להלן קטע מתוך מאמר של א' מגדולי המוסר בדור האחרון (זצ"ל), נכתב לא יאוחר משנת תשמ"ב, וצריך לזהות על איזה דמות ומאורע מדובר:
"וראינו בתקופתנו שלנו לנגד עינינו ולנגד עיני העולם כולו את המאורע המוחשי, כיצד הקב"ה פורע לאויבינו, מלקה אותם ונוקם על דמנו השפוך ועל עלבון עם ישראל, כי באותו יום ובאותה שעה שזמם עלינו מזימתו הרעה להרים חרבו על בנינו ועל זרענו לכלות אותנו, ממש באותו יום ובאותה שעה שתיכנן לבוא לחגוג את נצחונו ולהתגאות לפני כל העולם, אז הורם עליו הקרדום וכרת את חייו, והוא הנמיך והשפיל את גאוותו, נפל שדוד על אותו מקום שבא אליו ברוב גאוותו להתפאר בכוחו ובעוצם ידו כדי ללעוג לעם ישראל ולהפיל אותו, אותה החרב נהפכה עליו, ובירושלים שבה ביקש להריע בנצחונו – בה נתבזה".
יתכן שהמוזכר כאן 'ירושלים' לאו דוקא מוכיח שהארוע התרחש בירושלים, כי קודם לכן מביא רש"י בתהילים: "בירושלים שהרעו עליה שם נתבזה צלמם דמותם ונשרפו כולם", ואולי על משקל זה נקט ירושלים כדימוי, זה לא ברור.
אודה למי שיכול לסייע!!!
"וראינו בתקופתנו שלנו לנגד עינינו ולנגד עיני העולם כולו את המאורע המוחשי, כיצד הקב"ה פורע לאויבינו, מלקה אותם ונוקם על דמנו השפוך ועל עלבון עם ישראל, כי באותו יום ובאותה שעה שזמם עלינו מזימתו הרעה להרים חרבו על בנינו ועל זרענו לכלות אותנו, ממש באותו יום ובאותה שעה שתיכנן לבוא לחגוג את נצחונו ולהתגאות לפני כל העולם, אז הורם עליו הקרדום וכרת את חייו, והוא הנמיך והשפיל את גאוותו, נפל שדוד על אותו מקום שבא אליו ברוב גאוותו להתפאר בכוחו ובעוצם ידו כדי ללעוג לעם ישראל ולהפיל אותו, אותה החרב נהפכה עליו, ובירושלים שבה ביקש להריע בנצחונו – בה נתבזה".
יתכן שהמוזכר כאן 'ירושלים' לאו דוקא מוכיח שהארוע התרחש בירושלים, כי קודם לכן מביא רש"י בתהילים: "בירושלים שהרעו עליה שם נתבזה צלמם דמותם ונשרפו כולם", ואולי על משקל זה נקט ירושלים כדימוי, זה לא ברור.
אודה למי שיכול לסייע!!!