחר יוכל לבצע עבודה עם הפונט .זה שווה ערך לעבודה שתבצעו ומישהו יקח את הקובץ, ישנה את הקרדיט לשלו ויעשה שימוש - הדבר אסור לכל (גם ללקוחות שרכשו בעבר, הרישיון שימוש שניתן הוא עבור הפונטים אותם רכשתם) בנוסף לא היה לכך אישור מעולם. השאלה שנשאלה בכל אותם מקרים היתה לגבי העברת קובץ PDF, ולא לגבי שימוש בPDF לשם עבודה של אדם שלא רכש רישיון שימוש עבור הפונט.
 

ayala

משתמש מקצוען
ברור שחייבים לכבד את החוק החדש של פונטביט,
אבל,
אליהו פריד, אני ממש לא מבינה אותך,
הרי כאשר גרפיקאי נזקק ליצור לוגו מחדש\ ורק רוצה מילה או שתים, האם יתכן שיצטרך לשלם 240 ש"ח (מינימום. מה עם יש בלוגו 2 פונטים? או 2 משקלים? 480 ש"ח). והרי אנו רובנו לקוחות נאמנים, מה נזק גרמנו? זו פשוט הקפדה מיותרת. אנו לא מתכוונים ליצור מכל העקומות האלו את הפונט כדי להשתמש בו לעיצובים. רק למילה או שתים. מה הבעיה כאן??
יש לנו בחיים כל מיני מצבים, גם במסגרת עבודה עם הבוס, או כעצמאי מול לקוחות. אם היינו תמיד מקפידים על קוצו של יוד.. הרי א"א לעשות כך! ומה למשל אם ללקוח לא היה את כל הסכום המלא לשלם באותו רגע, ורק שילם 70% וכבר רוצה להדפיס את העבודה, אז לא נשחרר עד שישלם? תמיד בחיים צריך להתגמש ולהבין, ולצאת לקראת הלקוחות. כמובן שיש מצבים שנצטרך להקפיד יותר או פחות. וצריך חכמה רבה כדי לתמרן בכך. אך יש פה צורך מובן של הלקוחות של פונטביט, ואולי כדאי דוקא שהדבר הזה יאסר לעשות מאדם לאדם וייעשה דרך החברה, ופילו אתה יודע מה? שיגבו תשלום מסוים. למשל- גרפיקאי פונה לפונטביט ומבקש שתי מילים בפונט ספייסר, וישלם 80 ש"ח, אולי אפילו יתומחר לפי אותיות- אתה רוצה "ל" ו"ה" ו"ב"? שלם 20 ש"ח לכל אות. במשקל אחר או פונט אחר? גם כן ישולם 20 ש"ח. וכך יעשו מזה גם כן עסק. ואולי אופציה זו תינתן רק למי ששילם עבור כרטיס מועדון לפונטביט (אם אין להם, שיעשו. אם יש בזה עניין..) וכל לקוח שישתמש באופציה זו, יצטרך לתת פרטים על העסק שלו או על מקום עבודתו ופונטביט תעקוב אחריו שכל הפונטבים שלו שהוא משתמש בהם הם חוקיים, וגם אם הם לא יעקבו אחריו תדיר, הרי שמהפחד הוא לא ירצה לפשל. וכך יצאו כולם נשכרים.
מה דעתכם על הרעיון? אין לי מושג עד כמה הוא בר ביצוע ומשתלם. זו רק הצעה.

או גם- שפונטביט ישלחו לגרפיקאי את ה"מלל" שביקש בקובץ פוטושופ ולא כעקומות, שלא יוכל להפוך את זה לפונט שימושי
 
א

אליהו פריד

אורח
אילה: יש משהו בדברייך, אולם במקרים אלו יש לפנות לפונטביט ולבקש את רשותם, והם יחליטו לגופו של עניין, ותאמיני לי מדובר בחברה הגיונית ואנושית. אולם ביצוע פעולה שלא דרך החברה עצמה יוצרת מצב של הפקרות.
אז עם כל הכבוד לכל מיני מצבים שאת עשויה להיתקל בהם, אין לך זכות לקחת את החוק לידיים, אלא לפעול בצורה הגיונית ולפנות בצורה ישירה לחברה.

אני בטוח שגם בפונטביט מעוניינים שתבקשי מהם רשות, ולעיתים אף ירצו לעזור לך במקרים מסויימים היות וכך הם מרוויחים הידוק הקשר עם הלקוח.
זיכרי, כאשר הינך מבקשת מילה או שתיים מחברה מעצבת, היא נותנת דבר שאינה שלה לתת כי כל מה שיש בידה הוא רשיון שימוש בלבד ולא זכות בפונט עצמו.
 

חיים משה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
חברת פונטביט היא חברה רצינית ואנושית, העמידה העיקשת על הקטנות נובעת לדעתי אך ורק בגלל הזלזול החמור שקיים בציבור בנושא זכויות יוצרים, כשהחברה יודעת שאחוזים גבוהים כ"כ מהמשתמשים בפונטים שלהם גנבו אותם, מובן שזה יוצר פאניקה בחברה והם מנסים לגרוף רווחים גם מהקטנות האלה ע"מ להתקיים איך שהוא.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ניצן, ראשית אציין שאני מעולם לא ביקשתי ממישהו שיקנוורט לי מילים וישלח לי אותם, כך שאני אובייקטיבי לחלוטין.
שנית, אני מעולם לא הבנתי את ההגיון בהתרת שליחת מילים בודדות בעקומות. אתה רוצה את הפונט? תשלם עליו. אתה צריך רק כמה מילים, כך שלא שווה לך להשקיע בפונט הזה? תשתמש בפונט אחר. הלקוח מתעקש דווקא על הפונט הזה? שישלם תוספת נכבדה שיהיה שווה לך לרכוש את הפונט בעבורה. לא הבנתי את ההגיון, אבל כשאמרו שאתם, בניגוד למסטרפונט, מתירים את זה. חשבתי לעצמי שבטח היתה פה אי-הבנה, אבל כשעוד אחד שאל ועוד אחד שאל, חשבתי שפשוט זה הראש שלכם.
ייתכן ועדיין הייתה פה אי-הבנה רצינית, שאתם התכוונתם למשהו אחד ואלו ששאלו אתכם התכוונו למשהו אחר, אבל הרושם שהתקבל אצל כל חברי פרוג, היה שאתם מרשים את הדבר הזה.
כפי שאמרתי, הבקשה שלך מובנת, הגיונית ולגיטמית, ואני מאמין שמעתה אף אחד לא יעשה זאת שוב, אבל בבקשה תבינו שמה שאנשים עשו בעבר - לא היה הפרת חוק בוטה, אלא שגגה שנעשתה בתום לב מתוך אי הבנה וקצר בתקשורת.
 
א

אליהו פריד

אורח
אגב אילה: הצעתך היא הגיונית ומעשית, ונקווה שהחברות הפונטים יסכימו להעניק שירות כזה עבור תשלום סימלי.
אך באופן מעשי, לא נראה לי ששוה להם לעבוד עם המון פעולות אשראי של 20-30 ש"ח
אבל לך תדע.

אני אישית אהיה מוכן לעבוד בצורה כזאת, אבל רק עם לקוחות שכבר רכשו בעבר.
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הרעיון של איילה חמוד ושימושי, הלוואי שתהיה אופציה כזו!
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י פונטייפ;302194:
אגב אילה: הצעתך היא הגיונית ומעשית, ונקווה שהחברות הפונטים יסכימו להעניק שירות כזה עבור תשלום סימלי.
אך באופן מעשי, לא נראה לי ששוה להם לעבוד עם המון פעולות אשראי של 20-30 ש"ח
אבל לך תדע.

אני אישית אהיה מוכן לעבוד בצורה כזאת, אבל רק עם לקוחות שכבר רכשו בעבר.

מובן שהכוונה ללקוחות שרכשו בעבר ונתקעו.
 
אנשים יקרים... כעת זה חיים כדורי...לסיכום העניין הדבר אסור ולא נתון למשא ומתן!!!לצורך השוואה, אם הייתם מעצבים מודעה, סוגרים אותה ב
ומישהו אחר היה לוקח אותה משנה את הקרדיט ומוכר אותה לאחר, האם הייתם מרגישים טוב שמישהו ישיא תשואה על עבודתכם מבלי ששילם על פרי עמלכם?...מה הפליאה מצידכם, הרי שכל אחד מכם לא היה מוכן שייגזלו אותו. זה מאוד פשוט, לא רכשתם זכויות שימוש ביצירה של פונטביט אין לכם רשות להשיא תשואה עליה או למכור אותה לאחר. לא אם זה רק משפט, לא אם זו רק אות, לא אם זה מיקרי, זמני, או בטעות. מה לא ברור בזה? מה ההתחסדות? אתם מקבלים שרות מצוין, מחיר שלא קיים בכל תעשיית הפונטים בישראל, כ-40% הנחה ממחיר המחירון מה עוד....!!!!למה לעשות שימוש לא חוקי כאשר אתם חותמים במפורש על רישיון שימוש שאוסר בדיוק את הדברים הללו. אסור להעביר,למסור, להשאיל וכו'. לא את קובץ הפונט ולא את צורתו. אז אנא מכם ההבהרה ברורה, זה אסור בתכלית האיסור ואני מאד מקווה שבזה אנו סוגרים את העניין. אנו חברה שמשקיעה רבות בכל נושא היצירה והשרות, איננו מחלקים פונטים בחינם ואינני חושב שאני צריך להצטדק על כך שאני שומר על פרי עמלי.

בברכה,
&#1495;&#1497;&#1497;&#1501; &#1499;&#1491;&#1493;&#1512;&#1497; &#1493;&#1489;&#1514;&#1511;&#1493;&#1493;&#1492; &#1500;&#1492;&#1502;&#1513;&#1498; &#1513;&#1497;&#1514;&#1493;&#1507; &#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1492; &#1508;&#1493;&#1512;&#1492;.<o></o>
<o>
</o>
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
&#1495;&#1497;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1493;&#1501;

&#1499;&#1502;&#1491;&#1493;&#1502;&#1504;&#1497; &#1513;&#1499;&#1489;&#1512; &#1499;&#1493;&#1500;&#1501; &#1492;&#1489;&#1497;&#1504;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1505;&#1512; &#1502;&#1514;&#1495;&#1497;&#1500;&#1514; &#1492;&#1488;&#1513;&#1499;&#1493;&#1500;, &#1493;&#1489;&#1506;"&#1492; &#1497;&#1502;&#1513;&#1497;&#1499;&#1493; &#1500;&#1513;&#1514;&#1507; &#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1492; &#1488;&#1514;&#1499;&#1501; &#1493;&#1500;&#1512;&#1499;&#1493;&#1513; &#1502;&#1499;&#1501; &#1508;&#1493;&#1504;&#1496;&#1497;&#1501;.

&#1488;&#1489;&#1500; &#1488;&#1514;&#1501; &#1510;&#1512;&#1497;&#1499;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1513;&#1502;&#1492; &#1513;&#1504;&#1506;&#1513;&#1492; &#1506;&#1491; &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1504;&#1506;&#1513;&#1492; &#1489;&#1514;&#1493;&#1501; &#1500;&#1489; &#1493;&#1489;&#1513;&#1490;&#1490;&#1492;, &#1493;&#1500;&#1492;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1500;&#1494;&#1492; &#1499;&#1498;, &#1493;&#1500;&#1488; &#1500;&#1492;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1500;&#1488;&#1504;&#1513;&#1497;&#1501; &#1499;&#1488;&#1497;&#1500;&#1493; &#1492;&#1501; &#1506;&#1489;&#1512;&#1497;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501;, &#1499;&#1497; &#1492;&#1501; &#1500;&#1488;. &#1488;&#1504;&#1513;&#1497;&#1501; &#1492;&#1514;&#1511;&#1513;&#1512;&#1493; &#1488;&#1500;&#1497;&#1499;&#1501; &#1493;&#1489;&#1497;&#1512;&#1512;&#1493;, &#1493;&#1499;&#1498; &#1492;&#1501; &#1492;&#1489;&#1497;&#1504;&#1493;. &#1502;&#1492; &#1513;&#1492;&#1497;&#1492; &#1492;&#1497;&#1492;, &#1493;&#1502;&#1492;&#1497;&#1493;&#1501; &#1499;&#1493;&#1500;&#1501; &#1508;&#1492; &#1508;&#1493;&#1514;&#1495;&#1497;&#1501; &#1491;&#1507; &#1495;&#1491;&#1513; &#1493;&#1500;&#1488; &#1504;&#1512;&#1488;&#1492; &#1500;&#1497; &#1513;&#1488;&#1507; &#1488;&#1495;&#1491; &#1500;&#1488; &#1497;&#1489;&#1511;&#1513; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1513;&#1497;&#1506;&#1489;&#1497;&#1512;&#1493; &#1500;&#1493; &#1508;&#1493;&#1504;&#1496; &#1489;&#1506;&#1511;&#1493;&#1502;&#1493;&#1514;.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה