מי אשם שיש הודעת יח"צ כזו?

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה דעתכם על הודעת היח"צ הזו, מי אשם שהיא נכנסת כך לעיתונים?

א) קופת חולים מאוחדת.
ב) משרד הפרסום שלה - גל אורן.
ג) העיתון (במקרה -כל השבועונים והיומונים)
ד) אנחנו הקוראים.


צפה בקובץ המצורף 334027

סדר הפוסטים:
1) מי אשם שיש ידיעת יחצ כזו?
2) מצבה העגום של ענף היחצ בתקשורת החרדית
3) רק אחד אשם: משרד הפרסום והאינפורמציה
4 )וזו טענת משרדי הפרסום
5) שורש בעיית היחצ/ פוסט סיום הפולמוס
 

קבצים מצורפים

  • מאוחדת.jpg
    מאוחדת.jpg
    1.6 MB · צפיות: 86

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
1. "כך" אתה מתכוון לעיצוב?
2. באיזה עולם הקוראים אשמים ו/או אחראים לחומר שמתפרסם בעיתון?
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י EPaP;2397131:
1. "כך" אתה מתכוון לעיצוב?
2. באיזה עולם הקוראים אשמים ו/או אחראים לחומר שמתפרסם בעיתון?

1) אני מתכוון לזה שהודעה נבובה בכזה אורך מתפרסמת בכל העיתונים.
2) אנחנו קוראים סלחנים אולי?
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מתוך ידע-
העיתון- זה א' כל. כל עמוד כזה זה כסף טוב ביותר.
משרד הפרסום שחלק מהתפקיד שלו זה לפרסם באמצעים עקיפים לכאורה.
הקופת חולים בעצם מעבירה את האחריות על הפרסום שלה למשרד הפרסום, וסומכת עליו שיעשה את העבודה. משרד הפרסום הוא ז שנותן בד"כ את הרעיונות הללו ללקוח שלו.

האמת שאנחנו כצרכנים לא מאד מפסידים מכך. רוב בני האדם לעניות דעתי לא יושבים לקרא כתבת יחץ שכזו. ולמרות זאת אני לא חושבת שהפרסום מיותר מסיבה ברורה מאד-
מי שמכניס כתבה כזו בעצם מראה לכולם- יש לי כח, יש לי כסף, אני גוף חזק ועוצמתי.
 

פרפר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אלי אלימלך;2397122:
מה דעתכם על הודעת היח"צ הזו, מי אשם שהיא נכנסת כך לעיתונים?

א) קופת חולים מאוחדת.
ב) משרד הפרסום שלה - גל אורן.
ג) העיתון (במקרה -כל השבועונים והיומונים)
ד) אנחנו הקוראים.


צפה בקובץ המצורף 334027
אתה בתור קורא אשם. אין ספק. בשביל מה אתה קורא כאלו מודעות? זה לא מיועד לקריאה.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י אלי אלימלך;2397132:
1) אני מתכוון לזה שהודעה נבובה בכזה אורך מתפרסמת בכל העיתונים.
2) אנחנו קוראים סלחנים אולי?

1. מבחינת זה שהיא כתבת יח"צ? אני מרפרפת על הכותרת וגם זה בקושי,
מי טורח לקרוא יח"צ? (בתור הנאה מעיתון, לא כקפירייטר ש"אורב" לטעיות...)
2. העיתון מקבל מלא כסף על יח"צ, אז גם אם הקוראים יזעקו מרה, זה לא ממש ישפיע
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
לפעמים זה פשוט עובד ככה:
מייל היסטרי ממערכת העיתון:

דחוף! הרגע! כתבת יח"ץ לקופת חולים -מקרוני, עד שמונה צריך להיות אצל פורטורפיליו דון קרבסי. יכולה?

אוקיי.
רגע, מה התוכן?


שולחת לך מייל עם החומר.

אוקיי.

נו...?

עובדת על זה.
הנה:


רגע, קרבסי אומר שתורידי את האזכור על סיור שר הבריאות, ותכניסי במקום את המכון לרפואה גרעיני החדש.

אימאלה, מה זה?

רגע, שולחת לך על זה קטע מכתבה מהעיתון השני, תארגני את זה בניסוח אחר.

נו???

מאשרת קבלה, עובדת על זה...
הנה, הכתבה מצורפת.


אין תודה, אין אישור, רק הכתבה עולה למחרת בעיתון, אף אחד לא קורא אותה, וטוב שככה. העיקר סימנו וי על המשימה.

פעם אחת, עבדתי ככה, וגם היא הייתה יותר מידי.:(
 

BOMERANG

פיתוח אתרים ומיתוג עסקי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י נוי;2397168:
לפעמים זה פשוט עובד ככה:
מייל היסטרי ממערכת העיתון:

דחוף! הרגע! כתבת יח"ץ לקופת חולים -מקרוני, עד שמונה צריך להיות אצל פורטורפיליו דון קרבסי. יכולה?

אוקיי.
רגע, מה התוכן?


שולחת לך מייל עם החומר.

אוקיי.

נו...?

עובדת על זה.
הנה:


רגע, קרבסי אומר שתורידי את האזכור על סיור שר הבריאות, ותכניסי במקום את המכון לרפואה גרעיני החדש.

אימאלה, מה זה?

רגע, שולחת לך על זה קטע מכתבה מהעיתון השני, תארגני את זה בניסוח אחר.

נו???

מאשרת קבלה, עובדת על זה...
הנה, הכתבה מצורפת.


אין תודה, אין אישור, רק הכתבה עולה למחרת בעיתון, אף אחד לא קורא אותה, וטוב שככה. העיקר סימנו וי על המשימה.

פעם אחת, עבדתי ככה, וגם היא הייתה יותר מידי.:(

אבל גם כתבה כזו צריכה להיות בעלת נושא נשוא ומושא הגיוניים.
כאן זה שרבוב של מילים ממש ללא ניסוח.
העיצוב רק השלים את התוכן
זה לא משדר מקצועיות, ולכן עדיף שלא יופיע אפילו רק בשביל האנשים שקוראים גם ספרי טלפונים...
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י קריאייטיבית;2397136:
מתוך ידע-
ולמרות זאת אני לא חושבת שהפרסום מיותר מסיבה ברורה מאד-
מי שמכניס כתבה כזו בעצם מראה לכולם- יש לי כח, יש לי כסף, אני גוף חזק ועוצמתי.
מה הכוח בזה? ששילמת X שקלים ונתנו לך כתבת יח"צ בפונט דוד בעיתון (שכמעט כולם, ברוב העיתונים - מודעים לכך שזה מסמל כתבה פרסומית-ממומנת) ורק חסר שיהיה כתוב למעלה "מדור פרסומי", והבדיחה מושלמת, והנה לנו נייר איכותי לעיטוף דגים מחנותו של פייביש הדייג.

אדם שרוצה להפגין כוח, משלם כדי שיכתבו עליו כתבה חצי-מפרגנת, ובפונט של עמודי החדשות, עיין ערך ביבי-נוני... ;)

כל זה ועוד, מצטרף למדמנת הנייר של הפרסומונים החרדיים (אני לא מזלזל בפרסום חרדי - אבל מי קורא את הדברים האלה???, לא חבל על הנייר? קצת איכות הסביבה...
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י SHIRSHIR;2397223:
אבל גם כתבה כזו צריכה להיות בעלת נושא נשוא ומושא הגיוניים.
כאן זה שרבוב של מילים ממש ללא ניסוח.
העיצוב רק השלים את התוכן
זה לא משדר מקצועיות, ולכן עדיף שלא יופיע אפילו רק בשביל האנשים שקוראים גם ספרי טלפונים...
כנראה שיבצו בטעות את הקובץ הלא נכון- של החומר הגולמי, לא של הכתבה שנכתבה במהירות היסטרית של כחמש דקות.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נוי;2397168:
לפעמים זה פשוט עובד ככה:
מייל היסטרי ממערכת העיתון:

דחוף! הרגע! כתבת יח"ץ לקופת חולים -מקרוני, עד שמונה צריך להיות אצל פורטורפיליו דון קרבסי. יכולה?

אוקיי.
רגע, מה התוכן?


שולחת לך מייל עם החומר.

אוקיי.

נו...?

עובדת על זה.
הנה:


רגע, קרבסי אומר שתורידי את האזכור על סיור שר הבריאות, ותכניסי במקום את המכון לרפואה גרעיני החדש.

אימאלה, מה זה?

רגע, שולחת לך על זה קטע מכתבה מהעיתון השני, תארגני את זה בניסוח אחר.

נו???

מאשרת קבלה, עובדת על זה...
הנה, הכתבה מצורפת.


אין תודה, אין אישור, רק הכתבה עולה למחרת בעיתון, אף אחד לא קורא אותה, וטוב שככה. העיקר סימנו וי על המשימה.

פעם אחת, עבדתי ככה, וגם היא הייתה יותר מידי.:(

הורדת לי דמעות הזדהות.

רק שאצלי בפעם אחת הלקוח התעשת אחרי שהכתבה המהירה היתה מוכנה, וביקש ממשרד הפרסום לשנות ברגע האחרון את הכל. פתאום נתנו לי את איש המקצוע שלהם לראיון, והתחלתי לכתוב הכל מחדש כשכל שניה מקבלת מייל וטלפון מהעיתון שכבר יורד לדפוס, ונו, מה עם זה??
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
נכתב ע"י אלי אלימלך;2397122:
מה דעתכם על הודעת היח"צ הזו, מי אשם שהיא נכנסת כך לעיתונים?

א) קופת חולים מאוחדת.
ב) משרד הפרסום שלה - גל אורן.
ג) העיתון (במקרה -כל השבועונים והיומונים)
ד) אנחנו הקוראים.


צפה בקובץ המצורף 334027

במקומונים במודיעין עילית זה דבר שבשגרה.
כל שבוע יש כתבת יח"צ לכללית שמכילה את משפט המחץ הבא שמשאיר את הקורא בפה פעור:
"אברהם וייס מנהל קשרי לקוחות של הכללית: שוב הוכח כי קופת חולים כללית היא הקופה שמבינה את צרכי המגזר בלה בלה בלה בלה בלה".
זה אפילו לא עובר מול העיניים.
דפדפו הלאה.
 

עוד אחד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
השיקולים של משרדי הפרסום אינם לטובת הלקוחות וכ"ש שלא לתועלת הקוראים
נתח נכבד מהרווחים שלהם מגיע מהסחר במדיה, יש להם תקציבי עתק מהחברות הגדולות שמיועדים כביכול למדיה, הם רוכשים מדיה במרוכז בהנחה, גובים עליה מהלקוח מחיר מלא וגוזרים עמלה שמינה.
ממזמן הם שכחו מה זה קריאטיב וקמפיין יצירתי
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עצוב לראות שעדיין הלקוחות המפרסמים עדיין מאמינים לבלוף הזה.
אבל רגע, הלקוחות לא אמורים לראות שלא באים להם לקוחות, למרות תשלומי העתק שלהם לפרסומאים, והם לא מבינים שצריכים לעשות קאט לסיפור הזה?
 

עוד אחד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
אלו לא לקוחות, לחברות הגדולות יש דירקטוריון שלא באמת איכפת לו ומתנהל לפי הספר, ממנים שם מנהל פרסום שבמקרה גם חבר של האנשים במשרדי הפרסום, כל השאר... זה כל הסיפור על רגל אחת

עם זאת, בשנים האחרונות ישנה תופעה שעסקים שמנוהלים על ידי אדם אחד שהוא בעל העסק מפסיקים לעבוד עם משרדי פרסום ומתעסקים עם אנשי קריאטיב ומשרדי בוטיק קטנים, זו מגמה בעליה שמן הסתם תתרחב בעתיד גם לחברות הגדולות.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י efrat1;2397708:
במקומונים במודיעין עילית זה דבר שבשגרה.
כל שבוע יש כתבת יח"צ לכללית שמכילה את משפט המחץ הבא שמשאיר את הקורא בפה פעור:
"אברהם וייס מנהל קשרי לקוחות של הכללית: שוב הוכח כי קופת חולים כללית היא הקופה שמבינה את צרכי המגזר בלה בלה בלה בלה בלה".
זה אפילו לא עובר מול העיניים.
דפדפו הלאה.

אני מחפש ולא מוצא במייל קטע ששלחתי פעם לחבר. מהזיכרון: קראתי כותרת ראשית מ'המבשר' כמדומני, על בחר מועצה מבית שמש שרוצה לתקן את הניקוז לקראת בוא הגשם. אממה? שבקריאה נוספת הבנתי שכל מה שבעצם שדווח הוא בסך הכל על חבר מועצה שיצא להליכה בעיר שלו ותוך כדי גם הציץ בבורות הביוב מלמעלה. אכן- ראוי להערכה!...
 

נתין

משתמש פעיל
מעניין לעניין באותו עניין - איך נוצר מצב שכל קופות החולים הפכו להיות הספונסרים של הציבור? כמדומני שעקרונית הם היו אמורים לתת לנו שירותי רפואה ולא מימון לכל מסיבת גמר בת"ת "זכרון שעפטיל" ואין ספור פרסומות לעיתונים מקושרים. הכסף שהם שופכים כמו זבל מגיע בסוף על חשבון הבריאות שלנו!
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י נתין;2398408:
מעניין לעניין באותו עניין - איך נוצר מצב שכל קופות החולים הפכו להיות הספונסרים של הציבור? כמדומני שעקרונית הם היו אמורים לתת לנו שירותי רפואה ולא מימון לכל מסיבת גמר בת"ת "זכרון שעפטיל" ואין ספור פרסומות לעיתונים מקושרים. הכסף שהם שופכים כמו זבל מגיע בסוף על חשבון הבריאות שלנו!

כנ"ל עיריות.
לראות חסויות של עיריית בני ברק על מגוון שטויות שלא קשורות לתושבי העיר, מקפיץ אותי בשם כל הבני ברקים.
עיר עניה ועלובת נפש (כלכלית, רק כלכלית...) שחיה על מענקי איזון, ובמקום לשלם כסף על תיקון המדרכות השבורות שלה, או על תוכנית הנדסה תחבורתית, או על בניית איזה פארק בצפון העיר שהתושבים לא ייאלצו להתפרזט לערים הסמוכות - מוציאה הון על חסויות מטופשות.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ולשאלה המקורית - מי אשם?
משרדי הפרסום יחד עם מחלקות השיווק בעיתונים.
לאנשים האלה אין טיפת נשמה אמנותית, אין להם פיפס של הבנה בערך המילה הכתובה, כל מה שהם רוצים זה רק להוציא מהלקוח כסף. זהו.
(כל אחד מהלקוח שלו... כלומר: מחלקת השיווק רוצה להוציא ממשרד הפרסום, ומשרד הפרסום - מהלקוח הסופי).

הכתבה בפתיח היא דוגמה מתחתית החבית, אבל גם בלי להדרדר עד לשם - רוב הכתבות השיווקיות הן משעממות, צפויות, מכוערות פנימית וחיצונית. לא יודעת איך אנשים חכמים, מנהלי מוסדות ובעלי חברות, מוכנים לשלם על זה.
חברותיי שכותבות כתיבה שיווקית, אל תקפצו עליי. כן, אני יודעת שאתן מתאמצות מאד. עדיין, זה משעמם לאללה, זה מבזה את מקצוע הכתיבה, ובגלל הכתבות השיווקיות האלה אנשים לא קוראים גם את התוכן המערכתי שאנחנו עמלים עליו קשות. בנאדם פותח מוסף כלכלי, רואה שהכל שם זה תיאורים מרטיטים על שמירת השבת של שניב ועל פריסת מרפאות מכבי, וטורק את הגליון באכזבה בלי לדפדף הלאה ולראות את הכתבות המושקעות שלנו.

(אישית, בפעם האחרונה דרשתי וקיבלתי התחייבות שהכתבה שלי תופיע ראשונה במוסף, ובכל מקרה - לפני כל כתבה שיווקית שהיא. אבל לא תמיד זה אפשרי).

החמדנות של מחלקות הפרסום, זה ברור. הרי על פרסומת הם מקבלים עשרות אלפים, ועל כתבה טובה עם תחקיר מצויין, הם לא מקבלים דבר. להיפך, הם אמורים עוד להוציא מכיסם 900 ש"ח ולשלם לכותבת. אז בטח שמבחינתם עדיף כמה שיותר כתבות שיווקיות, וכמה שפחות תוכן.

וכמה שניסיתי להסביר באוזניהם שסיפור אחד טוב, מביא להם יותר קוראים ומנויים מכל הפרסומות ביחד, הם לא קלטו את הפואנטה.

אז מילא הם, מי מצפה מהם למשהו, חוץ מלהביא עוד ועוד לקוחות כדי שצמרת העיתון תוכל ל (---צונזר מטעמי אתיקה מקצועית, כלומר, כדי שלא יפטרו אותי---)

ומילא משרדי הפרסום הגדולים, שכבר מזמן איבדו כל כיוון והגיון.

אבל הלקוחות!!! איפה הם?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
רותי, את שוכחת שהעיתון שלך לא נשען על אלפי המנויים שלו.
הוא משלם לך את הכסף על כתבתך המושקעת מהכתבה השיווקית המשעממת שמופיעה לפנייך.

ובתור כותבת שיווקית אני מוחה על ההכללה.
נכון, יש כתבות משעממות מאד, ויש מבנה משעמם שכמה אחראים שלא מבינים מספיק מכריחים אותך לשים את הכל בתוך התבנית הזו, +לקוחות שחושבים שאם הם בתוך העסק ומבינים ומתרגשים ממנו, גם את הלקוח מעניין לדסקס ולקרוא על זה באותה צורה מדעית שהם נהנים להתעסק איתה.
אבל יש כתבות שכתובות טוב ומעניין. הכותרת מביעה ב3 שניות מה הולך להיות כתוב כאן, יש מסר מודגש שאותו אנשים יכולים לקרוא ברפרוף ולקבל את המסר שרו, יש הנעה לפעולה.
פשוט צריך לחשוב על קהל היעד. מה אנחנו רוצים שהוא יקרא.

וסתם אגב, לפעמים אותי לא יעניין לקרוא איזו כתבה שכוחה על מועצת הדגים, אבל את הלקוחות שמסתפקים אם כדאי דג בורי או אמנון, כן יעניין לקרוא את המידע, גם אם הוא אינפורמטיבי, כי זה עונה להם כרגע על הצורך.

לגבי קופות החולים- א. יש להם תקציב, אז למה לא לתת חסויות על הדרך ולהחשב קופה למען הציבור? ב. רוב קופות החולים נותנות אותו שרות פחות או יותר. וצריך להמציא את הבידול. ג. לגבי הכתבה הנוכחית- הדובר או מנהל קשרי ציבור הזמין חבילת פרסום, מה אכפת לו שלא יקראו את הכתבה? הוא קיבל את המקום הזה צ'ופר חינמי, והמטרה העיקרית שלו היא שסמל הקופה יופיע למעלה, המסר הוא המשני כאן. והוא קיבל את התוצאה.
(וגם מישהו קידם לו את הסמל של הקופה בפרוג. דברו נגד, דברו בעד, העיקר שתדברו).
ד. כדי לתת כתבה שיווקית שגם יקראו אותה, צריך להפסיד הזדמנות לדבר כמה הקופה טובה, וצריך גם את זה (ענין) וגם את זה (לדבר על טיב הקופה). ובדיוק זה מה שעושים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה