דרוש מידע מושגים בנגינה שלא הבנו את פשרם (מתכנית הקלידנים ) בואו להחכים !!!

גישה חיובית

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
למי שמאזין לתכנית ,ואין לו ידע בנגינה נתקל מידי פעם במילים גבוהות שקשורות לנגינה באורגן ...זה בסדר וטבעי לגמרי לא לדעת :rolleyes:(במקרה הזה טוקר בקושי יודע הוא רץ לחפש בגוגל ;)) אז מי שמבין בנושא של הנגינה, ויחכים אותנו הבמה שלכם ...
לפרש מושגים בנגינה שלא הבנו את פשרם ותפקידם .
 

גישה חיובית

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אז קדימה ? ידע בנגינה ? יש:), יופי בואו ללמד מושגים חדשים בנגינה אין ? :rolleyes:...מוזמנים לעקוב באשכול מהצד ולהחכים להוסיף ידע .
 
נערך לאחרונה ב:

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אולי ויברציות?
קצת קשה להסביר בלי הדגמה,
אבל זה מן רעידות שעושים עם הצליל, כאילו מגביהים ומנמיכים אותו הרבה פעמים במהירות.
יש ויברציות גם בשירה.
זה קישוט אומנותי שבא להוסיף ענין לנגינה.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מושג כללי של - לקיחת סיכונים.
דור אסרף אמר את זה על @aad שהוא לא נבהל מלקחת ריזיקות - סיכונים ולהיכנס למקומות קשים אבל הוא הצליח לצאת משם... ואת זה הוא מאד אהב.
אולי ויברציות?
הכוונה לוריאציות,
ששוב,זה מושג כללי שיש בו שימוש מוזיקלי
וריאציה - גיוון, צורה שונה של אותו הדבר וכדו'
בנגינה זה מתבטא בשינוי במקצב
לכל מקצב (מה שמדליקים כדי שיהיו תופים וגם כל הליווי של שאר הכלים, למשל עדי נתנאלי מוכר סט מקצבים, שזה אומר ערכה של המון סוגי מקצבים) יש מספר וריאציות בדר"כ 4, וכן מעברים בין וריאציה אחת לשניה (או אפילו בין אותה וריאציה...) וכן פתיחים וסיומות.
זה לא משנה את בסיס הקצב, אבל זה משנה בצורת התיפוף למשל
מקווה שכתבתי את זה בשפה מובנת כי את זה קשה להסביר רק במילים בלי הדגמה.


אם יש עוד מושגים שאינם מובנים, אשמח לעזור...

+ ו- הכוונה לטרנספוזיציה של סולמות באורגן . כאשר כל עליה או ירידה מהווה שינוי של סולם בחצי טון. על קצה המזלג...
ארחיב את ההסבר
כשפותחים את האורגן, כל קליד נמצא בטום מסוים שהוא קבוע בכל האורגנים והפסנתרים - שזה אומר שכל תו נמצא במקום שלו
שבאמת קליד דו נותן את התו דו וכו'
אבל באורגנים ופסנתרים חשמליים ישנה אפשרות לשנות את המצב הזה
למשל מישהו יודע לנגן רק בסולם מסוים, אבל הוא רוצה כעת ללוות זמר בסולם אחר, אז מה שהוא יכול לעשות זה להשתמש בכפתורי ה"טרנספוזיציה" ושם אפשר להוריד ולעלות את הסולם שלכל קליד, ולמשל כעת במקום שקליד דו יהיה דו הוא נהפך למשל ל "פה".
כל לחיצה על הטרנספוזיציה מעלה או מורידה את הטון (סולם) של כל קליד בחצי טון, אם לוחצים על + זה מעלה ואם על - זה מוריד....
 

מנחמן

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
מה זה "טישנים" (יענקי רובין)
תשע אחד-עשרה??

וואס די פשט?
 

מנחמן

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הב
מושג כללי של - לקיחת סיכונים.
דור אסרף אמר את זה על @aad שהוא לא נבהל מלקחת ריזיקות - סיכונים ולהיכנס למקומות קשים אבל הוא הצליח לצאת משם... ואת זה הוא מאד אהב.


הכוונה לוריאציות,
ששוב,זה מושג כללי שיש בו שימוש מוזיקלי
וריאציה - גיוון, צורה שונה של אותו הדבר וכדו'
בנגינה זה מתבטא בשינוי במקצב
לכל מקצב (מה שמדליקים כדי שיהיו תופים וגם כל הליווי של שאר הכלים, למשל עדי נתנאלי מוכר סט מקצבים, שזה אומר ערכה של המון סוגי מקצבים) יש מספר וריאציות בדר"כ 4, וכן מעברים בין וריאציה אחת לשניה (או אפילו בין אותה וריאציה...) וכן פתיחים וסיומות.
זה לא משנה את בסיס הקצב, אבל זה משנה בצורת התיפוף למשל
מקווה שכתבתי את זה בשפה מובנת כי את זה קשה להסביר רק במילים בלי הדגמה.


אם יש עוד מושגים שאינם מובנים, אשמח לעזור...


ארחיב את ההסבר
כשפותחים את האורגן, כל קליד נמצא בטום מסוים שהוא קבוע בכל האורגנים והפסנתרים - שזה אומר שכל תו נמצא במקום שלו
שבאמת קליד דו נותן את התו דו וכו'
אבל באורגנים ופסנתרים חשמליים ישנה אפשרות לשנות את המצב הזה
למשל מישהו יודע לנגן רק בסולם מסוים, אבל הוא רוצה כעת ללוות זמר בסולם אחר, אז מה שהוא יכול לעשות זה להשתמש בכפתורי ה"טרנספוזיציה" ושם אפשר להוריד ולעלות את הסולם שלכל קליד, ולמשל כעת במקום שקליד דו יהיה דו הוא נהפך למשל ל "פה".
כל לחיצה על הטרנספוזיציה מעלה או מורידה את הטון (סולם) של כל קליד בחצי טון, אם לוחצים על + זה מעלה ואם על - זה מוריד....
הבעיה שאין +13
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה