מה זה "תכנית בהתנעה"?

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
unnamed.jpg
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי תכנית סטטוטרית בתחילת דרכה.
אחרי שיאשרו את התכניות האלה (כל תכנית בהתנעה תגיע לשלב ההפקדה ומתן תקף). ישוקו את המתחמים ואז יתחילו לתכנן לביצוע ולעבוד על היתר בניה. בא נגיד שרק השלב הזה (האחרון) הוא 3-5 שנים. ומתי היא תקבל תקף אי אפשר לדעת בגלל שאנחנו לא יודעים באיזה שלב הם בתהליך (התנעה זה כמו לאמר בהליכי תכנון קורה שם משהו אבל אנחנו לא יודעים מה)
זה לא משהו בטווח הקרוב.

ואגב במקומות כאלו גם לא מפקידים עד שיש אישור מגבוה קרי: אמריקה... כי כל תכנית כזו שתגיע להפקדה תקבל כותרת בעיתון. כך שחוץ מכל הליכי התכנון המסורבלים יש פה גם ענין פוליטי.
מצד שני הרצון בשנים האחרונות של מנהל התכנון, רמ"י ויתר הגופים לקדם תכניות למגורים הוא גבוה, כך שהמוטיבציה בהחלט קיימת. אבל הדרך למרות הכל. ארוכה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ואחרי כל המלל הנ"ל. אני רואה שקיימים שם עוד מושגים חוץ מהתנעה.
אז ככה:
אושרה להפקדה. זו תכנית שיוצאת אל הפועל. היא כבר בשלב ממש סופי של הליכי תכנון סטטוטרים.
עכשיו זה שלב ההתנגדויות. (שכולן מן הסתם ידחו, כי צריך להיות משהו ממש דרמטי כדי שהתנגדות לתכנית כזו תצליח) ולאחר מכן מתן תקף, שווק ליזמים (מחיר למשתכן לכאורה), תכנון לביצוע, רישוי, שווק לדירים.

לפני דיון להפקדה. זה שלב אחד קדם.
בהתנעה עוד שלב קדם.
 

הכי הכי

משתמש סופר מקצוען
כל התוכניות הם מעבר לקו הירוק או יותר נכון השטחי יו"ש.
צריך לבדוק האם זה אושר??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה