מה המשמעות של 'דו שבועי'

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
כשאני אומר מפגש דו שבועי האם הכוונה שיש מפגש פעמיים - דו, בשבוע אחד, או הכוונה שהמפגש פעם בשתי שבועות?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האמנם?
שבועי = של שבוע; חודשי = של חודש; שנתי = של שנה. תלת שנתי - של שלוש שנים. דו שנתי - של שנתיים. דו חודשי - של חודשיים וכו'.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ממש לא.דו שבועי הכוונה אחת לשבועיים.דו שנתי-פעם בשנתיים.וכן על זה הדרך
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
על פניו, כל ביטוי מסוג כזה עשוי להתפרש לשני הכיוונים; השאלה היא האם התחילית מתיחסת למס' הפעמים או למס' התקופות. דו-שבועי - ה'דו' יכול להתייחס למספר הפעמים או למספר השבועות. מה שקובע הוא השימוש המקובל. כדי לצאת מהבלבול צריך לחשוב על תחיליות אחרות ואיך מפרשים אותן. האם אתם אומרים 'חצי שנתי' ומתכוונים לחצי פעם בשנה או לפעם בחצי שנה? הווי אומר, פעם בחצי שנה. התחילית 'חצי' מתיחסת לתקופה ולא למספר הפעמים. היוצא מזה, ש'דו' מתיחס לתקופה ולא למס' הפעמים, ו'דו שבועי' הוא פעם בשבועיים.
 

ציפורת הנפש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
למעשה, לפי התקינות אמורים להשתמש בזה ל- פעמיים בשבוע.
אך בד"כ מתכוונים - לפעם בשבועיים.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם מדברים על 'תקינות' - האקדמיה ממליצה להשתמש בביטויים האלה (דו-שבועי, דו-שנתי) כפעם אחת ב-: פעם בשבועיים, פעם בחודשיים. מבחינת 'תקינות' שתי הצורות נכונות. כמו שנכון, אם כותבים בלי טעמים, 'ספר התורה הזה' ו'ספר התורה הזאת' (כשיש טעמים הדבר תלוי בהם, כמובן) וכל כיו"ב. השאלה למה מתכוונים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה