אשמח להסבר על ההערה אם אפשרניקוד – המכלול
www.hamichlol.org.il
כמו כן יש התייחסות קבלית לניקוד.
אציין לתפילה אחר אמירת תהלים 'ובזכות נקודותיהם' וכו'.
אשמח להסבר על ההערה אם אפשר
מניין לך שמדובר על נקודות?משנה באבות פרק ג משנה יג 'מסורת סיג לתורה'
לא הייתי מסתמכת על מה שכתוב כאן, ''התגבש נוסח המקרא והתעצב'' זו ממש כפירה.מתוך מאמר של לובה רחל חרל"פ: ובסוף קישור למאמר
נהוג לקבוע כי בין המאה השישית למאה העשירית לספירה התגבש נוסח המקרא והתעצב, בין השאר באמצעות התקנה של סימני ניקוד על גבי השלד העיצורי. פעילות זו התרחשה בכמה אזורים במזרח התיכון: בבבל, בדרום ארץ ישראל ובצפון ארץ ישראל, בטבריה. מסורת טבריה היא שקיבלה את מעמד הבכורה לדורות. אולם פעילות זו לא הוגבלה רק לתקופה האמורה. היה זה תהליך של שיח טקסטואלי שנמשך עד לקיבועו הסופי של הנוסח. במאמר זה נתמקד במצב הטקסט המקראי בתקופת חז"ל, למן המשנה ועד חתימת התלמוד הבבלי, תקופה אשר תכונה על ידינו "תקופת הביניים", כלומר לאחר תקופת הסופרים הראשונים אך טרם קיבוע הטקסט על ידי המסרנים. נביא מספר מקורות בתלמודים המשקפים מחלוקות שהיו בין החכמים באשר למסורת ההגייה ה"נכונה" בפסוקי מקרא שונים. נראה שביסוד המחלוקות האלה עומדים לא רק ההבדלים במסורת הקריאה שהייתה בידי החכמים, אלא גם, ואולי בעיקר, הבדלים חוץ-טקסטואליים, כלומר תפיסות שונות של הנרטיב המקראי ותפיסות מטא-הלכתיות חולקות. (מתוך המאמר)
סוג מסמך:Journal articleשפה:Hebrew
כתובת URL לגישה:https://www.lif.ac.il/wp-content/uploads/2022/09/%D7%9C%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%97%D7%A8%D7%9C%D7%A4-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99.pdf
https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001249987
זו השאלה, מנלן? הקישור לאוצר החכמה חסום בנטפרי.הנקודות ניתנו מסיני
נוסח המקרא שלנו לפעמים שונה מנוסח הגמרא וגם מנוסח רש"י על החומש. כפירה מאן דכר שמיה??? (בהנחה שהכותבת כיוונה למילים עצמן ולא רק לניקוד, בו היו עוד יותר מחלוקות)זו ממש כפירה.
נדמה לי שהקראים הם מתקופת הגאוניםנ.ב. מזה שהקראים הקדישו את הניקוד ניתן להניח שהוא היה יחסית קדום
אכן, בערך בשנת 700 לספירת הנוצרים, באותה תקופה שבאסלאם היתה התפצלות של קבוצה בבבל ובפרס שטענה שמפרשים את הקוראן לא כפשוטו, באותו זמן ובאותו מקום התחילה הקראות.נדמה לי שהקראים הם מתקופת הגאונים
היכן ניתן לראות את המכתב?מה שיש לדון האם היו לתנועות שמות (פתח קמץ או אחרים) לפני שהיו להם ציורים. ועל זה כתב החזון איש במכתב (בהקשר לגמרא בכתובות סט שהם בכלל תורה שבעל פה שהיו מסורים (למרות שלא היה להם צורה מוחשית).
גם אם יש שינויים בנוסח - אני מתכוונת למילים עצמם, חלילה מלהגיד שהנוסח התגבש עם השנים, כי את התורה הקב''ה הכתיב למשה רבינו. ויתכן שישנן מילים שבמשך הדורות הייתה מחלוקת לגביהן.זו השאלה, מנלן? הקישור לאוצר החכמה חסום בנטפרי.
נוסח המקרא שלנו לפעמים שונה מנוסח הגמרא וגם מנוסח רש"י על החומש. כפירה מאן דכר שמיה??? (בהנחה שהכותבת כיוונה למילים עצמן ולא רק לניקוד, בו היו עוד יותר מחלוקות)
לא יתכן אלא ודאי שישנן, ועל כך בדיוק התכוונו שהנוסח התגבש! ד"ר חרל"פ שהיא בת של רב, למדה במוסדות דתיים ונשואה לרב, לא חשודה שהיא כל כך טיפשה לחשוב שהתנ"ך בן 1,500 שנה ח"ו.ויתכן שישנן מילים שבמשך הדורות הייתה מחלוקת לגביהן.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: