חמש דקות
למה שעה וחמישה ולא שעה וחמש
ועוד קשה
איך אומרים עשרים ושש לינואר או דילמא עשרים ושישה ליונואר, או אולי בכלל עשרים ושישי לינואר
סליחה מראש על הבורות
שעה וחמישה רגעים
עשרים וששה בינואר
חמישה רגעים, זה של הספתא שהולכת לנוחיות?
חזק וברוך
נפלאזה אכן שריד מהעבר.
מה זאת "סדומית" שאליה נסמך המלח?'מלח סדומית' אינו הוכחה לצד נקבה. יותר הגיוני שזו סמיכות (מלח של סדומית).
אין כוונת הב"ש להביא מדברי התוי"ט להפך. התוי"ט אינו מדבר שם לענין שמונה ושמונה, אלא לגבי סתם מילים בלשון נקבה שהן בקמץ, ולענין זה הביא הב"ש את דבריו ולא כדי לסתור את מה שכתב שם לפני"כ לענין שמונה ושמונה.ומענין לענין מעודי ידעתי כי ֹשְמוֹנָה לזכר ושְמוֹנֶה לנקבה
וכעת אני רואה בהל' גיטין מביא כך החלקת מחוקק, אך בבית שמואל קכו ס"ק ט בשם תוי"ט להיפך, והוא חידוש בעיני.
עם כל הכבוד לענקים, אינני מוצא את ההגיון בתשובה זאת.התשובה היא - (כמו שלימדתני מורתי ענקית הדקדוק, לכל הפחות) כי בחודש אין מספר ימים קבוע - לעיתים 30, לפעמים פחות ולפעמים יותר. ולספור מספר סודר (ראשון, שני, שלישי וכו') צריך מספר קבוע - כלומר חמישי מתוך שמונה מאות. וכאן, בגלל שזה לא קבוע - אי אפשר לומר - חמישי, תשיעי וכו'
לא הבנתי את התגובה.ומהי הבעי'ה?
אשמח להבין אם אפשר
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: