דרוש מידע מה מצב העכברים בבני ברק

מצב
הנושא נעול.

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
היום מתפרסם שיש 6 מקרים כבר של מחלת הטיפוס בבני ברק כתוצאה מעכברים, חשבתי שכבר הדבירו אותם,
יש לי קרובים בבני ברק ואני חושש.. האם עדיין יש הרבה עכברים?
 

SASHLI

משתמש צעיר
יש שיפור אבל מבחינה כמותית הם נמצאים ואפילו בקבוצות
[בכל אופן אני ראיתי בקבוצות בפרדס כ"ץ[
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני התארחתי בחנוכה אצל משפחה בבני ברק ומול העיניים שלי עבר עכבר
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
גם אני רואה שיפור אבל ממש לא נעלמו. רחוק מאד מזה.
מישהו יודע איך נדבקים? ממה צריך להזהר?
 

מני דגני

משתמש מקצוען

תושבי בני ברק בלחץ: עליה במספר חולי הטיפוס בעיר; יש קשר לעכברים?​

נתונים של משרד הבריאות הנחשפים הבוקר מעלים דאגה בקרב תושבי העיר בני ברק: עליה משמעותית במספר חולי הטיפוס • פרופ' גליה רהב: "זו בהחלט מחלה שצריכים להכיר כי עלולים גם למות ממנה. חובה לחולל מהלך תברואתי בבני ברק"

אדיר ינקו חושף הבוקר (שישי) בעיתון ידיעות אחרונות נתונים מדאיגים מהם עולה כי יש עליה בתחלואת הטיפוס בעיר בני ברק. מאז תחילת ספטמבר לקו במחלה הקשה שישה בני אדם וחלקם אושפזו. לשם השוואה, בפרק הזמן המקביל בשנה שעברה אובחן אדם אחד בלבד עם המחלה.

פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות ומנהלת תחום הזיהומים ב"בית בלב" אמרה לידיעות אחרונות כי יש קשר בין התחלואה בטיפוס לבין מכת החולדות והעכברים. "הופעת החולדות מצביעה על היגיינה ירידה".

היא הסבירה כי "מתי אנחנו רואים טיפוס? במלחמות, כשהביוב לא לגמרי בסדר וכשההיגיינה ירודה. מדובר על מחלה שמאפיינת יותר את העולם השלישי, וקשורה לתנאים היגיינים גרועים".

"מה שמאפיין את הטיפוס זה בעיקר חום גבוה, פריחה על העור וכאבי ראש. היא יכולה לחולל פגיעה רב מערכתית בריאות ובכליות. זו בהחלט מחלה שצריכים להכיר כי עלולים גם למות ממנה. תנאי היגיינה לא טובים כמו שתייה של מים מזוהמים או מחיה בסביבה מזוהמת. חובה לחולל מהלך תברואתי בבני ברק. צריך לטפל בחולדות ובכלל בתשתיות של העיר".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: "הטיפול במכרסמים הוא באחריות הרשות המקומית".

עיריית בני ברק מסרה בתגובה: "הדיווח שהתקבל מהרופאה המחוזית הוא סביב חודש ספטמבר מאז לא התקבל כל דיווח נוסף, עדות ברורה לאפקטיביות הפעילות העירונית. ואכן, מאז נעשית פעילות ביתר שאת באופן צמוד ומבוקר על ידי המשרד להגנת הסביבה. פעילות מאסיבית של הדברה ואיטום מחילות קינון, טיפול במפגעי אשפה באופן מוגבר, הוספת ימי פינוי אשפה בכל רחבי העיר".

בעירייה אומרים ש"לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה מפגע החולדות בעיר כבר ירד בעשרות אחוזים והפעילות המבורכת תוסיף ותביא למיגור משמעותי עוד יותר. בכל רחבי העיר ניתן לראות בשינוי מהותי וניכר לעין כאשר המאמץ העירוני מחולל שינוי ויימשך ביתר שאת".

"אנו מצרים על חוסר התיאום הבסיסי בין משרד הבריאות למשרד להגנת הסביבה המלווה את התוכנית. אנו מצפים לסיוע גם של רשויות הבריאות בשותפות במאמץ המקצועי הנעשה יחד עם המשרד להגנת הסביבה, כמו למשל באכיפת הנחיות ההדברה המוטלות בחוק על כל עסקי המזון, שהם באחריות המשרד באופן ברור".
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
עוד מ׳ידיעות׳: פרופ׳ גליה רהב יו״ר האיגוד למחלות זיהומיות מגיבה לתחלואה בבני ברק - ״אני שומעת מהאוכלוסייה בעיר ב״ב על מגיפה של חולדות שצצות בכל פינה בעיר, טיפלתי לאחרונה בתינוק מב״ב שננשך מחולדה והגיע במצב קשה. החולדות גוררות למקרי טיפוס וזה מסוכן מאוד. לא רוצה להפחיד את תושבי ב״ב, אבל זו מחלה שיכולה לחולל פגיעה רב מערכתית בריאות ובכליות, עלולים למות מהמחלה הזו״.
 

SASHLI

משתמש צעיר
המלחמה קצת הרסה את הטררם שסביב ה"פרויקטור"לחיסול העכברים
הפרסום ההקפי על"המבצע לניקוי העיר בני ברק מהמכרסמים-בברכתם של גדולי ומאורי הדור"
לא חישבן את המלחמה" אולי עכשיו יוציאיו פרסום חדש 5
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
באיזור ר"ע ז'בוטינסקי ראיתי שיפור משמעותי מאד.
כבר כמה שבועות לא ראיתי עכברים, כשלפני תקופה ראיתי בד"כ כל יום כמה משפחות מרובות עכברים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה