מידת ההשפעה של עיצוב הכריכה ושם הספר, להיותו "רב מכר" - פסיכולוגיית ההמונים

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עושה אצלי רושם
שמלבד עוצמת הסיפור
אחד המדדים להפוך ספר ל"רב מכר" - איזה מין "מותג"
זה גם עיצוב הכריכה ושם הספר
אם הצלחת ליצור עיצוב מרהיב וחדשני [במחוזותינו] עם איזה שם מפוצץ, לקחת את הבכורה, וכבר קנית לך קוראים רבים.
בקיצור, החיצוניות משפיעה מאד, ואף נותנת טעם טוב לפנימיות [דהיינו לסיפור] גם אם היא מעט חסרת טעם.

לדוגמא,
ספריה של מיה קינן – "מהללאל" ו"איסתרק"
אמנם לא קראתי את ספריה כלל
אך עיצוב הכריכה ושם הספר, לא מעט הגבירו אצלי מין דחף פנימי לקנותם,
עוד לפני ששמעתי על כך שסיפוריה מיוחדים.

אמנם ישנם גם ספרים אפילו בכריכה פשוטה שהסיפור שבהם לבדו הפכם ל"רב מכר"
אך יתכן שהם בגדר יוצאים מן הכלל

מה דעתכם..

.
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אין ספק!
ממש כמו במבה אסם הטעים בפני עצמו, ולמרות זאת מעוצב יפה אל מול בולי בומבי ושאר חטיפי בוטנים המתחרים!
זהו הליך שיווקי גלובלי, לא כ"ש בספרים שאת טיבם קשה לאמוד ברפרוף קל...
 
נערך לאחרונה ב:

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מה השאלה בכלל, נראה ששמת לב לכך באיחור של עשרים שנה, פלוס מינוס.
זו אמת שמקובלת גם בתחום ספרי הקודש.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
מה השאלה בכלל, נראה ששמת לב לכך באיחור של עשרים שנה, פלוס מינוס.

אכן
כבר עשרים שנה שלא קראתי ספרי סיפורת
מודה באשמה..

זו אמת שמקובלת גם בתחום ספרי הקודש.

יש בזה הרבה
אך לא מוכרח כל כך כמו בספרי סיפורת
בתחום הזה אני מתעסק כבר הרבה בעשרים שנה האחרונות ככה שאני מכיר..
.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ודאי שהכריכה משפיעה, ושם הספר משפיע. גם העימוד, גודל הגופן וצורתו, השוליים והחלוקה לקטעים, הרווחים, צורת כותרות הפרקים - האם הם מאירי עיניים ועושים חשק לקרוא או לא. (והערת אגב: דובר באשכול אחר על לעמד לבד - ולחסוך כסף. הודגש שם, וחשוב להדגיש שוב: רק אם יודעים היטב את המלאכה! אחרת הרווח עלול לצאת בהפסדו, כי חלק לא מבוטל מהחשק לקרוא - נובע ממראה טוב, נוח ומאיר עיניים. מספיק לבחור גופן לא מתאים כדי שהחשק לקרוא ירד בדפדוף קל).

מאוד משנה מה כתוב על הכריכה האחורית, בקטע שאמור לתת לנו טעימה מהספר. אם מדובר בספר טוב, והקטע הזה מייצג אותו היטב - זה עושה חשק לקרוא ולקנות.
(אמנם נתקלתי בקטעים שייצגו יותר מידי טוב, ואחר כך היתה אכזבה מהספר. כדאי שזה לא יקרה, גם מצד האמת וההגינות, וגם בגלל המחשבה לטווח היותר ארוך).
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש בזה הרבה
אך לא מוכרח כל כך כמו בספרי סיפורת
בתחום הזה אני מתעסק כבר הרבה בעשרים שנה האחרונות ככה שאני מכיר..
.
גם אני מתעסק בזה. וכשאני מדבר עם מחבר שליט"א על ההצלחה בשיווק ספרו, אני מסביר לו שבדורנו, הכריכה היא אחד הדברים החשובים ביותר להשקיע בהם. כשאדם נכנס לחנות ספרים, הוא רואה מולו למעלה מ-50 ספרים חדשים(!). לרוב אין לו יותר מ-2.5 שניות של ראייה חפוזה בשביל הספר שלך. עליך להשקיע אם כן מאמצים מרובים עמ"נ לתפוס את תשומת לבו בשניות אלו ממש.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
גם העימוד, גודל הגופן וצורתו, השוליים והחלוקה לקטעים, הרווחים, צורת כותרות הפרקים - האם הם מאירי עיניים ועושים חשק לקרוא או לא. (והערת אגב: דובר באשכול אחר על לעמד לבד - ולחסוך כסף. הודגש שם, וחשוב להדגיש שוב: רק אם יודעים היטב את המלאכה! אחרת הרווח עלול לצאת בהפסדו, כי חלק לא מבוטל מהחשק לקרוא - נובע ממראה טוב, נוח ומאיר עיניים. מספיק לבחור גופן לא מתאים כדי שהחשק לקרוא ירד).

אמת אמת
זה אני יודע [כנראה הייתי צריך לציין גם את זה במפורש]
מלאכת העימוד על כל גווניה - עיצוב, פיסוק וכדו', זו היא מלאכתי, ככה שאני מכיר את הערך שבדבר.
רק דיברתי בפרט על ענין הכריכה ושם הספר - כלומר החיצוניות שמושכת את העין.

מאוד משנה מה כתוב על הכריכה האחורית, בקטע שאמור לתת לנו טעימה מהספר. אם מדובר בספר טוב, והקטע הזה מייצג אותו היטב - זה עושה חשק לקרוא ולקנות.
(אמנם נתקלתי בקטעים שייצגו יותר מידי טוב, ואחר כך היתה אכזבה מהספר. כדאי שזה לא יקרה, גם מצד האמת וההגינות, וגם בגלל המחשבה לטווח היותר ארוך).

טוב שציינת את זה
החכמת אותי
תודה
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
גם אני מתעסק בזה. וכשאני מדבר עם מחבר שליט"א על ההצלחה בשיווק ספרו, אני מסביר לו שבדורנו, הכריכה היא אחד הדברים החשובים ביותר להשקיע בהם. כשאדם נכנס לחנות ספרים, הוא רואה מולו למעלה מ-50 ספרים חדשים(!). לרוב אין לו יותר מ-2.5 שניות של ראייה חפוזה בשביל הספר שלך. עליך להשקיע אם כן מאמצים מרובים עמ"נ לתפוס את תשומת לבו בשניות אלו ממש.

אמת
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הכריכה והשם ככל שיהיו יותר יפים ומעניינים, יכולים לגרום רק לקרוא את הספר,
אך אחרי שקוראים את הספר, לא משנה מהי הכריכה ואיך השם, ההתרשמות תהיה אך ורק מהתוכן.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ע' - עטיפה.

חלון הראווה של הספר

הדבר אולי החשוב ביותר בהחלטת הקניה של הצרכן היא צורת העטיפה.

בעולם שבו צריך לבלוט בין אלפי ספרים מושקעים, אם העטיפה שלכם תהיה מיוחדת, מקורית ומושקעת יש לה סיכוי טוב יותר להימכר ולתפוס את עיני הצרכן.

העטיפה אמורה לשדר לצרכן בשנייה אחת של רפרוף "קנה אותי, כדאי לך" מומלץ להשקיע בגרפיקאי מהשורה הראשונה בכדי להגיע לתוצאות מושלמות.

כמובן שעטיפה בלי תוכן לא תוכל לשמור על אורך חיי הספר.


מתוך:
ארלנגר, משה (2011). פרק ע'. הספר מא' עד ת' (עמ' 115-116). בני ברק: פלדהיים.
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
אולי אני עוף מוזר, אבל מעולם לא קניתי לעצמי ספר ע"פ העטיפה שלו.
עטיפה יפה תופסת את העין וגורמת להתעניינות, אבל לא לוקחת חלק בהחלטה.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ע' - עטיפה.

חלון הראווה של הספר

הדבר אולי החשוב ביותר בהחלטת הקניה של הצרכן היא צורת העטיפה.

בעולם שבו צריך לבלוט בין אלפי ספרים מושקעים, אם העטיפה שלכם תהיה מיוחדת, מקורית ומושקעת יש לה סיכוי טוב יותר להימכר ולתפוס את עיני הצרכן.

העטיפה אמורה לשדר לצרכן בשנייה אחת של רפרוף "קנה אותי, כדאי לך" מומלץ להשקיע בגרפיקאי מהשורה הראשונה בכדי להגיע לתוצאות מושלמות.

כמובן שעטיפה בלי תוכן לא תוכל לשמור על אורך חיי הספר.


מתוך:
ארלנגר, משה (2011). פרק ע'. הספר מא' עד ת' (עמ' 115-116). בני ברק: פלדהיים.

יפה יפה
יישר
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תמיד כשאני באה לקנות ספר, קודם כל אני בודקת מי הסופר ומה שם הספר (בדר"כ נתונים אלו רשומים כלפי חוץ) אח"כ איך העטיפה נראית, גם כי בשביל להמשיך לבדוק צריך להוציא את הספר מהמדף... כמובן שאני מתייגת גם את רמת העטיפה איפשהו במוח.
לאחר מכן אני קוראת את התקציר מאחור
אח"כ בודקת כמה עמודים יש בסה"כ (ג'וק שלי) מבלי לקרוא חלילה את השורה האחרונה.
ואח"כ מתחילה לקרוא את העמוד הראשון לבדוק את סגנון הכתיבה..
ואח"כ סתם מעלעלת בין הדפים...

אז כן, לוקח לי הרבה זמן לקנות ספרים (חוץ מהמקרים שאני רוצה ספר מסוים מראש).
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה אכן מתאים לפורום שיווק וקופי אך בהחלט גם לכאן.. כי זה חלק מנושא שסופרים נוגעים בו…
בכל אופן, בעיקר צריך לשאול את הקהל הרחב..
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יש בתקשורת שתי חלוקות
האחת, על מה יהיה השיח התקשורתי במהדורה בעיתון וכו', דהיינו, מה נכנס למהדורה ומה מודר ממנה.
והשניה מה נחשוב עליה, מה תהא דעתנו.
ספר עם עטיפה לא מעניינת ו/או גרועה, תדיר אותנו מלהתעניין בו בכלל, אחרי התעניינו נבדוק מה דעתנו.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
במידה והספר שייך לסופר מוערך (על ידי כמובן) ואפילו שהעטיפה לא תהיה משהו, זה לא ימנע ממני לקנות..
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה