Custom Polygon Display Options
Custom Polygon Display Options - פירוש מילולי - אפשרויות תצוגה מותאמות אישית למצולעים.
מיקום - במסגרת הצהובה בוחרים במסגרת האדומה ולאחר מכן במסגרת הכחולה.
הסבר - אפשרות זו מפעילה חלון שמכיל אפשרויות רבות שמופיעות למעלה ממנו (ההסברים לקמן יהיו על האפשרויות המוצגות מלמעלה למטה ומשמאל לימין).
מסגרת סגולה - האוביקט שיושפע, המובחר או כל מה שבסצינה.
חץ צהוב -חלק זה מטפל בתחום הורטקסים.
הופעתם/הנורמל שלהם/ האם יופיעו כשהחלק האחורי איננו מופיע (יוסבר בהמשך).
וכן הדגשתם, דהיינו שיותר יבלטו היכן שיש "קימוט" שלהם (לא השתמשתי בזה, ואינני יודע מה הוא עושה).
ולבסוף - גודל.
חץ ירוק - חלק זה מטפל בתחום האדג'ים.
הופעתם הסטנדרטית/ה"רכים" בקיוקוים וה"קשים" רצופים/ ה"קשים" בלבד.
וכן הדגשתם, תיחומם/ תיחום הטקסטורה/ ה"קימוט" שלהם.
ולבסוף -גודל.
חץ אדום - חלק זה מטפל בתחום הפייסים.
הופעת מרכז הפייס/נורמל/משולשים/שאינם בפליין/ חורים (הסבר לשניים האחרונים ניתן לראות במספר הודעה 28)
חץ חום - הופעת אלמנטים ע"י מספור - ורטקסים/אדג'ים/פייסים/ UV.
גודל הנורמל.
גודל ה - UV.
מסגרת ורודה - מראה רק מה שמופנה לכיון המצלמה של הפרספקטיבה, ישנן מספר אפשרויות - כבוי, דלוק, שיראו את המסגרת, שיראו רק את האדג'ים ה"קשיים".
בתמונה המצורפת ניתן לראות שהפעלתי את אפשרויות, הופעת הורקטסים. באדג'ים, הפעלתי את הגבולות של הפוליגון וכן את גבולות הטקסטורה (ראו ב - UV editor) וכן את מרכז הפייסים והנורמל שלהם.
הערה - כלי זה שימושי מאוד במהלך העבודה, בשל כך שמתי אותו במדף שלי (ע"י Ctrl+Shift+ לחץ בעכבר, כדי לזרוק אותו ל"פח" לוחצים על הגלגלת, כאשר העכבר מונח עליו וגוררים אותו לפח שבצד ימין), כפי שניתן לראות במסגרת הכתומה. בדוגמא המצורפת ניתן להשתמש כדי לראות מהר האם יש אדג'ים שלא מחוברים, האם הורטקסים מחוברים, היכן קו התפר בטקסטורה, האם כיוון הנורמלים נכון ועוד ועוד.
Custom Polygon Display Options - פירוש מילולי - אפשרויות תצוגה מותאמות אישית למצולעים.
מיקום - במסגרת הצהובה בוחרים במסגרת האדומה ולאחר מכן במסגרת הכחולה.
הסבר - אפשרות זו מפעילה חלון שמכיל אפשרויות רבות שמופיעות למעלה ממנו (ההסברים לקמן יהיו על האפשרויות המוצגות מלמעלה למטה ומשמאל לימין).
מסגרת סגולה - האוביקט שיושפע, המובחר או כל מה שבסצינה.
חץ צהוב -חלק זה מטפל בתחום הורטקסים.
הופעתם/הנורמל שלהם/ האם יופיעו כשהחלק האחורי איננו מופיע (יוסבר בהמשך).
וכן הדגשתם, דהיינו שיותר יבלטו היכן שיש "קימוט" שלהם (לא השתמשתי בזה, ואינני יודע מה הוא עושה).
ולבסוף - גודל.
חץ ירוק - חלק זה מטפל בתחום האדג'ים.
הופעתם הסטנדרטית/ה"רכים" בקיוקוים וה"קשים" רצופים/ ה"קשים" בלבד.
וכן הדגשתם, תיחומם/ תיחום הטקסטורה/ ה"קימוט" שלהם.
ולבסוף -גודל.
חץ אדום - חלק זה מטפל בתחום הפייסים.
הופעת מרכז הפייס/נורמל/משולשים/שאינם בפליין/ חורים (הסבר לשניים האחרונים ניתן לראות במספר הודעה 28)
חץ חום - הופעת אלמנטים ע"י מספור - ורטקסים/אדג'ים/פייסים/ UV.
גודל הנורמל.
גודל ה - UV.
מסגרת ורודה - מראה רק מה שמופנה לכיון המצלמה של הפרספקטיבה, ישנן מספר אפשרויות - כבוי, דלוק, שיראו את המסגרת, שיראו רק את האדג'ים ה"קשיים".
בתמונה המצורפת ניתן לראות שהפעלתי את אפשרויות, הופעת הורקטסים. באדג'ים, הפעלתי את הגבולות של הפוליגון וכן את גבולות הטקסטורה (ראו ב - UV editor) וכן את מרכז הפייסים והנורמל שלהם.
הערה - כלי זה שימושי מאוד במהלך העבודה, בשל כך שמתי אותו במדף שלי (ע"י Ctrl+Shift+ לחץ בעכבר, כדי לזרוק אותו ל"פח" לוחצים על הגלגלת, כאשר העכבר מונח עליו וגוררים אותו לפח שבצד ימין), כפי שניתן לראות במסגרת הכתומה. בדוגמא המצורפת ניתן להשתמש כדי לראות מהר האם יש אדג'ים שלא מחוברים, האם הורטקסים מחוברים, היכן קו התפר בטקסטורה, האם כיוון הנורמלים נכון ועוד ועוד.