מידע שימושי מזכירי קלפי בחירות 2021

בדיקה על משתתפי האשכול למידע איכותי ואמין.. האם היית מזכיר קלפי בבחירות האחרונות?

  • הייתי מזכיר פעם אחת

  • הייתי מזכיר כבר כמה פעמים

  • הייתי חבר ועדה

  • לא הייתי בתפקיד כלל

  • הייתי קולט

  • הייתי פקח טוהר הבחירות


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים

פ.נ

משתמש מקצוען
אפרופו המצלמה
אני לא מבינה למה שכל מזכיר ישא מצלמת גוף??? כמו שוטרים.......
 

א.ש.א.

משתמש פעיל
קצת טיפים למזכירי קלפי
א' הכלל הראשון הוא סדר ולהחזיק ראש במשך כל היום. לדוגמא לבדוק במשך היום כמה פעמים שיש התאמה בין שני פנקסי הבוחרים הרבה יותר קל להתמודד עם טעות אחת זמן קצר אחרי שהיא קרתה מאשר לגלות בעשר ורבע אחרי יום עבודה שיש אי התאמות.
ב' את כל הטופסולגיה אפשר למלאות במהלך היום לא צריך לחכות לסוף היום כדי לעשות את זה לדוגמא יש טופס שמחלקים לעובדי הקלפי עם אישור על שעות עבודתם אפשר לתת להם את זה כבר בתחילת הערב ולא רק אחרי שסיימתם את הספירה כמו כן יש כמה וכמה מקומות בפורטוקל שצריך למלאות את פרטי חברי הועדה שהיו נוכחים בספירת הקולות וכו' אפשר לעשות את זה במהלך הערב
ג' לקראת שעת סגירת הקלפי לארגן בצורה מסודרת על שולחן מאחורה את כל השקיות שצריך להביא למרכז הקליטה ולוודא שאתם יודעים מה צריך להכנס לכל שקית כל מה שאפשר להכניס לפני תחילת הספירה לעשות לפני כמה שפחות חומר שמסתובב בין הרגלים יותר טוב
ד' מנסיוני בערים חילוניות כמעט לא מגיעים מצביעים אחרי תשע בערב ולכן אפשר כבר לספור כמה מצביעים יש בכל עמוד בפנקס הבוחרים ולציין את זה בקטן בתחתית העמוד ואם מגיע מצביע מתקנים את הרישום כך שנסגרת הקלפי חסכתם את ספירת המחיקות וצריך רק להעתיק את המספרים למקומם.
ה' חלקו את העבודה בין כל הנוכחים בחדר לאחר סגירת הקלפי בעוד שאתם אורזים את החומר וממלאים את הפרוטוקול בנתונים (כמו שעת סגירת הקלפי מספר מחיקות וכו' ) חברי הועדה יפתחו את הקלפי ויתחילו לספור את המעטפות (לא קולות)
ו' את הדברים שצריכים ערנות ושימת לב תשאירו בידיים שלכם ולכן למרות שמבחינה רשמית הסימון בדפי הספירה הוא באחריות היו"ר עדיף שתעשו אותו לבד לא נעים לגלות אחרי הספירה שהוא לא הבין בדיוק איך רושמים וצריך להתחיל לספור ולסמן מחדש (היה לי מקרה שאחד מחברי הועדה סימן על כל ארבעת הריבועים הקטנים כאילו זה ריבוע אחד ומהר מאוד נגמר לו המקום בשורה)
ז' לנהל מהבוקר מערכת יחסים תקינה עם היו"ר וחברי הועדה לפעמים מדובר באנשים שבטוחים שרק הם יודעים איך לנהל קלפי והם עובדים בבחירות עוד מזמן בגין וכו' ולכן פעמים רבות כדאי לזרום איתם ולתת להם הרגשה טובה כדי שהם יזרמו אח"כ איתך.
ח' כמובן להביא אוכל ושתיה לא לשכוח להתפלל מנחה בהפסקה שנותנים לכם (אל תגלו רבע שעה לפני השקיעה שלא התפללתם זה בדיוק הזמן של הפיק של שעות הערב ולעזוב את הקלפי בזמן הזה לתפילה יכול לעשות הרבה בעיות)
ט' הרבה הצלחה וס"ד
 

דינאמי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תמיד לפני הבחירות מנסים לארגן עצומות להעלאת שכר המזכירים,
וכמובן זה מאוחר מידי,
עכשיו זה הזמן,
עכשיו נקבע התקציב של הבחירות,
איך אפשר להריץ את זה???
 

א.ש.א.

משתמש פעיל
טיפ כמזכיר ותיק: אל תבקשו טיפים לספירת קולות, בזמן שבמפלגות עוד לא סגרו קמפיינרים לבחירות, עם תזזית כזאת אתם לא מתאימים להיות מזכירים!!
אתה צודק
אבל א' ביקשו
ב' היה לי משעמם ולא היה לי משהו יותר טוב לכתוב
 

אסתי5

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לגבי רכב, פעם קודמת דרשו מס' רכב. אף אחד לא אוכף שזה באמת הרכב שמגיעים איתו אבל לשם הפרוטוקול היה צריך לתת מס'. (אני נתתי מס' של מישהו לא מהעיר שלי בכלל)
מה עושה, באמת, מי שאין לו רכב?
איך מתניידים בסיום היום? ואם זה קלפי נידחת?
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ועדת הבחירות מציגה: כך יצביעו חולי הקורונה
1609164365746.png


מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורי הדס כנסה היום תדרוך עיתונאים בו העלתה את האתגרים לקיום בחירות בתקופת מגפה.
היא ציינה כי בבחירות הקודמות שנערכו בצל הנגיף היו בישראל רק 2500 מבודדים, היום המספר מוערך במעל למאה אלף.
על התחלואה בערים החרדיות: "בירושלים או בבני ברק לא ניתן להציב קלפי אחת, צריך יהיה הרבה יותר קלפיות בערים כאלה".

ועדת הבחירות לכנסת ה-24 נאלצת להתמודד עם הבחירות שהגיעו בפתאומיות לאחר טלטלה פוליטית מתמשכת וכן בצל נגיף הקורונה שמגביל מאוד התקהלויות ויוצר בעיה בהצבעת חולים ומבודדים.

היום (שני) כינסה מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורי הדס תדרוך עיתונאים בו העלתה את האתגרים לקיום בחירות בתקופה זו, וציינה כי ישראל הייתה למדינה הראשונה בעולם שקיימה בחירות בזמן קורונה, כשהמחלה התגלתה בסוף קמפיין הבחירות לכנסת ה-23 שאז כבר היו אלפי מבודדים.

1609164650243.png

עמדת הצבע וסע

"הקמנו בפרק זמן של שבועיים 18 קלפיות למבודדים, הצביעו בהם 2500 מבודדים", אומרת הדס ומציינת, "כדי להמחיש את הפרופורציות לעומת הפעם הנוכחית אתמול היו לנו 120,000 מבודדים לעומת 2500. ועדת הבחירות תעשה הכול ותבצע את תפקידה על הצד הטוב ביותר כתמיד. לא ניתן לאתגרים הרבים לשבש את היכולות שלנו", ציינה.

בנוסף, אתגר נוסף הוא ההתקהלויות בקלפיות, "הקו המנחה הוא הפחתה של התקהלויות בקלפי ולכן ננקוט במקבץ פעולות שיאפשרו ביצוע בחירות ביום אחד בלבד", אמרה עו"ד הדס. "מיגון כולל מחיצות בכל ועדות הקלפי שיחצצו בינם לבין הבוחרים. אמצעי חיטוי לחיטוי עמדות ההצבעה ננחה לאוורר את החדרים לאורך כל היום. אחד הדברים שבחנו הוא הצבת שני פרגודים בכל קלפי" הוסיפה.

עוד התייחסה עו"ד הדס לאתגר הבחירות בצל המגפה ואמרה: "התייעצנו עם מומחית לחקר ביצועים לגבי מספר הבוחרים האופטימלי שצריך להיות בקלפי על מנת להפחית את ההתקהלות מחוץ לו ואת זמן ההמתנה. צריך להפחית את מספר הבוחרים המקסימליים לקלפי. אם היום יכול להגיע עד 800 לפי החוק, לאור הניתוחים שביצענו ננקוט במהלך שבו נפחית את מספר בעלי זכות הבחירה ל-650 מתוך הנחה שיהיו 72 אחוזי הצבעה כמו פעם קודמת זה 450 איש בכל קלפי ובכך יהיה להפחית את העומסים".

לגבי הקלפיות המיוחדת המיועדות לחולי קורונה אמרה המנכ"לית הדס כי "כל מי שחולה ומבודד יוכל להגיע לקלפי ייעודי". על פי התוכנית יהיו קלפיות במתחמי הצבע וסע בדרייב-אינים של הבדיקות. עמדת הצבעה ניידת מהאוטו. היא תוצמד לרכב, הפרגוד שומר על החשאיות. אם שני בני זוג חולים אז בן או בת הזוג יתבקשו לרדת מהרכב, להמתין ולאפשר הצבעה חשאית. ארגז הקלפי ימתין חצי מטר קדימה ישלשל את המעטפה וימשיך הלאה. סוג נוסף של קלפיות למבודדים.

בוועדת הבחירות יקימו קלפי חולים בכל עיר ועיר, כשהמנכ"לית הודתה כי "בירושלים או בבני ברק לא ניתן להציב קלפי אחת, צריך יהיה הרבה יותר קלפיות בערים כאלה. לאורך כל התקופה נעקוב אחרי הנתונים".

מקור
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
279
צפיות
46K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה